Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
kubajzdc
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 24.02.2012 01:00
Bydliště: Desná

#661 Příspěvek od kubajzdc »

Filozof píše:pokud vám to všem dělá jen na pumpě nebo chvilku po ...tak je to v pohodě ...
Horší by bylo kdyby to dělalo běžně ...

jedna otázka - mám možnost pujčení zkoušečky na unik LPG mohu si sám udělat revizi stím že si natisknu razítko ?
Fyzicky bude vše ošetřené ale nevím zda se někam píše evidence revizí LPG.
Nebo jim jde o to razítko pouze.

Vím že se to asi někomu nemusí líbit ale proč za práci která trvá 30-40vteřin platit 2kila když si to zařízení mohu pujčit z práce zadarmo udělám revizi ... :idea:
s autem jezdim pravidelně na revizi lpg a mam takovou malou knížecku kam zapisujou stav atd.a razítko je to pak potřeba předkládat na stk
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#662 Příspěvek od Zachs »

Taky mám LPG od levnelpg.cz Velká spokojenost..
http://levnelpg.cz/fotogalerie-prestave ... 0i-e39-ii/

Řešil jsem jen větší spotřebu, ale problém bude asi v těžké noze a ježdění převážně po Praze..
Tady si vedu tankování :
http://audiklub.cz/garaz/auto/3402-2002-bmw-5-series

V průměru to mam nějakejch 15,3 což bych čekal spíš u 540i ale vem to čert pořád je to po přepočtu cca 7l / 100 ;)
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#663 Příspěvek od clojster »

Tak s levnelpg vicemene spokjenost. Udelali to pekne.

Stve me ale ten jejich autodrom (derave silnice) co tam maji. Myslim, ze mi docela vykvedlali podvozek po posledni navsteve. Budu muset vymenit silentbloky.

Spotreba 15,2 vice mene dalnice a mimo mesto. Praha minimalne.

Jinak s instalaci spokojenost, akorat si nejsem jisty, jestli po SW prenastaveni (kvuli prepinani az v 90 stupnich a chcipani pri prepinani v zastavenem aute) nemohlo nejak neco rozhasit a tedka pri podrazovani v nizkych otackach auto jakoby prida plyn samo od sebe. Mam automat a ted nevim jestli je problem v automatu, nebo v tom nastaveni lpg. Musim jeste vic otestovat, ale nejsem si jisty zda to dela i pri jizde na benzin.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#664 Příspěvek od Filozof »

clojster píše:Tak s levnelpg vicemene spokjenost. Udelali to pekne.

Stve me ale ten jejich autodrom (derave silnice) co tam maji. Myslim, ze mi docela vykvedlali podvozek po posledni navsteve. Budu muset vymenit silentbloky.


Spotreba 15,2 vice mene dalnice a mimo mesto. Praha minimalne.

Jinak s instalaci spokojenost, akorat si nejsem jisty, jestli po SW prenastaveni (kvuli prepinani az v 90 stupnich a chcipani pri prepinani v zastavenem aute) nemohlo nejak neco rozhasit a tedka pri podrazovani v nizkych otackach auto jakoby prida plyn samo od sebe. Mam automat a ted nevim jestli je problem v automatu, nebo v tom nastaveni lpg. Musim jeste vic otestovat, ale nejsem si jisty zda to dela i pri jizde na benzin.


zachs i pro tebe:
15litru spotřeba na dálnici ? co tam máš za motor ?
To bude asi hodně špatně seřízené ... i 4liter jede na dálnici za 10-12litru pokud nejedeš 2kila a víc stále.....

