
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ethanol E85
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Vím, že je to děsný.
Ale měl bych říct, že většina je jízda v malém městě (Tábor
). Ale jestli někdo ví, kde by mohl bejt problém, myslim ohledně ty děsny spotřeby, tak určitě napište, opět třeba SZ. Podotýkám, že auto vůbec netočim, jezdim pohodu, až na pár svižných výjezdu. Taky jsem měnil koleno mezi motorem a vzduchovym fitrem. Ale to už je zase uplně mimo. Takže promiňte OT.





Hola,nemá někdo zkušenost s tímto adaptérem?
http://www.autoethanol.cz/
tento je podobný,ale jsou tu slušné zkušenosti uživatelů,což je zásadní. Jinak je to všechno stejné. I ten dražší od Biopowers vypadá jen v lepší krabičce
http://flexcar.cz/
a chlapci na renaultforu mají celkem zkušenosti:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... it=ethanol
http://www.autoethanol.cz/
tento je podobný,ale jsou tu slušné zkušenosti uživatelů,což je zásadní. Jinak je to všechno stejné. I ten dražší od Biopowers vypadá jen v lepší krabičce
http://flexcar.cz/
a chlapci na renaultforu mají celkem zkušenosti:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... it=ethanol
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Takže přátelé, mám první zkušenosti s poměrem 1:1 pro n95 vs. e85. A musím říci, ze jsou zatím víc než dobřé. Natankoval jsem přibližně poměr 1:1, jelikož jsem měl jestě nějakou 95 v nádrži a spotřeba mi teď vyšla pro mě neskutečných 9.3 l (když beru v potaz, že e85 má zvyšit spotřebu o 20%). A moje zkušenosti? Zatím samé pozitiva, připadá mi, že auto jede i lépe a motor běží klidněji. Pro porovnání, na n95 jsem za 1000 Kč ujel jak jsem již psal 280 km a ted za stejnou částku (poměr 1:1) jsem ujel 360 km. Měl bych asi podotknout, že tentokrát jsem jezdil většinou mimo město a minule většinou po městě, ale i tak jsou hodnoty (pro mě) velice zajímavé. Teď jsem natakoval 20l:20l a pak vás budu opět informovat, jestli tedy chcete? Zároveň mi kamarád říkal, že nějaký autočasopis dělal test v poměru 1:1 na e85:n95 a dle nich starým autum nemůže uškodit. Takže budu rád za vaše názory.
Proboha, k čemu šaškovat s nějakým poměrem N95/E85 a ředit to na benzince? Na to bych měl tak náladu. Buď bych si nechal auto předělat na čistý E85 (pokud by s tím nebyly samozřejmě žádné zde zmiňované problémy), nebo bych se na to absolutně vykašlal. Benzinové BMW má člověk snad pro zábavu, pokud chce jezdit úsporně, může si pořídit 318d a ušetří daleko více...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Kámo, tvůj příspěvek mi vůbec nedává smysl. Když člověk studuje, tak se ušetřit cca. 100km na nadrži určitě hodí. A nechápu proč by to měl být nějaký problém, když auto jede ještě líp, než dřív. A že mi tankování místo 1 minuty zabere 1,5 minuty a musim 2x zvednout pistol, tak to bych jako problém nebral. Myslel jsem, že by mohlo někoho zajímat, jak auto jezdit v tomto poměru, ale když ne, tak vás už informavat nebudu. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
c4mel píše:john tak pokud sem to správně pochopil tak si nic nepředělával a jezdíš na to vpohodě? to by bylo dobré to bych taky zkusil... a nemůže to nějak uškodit nebo něco když se tam nedá ta jednotka??
Cau, nic jsem nepředělával, jen jsem zkusil přilejt e85 a zatim je vše v pohodě. Doslechl jsem se, že možná bude nutné vyměnit palivový filtr, jelikož e85 pry nějak vyplavuje nečistoty z nádrže, ale to je jen v případě, že začneš používat pouze e85, takže to zatim neřešim.
John112 píše:c4mel píše:john tak pokud sem to správně pochopil tak si nic nepředělával a jezdíš na to vpohodě? to by bylo dobré to bych taky zkusil... a nemůže to nějak uškodit nebo něco když se tam nedá ta jednotka??
Cau, nic jsem nepředělával, jen jsem zkusil přilejt e85 a zatim je vše v pohodě. Doslechl jsem se, že možná bude nutné vyměnit palivový filtr, jelikož e85 pry nějak vyplavuje nečistoty z nádrže, ale to je jen v případě, že začneš používat pouze e85, takže to zatim neřešim.
Co máš za motor ? A kolikrát jsi takto již tankoval ?
Docela zajimavá zkušenost. Klidně se zde rozpovídej a nerozčiluj se pokud někdo s tebou nesouhlasí. Tady to čtě hodně lidí a určitě to bude zajímat nejenom mě.
Uspora je buď řešení přestavba LPG což používám 4roky zatim spokojenej a ušetřené statisíce kč

