Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozdiel 325i vs 330i ala E90

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od andyXXL »

Pani prisiel cas na upgrade a vyskytla sa kamosova cukrikova 325i e90 v plnej palbe.Chcem sa spytat,aky je rozdiel v motoroch oproti 330i s 200kW?Pretoze,ked cucim do tabuliek,zda sa,ze motor je taky isty (objem,vrtanie atd.)
Mozem to chapat tak,ze 325ka s 160kW je len "uskrtena 330i" a staci ju chipnut,alebo 330i ma komplet ine sanie,zvody a kopec inych uprav?
Previezol som sa na nej a jazdi cca ako moja byvala M52 328 e36.Chcel by som s nej dostat par koni naviac a budem spokojny.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

Pokud jde o 325i a 330i od roku 2007, tak mají stejné motory N53B30. Jediný rozdíl u motoru je sací potrubí a software. 330i má 3stupňové sání a software umožňuje větší zdvih ventilů a jiné časování vaček. Výměna sání není problém, konektory na ovládání klapek tam jsou a software je také ovládá. I bez přeprogramování to funguje dobře, ale aby se z 218hp (325) dostalo 272hp (330) musí se přeprogramovat ECU.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od andyXXL »

Mam pocit,ako keby si to priamo tuningoval ty.
Je to starsi rocnik ako 2007,koniec 2005.
Stacilo by 240-250HP.Ked ale porovnam krivky krutiaku tak s tou 272k verziou stratim krutiaci moment v nizsich otackach.
Co by indikativne stal takyto upgrade? Ma s tym niekto v CZ vobec skusenosti?


BudVlad píše:Pokud jde o 325i a 330i od roku 2007, tak mají stejné motory N53B30. Jediný rozdíl u motoru je sací potrubí a software. 330i má 3stupňové sání a software umožňuje větší zdvih ventilů a jiné časování vaček. Výměna sání není problém, konektory na ovládání klapek tam jsou a software je také ovládá. I bez přeprogramování to funguje dobře, ale aby se z 218hp (325) dostalo 272hp (330) musí se přeprogramovat ECU.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#4 Příspěvek od BudVlad »

V roce 2005 byl v E90 motor N52, který se dodnes dává do aut pro USA a Kanadu. Hodně informací o N52 najdeš na e90post.com. Tam jsem zjistil, že se dá snadno sací potrubí vyměnit. Když jsem kupoval moje E92, porovnával jsem rozdíl mezi 325 a 330. Cenový rozdíl byl 100 tis. Kč. Kromě výkonu motoru má 330 větší brzdy a jiný zadní tlumič výfuku. Protože jsem počítal s výměnou brzd a výfuku v každém případě, nemělo pro mě smysl kupovat 330. Brzdy jsem vyměnil za 6pístové BMW Performance a výfuk za Remus Quad. Výměna sacího potrubí mě stála přibližně 18 tis. Kč.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od andyXXL »

Viem o tom fore,dufam,ze ten motor nie je zastaraly,hmotnost koncepcia atd.
Tych 18tisic neni zavratna suma a co to preprogramovanie?Cize ak spravne chapem,tak ty mas 330 z 325?Robil si to sam,alebo mas na to manika?
Tie brzdy ta stali kolko?Je potrebne riesit aj ten vyfuk?
Ako vnimas teraz ten rozdiel po upgrade na 330?Neposunul sa krutiak vyssie?A co spotreba,to je asi zajedno,i ked pri vytacani si to predsa cucne,ze?

BudVlad píše:V roce 2005 byl v E90 motor N52, který se dodnes dává do aut pro USA a Kanadu. Hodně informací o N52 najdeš na e90post.com. Tam jsem zjistil, že se dá snadno sací potrubí vyměnit. Když jsem kupoval moje E92, porovnával jsem rozdíl mezi 325 a 330. Cenový rozdíl byl 100 tis. Kč. Kromě výkonu motoru má 330 větší brzdy a jiný zadní tlumič výfuku. Protože jsem počítal s výměnou brzd a výfuku v každém případě, nemělo pro mě smysl kupovat 330. Brzdy jsem vyměnil za 6pístové BMW Performance a výfuk za Remus Quad. Výměna sacího potrubí mě stála přibližně 18 tis. Kč.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

N53 je zmodernizovaný N52 a BMW ho stále dodává do USA a nemají v plánu to měnit. Mě s tou výměnou sání pomáhal mechanik. Software zatím nemám, mám jen BMS powerbox a po výměně sání je výkon znatelně lepší. 330 má stejné výfukové potrubí, jen zadní tlumič má klapku která se ve větších otáčkách otevře. Spotřeba je stále něco přes 9l. Plánuji si nechat přeprogramovat ECU v Německu od Wintertuning a měl bych se dostat na 280hp. Po odstranění primary katů by to mělo být minimálně 290hp. Brzdy mě stály asi 30 tis. Kč.
V USA je několik firem které dělaji software na N52.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od andyXXL »

