Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Interface LPG MAGIC 2 - zprovoznění diagnostiky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1 Příspěvek od Filozof »

sháním LPG interface - a rád bych si doma připojil doagnostiku na LPG system MAGIC 2 a pohrál si s nastavením kdykoliv budu potřebovat.

Máte stím někdo zkušenosti co vše budu potřebovat krom kabelu a notebooku ?

Ještě potřebuji SW který nainstaluji a bude spolupracovat s autem.

Něco jsem našel zde. SW plus ovladače
http://www.elpege.cz/lpg-cng-software/lpg-lovtec/

MANUAL NA MAGIC 2

http://www.hlpropan.cz/_diagrams/dokume ... manual.pdf

Je to těžké pozapojovat a rozchodit jak to seženu ?

Nevíte kde sehnat kabel interface LPG magic 2 co nejlevněji ?

díky
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#2 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »



díky to jsem viděl ale díky za link.

Myslel jsem něco kolem 100-200kč :)

přecijen je to kus kabelu ... co má výrobní hodnotu max 10-20kč.

ale pokud neseženu jinak budu si muset připlatit.

Ještě jsem našel schema a dal by se udělat doma ale byl by to opruz docela ... 8O

http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault#69670835
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#4 Příspěvek od xor »

Schema zalozeny na FT232R, muzes vzit hotovy prevodnik USB RS232 (zjednodusene RS232 = UART = seriovy port = COM port). Fakt je, ze hotovy prevodniky stoji od 250Kc vys.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#5 Příspěvek od magorcondoria »

Funguje to s K-line kabelem(pro VAG-com do 409),není potřeba žádný speciální HW.Ten černo červenej konektor mají v GME(nebo z Fiata) ten druhý lze odřezat z konektoru ATX zdroje.Zásuvka J1969(EOBD) také v GME a redukce je hotová.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

Tak interface jsem sehnal vyrobil jsem správnou koncovku a stáhl spešl software co patří k mému LPG a dneska propojil.
Užasné zjistit jak to vše funguje skvěle.

Naštvanej jak mi odrbali nastavení v LPG servisu.
Před dovolenou v chorvatsku jsem byl na seřízení plynu a oni mi ho seřídili tak že mi žral o 4-5litrů více přesně 14,2L/100km a druhé tankování 13,7/100km :x :? 8O
takže se mi dovolenka prodražila o 1850kč jen díky tomuto.
a to při klidné 120km/h mi auto normálně bere 8,5-9litru/100km plynu.

naštval jsem se a pořídil interface a dneska zprovoznil a viděl ty šíleně nastavené hodnoty ....
Hlavně obohacená směs byla na několika bodech kolem 30-40procent což by odpovídalo té zvýšené spotřebě.

pošlu i nějaké fotky co jsem dělal nebo video pokud to někoho zajímá a chce si sám seřídit plyn v autě.

Je to velice jednoduché a každej to zvládne. Základní parametry určitě hned a po chvilce studování i složitější úpravy.

Ted budu testovat týden auto a jezdit rozumě jako vždy at vidím rozdíl. Jezdím roky stejnou trasu cca podobnou rychlostí takže poznám rozdíl hned u prvního tankování.

Měl bych najet kolem 650km na jednu nádrž cca 62-65litru. průměr mám pokud je vše OK kolem 10litru plus mínus pár deci. s autem 525i 24v E34.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od honzabiker1 »

Bude to fungovat s timhle kabelem http://aukro.cz/lpg-interface-usb-stag- ... 89922.html ?

Kde sis nechaval tu prestavbu delat a jake nastaveni si tam presne menil? Da se pres ten program overit i funkcnost lambdasondy, nebo jsou na to potreba jeste nejake dalsi veci?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

honzabiker1 píše:Bude to fungovat s timhle kabelem http://aukro.cz/lpg-interface-usb-stag- ... 89922.html ?

Kde sis nechaval tu prestavbu delat a jake nastaveni si tam presne menil? Da se pres ten program overit i funkcnost lambdasondy, nebo jsou na to potreba jeste nejake dalsi veci?


netuším nemám tento kabel ale pokud máš systém MAGIC 2 nebo 3 tak si zavolej nebo napiš mail na http://www.hlpropan.cz a oni ti řeknou cenu za kolik prodají interface. Nebo se poptej ale podle mě by to fungovat mohlo pokud je na system MAGIC.
Pak už jen pořešit koncovku zda je stejná nebo ne ale to je drobnost.


Jinak proběhlo měření tento týden a dneska plná a zjištění že 11,7litru/100km při mé svižné jízdě je super.
Jezdil jsem dost kolem 140-160km/h dálnice a dost jsem předjížděl na okreskách a jízda kolem 120-130km/h..nebaví mě se vláčet 70-80km za kolonou víkendových řidičů, prostě podřadím a předjedu 5aut pokud situace dovolí ... jsem velice spokojenej se spotřebou a projevem auta na všechny kvalty i otáčkoměr do 6500ot/min. jde pěkně za plynem.

upravoval jsem pouze obohacení směsi které byla + 35-45procentech ve 4 bodech na křivce LPG oproti benzínu a potom úhel naklonění z 1,10 na hodnotu 1,05.

