Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
DIAGNOSTIKA CARSOFT 6.5 + INTERFACE
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Soptiiik píše:Měl by někdo radu s instalací carsoftu od shadeho? Díky
Mam tu samou co ty.
Mas to primo do COM portu v PC nebo pres redukci do USB.
Vetsina redukci nema ten spravnej cip.
Funguje treba tato:
http://hw.cz/firemni_clanky/asix/usb_rs232.html
Ostatni je jen jednoducha softwarerina.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
magorcondoria píše:Řešení je z vrakoviště EWS a čipy do klíčú z jednoho auta. Pokud se dostaneš do Ústí,tak ti za dobré slovo spáruji EWS aECU motoru,to určitě jde.Mám i Carsoft,tím to také jde..Nevím určitě zda přepíšu WIN v EWS,venku je zima nechce se mi tam jít.
Už jsi to někdy zkoušel (myslím párování ECU a EWSII, které nejsou z jednoho auta. v E36)? Pokud je mi známo, tak párování ECU a EWS diagnostikou je možné pouze u systému EWS3 a to jen v případě, že obě jednotky jsou ze stejného auta.
Systém EWS3 má plovoucí kód mezi jednotkou EWS a ECU. Je dán první kód v řadě a algoritmus, kterým se určuje následující kód. Při spárování diagnostikou se v obou jednotkách nastaví právě ten první kód v řadě.
Ale že by to šlo tímto postupem u EWS2, o tom nevím (a nemůžu v nejbližší době vyzkoušet).
Změna synchronizačního kódu není možná ani s flashovacím interfacem, jak v DME/DDE (ECU), tak se mi to nepovedlo ani interfacem, který umí čtení a zápis (skoro) všech dat z 512kB paměti. BMWScanner vyčte jen půlku, samá defakto nepodstatná data (kilometry, VIN a podobně).
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já se právě snažím dopátrat k tomu, jak spárovat ECU a EWS, které k sobě nepatří.
Jde mi čistě o to, že ke konkrétním datům o synchronizaci by se žádný diagnostický interface neměl dostat, navíc tato část paměti by měla být one-time programmable jak v ECU, tak v EWS. Později večer sem shválně nahodím synchronizační data z EWS2 a EWS3, které tu mám z vraků, aby bylo vidět, co mám na mysli. (EDIT: Tak až zítra, teď jsem se k tomu teprve dostal a ten interface dělá strašnej rambajz beeperem).
Teoreticky, co mě napadá, by mělo jít vyčíst EEPROM z ECU, pozměnit data tak aby odpovídala datům vyčteným z EWS, a zapsat do nové EEPROM.
Přepis synchronizačního kódu v EWS2 i EWS3 jsem zkoušel a i když interface data zapíše, synchronizace jako jediná se v paměti stejně nezmění...
Jde mi čistě o to, že ke konkrétním datům o synchronizaci by se žádný diagnostický interface neměl dostat, navíc tato část paměti by měla být one-time programmable jak v ECU, tak v EWS. Později večer sem shválně nahodím synchronizační data z EWS2 a EWS3, které tu mám z vraků, aby bylo vidět, co mám na mysli. (EDIT: Tak až zítra, teď jsem se k tomu teprve dostal a ten interface dělá strašnej rambajz beeperem).
Teoreticky, co mě napadá, by mělo jít vyčíst EEPROM z ECU, pozměnit data tak aby odpovídala datům vyčteným z EWS, a zapsat do nové EEPROM.
Přepis synchronizačního kódu v EWS2 i EWS3 jsem zkoušel a i když interface data zapíše, synchronizace jako jediná se v paměti stejně nezmění...
Prosím vás chtěl jsem se jenom zeptat jestli je nějaká diagnostika pro blbý za rozumný peníz,tak abych nemusel týden maturovat s pájkou v ruce.Mám X5 E53 d a první diag.+geometrie 6 000,- teď po druhé jen diagnostika 1800,- pokaždé BMW Olomouc a teď mně svítí kontrolka podvozku a nechce se mně zase solit 2000,-(protože mně to tak vychází i s cestou tam a zpět)za to že mně řeknou např.pravý senzor vzadu.
Práívě jsem objednal od harold@hpautowerks.com diagnostiku Bavarian Technic $287 + $39.35 by USPS.
http://www.hpashop.com/product.sc?produ ... goryId=140
http://www.bavariantechnic.com/
http://www.hpashop.com/product.sc?produ ... goryId=140
http://www.bavariantechnic.com/
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Scanner-V1-36-V1-3-6-OBD2-Diagnostic-Tool-PA-Soft-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4aa4bc291eQQitemZ320591374622QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fToolsfarel píše:Prosím vás chtěl jsem se jenom zeptat jestli je nějaká diagnostika pro blbý za rozumný peníz,tak abych nemusel týden maturovat s pájkou v ruce.Mám X5 E53 d a první diag.+geometrie 6 000,- teď po druhé jen diagnostika 1800,- pokaždé BMW Olomouc a teď mně svítí kontrolka podvozku a nechce se mně zase solit 2000,-(protože mně to tak vychází i s cestou tam a zpět)za to že mně řeknou např.pravý senzor vzadu.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak slibovaná data... Vyčtené je EWS3+, verze HW 03, SW08
VIN: WBAAS71050CH02934 (auto na vrakovišti a jednotky mám doma, takže to není nikomu nebezpečné).