LPG si mužeš nastavit klidne od 35C přepínání jsem si sám přenastavil z 45C. Takže 3-6km a přepne díky mrazum. V létě přepíná po 100-200metrech...
To si nech změnit a spotřeba je tedy ukrutná pokud to není V12....
8O

máte špatně seřízené. Mám starší 2,5litr 24v vanos a jezdím od 9-12litru pokud tomu hodně šlapu...
Pruměrně cca 10,5litru /lpg.
Nemělo by to žrát vice jak 5-10procent více než benzín. jinak je něco špatně a reklamoval bych to ... LPG nežere o 50procent více.
R6ky by měli jezdit běžně do 11litru
12litru beru pro střelce co jezdí dost svižně ....

dálky klidně za 8-9litru...
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#665 Příspěvek od clojster »

Filozof píše:
clojster píše:Tak s levnelpg vicemene spokjenost. Udelali to pekne.

Stve me ale ten jejich autodrom (derave silnice) co tam maji. Myslim, ze mi docela vykvedlali podvozek po posledni navsteve. Budu muset vymenit silentbloky.


Spotreba 15,2 vice mene dalnice a mimo mesto. Praha minimalne.

Jinak s instalaci spokojenost, akorat si nejsem jisty, jestli po SW prenastaveni (kvuli prepinani az v 90 stupnich a chcipani pri prepinani v zastavenem aute) nemohlo nejak neco rozhasit a tedka pri podrazovani v nizkych otackach auto jakoby prida plyn samo od sebe. Mam automat a ted nevim jestli je problem v automatu, nebo v tom nastaveni lpg. Musim jeste vic otestovat, ale nejsem si jisty zda to dela i pri jizde na benzin.


zachs i pro tebe:
15litru spotřeba na dálnici ? co tam máš za motor ?
To bude asi hodně špatně seřízené ... i 4liter jede na dálnici za 10-12litru pokud nejedeš 2kila a víc stále.....

LPG si mužeš nastavit klidne od 35C přepínání jsem si sám přenastavil z 45C. Takže 3-6km a přepne díky mrazum. V létě přepíná po 100-200metrech...
To si nech změnit a spotřeba je tedy ukrutná pokud to není V12....
8O


Mam 4,4l (540iA) nevim, je to hodne. Opravdu by to melo zrat min?
To prepinani uz mi prenastavili (a hlavne dali cidlo jinam takze to uz meri spravne. ) prepina se mi to tedka na konci modreho.
A jak sis to sam prenastavil? Mas software a kabel?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#666 Příspěvek od Filozof »

Mám starší system MAGIC 2 před 6ti lety montovaný. Bylo mi to jednou firmou rozdrbané a před dovolenou do chorvatska mi to rozhasili a žralo auto 13-14litru tak jsem dojel domu nasrane...j jak pes že mě stála dovolená o 2litry zbytečně navíc a koupil si kabel za 5kilo. a SW se dá stáhnout zadarmo na netu...propojíš a funguješ.

Trochu jsem si početl a podíval jak to vypadá a teoreticky samouk si přenastavil pár hodnot.
Hned mě trefilo do očí, když jsem viděl obohacení směsi oproti benzínu o 25procent...8O


Stáhl jsem to na nulu stejně jako benzínová křivka a auto jezdí jak má za spotřebu kterou má mít....od té doby kašlu na LPG servis. když mi to tak posr.li.

Ted dokonce laboruji a ochuzuji směs a ukládám si mapu jako EKONOMY ...
uvidíme zda to dálky pojede třeba o 15procent usporněji hodilo by se na trasy 500km a více ... po dálnici kde nejedu na výkon.

Co máš za systém ?
540ia dálky co jsem koukal psali borci žere cca 9,5-11litru BENZINU.
takže do 12-12,5litru LPG max ...snad
Jde asi o těžkou nohu taky ...ale 15 mi přijde dost

zkus jet trasu delší a kolik to dá případně se pobav s klubákama co mají 4litry ale 15průměr je hodně a na dálnici šílenost.
o cca 3-4litry bere více pokud jedeš normálně.
Zjisti kolik ti žere benzín.
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#667 Příspěvek od clojster »

Aha, tak to si taky mozna koupim ten kabel.