Ty mas zrejma diametralne inu situaciu,kedze mas novsiu E90 s N53 a ja N52B30 (naviem aku vykonovu triedy AF,AE??).Podla tohto postu

[url]http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=27727

a

[/url]http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=209597

citam:

My theory is that without the DISA actuators (i.e., 3-stage differentiated intake manifold), engine management via MSV70 would have to be mapped differently to optimize the delivery of power throughout all RPM ranges, and perhaps to comply with fuel consumption and emissions objectives. The presence of resonating, overshoot and collector pipes all work in concert to maximize power output during upper engine speed ranges. However, without the actuator valves (as in the case of the 325i) to close off the pressure flow through collateral channels at lower engine speeds, engine efficiency and performance would probably be compromised at lower rpms. Too much pressure would be passed on to the next cylinder in the firing order--i.e., it might "flood" that cylinder. In order to compensate for this problem, fuel injection control, valve attenuation control (VANOS) or combination of any of the MSV70 tasks listed in the preceding paragraph are probably changed for the US 325i (vs the 330i). This could explain why the peak output of the US 325i is lower than that of the US 330i in spite of using the same engine.

som pochopil

N52/N53 maju obe DISA system

N52/215HP ma iba single stage manifold
N52/N53 265HP ma 3 stage manifold

Cize ak upgradnem na 3 stage manifold,tak mam navyse 2 aktuatory,ktore moja povodna ECU nevie ovladat.Preto ak mam N52,musim upgradnut ECU s podporou 3 aktuatorov,ze?
Na N53 uz nemusis,pretoze tieto vystupy su tam by default.
Citaj na E90 post,ze chlapik to kvoli upgrade ECU vzdal.Co odradza aj mna,neviem si to predstavit nakodovat,je to vazny zasah do elektroniky...

Navyse su tam kuvicie hlasy,ze 330i ma silnejsiu prevodovku,iny diferak,spojku,co si o tom myslis???[/quote]
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#8 Příspěvek od BudVlad »

Software pro N52 i N53 DISA system ovládají, ale několik lidí s N52 měli potíže v určitém rozsahu otáček po výměně sání. Toho jsem se obával, ale moje křivka výkonu je plynulá a nemám v žádném rozsahu otáček výpad výkonu. Na e90 foru to popisuje e90pilot který měl potíže se softwarem od Powechip (weird gaps in power). Po tom co instaloval software od Gintani to funguje (It can be fully optimized for the 3 stage manifold, much smoother then the powerchips tune … best of all the throttle issues are gone! Jeramy at OE Tuning and everyone at Gintani are all awsome).
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od andyXXL »

Hm a co ta kompatibilita ECU?BUde podporovat ECU s N52B30 tie tri aktuatory na tom 3 stage manifold?
Inak som zisitl,ze si aktivny prispievatel na E90post:)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#10 Příspěvek od BudVlad »

ECU jsou stejná. Jednotlivé díly se dají porovnávat podle part No. na realoem.com. Akutátory jsou tam dva a měl by jsi vidět dva kabely na sacím potrubí, které nejsou u 325 zapojeny.
Převodovka u 330 má trochu jiné odstupňování a diferenciál má final drive 3.15, 325 má 3.07. Asi by bylo lepší dát tam final drive z automatu 3.46.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od andyXXL »

Diky,jasne medzi tym som sa dopracoval k VINu toho bava a cekol cez realoem.com.
Prepac,ale ten kamos neni autar,takze ta 325i nema N52B30,ale N52B25,cize co teraz???
Ked to provnavam s mojou 328,tak citit,ze ten motor nema taku pruznost.
Ma iba 250Nm,poradis nieco?
Tam uz z toho moc nenatunim,kedze 216HP je maximal co sa da s toho vydolovat.
:?:
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od andyXXL »

Inak je to riadny zmatok,ze e90 325 moze byt N52B30(270NM) alebo N52B25 (250NM) s podobnymi KW.Nechapem preco to takto BMW komplikuje.Ci je to kvoli trhom alebo marketingu atd.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#13 Příspěvek od BudVlad »

Je v tom trochu zmatek. Vloni se do Kanady a USA dovážely jen 3 litry s označením 328 s motorem N52B30 single stage manifold 230hp. Letos do Kanady vozí e90 (323i) s 2.5l N52B25 200hp a má 3 stupňové sání. Výkony jsou tam menší kvůli přísnějším požadavkům na emise.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od andyXXL »

