Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jakou 5-ku e39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Speedy20V píše:Ahoj, pořád sem přemýšlel jestli 530i nebo 530d, teď po vaší debatě mám asi jasno a bude to 530i, ale chci se vás zeptat, jaký jsou roční náklady na provoz tohodle auta, řekneme najeto kolem 150tis. Povinný a havarijní si spočítat umím, ale zbytek ne. Kolik třeba stojí návštěva servisu a blbá výměna oleje? Díky
Čoveče a ty nemáš žádnýho známýho mechanika,co má dílnu?Jako jestli budeš jezdit i na výměny oleje do origo BMW servisu,tak se tedy pěkně prohneš!Dneska už má skoro každej i diagnostiku,takže se skrz to nemusíš trmácet do sevisu.Já už měnil vodní pumpu,svíčky,silenbloky na spod.ramenech,stabilizatory,kotouče,ložiska kol,měnil olej v automatu a pár drobností a na vše stačil můj kámoš s dílnou.Kdybych s tím jel do bmwservisu,tak dám za vše dvoj někdy i trojnásobek.Tam si kupuj jen origo díly!Náklady na benál si spočítáš přeci sám,nevím,kolik najedeš km za rok a náhr, díly se cenově nijak moc neliší od cen u jinejch aut,to je jen pověra.Třba spotřebák jako jsou brzd.destičky a pod. stojí třeba míń,než např.na Alfu Romeo 156,co jsem měl před tím

O spotřebě 540tky jsou tady toho stohy. Jezdil jsem dálky za 11,5 a město za 16l. Automat je o litřík , dva žíznivější. Koupil jsem 540iA 96, serviska, motor najeto 100tis, auto 230tis, v topstavu. Jen servis Autec. Žlutá kůže a taková normální výbava, el sedačky..... A dal jsem 165k. Půl roku jsem řešil jestli mám jít do plynu a nakonec za 47k pořídil Ag-autogas(2 reduktory), holandskej systém. Auto vyšlo zhruba celkem cca 220k. Plyn jezdí stejně jako benál a nejlepší je spotřeba!!! Normální jízda 13l plynu a VýLetní tempo 18l. Já vím že 530i jezdí na peníze za to samý, ale nemá 300kobyl!! Řešil jsem to co ty a 530i bude pro tebe nádhera. Ta nafta je boomba, ale pokud je to nový.Pakmusí počítat s investicema(turbo, vstřiky) a takový věci s největší pravděpodobností přijdou. Když budeš hledat určitě najdeš auto svých snů!!
ps: pokaždý, když se kouknu na ten MOTOR běhá mě huší kůže....

ps: pokaždý, když se kouknu na ten MOTOR běhá mě huší kůže....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 17.01.2011 01:00
- Bydliště: Praha
mam jen zkusenosti s 540iT s manualem. casto jezdim do svajcu a tam se jezdi po dalnici 120 a pokuty jsou priserny, takze dodrzuju rychlost. nejnizsi spotreba tam byla asi 7.5l. dlouhodobou mam podle bc 10.9l. leju tam ale 98. na 95 to zere o 0.5-1L vic, takze se nevyplati setrit na 95. po dalnicich jezdim 160-180. vic, jak 230 skoro nikdy. klimatizace na spotrebu nema asi zadny vliv.
nevyhodou V8 je vetsi hmotnost (asi 100kg) oproti 6valcum a mene presne rizeni (snekove oproti hrebenovemu). vyhodou je samozrejme vykon.
co se tyce spotreby na tom budes podobne ve vsech benzinech. na V8 ale trochu vic stoji olej, svicky, mas tam dve hlavy valcu, takze tesneni pod viky ventilu, ktere jsem take musel menit, delas 2x...
na druhou stranu 540i bude mit velmi pravdepodobne dobrou vybavu, zatimco 520i bude jako chudy pribuzny - nekdy nemaji ani automatickou klimu!!!
svez se se vsemi variantami a sam uvidis, co te nejvic oslovi.
nejlepsi alround je asi 528i. je asi nejspolehlivejsi i celkem jede. slabsi bych nekupoval. 530i ma spatnou povest kvuli odchazeni tesneni pod hlavami valcu. 535i ma vetsinu neduhu 540i a chybi mu prednosti vykonu 540i a nedelala se v kombi. o dieselu jsem nikdy neuvazoval, i kdyz jsou dneska uz dobry, podle me stale patri do traktoru. ten zvuk je odpuzujici.
volba je na tobe...

nevyhodou V8 je vetsi hmotnost (asi 100kg) oproti 6valcum a mene presne rizeni (snekove oproti hrebenovemu). vyhodou je samozrejme vykon.
co se tyce spotreby na tom budes podobne ve vsech benzinech. na V8 ale trochu vic stoji olej, svicky, mas tam dve hlavy valcu, takze tesneni pod viky ventilu, ktere jsem take musel menit, delas 2x...
na druhou stranu 540i bude mit velmi pravdepodobne dobrou vybavu, zatimco 520i bude jako chudy pribuzny - nekdy nemaji ani automatickou klimu!!!
svez se se vsemi variantami a sam uvidis, co te nejvic oslovi.

volba je na tobe...