Mam Magic a ridici jednotku i SW ted ten G4. Dokonce jsem si k tomu uz stahl manual a studuju si to abych vedel na co se mam ptat az k nim pojedu.

Jinak spotreba - dalky mam na BC za 10,6 (hoooodne lehka noha) na LPG jsem mel do alp stejnym stylem jizdy cca 13. Tedka na to docela slapu hlavne pri predjizdeni (proste mi to neda abych si ten zvuk neposlechl :) Ale jinak dalnice jedu kolem 140... Takze zadny velky rychlosti.

Kazdopadne to co ukazuje BC je obvykle nizsi nez je spotreba realna. A ten LPG ja si pocitam presne... Zkusim jeste jet lehci nohu a zjistim na kolik se dostanu nudnou jizdou :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#668 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Filozof píše:... samouk si přenastavil pár hodnot...
... Ted dokonce laboruji a ochuzuji směs a ukládám si mapu jako EKONOMY ...

Toto je velmi nebezpečné. Nechci malovat čerta na zeď, ale vymstí se ti to. LPG hoří i tak pomaleji než benzín. Chudá směs hoří pomaleji než správně bohatá. Chudá LPG směs hoří velmi velmi pomalu, v podstatě hoří nejen celou expansní fázi pohybu pístu, ale hoří i při výfukovém zdvihu pístu a hořící proudí kolem výfukového ventilu. Dále LPG hoří za vyšších teplot než benzín, spalovací prostor se neochlazuje odpařováním paliva (u benzínu ano, ten je vstřikován kapalný a na odpaření spotřebuje teplo, kdežto LPG je "vstřikováno" do sání v plynné fázi).
Chudou směsí hrozí "podpálení" výfukových ventilů. Jako prevence proti tomu je lepší úmyslně nastavit vyšší tlak LPG než doporučuje výrobce systému a navíc nastavit obohacení oproti benzínu o 10%. Sice se lehce zvedne spotřeba, ale motor jezdí a jezdí a jezdí ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#669 Příspěvek od tanner540i »

Chtel jsem neco napsat, ale Francis me predbehnul.. Takze Filozofe, nastav to zas zpet, nebo budes za chvili dalsi z tech, co narikaji jak LPG nici motor.

Idealni nastaveni lze provest bud pokud mas dost zkusenosti s konkretnim motorem pomoci orientacnich hodnot z lambdy, idealne pomoci sirokopasmove lambdasondy a mereni teploty vyfukovych plynu. Proto je vzdy lepsi nastavit LPG radsi bohatsi, tim skoro nemas co posrat..

Co se spotreby tyka, moje 540i vanos - dalky kolem 12ti, bezne provoz je pro me kolem 13,5l, litani po meste klidne pres 20l. pri jizde po dalnici 130 na tempomat to je kolem 11l, vse LPG.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#670 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud by byly pochyby o životnosti provozu na LPG, moje auto má 414k km celkem. Asi ve 100k bylo namonbtováno LPG, asi ve 220k jsem auto koupil já. Jede skvěle, i když spotřeba necelých 10 ltr/100 km LPG není na M52B25 nijak oslnivá, pro životnost motoru je prospěšná.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#671 Příspěvek od Filozof »

FRANCIS: Díky to je dobře že jsi to napsal. Já jsem stejně decentně ochudil směs o 15 procent což je málo ale chtěl jsem vidět rozdíl....
¨Včera 250km otočka ve 4lidech a kufr a bylo to dost znát. Auto nechtělo moc zrychlovat a kopce kde jsem dával 3ku či 4ku ve dvou lidech jsem musel dávat až za 2.
Takže síla pryč a nemělo to moc smysl ...

Jde mi o to že jsem zkoušel jít k 18procentům dop minusu od nuly a vyrovnal jsem vstřikování přesně s benzínem ...takže třeba při 3000ot bylo vstřikování třeba 6,85ms benzín a 6,88 LPG. Tudíž i spotřeba by reálně mohla bejt stejná....

