Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW - BENZIN s LPG svíčky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1 Příspěvek od Filozof »

Mám dotaz ohledně těch co jezdí s BMW s LPG jaké používáte svíčky, a které se vám osvědčili nebo naopak dělaly problémy.

Já teď měl v autě BRISK - SILVER a už je mám dlouho cca 30-40tis a auto se hádá a starty jsou cca 5-8sec takže děs a řeším jako první vyměnit svíčky a pak hledat případně chybu dál pokud to nebude svíčkama.

Buď dám zase BRISK - SILVER nebo půjdu do jiných.
Další možnost je originál ale je tu dilema když mám LPG a doporučují jednobodové a ideálně BRISK - SILVER (Plynaři)

Pak jiná možnost speciálních svíček ale nemám žádnou zkušenost.

Co jste vyzkoušeli a můžete doporučit ? :)

Přemýšlím nad:
BRISK - PLATIN
BRISK - PREMIUM
NKG
BERU

Vím že BRISK nevydrží dlouho ale zase po lonské výměně jezdili skvěle a za 80kč to není zlé na rok by byl zase klid.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

svíčky u LPG se doporučuje měnit á 20tis km
za 80Kč to je gut cena...takže klidně měnit včas...pak předejdeš problémům

já měl klasický NGKčka...pak mi doporučili na Harfě plynaři, že tam dávaj DENSO TXRněco (nepamatuju si přesně typ)...a při 22tis mi přestaly pálit a měl sem z V8 něco jako R4...takže tam šly zpátky NGK, myslim že ty High Power NGK BKR6EQUP
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Bufik36
Registrovaný
Příspěvky: 157
Registrován: ned 29.07.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#3 Příspěvek od Bufik36 »

NGK V-line nebo S-line teď nevím a celkem spokojenost :roll:
CybreX
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: stř 01.10.2008 00:00
Bydliště: Uherskohradišťsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od CybreX »

Na LPG platí zásada dávat tam to, co udává výrobce. Hlavně se vyvarovat svíčkám radoby na LPG a myslím že platinovky se s LPG taky nemají rády. Dávám vždy NGK s každou druhou výměnou oleje a je vystaráno.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

CybreX píše:Na LPG platí zásada dávat tam to, co udává výrobce. Hlavně se vyvarovat svíčkám radoby na LPG a myslím že platinovky se s LPG taky nemají rády. Dávám vždy NGK s každou druhou výměnou oleje a je vystaráno.


Svíčky jsou od 80kč ty brisk nebo NGK na bmw
myslíš asi tyto

http://www.voton.cz/cz/e-shop/760675/c4 ... vicka.html

Ale pak mi řekni proč jsou lidi co jezdí na BRISK - silver a jsou spokojení i v BMW E34 a další co mají NGK ....a přitom stojí polovinu nevim tedy ...

kdybych neřešil problém se startováním auta na benzín protože mi to startuje na po druhé nebo aspon 6-10sec na poprvé tak neřeším ale takto to potřebuji zjistit kde je problém.

Spotřebu mám přitom dobrou poslední měřená byla přesně 10,1litru/100km
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

se mi zdabloval přízpevěk a nejde smazat :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

ups . kdo to vymyslel že kliknu myší a hodí mi to tři přízpěvky a pak nejdou smazat ty dva navíc... :D
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Já dávám NGK ty co jsou předepsaný výrobcem a pohoda. Jen se častěji mění...
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Boldor
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 11.11.2005 01:00
Bydliště: Praha..Příbram..
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Boldor »

Ahoj plyňáci :wink: Nezkoušel někdo DENSO TT, nejlépe do M52 LPG..?No asi je stejně zkusím a dám info..Jinak mě se Brisk Silver vůbec neosvědčily..Pomalá reakce na plyn a celkově tupý chod, a to jsem i přenastavoval mezeru na jiskře dle doporučení z Brisku. Potom NGK zas fungovaly dobře ale stejně mě lákají ty Densa TT, mají jednu jiskru a dobrou cenu :)
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od paveld »

Denso (nevim přesně který) mi dali plynaři do auta při zástavbě LPG. Rozdíl jsem nepoznal, ale od tý doby tam zas dávám NGK.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

Brisk silver na LPG original - a lítám jako blesk cca 30-40tis km ...ideálně měnit dříve kolem 25tis km.

Jak začne auto cukat kuckat rychle nové ... nebo každá druhá až třetí výměna oleje...

Chtěl bych zkusit ty laserové nebo podobné šílenosti ...ale nevim zda 3000kč není zbytečná investice do svíček když efekt bude malinko lepší jak u svíček za 100kč kus.
Boldor
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 11.11.2005 01:00
Bydliště: Praha..Příbram..
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Boldor »

Mě ty brisky zlobily od začátku..ani ta změna odtrhu nepomohla. Jinak NGK nezklame, ale říkám si že ty Densa jsou taky značka na špičce, navíc jednobodovky a na LPG je doporučujou.Taky jsou drobet levnější a kdyby mi bylo 18, věřil bych i tomu že označení TT přidá 20koní.. :lol:
No, zkusím je a dám info jako alternativu..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

Boldor: Určitě napiš. Klidně bych si připlatil kdybych věděl že to lépe spaluje směs a tudíž více energie pro auto ...takže nějaké HP přiskočí ...a spotřeba klesne protože krouták se zvedne když využije každou kapku LPG.

Ale aby to nebyl marketingový kec a budou fungovat stejně jak kterékoliv jiné .... ukáže praxe....

Tak pak dej reference .... pokud pojedeš za 5l/100km asi budou fungovat :lol: joke

opravdu by mě zajímala spotřeba a výkon kdyby se změřil jakej to bude mít vliv ...ruzné druhy svíček
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#14 Příspěvek od tanner540i »

Vzdy musi motor fungovat na lpg se svickama, co tam patri. Motory typu M50 jeste v pohode zkousnou svicky jako brisk silver, ale treba M62TU se s nicim min nez NGK BKR6EQUP nespokoji. Takze origo svicky jsou jistota, pokud to nejede na ne, je chyba jinde.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od miloshm »

Používám jen Brisk Silver, měním po 25000 km a naprostá spokojenost. Motor M60B40, najeto 480 tis. km, na LPG 150 tis. km.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#16 Příspěvek od Filozof »

....
richik
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 26.08.2013 00:00

#17 Příspěvek od richik »

Zdravim,
nedavno jsem taky nechal prestavet svoji X3 do LPG. Po 50 km co jsem vyjel z montazni dilny, se rozsvitila diagnostika - zvysene emise. V servisu neco poladili, ale doporucili vymenit svicky. I kdyz zadny problem zatim nepozoruji, dobre startuje i jede. Auto jsem kupoval v 86t km, prestaveno na LPG ve 101t km a ted ma 104t km - mozna jsou tam jeste original...

Plynari doporucili drzet se svicek predepsanych vyrobcem, ale dat tam jednobodove (ale necpat tam ty drahe urcene pro LPG). BMW (aspon dle realoem.com) uvadi BOSCH FGR7DQP nebo NGK BKR6EQUP - obe jsou vsak ctyrbodove.

Jake svicky tedy dat do motoru M54B30, ktery jede hlavne na LPG, aby to jelo aspon stejne dobre (nebo lepe)?
Odpovědět