Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ethanol E85
Tak jsem narazil na tuhle firmu z Berouna. Vypadá to rozumně a i vlastník zní, že motorům rozumí. Motory N53 upravuje pouze přeprogramováním řídící jednotky na E85. Benzín to pak moc nechce, ale to je jasné. Na oboje to dobře nikdy jezdit nemůže. Benzínek na E85 je už dost. Měří výkon před i po úpravě + případně chip a doladění. Uvažuju o tom.
http://www.tdichip.cz/kontakt
http://www.tdichip.cz/kontakt
Mám vozidlo E39 2.0i 110 KW, r.v. 1998. Mám přestavěno od začátku, co jsem to koupil v D. Jsou tam 2 jednotky od europeconu, na 3 válce jedna. Starty ok, jízda ok, spotřeba nevim, mám padlou řídící jednotku ABS, takže nevim ujeté kilometry, ale střílim to tak k 11 L/100 km. Nevím, kolik s tím jezdíte na benzín, já s tim na benzín neujel ani 1 km. Na začátku to taková sranda nebyla, než jsme to nastavili na zimní provoz, ale teď je to pohoda. Možná by se spotřeba snížila, kdybych přilil trochu benzínu, ale dokud to nezměřím přesně po opravě jednotky, tak to řešit nebudu. Dělal mi to známý za 11.000,- Kč, protože to byl jeho první přestavovaný 6 válec
Jinak to u něj stojí 13.500,- Kč, což se mi zdá moc. Řekl bych, že jsem na to již ujel tak 4.000 km a zatím vše v cajku 


Zdravím, prosím chtěl bych se zeptat, kolik % vstřiku přidáváte v 520i (mám rv.97), děkuji. Alespoň cca
Přijde mi, že stále nemůžu trefit správnou hodnotu. Auto buď nemá výkon nebo mi cuká v nižších otáčkách.
V autě mám tuhle jednotku http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... 8-12-VALCE
Přijde mi, že stále nemůžu trefit správnou hodnotu. Auto buď nemá výkon nebo mi cuká v nižších otáčkách.
V autě mám tuhle jednotku http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... 8-12-VALCE
Podle mě je to jen o nastavení směsi po startu, než se to zahřeje. Mám tedy jednotku od jiného výrobce, ale samotnému mi to trvalo půl zimy, než jsem to nastavil tak, aby se to chovalo jako na benzín. Prostě jak byly horší a horší mrazy, musel jsem to nastavit, aby mi to chytlo na poprvé. Od té doby jsem na to nesáhl a jezdím na čistý e85 i v mrazech.
Jen se startem vůbec nemám problém, ale stále mi auto cuká při jízdě, řekl bych, že to je bohatou nebo chudou směsi. Stále se mi nedaří trefit správná hodnota, o kolik procent se má směs obohatit oproti benzínu.
Teda cuká hlavně v nižších otáčkách okolo 2000, když tam najelu benzín, tka je klid. Zkoušel jsem i čistit váhu vzduchu, vyměnit filtry apod.¨
Ještě teď jezdím asi na 12% a není to ono
jinak při startu přidávám 20% a startuje v pohodě, i když je pod nulou
Teda cuká hlavně v nižších otáčkách okolo 2000, když tam najelu benzín, tka je klid. Zkoušel jsem i čistit váhu vzduchu, vyměnit filtry apod.¨
Ještě teď jezdím asi na 12% a není to ono

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Tak já jsem vyzkoušel E85 na svém ISku.. spíše na chvilku ze zvědavosti a možná trochu kvůli tomu údajnému pročištění palivové soustavy:D Nicméně poprvé jsem natankoval 4 litry N95 a 4 litry E85... auto docela bezezměny. Pka jsem to vyjel a natankoval uplně čistý E85 10 litrů a hle.. furt žádná změna... auto není nijak upravené. Ale pak jsem jednou startoval asi v 5ti stupních nad nulou a auto sice chytilo hned na poprvé, ale otáčky těsně po startu vylítly místo na normálních 1500 sotva na 1000 a pěkně se auto zatřepalo, tak jsem mazal na benzínku a dotankoval 20 litrů N95 a už jsem to dál netestoval:D Zajímavé ale bylo, že auto mi žralo pořád stejně, jako s N95... a lambda je v autě fungl nová..
nějaké poznatky k autum 528i a 530i e39 ?