Byl to jen takovej test a netušil jsem že bych si mohl ublížit nějak na motoru - dnes to vrátím zpátky.

Co je pravdy na tom, že dnes nové systémy LPG dělají tak, aby auto mělo stejnou spotřebu, jak na LPG tak na benzín. Je to pravda nebo stále je těch 10procent rozdíl?

co říkáte na toto ? prý zvyšuje výkon motoru na LPG a snižuje spotřebu při běžné jízdě ... ???

http://autodily.lkauto.cz/LPG-komponent ... vku-tap-01
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#672 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Už M50 má čidlo klepání (M52 dokonce 2) a ECU motoru nejprve nastaví maximální předstih a pak snižuje tak dlouho, až klepání ustane. Toto probíhá neustále i za provozu. "Rovnák na vohejbák" asi nic moc nezlepší.

Píšeš, že jsi ladil bohatost. Ladil jsi jen dobu otevření vstřikovačů. Jak víš, že za stejnou dobu proteče vstřikovačem LPG odpovídající množství paliva jako vstřikovačem benzínu? Takovéto ladění bez analyzátoru spalin, bez širokopásmové lambdasondy je metoda pokus-omyl. Sežeň si někoho, kdo tomu rozumí, jinak ti motor nepoděkuje a s bratrem tomu dáváme tak měsíc-dva a budeš tu v bazaru shánět hlavu a ventily na repasi.

Nevím, jaké máš vstřikovače LPG, u mých jde seřizovat zdvih a i to má vliv na průtok LPG.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#673 Příspěvek od Filozof »

Francis píše:Už M50 má čidlo klepání (M52 dokonce 2) a ECU motoru nejprve nastaví maximální předstih a pak snižuje tak dlouho, až klepání ustane. Toto probíhá neustále i za provozu. "Rovnák na vohejbák" asi nic moc nezlepší.

Píšeš, že jsi ladil bohatost. Ladil jsi jen dobu otevření vstřikovačů. Jak víš, že za stejnou dobu proteče vstřikovačem LPG odpovídající množství paliva jako vstřikovačem benzínu? Takovéto ladění bez analyzátoru spalin, bez širokopásmové lambdasondy je metoda pokus-omyl. Sežeň si někoho, kdo tomu rozumí, jinak ti motor nepoděkuje a s bratrem tomu dáváme tak měsíc-dva a budeš tu v bazaru shánět hlavu a ventily na repasi.

Nevím, jaké máš vstřikovače LPG, u mých jde seřizovat zdvih a i to má vliv na průtok LPG.


mám tam magic vstřikovače ...nebudu stím nijak moc laborovat jezdí to kolem 10litru /100km což je 5litru benzínu v přepočtu a to bohatě stačí.
Ale rád bych našel něco co využije těch 108oktanu nebo kolik přesně LPG má ... :)

Je tam křivka naklonění 1,05 procenta a hodnoty obohacení vracím zpátky na nulu komplet ... jen mi přijde dle zvuku že tam rve dost LPG
hlavně při volnoběhu klidně nahraji zvuk z výfuku .... pokud lehce stáhnu LPG obohacení o 5procent zvuk se uklidní ....

možná by byl dobrej test na volné silnici s benzínem pak LPG ve zrychlení. třeba 0-150km/h vyzkoušet obě varianty a pak po úpravě map jak se mění závislost obohacení na výkonu případně lehce ochuzení směsi samozřejmě s ohledem na správné dávkování LPG a nezničení si motoru.... ale kde hledat tu správnou hodnotu

Benzín je vždy o 1ms níže jak LPG. To mě vrtalo v hlavě a pak si uvědomuji za mají jiné zákonitosti ohledně délky hoření atd.
Muselo by se to vyladit pomocí speciálních přístroju....přijde mi že paliva bere zbytečně moc a po pořádném přeštelování třeba zjistíme že by tam mohl bejt rozdíl jen 5procent s benzínem - spotřeba a přitom vyvážený výkon.