Ok,ale co potom tuningove moznosti N52B25 poradis nieco budvlad?Hlavne mi ide o zvysenie krutiaceho momentu,ako v pripade B30.Ci ma vobec zmysel liezt na e90post po detaily.
Da sa dohladat podla VINu na realoem.com ci mam 3 manifold,alebo single?
V kazdom ak mam inovovany N52B25 je tam DISA feature?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#15 Příspěvek od BudVlad »

Jaký to má manifold se dá najít podle VIN i podle roku a měsíce výroby. Jestli v tabulce dílů je číslo pro adjuster (11617560538) tak to má 3 stage manifold. Jestli je to rok výroby 2005, tak to myslím 3 stage manifold má.
Výkon a krouticí moment se dá zvednout s BMS powerbox, ale ne o moc, hlavní výhoda je že se dá nastavit mapování plynvého pedálu (throttle response).
Kdyby jsi měl zájem o laděné svody, mám nerezové OBX pro N52 které prodám asi za €200.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od andyXXL »

Ano Realoem hovori,ze mam ten Adjuster unit s tym part ID.Ked to ma 3 stage manifold,nebude sa dat nieco vytunovat aj v SW ECU?
Skus mi tak odhadnut,keby som to vsetko,co mi ponukas vykombinoval,ci je realne sa dostat s krutiacim momentom na 270nm pri co najplochejsej krivke a 230HP?Je mi jasne,ze kazdy HP navrch na BMW nie je lacny spas.

Co znamena ten mapping pedalu,ze to bude reagovat inak na zoslapnutie plynu?
Stale sa rozhodujem ci kupim tu 325,ale chcem poznat moznosti.Ten motor v zaklade nie je tak pruzny ako moja M52 328 a to ma odradza plus nema tempomat a do e90tky dokazal nainstalovat tempomant len jeden guru z Danska,ktory povedal nikdy viac.
Nevies mi s tym pomoct?Vraj BMW podmienuje tempomat aktivnym radarom,co nebol problem doplatit v BMW servise 1500 euro,ale nakoniec po horucich telefonatoch s Mnichovom bolo povedane,ze do E90 nie je mozne domontovat tempomat,sw problem.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#17 Příspěvek od BudVlad »

Dá se zvýšit výkon jak přeprogramováním ECU, vyladěním svodů, odstraněním primery katů, lepším vzduchovým filtrem, ale kolik se dá maximálně dostat z N52 nevím.
Wintertuning.de nabízi narovnání křivky kroutícího momentu a zvýšení výkonu N53 na 292hp.
U E90 je adoptivní mapování plynovéh pedálu. To znamená, že se citlivost pedálu přizpůsobí stylu jízdy. Takže když se jezdí v provozu po městě tak je pedál málo citlivý, než se zase přizpůsobí ostřejší jízdě na silnici. BMS powerbox umožňuje nezávislé nastavení citlivosti a také má zvýšit výkon asi o 10hp. BMS byl vyvinut pro N52, ale funguje to i na N53.
Já mám na autě tempomat bez aktivního radaru. ACC ( active cruise control) byl za příplatek.
Obrázek
andyXXL
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od andyXXL »

N53 ja mam N52,cize 10PS box,mozno 7PS zvody,hm...na tie zvody sa pozriem.Si z Ciech?A co prehranie iny retrofit?S tymi troma stupnami sa da dost pozabavat.
Teraz ked dam kick down,tak autom trochu cukne,ma to taku mikropodlavu,je to normalne na tomto sani/valvetronicu?

Ten ACC,pozri sucastny majitel si to nechal priamo namontovat v BMW za 1500 euro.Vsetko sa rozobralo,objednalo a namontovalo a neslo to aktivovat.Odpoved z michova bola je to nekompatibilne,nejde to...ako som sa nechal pocut,dodatocna montaz tempomatu je nemozna
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#19 Příspěvek od BudVlad »

Jsem z Českých Budějovic. Moje auto i po instalaci 3 stupňového sání má hladkou akceleraci bez cuknutí. Myslím, že nejvíc výkonu nabízi software od Wintertuning, ale je ve Forstern (poblíž Mnichova) v Německu a musí se tam doject na přeprogramování.
Obrázek
Baaarb
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: stř 26.03.2008 01:00

#20 Příspěvek od Baaarb »

ahoj.Chtel jsem se zeptat. takze 330i s vykonem 272 koni je uz n53? takze ma prime vstrikovani?

tak pak nechapu proc na wiki pisou ze je to n52 :?
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
Odpovědět