Měli jsme včera diskuzi s klukama co by to rádi zkusili. Ten 3,0i je automat.
Obě auta v perfektním stavu.
Co mají koupit za krabičky které jsou ověřené vámi zde na klubu ?
Na aukru jich je několik ...
třeba tato má pěknou cenu:
http://aukro.cz/sada-pro-upravu-na-etha ... 96844.html
Je to složité si to nainstalovat a zprovoznit sám?
Povídejte zkušenosti ...rozdíl je cca 10-12kč proti benzínu a 10-15% zvyšuje výkon auta což zní lákavě.
Taky jsem se dověděl že při středních a vyšších otáčkách žere stejně jako benzín jen při běžné klidné jízdě je to žravější o cca 1litr...
Zajímají mě všechny názory a vaše postřehy kdo to máte a jak jste spokojení a jakej systém tam máte.
Měli jsme včera diskuzi s klukama co by to rádi zkusili. Ten 3,0i je automat.
Obě auta v perfektním stavu.
Co mají koupit za krabičky které jsou ověřené vámi zde na klubu ?
Na aukru jich je několik ...
třeba tato má pěknou cenu:
http://aukro.cz/sada-pro-upravu-na-etha ... 96844.html
Je to složité si to nainstalovat a zprovoznit sám?
Povídejte zkušenosti ...rozdíl je cca 10-12kč proti benzínu a 10-15% zvyšuje výkon auta což zní lákavě.
Taky jsem se dověděl že při středních a vyšších otáčkách žere stejně jako benzín jen při běžné klidné jízdě je to žravější o cca 1litr...
Zajímají mě všechny názory a vaše postřehy kdo to máte a jak jste spokojení a jakej systém tam máte.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte 18.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jestli tě zajímají všechny názory, tak si přečti tohle vlákno od začátku je toho tady moře...
co se týče přímo motoru 2.8i, tak jsem zkoušel 50:50 a jede to cca stejně, ale studený houpal volnoběh (vždy venkovní teploty nad 20st) a spotřeba o 0,5-2,5L vyšší, čímž to ztrácí kouzlo...
jednoduchýma počtama:
- když ti to na n95 žere 9L, jsi v tom na 100km za 9x35=315kč
- když ti to na mix n95 a e85 žere 10L, jsi v tom na 100km za 5x26+5x35=305kč
- pokud pořídíš krabičku a budeš jezdit na čistej a bude vše OK, řekněme že to bude jezdit za 11L = 11*26=286kč/100km
vyšší výkon je kokotina, pokud nemáš upravený zbytek motoru....
navíc si přečti jak se to chová když je venku pod 15stC :c)
Net.
co se týče přímo motoru 2.8i, tak jsem zkoušel 50:50 a jede to cca stejně, ale studený houpal volnoběh (vždy venkovní teploty nad 20st) a spotřeba o 0,5-2,5L vyšší, čímž to ztrácí kouzlo...
jednoduchýma počtama:
- když ti to na n95 žere 9L, jsi v tom na 100km za 9x35=315kč
- když ti to na mix n95 a e85 žere 10L, jsi v tom na 100km za 5x26+5x35=305kč
- pokud pořídíš krabičku a budeš jezdit na čistej a bude vše OK, řekněme že to bude jezdit za 11L = 11*26=286kč/100km
vyšší výkon je kokotina, pokud nemáš upravený zbytek motoru....
navíc si přečti jak se to chová když je venku pod 15stC :c)
Net.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: sob 08.12.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby někdo chtěl , mám na prodej z E66 745i tzn. V8 jednotku , jezdím na benzin a auto jsem už sní koupil , nevím v podstatě nic ale na čistý Ethanol auto jede líp a bez problému . v případně kdyby měl někdo zájem , zjistil bych podrobnosti a dohodli by jsme se na ceně . pro případné zájemce , ověřeno vlastní zkušeností , jede to opravdu o něco málo lépe než na benzin a starty na 100% ethanol v -8 bez problému , snad jen o pár milisekund delší první start ,spotřeba o cca 2l více než na benzin
Mám zkušenost na 528iA. Kupoval jsem přímo od výrobce, tady http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
U nás to prodává hlavně http://www.autoethanol.cz/ , jak jsem zjistil později.