Co tak experiment 25litru E85 a 15L benzínu ? třeba to stále pojede dobře

Pokud ano mužeš ještě malinko pokračovat třeba se dostaneš na 1:3 .
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Mám 318is M43 z roku 6/1994. Zase tolik nenajezdím a auto chci časem vyměnit, takže přestavba u mě nepřipadá v úvahu. A benzín tady stojí kolem 37-38 Kč a e85 je jen za 24,90 Kč, takže rozdíl je tam markantní.
Zkusit jinej poměr je určitě zajímavej nápad, ale ještě chci zkusit jednou stejný poměr, abych měl jistotu, že jsem vážne ušetřil.
Když jezdím na n95, tak mám cenu za kilometr kolem 3,5 Kč a teď jsem na 2,7 Kč, takže na 100 km je to 80 Kč, což potěší.
Jakmile vyjedu těchto 40 litrů, tak napišu, jak se hodnoty změnily a případně zkusím jiný poměr.


Když jezdím na n95, tak mám cenu za kilometr kolem 3,5 Kč a teď jsem na 2,7 Kč, takže na 100 km je to 80 Kč, což potěší.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Musím přiznat, že po třech měsících nějak padají moje ekonomické argumenty z 10té stránky... BA je o 5,- výš, rozdíl k E85 je už markantnější.
Je pravdou, že jsem psal spíš k "profi" řešení (tedy k nějaké "origo" přestavbě a používání čistého E85), ale pomalu začínám uvažovat, že nějaký mix vyzkouším. Je pravdou, že problémy zde popsané sice jsou na zamyšlení, ale všechny nás určitě spíš zajímají problémy jiné, co nejdou lehce poznat. Jestli nemůže někdy dojít k poškození některé části motoru (nebo jiného systému) a podobně.
Mám nějak pocit, že líh je náchylný k lokálnímu přehřívání, což by asi nebylo zrovna ideál pro spalovací prostor, a podobné. Asi bychom všichni uvítali, kdyby se do diskuse připojil někdo znalejší problematiky...
Ona se totiž úspora za PHM může za čas pěkně prodražit...
Je pravdou, že jsem psal spíš k "profi" řešení (tedy k nějaké "origo" přestavbě a používání čistého E85), ale pomalu začínám uvažovat, že nějaký mix vyzkouším. Je pravdou, že problémy zde popsané sice jsou na zamyšlení, ale všechny nás určitě spíš zajímají problémy jiné, co nejdou lehce poznat. Jestli nemůže někdy dojít k poškození některé části motoru (nebo jiného systému) a podobně.
Mám nějak pocit, že líh je náchylný k lokálnímu přehřívání, což by asi nebylo zrovna ideál pro spalovací prostor, a podobné. Asi bychom všichni uvítali, kdyby se do diskuse připojil někdo znalejší problematiky...
Ona se totiž úspora za PHM může za čas pěkně prodražit...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv 22.03.2012 01:00
Ahoj chlapci,
mám E46 kabrio 323. Známý (učitel na automobilní škole-autoelektrikář) se mi svěřil že jezdí s Fabkou na E85 bez přestavby. A že o tom četl dlouhé večery na různých servrech, v diskuzích, i u firem, které zařízení třeba montují a zkušenosti byly z většiny pozitivní.
Tak jsem se rozhodl, že to zkusim. Načepoval jsem 30l 95ky a 30l E85, tzn - plná nádrž.
Vyjel jsem už polovinu a spotřeba mi stoupla zhruba o 2l/100km. Auto jede rozhodně lépe.
Dneska se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru. Předpokládám, že tam bude něco s bohatostí, nebo něco s lambdou, ale auto jede stále stejně, takže jsem to zatím nemazal.
