Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od RuDoSh »

ledo píše:Mám 1x Conti TS 810 S (225/45 - zadní levá) a 3x Pirelli Winter 210 SOTTOZERO musim říct, že jsem zatím velmi spokojenej i s šířkou. Letos jsem zapadnul asi 2x a pokaždé jsem se uspěšně vyhoupal. Dobrý zimní pneu jsou určitě základ, ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ a závaží do kufru mě tady úspěšně všichni vymluvili :) Dej potom vědět co jsi vybral.


3+1 :-D to je HC

mam ty continentaly (na tretim aute) a jsou hrozne.... ne predchozi 528i touring jsem mel goodyear ultra grip gw3 (225/55 16) a vyjel jsem lip nez predokolky a poustel jsem se do mist kde nechteli normalni ridici se 4x4 a projel jsem.... a to jsem to mel brutalne nizke
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od RedBaron »

TS830 225/45 R17 super na suchu a paradoxně i v tomhle rozměru jednoznačně nejlepší na sněhu. Jakýkoliv kluzčí povrch pořád špatný pro každou zadokolku, v tomhle žádná změna. Pokud je pod sněhem zrmzlá vrstva nebo led, do kopce se nerozjedu.

Zlatá E34 se samosvorem a Dunlop 3D 195/65 R15.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od RuDoSh »

no a s touhle sirkou jsem se s goodyearama rozjel v kazdem kopci, i kdyz nebylo prohrnuto. Coz s continentlama o sirce 205 nehrozi.... navic i v lete (17°C) se ty gumy chovaly lip nez letni barumky :-)
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od Oldman »

Jěště že sem chodím,neumřu blbý :D :D :D
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#105 Příspěvek od ledo »

3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D . Jinak to drží jak přišité na silnici. K tomu, že se předokolka nedostane dál bych polemizoval tím, že když postavíš vedle sebe stejně těžký auta se stejně kvalitníma pneu i rozměrově a jedno bude zadokolka a druhý předoklolka tak si myslim, že se na sněhu předohrabka dostane dál. Bylo by dobrý udělat nějákej test aby se to potvrdilo. Třeba na 45 stupň. kopci, rozjezd cca 50m před kopcem a kdo se vyškrábe dál :D Jestli máte jiný názor sem s ním.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#106 Příspěvek od jarda »

Důležitý je tlak na hnanou nápravu. U zadokolky se tlak na hnanou nápravu s uhlem stoupání zvyšuje, u předokolky snižuje.
Jenže: předokolky nemívají rozložení hmotnosti 50:50, ale tlačí víc na přední nápravu.

Takže podle mě to nelze generalizovat, všechno záleží na
- celkové hmotnosti auta
- rozložení hmotnosti mezi nápravy
- uhlu stoupání

Obecně a zjednodušeně bych čekal že do mírného kopce bude mít výhodu předokolka a do prudšího zadokolka.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#107 Příspěvek od liza »

Když se bavíte o tom kdo vyjede dál na sněhu. Berete v potaz starší auta např. E36 bez elektroniky a samosvoru, nebo to berete u novějších modelů a elektronikou. Mám iso takže o velkém výkonu se moc cenu bavit nemá, nový pneu mám GY ultragrip7 rozměr 185/65 15 a vozím závaží. A letos už sem uhýbal jednomu autu, bohužel já jel do kopce, zajel sem do hlubokého sněhu a už sem se hrabal a to to bylo ve vesnici pouze sníh před barákem. Nakonec jsem vyjel, ale jen díky tomu, že silnice byla suchá a já se na ní vyklouzal. Mám s bmw smíšený pocit, a popravdě mám strach sní jezdit na hory.
Neversummer
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#108 Příspěvek od Neversummer »

To je pravda, musím uznat, že kamarádova stará e46 bez jakýkoliv elektroniky v zimě docela plachtí...já si chrochtám s jízdou s aktivovaným DSC a ostatními el.systémy, a v kombinaci s novýma zimníma gumama a závažím v kufru mě zatím zadokolka nezklamala ani v horách, kde bydlím, s prudkým kopcem, který bohužel silničáři neprotahují..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#109 Příspěvek od RuDoSh »

ale maji jiny dezen.... a dat si je jeste na zadni napravu je podle me sebevrazda. Navic na naprave musis mit podle vyhlasky stejne pneu. Nekdo do tebe drcne (v lepsim pripade), mrknou na to a pos*res se z toho....
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#110 Příspěvek od xSAFA »

ledo píše:3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D .