Od těch Ukrajinců to dorazilo naprosto v pohodě. Dát to do auta je práce tak na dvě hoďky, když to má k něčemu vypadat. Po montáži jsem dal plnou e85 - dojmy - jede to fakt líp. Rozdíl asi jako když tankujete N95 a pak dáte v Německu 100 okt. benzín, ale vyšší. Celá ta krabička a jednotlivé režimy fungují tak, že prodlužují dobu vstřiku. Začal jsem si s tím hrát, nicméně buď se mi to podařilo nastavit tak, že to super jelo, ale blbě startovalo nebo naopak. Laboroval jsem s tím celkem dlouho, potom jsem to z auta vyškubl a prodával to. Inzerát viděl majitel http://www.autoethanol.cz/ , sám mi volal, že to je škoda prodat, že s tím má zkušenosti, že mi to zdarma nastaví a pokud nebudu spokojenej, koupí ty krabky ode mě (byť jsem je u něj nekoupil). Tvrdil, že BMW motory to berou v pohodě, že prý to dával do 530 a spotřeba šla nahoru o půl litru. Po jeho zásahu to jakžt takž jelo, i jakžt takž startovalo, ale pořád to nebylo ono, jsem na auto puntičkář.
Po telefonu mi ještě říkal, že i stejný typ auta to může vzhledem k nájezdu pobrat jinak. Mě to stejně žralo o 2-3 litry/100 km víc, což už se skoro nevyplácí, resp. nestojí za ty trable.
Potom jsem se stěhoval a věděl, že budu hodně jezdit, tak jsem šel do LPG. Jsou i systémy, které se připojují na lambdu atd..., které budou určitě sofistikovanější, ale cenově už se to skoro blíží přestavbě na LPG.
Jinak kdyby to bylo úplně jednoduché, jak to občas na netu malují, tak na to jezdí všichni
Závěr pro mě - nebránil bych se tomu, ale u staršího auta to chce prostě vyzkoušet. Čili je to pro někoho, kdo umí aspoň otevřít kapotu, nebojí se trochu experimentovat a pohraje si s tím. Já to posléze řešil tak, že jsem na ty tři režimy dal tři různá nastavení, tím se testování urychlilo. Pokud to funguje, tak se tankuje příjemně plná
Jo, a technická poznámka - po cca jedné vyjeté nádrži e85 by se měl měnit palivový filtr, ethanol rozpustí všechny sračky co se za ta léta v nádrži nashromáždily
U nás to prodává hlavně http://www.autoethanol.cz/ , jak jsem zjistil později.
Od těch Ukrajinců to dorazilo naprosto v pohodě. Dát to do auta je práce tak na dvě hoďky, když to má k něčemu vypadat. Po montáži jsem dal plnou e85 - dojmy - jede to fakt líp. Rozdíl asi jako když tankujete N95 a pak dáte v Německu 100 okt. benzín, ale vyšší. Celá ta krabička a jednotlivé režimy fungují tak, že prodlužují dobu vstřiku. Začal jsem si s tím hrát, nicméně buď se mi to podařilo nastavit tak, že to super jelo, ale blbě startovalo nebo naopak. Laboroval jsem s tím celkem dlouho, potom jsem to z auta vyškubl a prodával to. Inzerát viděl majitel http://www.autoethanol.cz/ , sám mi volal, že to je škoda prodat, že s tím má zkušenosti, že mi to zdarma nastaví a pokud nebudu spokojenej, koupí ty krabky ode mě (byť jsem je u něj nekoupil). Tvrdil, že BMW motory to berou v pohodě, že prý to dával do 530 a spotřeba šla nahoru o půl litru. Po jeho zásahu to jakžt takž jelo, i jakžt takž startovalo, ale pořád to nebylo ono, jsem na auto puntičkář.