Zatím teda spokojenost... tankoval jsem E85 za 25,90Kč
mám E46 kabrio 323. Známý (učitel na automobilní škole-autoelektrikář) se mi svěřil že jezdí s Fabkou na E85 bez přestavby. A že o tom četl dlouhé večery na různých servrech, v diskuzích, i u firem, které zařízení třeba montují a zkušenosti byly z většiny pozitivní.
Tak jsem se rozhodl, že to zkusim. Načepoval jsem 30l 95ky a 30l E85, tzn - plná nádrž.
Vyjel jsem už polovinu a spotřeba mi stoupla zhruba o 2l/100km. Auto jede rozhodně lépe.
Dneska se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru. Předpokládám, že tam bude něco s bohatostí, nebo něco s lambdou, ale auto jede stále stejně, takže jsem to zatím nemazal.
Zatím teda spokojenost... tankoval jsem E85 za 25,90Kč
Jan tak od boku. Auta co chtějí více oktanu ala M3 a podobně co rády 100oktanovej benzín a podobně či auta na LPG které má snad 104 či 106oktanu by mohla v pohodě zkousnout taky Ethanol dle mě . Přeci jen je to vysokooktanové palivo a motory co chtějí vyšší oktany by se měli stím přeci dobře poprat nebo ne ?
Další věc je chip auta a seřízení na vysokooktanový benzín pak by E85 mohl být běžné palivo nebo se pletu. Je tam ještě jiný faktor který rozhoduje ?
Co řeší přestavba na Ethanol ? Akorát řízení vstřiku jednotka a vstřikovače mam pocit.
zde zajimavej článek.
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
Další věc je chip auta a seřízení na vysokooktanový benzín pak by E85 mohl být běžné palivo nebo se pletu. Je tam ještě jiný faktor který rozhoduje ?
Co řeší přestavba na Ethanol ? Akorát řízení vstřiku jednotka a vstřikovače mam pocit.
zde zajimavej článek.
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
Filozof píše:Jan tak od boku. Auta co chtějí více oktanu ala M3 a podobně co rády 100oktanovej benzín a podobně či auta na LPG které má snad 104 či 106oktanu by mohla v pohodě zkousnout taky Ethanol dle mě . Přeci jen je to vysokooktanové palivo a motory co chtějí vyšší oktany by se měli stím přeci dobře poprat nebo ne ?
Další věc je chip auta a seřízení na vysokooktanový benzín pak by E85 mohl být běžné palivo nebo se pletu. Je tam ještě jiný faktor který rozhoduje ?
Co řeší přestavba na Ethanol ? Akorát řízení vstřiku jednotka a vstřikovače mam pocit.
zde zajimavej článek.
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
porad to same dokola, E85 vice paliva pomer cca 9,8:1 , N95 14,1:1, logicky musi byt vetsi protreba jelikoz je vyzadovan vetsi AFR, motor se muze poskodit chudou smesi jak nic, zalezi na konstrukci motoru, co se tyce vlastnosti, vetsinou do roka odejde benz pumpa jedna nebo druha


Pánové, tady se jen tlachá ala jedna paní povídala,ale jde o reálné zkušenosti. Znovu dávám link na Renault forum,tam už to opravdu vyzkoušeli-veškeré ředění na nic, zvedá se spotřeba,a hlavně chudá směs vám zničí dříve či později motor. Jde o rozsah regulace,jak reaguje řídící jednotka na info z lambdy. Stačí si to pročíst, bez úpravy bych to do auta nedával.Jo a bordcomp vám ukáže mylnou info o spotřebě,viz. vlákno.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=150
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=150