Pravda je že vstřiky LPG jsou dál jak u benzínu... tak asi i ta doba vstřiku musí bejt delší....
nevím rád bych měl na to nějaké odborné školení nebo aspon materiály v LPG či video kde by to popisovali.... co přesně atd.
manuál k magic 2 jsou jen základy..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#674 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Množství vstříknutého paliva závisí na tlaku, průtoku a době otevření. Ty máš možnost nastavit jen dobu otevření, ale průtočnost LPG vstřiků neznáš. Nemůžeš tedy porovnávat jen podle této jedné hodnoty.
Bylo by třeba mít širokopásmovou lambdasondu, měřit před katem a podle výsledku upravit délku vstřiku LPG.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#675 Příspěvek od Zachs »

Filozof : 15l na dalnici nee.. mam tam 3.0i a jezdim hodně hodně po Praze a ještě k tomu krátké trasy cca 7km, občas vejlet, takže v průměru je to kolem těch 15. Jinak čistě v Praze kolony, semafory, atd. je to 17l - když jsem chvilku jezdil agresivněji měl jsem tam i kolem 20 (krátkodobou)

Nicméně clojster tu psal o zvláštním jevu samovolného přidávání plynu za určitejch okolností.. Já pozoruju něco podobného, možná stejného... Jedu řekněme 60 mam tam 20% plynu a 5ku a pomalililičku zrychluju, spotřeba 20l. Uberu kousek plynu páč nechci aby to tak žralo, takže stahnu řekněme o pul centimetru ale otáčky se jakoby vyhoupnou nahoru. Prostě uplně protichůdná reakce - uberu plyn a otáčky stoupnou, řekl bych že v tu chvíli kdy skočej otáčky mírně nahoru ekonomoměr klesá..

Prostě jak bych to řekl svejma slovama (což nemusí bejt vůbec pravda, ale tak to na měm pusobi):
Vypadá to jako by to bylo uchcaný a trošku se to dusilo, když uberu, přestane to bejt uchcaný dostane to správně vzduchu a otáčky vyletěj nahoru, spotřeba jde dolu a nezpomaluju. Problém je, že tam prostě mám automat a tim pádem nemůžu s jistotou říct jestli tohle kolísání nedělá automat, ještě by mohl bejt problém v pedálu... Dneska jsem zkusil překalibrovat plynovej pedál (takovej ten postup klíček do druhé polohy, sešlápnout 5vteřin vydržet, pustit 5vteřin vydržet a tak 3x za sebou) tak uvidim zítra jestli se něco změní a dam vědět ;)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#676 Příspěvek od Filozof »

::: Ještě předtím než jsem si přečetl co by to mohlo napáchat za škody na autě :::

Francis : Ale tak jsem nad tím špekuloval a byl jsem trasu 320km ve 4lidech plný kufr takže náklad cca 450kg a při -15procentech ochuzení směsi mě to žralo přesně 9,8L trasu kopce rovinky 50procent dálnice 30procent města 20procent kopce a vedlejší silnici...

9,8litru/100km je super s pultunovou zátěží .... 8O

Myslím si že moje teorie se potvrdila .. Běžně v tomto seskupení a této trasy jezdím kolem 11.5 až 12L /100km.

Jedinej problém byl s tím že to opravdu netáhlo do kopců ...atd. což je negativní efekt a vrácím to zpátky na standartní hodnotu, i díky tomu vašemu varování co jste zde psali.

ještě předtím vyzkouším zrychlení 0-100 - 150km a pak na benzín.
a potom ještě jak vrátím zpátky LPG jakej je rozdíl s benzínem.

Zkoušel jste někdo jak se projevuje rozdíl ve zrychlení LPG vs BENZIN ?
Přijde mi že v nižších otáčkách LPG táhne líp ale ve vyšších zase benzín tam LPG ztrácí...