Po telefonu mi ještě říkal, že i stejný typ auta to může vzhledem k nájezdu pobrat jinak. Mě to stejně žralo o 2-3 litry/100 km víc, což už se skoro nevyplácí, resp. nestojí za ty trable.
Potom jsem se stěhoval a věděl, že budu hodně jezdit, tak jsem šel do LPG. Jsou i systémy, které se připojují na lambdu atd..., které budou určitě sofistikovanější, ale cenově už se to skoro blíží přestavbě na LPG.
Jinak kdyby to bylo úplně jednoduché, jak to občas na netu malují, tak na to jezdí všichni

Závěr pro mě - nebránil bych se tomu, ale u staršího auta to chce prostě vyzkoušet. Čili je to pro někoho, kdo umí aspoň otevřít kapotu, nebojí se trochu experimentovat a pohraje si s tím. Já to posléze řešil tak, že jsem na ty tři režimy dal tři různá nastavení, tím se testování urychlilo. Pokud to funguje, tak se tankuje příjemně plná

Jo, a technická poznámka - po cca jedné vyjeté nádrži e85 by se měl měnit palivový filtr, ethanol rozpustí všechny sračky co se za ta léta v nádrži nashromáždily


Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Zloune píše:Tak jsem narazil na tuhle firmu z Berouna. Vypadá to rozumně a i vlastník zní, že motorům rozumí. Motory N53 upravuje pouze přeprogramováním řídící jednotky na E85. Benzín to pak moc nechce, ale to je jasné. Na oboje to dobře nikdy jezdit nemůže. Benzínek na E85 je už dost. Měří výkon před i po úpravě + případně chip a doladění. Uvažuju o tom.
http://www.tdichip.cz/kontakt
Ahoj Zloune, šel si do toho? Nějaké postřehy? Uvažuju jestli do toho jít, nebo radši ne..

Takže co jsem pochopil z celého vlákna a dalších článku mám pár poznatků.
Některé auta to sežerou v poměru 1:1 a spotřeba se zvýší jak u koho od 0,5litru až po 2litry cca.
Pokud to člověk myslí vážně a chce výkon auta musí koupit lepší vstřikovače (větší 30-50procent) , pak silnější palivovou pumpu a za třetí si nechat nahrát palivové mapy nebo přímo seřídit odborníkem kterých ale v ČR nebude moc. (neplést si s odborníkama na krabičky co umí jen ladit potenciometry)
Pak by to auto mělo mít mnohem lepší výkon od 10-35procent jak u kterého motoru.
Ideální je ještě mít tedy větší kompresi minimálně 10-11:1 nebo pro Ethanol idea je 14-15:1 což by muselo bejt řešeno např. snížením hlavy.
Tak a pokud k tomu něco máte nebo znáte odborníky co stím mají praxi hlavně na BMW dejte prosím link či doporučení hodně mě to zajímá.
E85 stojí cca 23-27kč jak u které benzínky
Povídejte dál vaše zkušenosti kdo jste to přestavil nejlépe na spotřebu i výkon....nebo přepošlete link na článek který to odborně rozebírá co a jak.
Ideální by bylo mít dvě mapy. TZV: EKONOMY a pak POWER
tím myslím umět jezdít třeba dálky ekonomicky za 8-9litru / 100 E85
nebo power a bude nárust výkonu. takže přepínání palivových map jak mají drahé supersporty.
Některé auta to sežerou v poměru 1:1 a spotřeba se zvýší jak u koho od 0,5litru až po 2litry cca.
Pokud to člověk myslí vážně a chce výkon auta musí koupit lepší vstřikovače (větší 30-50procent) , pak silnější palivovou pumpu a za třetí si nechat nahrát palivové mapy nebo přímo seřídit odborníkem kterých ale v ČR nebude moc. (neplést si s odborníkama na krabičky co umí jen ladit potenciometry)
Pak by to auto mělo mít mnohem lepší výkon od 10-35procent jak u kterého motoru.