:roll:

Vyhláška 341-2002 Sb § 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

Vyhláška upravuje, že na jedné nápravě, musí pneumatiky mít :

* stejnou značku
* stejný rozměr
* stejnou kategorii použití (např. : silnice, sníh, terén)
* stejnou strukturu (diagonální nebo radiální)
* stejný rychlostní index (T, H, V, W...)
* stejný index nosnosti

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. ...........
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#111 Příspěvek od milo »

auto jsem koupil na zimnich Dunlop graspic ds2. jedina vec co me na tech pneu stve, je rychlostni index Q do 160 km/h. zaber na snehu je ale neskutecny. jeste se mi nestalo, ze bych nekde nedojel/nevyjel :) na e32 jsem mel nankang sv1, snih super ale na mokru to byla celkem tragedie a byto treba si davat sakra pozor.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#112 Příspěvek od Kalasnikov »

Ta zátěž se podle mně přeceňuje, krom BMW mám žigulíka který má samozřejmě víc váhy na předku pač nemá celé hnací ústrojí zasunuté dozadu jako bavorák, ale i tak rozdíl mezi naloženým a nenaloženým kufrem byl menší než rozdíl mezi gumama s 8 a 6 mm vzorku (první a druhá zima)
emtrojak
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Čeladná ( Frýdek-Místek )

#113 Příspěvek od emtrojak »

jedině dveřma napřed :-)
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#114 Příspěvek od liza »

emtrojak píše:jedině dveřma napřed :-)

Když už pojedu tak si to klidně těma dveřma bokem hodím, ale jde mi o to, že bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#115 Příspěvek od ledo »

Díky za info. S tim budu muset něco udělat 8O

xSAFA píše:
ledo píše:3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D .


:roll:

Vyhláška 341-2002 Sb § 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

Vyhláška upravuje, že na jedné nápravě, musí pneumatiky mít :

* stejnou značku
* stejný rozměr
* stejnou kategorii použití (např. : silnice, sníh, terén)
* stejnou strukturu (diagonální nebo radiální)
* stejný rychlostní index (T, H, V, W...)
* stejný index nosnosti

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. ...........
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#116 Příspěvek od RedBaron »

Tak včera v noci jsme si uzavřeli jednu silničku tady u Vyššího Brodu kousek od Lipna a dávali jsme si RZ úplně naplno, naprostá paráda, přijel jsem ve tři v noci. Jednou mě nabrala závěj tak, že jsem měl plný kontra, jinak to byla lyžovačka jako prase, krásně pod kontrolou. Vivat zadní náhon! :P
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#117 Příspěvek od xSAFA »

liza píše:bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?


Ale notak :) Co v té e36ce je za tak úchvatnou elektroniku, že se bez ní ani nerozjedeš? 8O Jedna "hloupá" klapka ASC přes níž si to auto ubírá plyn když se zadní kola začnou protáčet, nic bez čeho by se nedalo obejít. Dobrej vzorek a umět pracovat s plynem a není problém.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#118 Příspěvek od RuDoSh »

ted jsem musel jet ve snehu s predokolkou a to je hruza :-D BMW sedi v zatackach daleko lip... tohle jde moc casto predkem ven....
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#119 Příspěvek od liza »

xSAFA píše:
liza píše:bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?


Ale notak :) Co v té e36ce je za tak úchvatnou elektroniku, že se bez ní ani nerozjedeš? 8O Jedna "hloupá" klapka ASC přes níž si to auto ubírá plyn když se zadní kola začnou protáčet, nic bez čeho by se nedalo obejít. Dobrej vzorek a umět pracovat s plynem a není problém.

Tak já nevim, pak mě jedině napadá, že je to můj osobní problém, že si nevěřím a mám zbytečně strach s toho jak každý haní zadokolky. Ale někdy bych si chtěl zkusit rozdíl s a bez samosvoru.
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#120 Příspěvek od RomanSvach »

RuDoSh píše:ted jsem musel jet ve snehu s predokolkou a to je hruza :-D BMW sedi v zatackach daleko lip... tohle jde moc casto predkem ven....


no ja zas jel ve 4x4 no a nutno dodat ze parada, je to daleko akcnejsi nez zadokolka (tim nechci urazir zadnou automobilku) vyzadu je to trosku jine ovladani ale kdyz vypnes ty elektro kravinky tak bomba
200KW, 1400kg, quattro, DSG.

melo to jedinou nevyhodu. chtel sem jet na sraz BMW tady v brne (co byl 8.12.) a s timhle sem proste nemoh bo E90ka spinkala doma

jinak jezdeni dverma do zatacky je v BMW vyrazne nejpohodlnejsi a nejlepe ovladatelne v tomhle audi proste zaostava tam je to mnohem vic agresivnejsi a nepredvidatelne, no proste kazdy ma neco svoje, za me vede momentalne bmw ale s tim quattrem se jednou za cas taky rad povozim
Odpovědět