E46 320d M47N, 9/2001
Dokážu přepsat všechny z uvedených v obrázku v příloze krom atributu...
Předtím mi to nešlo nikde, nejspíš kvůli tomu, že jsem zadával nahodilá data. Teď jsem použil data z jiné jednotky, kterou mám také doma, takže předpokládám, že problém byl v kontrolních součtech.
Údajně by to mělo jít inpou (vyčíst z DME, kde je to v OTP paměti, a zapsat do EWS), ale nemám k dispozici notebook s COM portem a nejsem a nebudu v nejbližší době mobilní, tak nemám jak to vyzkoušet. Ale moc se mi to nezdá...
Vzhledem k tomu, že zapsat to do EWS tedy umím (na ten atribut ještě mrknu), stačilo by mi, kdyby to šlo vyčíst inpou z DME.
VIN: WBAAS71050CH02934 (auto na vrakovišti a jednotky mám doma, takže to není nikomu nebezpečné).
E46 320d M47N, 9/2001
Dokážu přepsat všechny z uvedených v obrázku v příloze krom atributu...

Předtím mi to nešlo nikde, nejspíš kvůli tomu, že jsem zadával nahodilá data. Teď jsem použil data z jiné jednotky, kterou mám také doma, takže předpokládám, že problém byl v kontrolních součtech.
Údajně by to mělo jít inpou (vyčíst z DME, kde je to v OTP paměti, a zapsat do EWS), ale nemám k dispozici notebook s COM portem a nejsem a nebudu v nejbližší době mobilní, tak nemám jak to vyzkoušet. Ale moc se mi to nezdá...
Vzhledem k tomu, že zapsat to do EWS tedy umím (na ten atribut ještě mrknu), stačilo by mi, kdyby to šlo vyčíst inpou z DME.
- Přílohy
-
- SYNC DATA původní
- sync_data.JPG (7.69 KiB) Zobrazeno 1190 x
Chlapi plati toto zapojenie OBD 20pinu aj pre carsoft? alebo len pre to čo je tam spomenute. Nikde som nič take nenašiel. Prevodnik mam s dvoma zelenymi diodkami ako starML odfotil na str. 4 DakujemstarML píše:
Ale ještě se tam přidávají odpory 1,2 kΩ viz http://www.blafusel.de/obd/obd_multiplexer.html - študuj.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Zapojení těch konektorů 16 a 20-pin na pravé straně obrázku je dáno normou a platí i pro Carsoft. Otázkou je zapojení to 9-pólu BD9 (Canon), to už záleží na konstruktérovi toho interfejsu a to je bohužel u různých čínských klonů různé. To co na obrázku vidíš je nejčastější zapojení, které vzniklo mimonormativním způsobem nazývaný "dohovor". Pokud máš problém s komunikací je třeba prověřit způsob instalace (pohledej si na CZ+SK fórech). Myslím, že se provádí ve třech krocích - vlastní instalace, crack a aplikace ServisPacku. Tvoje konkrétní zapojení nedovedu posoudit, leda že bych stál vedle nebo zapojil Tvoje auto na můj Carsoft-adapter a můj Carsoft program.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
Mám dotaz, INPA mi háže chybu ifh 0018. Mám i řešení, ale problém je, že nemůžu ve vistách najít ve správci zařízení kolonku Porty.
Chybu mi háže když chci u zvolit jednotku motoru M57.
Díky za radu.
1.9 Createfile_error: OPEN CONNECTION; IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR
ADS Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Createfile_error: OPEN
CONNECTION
OBD Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Error 28: IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR. (Also see Section 3.3)
Reason: Ediabas is attempting to access port COM1. However, the port doesn't exist, or it
has been taken by another programme (e.g. HotSync from Palm, infrared).
Solution: Install a COM1 interface or free it.
Chybu mi háže když chci u zvolit jednotku motoru M57.
Díky za radu.
1.9 Createfile_error: OPEN CONNECTION; IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR
ADS Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Createfile_error: OPEN
CONNECTION
OBD Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Error 28: IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR. (Also see Section 3.3)
Reason: Ediabas is attempting to access port COM1. However, the port doesn't exist, or it
has been taken by another programme (e.g. HotSync from Palm, infrared).
Solution: Install a COM1 interface or free it.