Ideální je ještě mít tedy větší kompresi minimálně 10-11:1 nebo pro Ethanol idea je 14-15:1 což by muselo bejt řešeno např. snížením hlavy.
Tak a pokud k tomu něco máte nebo znáte odborníky co stím mají praxi hlavně na BMW dejte prosím link či doporučení hodně mě to zajímá.
E85 stojí cca 23-27kč jak u které benzínky

Povídejte dál vaše zkušenosti kdo jste to přestavil nejlépe na spotřebu i výkon....nebo přepošlete link na článek který to odborně rozebírá co a jak.
Ideální by bylo mít dvě mapy. TZV: EKONOMY a pak POWER
tím myslím umět jezdít třeba dálky ekonomicky za 8-9litru / 100 E85
nebo power a bude nárust výkonu. takže přepínání palivových map jak mají drahé supersporty.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned 25.08.2013 00:00
- Bydliště: Praha
Přestavbu na E85 jsem nechal udělat zde http://www.biopowers.cz
Zvolil jsem Racing variantu. Je to i se zápisem do TP. Nechal jsem si to udělat do E36 328i. Výkonově se mi to zdá lepší, ale těžko říci, dával jsem současně s tím samosvorný diff z M3, který má jiný převod 3,15 místo 2,93. Zároveň jsem vyměnil i spojku a nedávno jsem dával iridiové Densa. Teď to škytne i při přeřazení z dvojky na trojku.
Spotřeba mi přijde tak na stejno, ale za lepší cenu. Na prvních 35l jsem ujel 160 km. Spotřebu moc neřeším.
Při ranním startu nechytne hned po otočení klíčkem, trvá to o něco málo déle. Při zahřátém motoru je to k nerozeznání. Pak i chvíli škytá při rozjezdech, ale jak se trošku ohřeje tak bez problémů. Teď mě čeká výměna palivového filtru a doporučili mi i vyměnit Lambda sondy, s kterými jsou problémy pokud už jsou před smrtí...
Kamarád si nechal od stejné firmy udělat normální přestavbu do E46 328i a říká, že spotřeba je taky na stejno.
Zatím spokojenost.
Zvolil jsem Racing variantu. Je to i se zápisem do TP. Nechal jsem si to udělat do E36 328i. Výkonově se mi to zdá lepší, ale těžko říci, dával jsem současně s tím samosvorný diff z M3, který má jiný převod 3,15 místo 2,93. Zároveň jsem vyměnil i spojku a nedávno jsem dával iridiové Densa. Teď to škytne i při přeřazení z dvojky na trojku.

Spotřeba mi přijde tak na stejno, ale za lepší cenu. Na prvních 35l jsem ujel 160 km. Spotřebu moc neřeším.
Při ranním startu nechytne hned po otočení klíčkem, trvá to o něco málo déle. Při zahřátém motoru je to k nerozeznání. Pak i chvíli škytá při rozjezdech, ale jak se trošku ohřeje tak bez problémů. Teď mě čeká výměna palivového filtru a doporučili mi i vyměnit Lambda sondy, s kterými jsou problémy pokud už jsou před smrtí...
Kamarád si nechal od stejné firmy udělat normální přestavbu do E46 328i a říká, že spotřeba je taky na stejno.
Zatím spokojenost.
Super tak aspoň nějaké první vlaštovky tady.
Dej vědět až vyměníš lambdy a ta spotřeba by mě zajímala ...za 20L na sto by to jezdit nemělo když je to 2,8 co jezdí za 10L pruměr.
Co jsem slyšel tak ty lambdy to hodně ovlivňují protože to vlastně řídí kolik směsi má dávat....pokud se nepletu.
Výkonově bys to tedy měl poznat. Ale co jsem se dočetl měl bys měnit palivovou pumpu za silnější a hlavně vstřiky 30% silnější a chip s přesnou palivovou mapou na ethanol.
http://www.highperformanceparts.cz/pali ... 4044.14543
Pak by to měl bejt docela fičák.