Nechápu zde jednu věc.
Pokud jezdím dost a mám naftu grátis ....tak neváhám a koupím naftáka.
Každej měsíc projet 5-6tisic v naftě zadarmo je prostě paráda.
A ušetřené peníze 50-70tis ročně pokud vezmu nějakej pruměr tak to je super.
Turbo se dá repasnout za 10K se zárukou a je jak nové.
A vstřiky se dají taky sehnat dneska už rozumně 20tis všechny.
Výměna není žádná věda a zase každej rok to neodejde. A když tak ne všechny naráz.
Když počítám jak počítám tak mi vychází lépe nafta.
Každej rok mužeš dělat 2x turbo a 2x vstřiky a jeste ti neco zbyde.
Mam známé 3lidi kolem mě co mají 530d a 330d a jezdí v pohodě několik let.
jeden měnil vstřik to je vše.
Dálky se dají jezdit za 6litru. Velkoměsto kolem 10ti litru.
To tebe nezajímá. Takže tomu můžeš i šlapat za krk v klidu at to žere klidne 9L pruměr.
U benzína je to samo jiné počítání.
Zde opravdu záleží jestli to auto bude na dlouhé a denní ježdění nebo jen víkendová záležitost.
Zmíněné povinné ručení řešit u techto aut mi přijde opravdu k smichu.
Nejsme zde na SHADE KLUBU ale BMW KLUB a zde řešit tisic korun ročně je vysměch.
Jen za komplet brzdy dáš 12tis kč tlumiče dalších 8-10tis
Kdo jezdí často ročně projede na palivu 40-100tisic ročně pouze benzín.
Někdo i více.
A pak tu řešit tisic korun za větší objem ? ????
Tak to zvaž co jsem zde napsal pro a proti.
Nezapomen že BMW ti radost bude dělat ale hned po koupi auta mužeš 20-30tis ještě do něj nacpat aby bylo v dobrém stavu viz (tlumiče brzdy, podvozek atd.) na to nezapomen mít rezervu.
Doporučuji tedy 530d ovšem pokud hodně jezdíš vyplatí se koupit pěknej kus poslední roky výroby e39.
Nejlépe ročníky 2002-2004 a s někým kdo má diagnostiku a BMW rozumí.
Jinak benzín je super svezení 530i a 540i kde si ale připlatíš na palivo.
Tam jedine LPG ale je to dalších 35-55tis investice a zase nedává smysl když máš naftu zadarmo.
Chce si to opravdu propočítat dukladně. Hlavně kolik najezdíš.
Pokud bych najel více jak 20tis ročně a měl naftu gratis vyplatí se mi 530d
To jest 60tis kč / benzín při 30kč za litr. A to bude většinou více než 30kč/litr.

Pokud jezdím dost a mám naftu grátis ....tak neváhám a koupím naftáka.
Každej měsíc projet 5-6tisic v naftě zadarmo je prostě paráda.
A ušetřené peníze 50-70tis ročně pokud vezmu nějakej pruměr tak to je super.
Turbo se dá repasnout za 10K se zárukou a je jak nové.
A vstřiky se dají taky sehnat dneska už rozumně 20tis všechny.
Výměna není žádná věda a zase každej rok to neodejde. A když tak ne všechny naráz.
Když počítám jak počítám tak mi vychází lépe nafta.
Každej rok mužeš dělat 2x turbo a 2x vstřiky a jeste ti neco zbyde.
Mam známé 3lidi kolem mě co mají 530d a 330d a jezdí v pohodě několik let.
jeden měnil vstřik to je vše.
Dálky se dají jezdit za 6litru. Velkoměsto kolem 10ti litru.
To tebe nezajímá. Takže tomu můžeš i šlapat za krk v klidu at to žere klidne 9L pruměr.
U benzína je to samo jiné počítání.
Zde opravdu záleží jestli to auto bude na dlouhé a denní ježdění nebo jen víkendová záležitost.
Zmíněné povinné ručení řešit u techto aut mi přijde opravdu k smichu.
Nejsme zde na SHADE KLUBU ale BMW KLUB a zde řešit tisic korun ročně je vysměch.

Jen za komplet brzdy dáš 12tis kč tlumiče dalších 8-10tis
Kdo jezdí často ročně projede na palivu 40-100tisic ročně pouze benzín.
Někdo i více.
A pak tu řešit tisic korun za větší objem ? ????
Tak to zvaž co jsem zde napsal pro a proti.
Nezapomen že BMW ti radost bude dělat ale hned po koupi auta mužeš 20-30tis ještě do něj nacpat aby bylo v dobrém stavu viz (tlumiče brzdy, podvozek atd.) na to nezapomen mít rezervu.
Doporučuji tedy 530d ovšem pokud hodně jezdíš vyplatí se koupit pěknej kus poslední roky výroby e39.
Nejlépe ročníky 2002-2004 a s někým kdo má diagnostiku a BMW rozumí.
Jinak benzín je super svezení 530i a 540i kde si ale připlatíš na palivo.
Tam jedine LPG ale je to dalších 35-55tis investice a zase nedává smysl když máš naftu zadarmo.
Chce si to opravdu propočítat dukladně. Hlavně kolik najezdíš.
Pokud bych najel více jak 20tis ročně a měl naftu gratis vyplatí se mi 530d
To jest 60tis kč / benzín při 30kč za litr. A to bude většinou více než 30kč/litr.