3litr po praze za 15L/100km mi přijde v pohodě a takové normální to by žrala i moje 525i.
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#677 Příspěvek od clojster »

Zachs píše:Nicméně clojster tu psal o zvláštním jevu samovolného přidávání plynu za určitejch okolností.. Já pozoruju něco podobného, možná stejného... Jedu řekněme 60 mam tam 20% plynu a 5ku a pomalililičku zrychluju, spotřeba 20l. Uberu kousek plynu páč nechci aby to tak žralo, takže stahnu řekněme o pul centimetru ale otáčky se jakoby vyhoupnou nahoru. Prostě uplně protichůdná reakce - uberu plyn a otáčky stoupnou, řekl bych že v tu chvíli kdy skočej otáčky mírně nahoru ekonomoměr klesá..


Tak jsem to dneska zkousel a opravdu - pri jizde na benzin se nic takoveho neprojevuje. Na plyn naopak porad... takze zajedu za klukama at mi s tim neco provedou. Hlavni ale je, ze neni posranej automat, z cehoz jsem mel strach :)
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#678 Příspěvek od Zachs »

Hele tak pak dej vědět jestli to pořešili a jestli řeknou čim to bylo... Bych k nim hned zajel taky.. BTW: rekalibrace plynového pedálu nepomohla...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#679 Příspěvek od Filozof »

clojster píše:
Zachs píše:Nicméně clojster tu psal o zvláštním jevu samovolného přidávání plynu za určitejch okolností.. Já pozoruju něco podobného, možná stejného... Jedu řekněme 60 mam tam 20% plynu a 5ku a pomalililičku zrychluju, spotřeba 20l. Uberu kousek plynu páč nechci aby to tak žralo, takže stahnu řekněme o pul centimetru ale otáčky se jakoby vyhoupnou nahoru. Prostě uplně protichůdná reakce - uberu plyn a otáčky stoupnou, řekl bych že v tu chvíli kdy skočej otáčky mírně nahoru ekonomoměr klesá..


Tak jsem to dneska zkousel a opravdu - pri jizde na benzin se nic takoveho neprojevuje. Na plyn naopak porad... takze zajedu za klukama at mi s tim neco provedou. Hlavni ale je, ze neni posranej automat, z cehoz jsem mel strach :)


jako by ti tam LPG vstřikovalo i ve chvíli kdy dáváš nohu z plynu.
Nebo přechlastané ? ? ?
Jsem zvědavej s čím přijdeš a řekni jim že 15L na dálnici je nějak moc ... že by ti to měli dát dokupy.
Chce to porovnat s jinou 540iA kolik ji to bere ...ideálně si dát sraz na stojanu a jet štreku stejně rychle za sebou a třeba někam po dálnici na tempomat 140km/h a pak zase plnou oba dva .... kolik to bralo ...podle mě pokud máš spotřebu 10l na palubáku a souhlasí LPG by mělo v reálu max 11,5-12L dálnice ...

At mě někdo opraví zda se pletu.

Za 15L musíš jet jak magor 200a více atd. podle mě to nemůže bejt tak rozchlastané ... prostě to je špatně seřízené a moc dávkuje LPG....
Můj názor.
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#680 Příspěvek od clojster »

Filozof píše:jako by ti tam LPG vstřikovalo i ve chvíli kdy dáváš nohu z plynu.
Nebo přechlastané ? ? ?
Jsem zvědavej s čím přijdeš a řekni jim že 15L na dálnici je nějak moc ... že by ti to měli dát dokupy.


Jojo, presne tak si to taky vysvetluju... taky jsem zvedav.

Ohledne te spotreby - nejdriv si tu cestu projedu jeste jednou a nejak "normalne" a taky si vynuluju spotrebu na BC. A pak kdyz se to bude lisit o 5 l, tak teprv zacnu panikarit. Nejdriv to potrebuju poradne testnout...


A IMHO kdybych jel 200 a vice, tak si to bez problemu veme 15l benzinu, ne plynu... Mel bys nekdy videt jak lita rucicka okamzite spotreby v 540 :D
Odpovědět