Ty jsi něco dělal a něco ne tak to zkus nastudovat a vyměnit i ostatní komponenty
... kdyby to bylo 30 procent měl by jsi to jistě poznat 60koní cca. u 2,8 a krouták taky mnohem lepší by bylo úžasný.
pak změř zrychlení měl bys pojet 330i v pohodě.
PS: tady se poptej borce pokud bys chtěl něco více s autem na ethanol. MR. GRIMES docela se v tom vyzná.
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=20&t=108596
pokud chceš více modifikovat auto tak toto je zajimavá možnost. UNICHIP
http://www.uni-tec.cz/index.php/cz/unic ... je-unichip
Dej vědět až vyměníš lambdy a ta spotřeba by mě zajímala ...za 20L na sto by to jezdit nemělo když je to 2,8 co jezdí za 10L pruměr.
Co jsem slyšel tak ty lambdy to hodně ovlivňují protože to vlastně řídí kolik směsi má dávat....pokud se nepletu.
Výkonově bys to tedy měl poznat. Ale co jsem se dočetl měl bys měnit palivovou pumpu za silnější a hlavně vstřiky 30% silnější a chip s přesnou palivovou mapou na ethanol.
http://www.highperformanceparts.cz/pali ... 4044.14543
Pak by to měl bejt docela fičák.
Ty jsi něco dělal a něco ne tak to zkus nastudovat a vyměnit i ostatní komponenty
... kdyby to bylo 30 procent měl by jsi to jistě poznat 60koní cca. u 2,8 a krouták taky mnohem lepší by bylo úžasný.
pak změř zrychlení měl bys pojet 330i v pohodě.
PS: tady se poptej borce pokud bys chtěl něco více s autem na ethanol. MR. GRIMES docela se v tom vyzná.
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=20&t=108596
pokud chceš více modifikovat auto tak toto je zajimavá možnost. UNICHIP
http://www.uni-tec.cz/index.php/cz/unic ... je-unichip
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned 25.08.2013 00:00
- Bydliště: Praha
Spotřeba by byla určitě nižší, ale já jezdím s těžší nohou... I benzín jsem jezdil tak za 15... Když už jsem teď začal jezdit normálně, tak se mi to zdá na stejno, ale fakt jsem nikdy neřešil, kolik mi to žere
Jj Lambdy to hodně ovliňují, co jsem kecal s tím pánem, co mi to dělal.
Taky jsem slyšel, že by se měli vyměnit vstřiky a palivová pumpa, že to jinak nebude skoro rozdíl, ale to by byl asi stejný výsledek, jako když to uděláš s benzínem, taky to pojede lépe..
Sehnat mapu na ethanol, bude asi docela náročné.
Už jsem jel proti 330Ci, ale nevím jestli jel naplno, a byl jsem rychlejší.
Až budou zase finance, tak se uvidí, je toho víc...
Jj Lambdy to hodně ovliňují, co jsem kecal s tím pánem, co mi to dělal.
Taky jsem slyšel, že by se měli vyměnit vstřiky a palivová pumpa, že to jinak nebude skoro rozdíl, ale to by byl asi stejný výsledek, jako když to uděláš s benzínem, taky to pojede lépe..
Sehnat mapu na ethanol, bude asi docela náročné.
Už jsem jel proti 330Ci, ale nevím jestli jel naplno, a byl jsem rychlejší.
Až budou zase finance, tak se uvidí, je toho víc...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
- Bydliště: Caslav
- Kontaktovat uživatele:
http://www.astes.cz/prestavby-na-e85
Jeden cas sem taky uvazoval o prestavbe na e85. Nasel jsem firmu, co vse vychvaluje a vsechny nedostatky popira. Po zkusenostech samotnych uzivatelu po prestavbe ale nevim nevim. Posudte sami.
Jeden cas sem taky uvazoval o prestavbe na e85. Nasel jsem firmu, co vse vychvaluje a vsechny nedostatky popira. Po zkusenostech samotnych uzivatelu po prestavbe ale nevim nevim. Posudte sami.