To je vše auto se chová dobře a je vidět že by to možná ještě decentně chtělo pohrát s délkou vstřiku LPG ale to udu muset prostudovat co by bylo vhodné kolik milisekund atd. Budu muset jezdit piánko a zjistit zda dám spotřebu kolem 9,5-10litru to je moje meta kde vím že je vše v pořádku.

Máte někdo zkušenosti z laborováním LPG diagnostiky ?
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od xor »

"upravoval jsem pouze obohacení směsi které byla + 35-45procentech ve 4 bodech na křivce LPG oproti benzínu "
to je zajímavá informace. potřebovalo to zvýšit nebo snížit? ta jednotka si to nesrovnala sama?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#10 Příspěvek od Filozof »

xor píše:"upravoval jsem pouze obohacení směsi které byla + 35-45procentech ve 4 bodech na křivce LPG oproti benzínu "
to je zajímavá informace. potřebovalo to zvýšit nebo snížit? ta jednotka si to nesrovnala sama?


snižoval jsem to tak aby kopírovala křivku benzínu. Takže vše na nulu.
Prostě to hoši domrvili v servisu když si stím hráli a prý nastavili aby bylo vše OK ...

Prej 2,5litrové BMW musí žrát 15litru to je prostě normální ... budou mě přesvědčovat že BMW normálně žere 15litru a co se prý divím ... říkám že stím jezdím 5let a znám to auto moc dobře a žere 9-13max tak na mě hleděli...

no prostě truhlíci a nebudu snimi ztrácet čas ted si vše ponastavím jak budu potřebovat sám. navíc LPG vypínalo při 5800ot ted táhne krásně do 6500ot jak má.

Stačí si prostudovat manuál k diagnostice na webu hlpropan a člověk pochopí cca jak by to mělo být a kde je co špatně. Navíc obohacení směsi bije už samo osobě do očí....

Tak kdo je tady ještě plynař amatér a ladí si svoje auto ?

Někde na webu borec ladil auto tak že se dostal na spotřebu stejnou jako benzín. Takže auto co žere třeba 7litru pruměr žere i na LPG 7litru, což se mi zdá jako zázrak. musím to pohledat a nastudovat ale mám pocit že to muselo jít na úkor výkonu auta ... pokud počítám dobře.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marty_ »

Jak pokracujes se stelovanim lpg?:) dost vazne uvazuju do wintercaru (6.1 V8:) ), ale tohle samo domo doladovani se mi libi, neverim ze nekde v servise tomu daji tolik lazeni aby to fungovalo opravdu uplne nejlip jak to jde..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

Martyn píše:Jak pokracujes se stelovanim lpg?:) dost vazne uvazuju do wintercaru (6.1 V8:) ), ale tohle samo domo doladovani se mi libi, neverim ze nekde v servise tomu daji tolik lazeni aby to fungovalo opravdu uplne nejlip jak to jde..


Co to je za winter car 6,1 obsah bude nějaká 4x4 offroad do terénu ne ? Tam bych určo LPG dal pokud stím chceš jezdit bude to žrát jak malej tank. Pokud to máš na hory a celkové ježdění v zimě neváhej.

Kabel seženeš na většinu diagnostik 500-900kč a notes taky nebude problém.

No ladím už jen doladil lehce na spotřebu, měl jsem klidnou dálku 9,2litru/100km spotřeba při 120-140km/h dálnice.
Jinak se držím zatím kolem 10,0-10,2litru/100km. Což je fajn když to občas protáhnu a občas jedu klidně.

Dálnice / město 70/30 procent.

Měření je velice přesné jelikož beru na stejné benzínce a tlačím vždy na doraz po vypnutí pumpy. Takže tak.

Ještě bych mohl trochu experimentovat ale to už počítám bude na hranici výkon/spotřeba a musel bych ubrat na výkonové křivce ale zase spotřeba by šla asi dolu.
Ted jsem na rovince kopírující benzín.
Mám mapy uložené ale je pravda že toto je pouze pro plynaře kteří mají stejný systém jako já MAGIC 2.

Jinak takto jde poladit každá diagnostika a čím novější LPG-systém tím to pujde lépe a detailněji přenastavit.
Dokonce je tam volba kalibrace podle lambda sondy, ale to já mám vypnuté a moje to neumožnuje.

Vyzkouším pokud bude čas zda by šlo ubrat ještě na spotřebě omezením trochu výkonu jen tak ze zvědavosti.
řekněme 10procent - ale toto je pouze má domněnka a spekulace -potvrdím až vyzkouším.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Marty_ »

Jj Grand Cherokee. Prave ze najezdim hodne a nechelo se mi trapit 335 v zime.
Asictaky skocim do magica, od levnelpg.cz tak se v tom pak zkusim taky pohrabat:)
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#14 Příspěvek od BMWX5power »

Funkční zapojení diagnostického kabelu i s materiálem do 100kč.
http://amonit.sulfurzona.com/images/kli ... 2_kit5.png

A zde zapojení konektorů - schéma převodníku zde na obrázku není funkční.
http://obrazki.elektroda.net/43_1211365198.jpg

Diagnostikuju si s tim Sekvenční Tartarini ale bohužel tomu moc nerozumim.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Odpovědět