Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti
MattyX píše:celej ten nalitej ze zadu jsi smotl a mas jeste "tolik" ? to je zajimavý ...
Jak myslíš "tolik"?
7,1kg i s věncem cca 0,5-0,7kg.
Já ho teda před tím nevážil,ale hmotnost 8,5kg je podle mě bez věnce na startér.
Vážil jsi ten 6,3kg co máš? podle mě to bude s věncem taky cca7kg.
Možná se pletu ?

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
kamil320i píše:to ja uz ho mam taky a schvalne to zitra hodim na vahu... no u me se to bude delat v sobotu tak v nedeli sem neco dam....... a o kolik mm ste to nechali stocit?
já ho nestáčel, ja sehnal origo z karburátorový E21

já z toho mám pocity skrze jen dobrý

tady jde vidět jak na tom motor byl před setrvákem a vačkou :
http://www.youtube.com/watch?v=MhHSkK-24kU
tady už to jde líp do toček :
http://www.youtube.com/watch?v=Gr2t_q2sMBQ
jak se to chová za jízdy sem popisoval už i klubovkách několikrát, ale to že to nikdo nečte je věc druhá


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rade520 píše:Tak mám stočeno![]()
7,1kg i s věncem,ještě nechám vyvážit.
Původní dvouhmota má 11,4kg.
Prendaval jsi venec z m50/2? Pokud ano, menil jsi prumer setrvacniku pod vencem a pripadne o kolik, nebo jsi venec nalisoval na puvodni rozmer setrvacniku?
Nekde (mozna i tomto topicu) jsem se docetl o lehke zmene rozmeru...
Testl už někdo další ten M20 setrvák? kamil320i?
Já mám vyváženo,kdyby někdo chtěl vyvažovat tak to dělají v Oslavanech,
je tam rozumná domluva a cena:
http://www.schenck-rotec.cz/index.php
Já mám vyváženo,kdyby někdo chtěl vyvažovat tak to dělají v Oslavanech,
je tam rozumná domluva a cena:
http://www.schenck-rotec.cz/index.php
tak ja o tom muzu jen rict ze z toho mam dobrej pocit:) mel jsem ten 8.5kg z m20 ale bohuzel jsem nezvazil kolik mel po stoceni:( jinak mam e34 525i m50 se svorem kde jsem se starou spojkou mel zrychleni z 0-100 necelejch 12s a s touhle spojkou plus kitem sani jsem to mel za 8.1s coz je velkej rozdil:D Jinak ceho jsem se bal byla spotreba kde nekteri psaly ze se zvedne ale naopak klesla. Dyztak se zeptejte co by vas zajimalo:)
kamil320i píše:tak ja o tom muzu jen rict ze z toho mam dobrej pocit:) mel jsem ten 8.5kg z m20 ale bohuzel jsem nezvazil kolik mel po stoceni:( jinak mam e34 525i m50 se svorem kde jsem se starou spojkou mel zrychleni z 0-100 necelejch 12s a s touhle spojkou plus kitem sani jsem to mel za 8.1s coz je velkej rozdil:D Jinak ceho jsem se bal byla spotreba kde nekteri psaly ze se zvedne ale naopak klesla. Dyztak se zeptejte co by vas zajimalo:)
Z 0-100 za 12s je nějak moc ,dvoulitr to má za 10,6s.
Kit saní myslíš sport filtr ? nějaké video by nebylo ?
Tak jsem včera nahodil ten 7,1kg setrvák.
Přístup k převodovce na prd,příště snad vyndám celej motor,dělal jsem
to celý den.
Je to dost poznat,od 3tísíc letí otáčky pěkně nahoru.
Nějak víc zatím nebyl čas to prohnat,ale ve vyších točkách to jede určitě líp.
Při rozjezdu to chce trochu plynu(předtím se šlo rozjet bez plynu) a do 2tisíc to možná táhne nepatrně míň ale mám to na 2,8 takže krouťáku je pořád dost.
Pro někoho kdo má auto na street/race víkendy jako já ,bych to doporučil.
Kdo má auto na běžné ježdění a přes 3tisíce to vytočí jednou za měsíc při předjíždí, tak tomu bude odlehčenej setrvák samozřejmě na nic.
Ještě nechám spojkovou lamelu obložit "něčím lepším",tuším že to dělají někde ve vysokém mýtě.Nevíte někdo?

Přístup k převodovce na prd,příště snad vyndám celej motor,dělal jsem
to celý den.
Je to dost poznat,od 3tísíc letí otáčky pěkně nahoru.

Nějak víc zatím nebyl čas to prohnat,ale ve vyších točkách to jede určitě líp.
Při rozjezdu to chce trochu plynu(předtím se šlo rozjet bez plynu) a do 2tisíc to možná táhne nepatrně míň ale mám to na 2,8 takže krouťáku je pořád dost.
Pro někoho kdo má auto na street/race víkendy jako já ,bych to doporučil.
Kdo má auto na běžné ježdění a přes 3tisíce to vytočí jednou za měsíc při předjíždí, tak tomu bude odlehčenej setrvák samozřejmě na nic.
Ještě nechám spojkovou lamelu obložit "něčím lepším",tuším že to dělají někde ve vysokém mýtě.Nevíte někdo?
tady obkladaj lamely http://www.renovak.cz/ stoji to asi 500 a trva to dva dny
Čus lidi. Do Biga auto dávám do lepšího stavu a zároven se snažím něco ubrat na času zrychlení. Co je v plánu a snad stihnu:
- O víkendu se nasazuje svor s poměrem 3,65
- Budě měnit spojka
- Dávat nerez svody
- Jiný sání
- Naladní na brzdě
A teď k tý spojce. Tahle úprava mi přijde super. Né že by 2,8 do otáček nešla ale to odlehčení musí bejt znát dost. Proto mám dotaz. Není čas laborovat nad tím co koupit. S autem na dílně už musí být všechny věci a jen se musí přehazovat. Může mi tady někdo napsat co všechno je teda třeba?? Případně co na čem upravit a s čím počítat.
Setrvák - jakej, z čeho? - nejlíp označení
Lamela a přítlačák - to samý.
Musí se měnit i stratér? Osobně bych šel s váhou co nejníž. Auto je čistá víkendovka a řešit dopady na díly nebudu. Když bude potřeba hodí se jinej motor nebo převodovka. Bejt to M-ko tak váhám ale tady ty díly nejsou zas tak drahý.
- O víkendu se nasazuje svor s poměrem 3,65
- Budě měnit spojka
- Dávat nerez svody
- Jiný sání
- Naladní na brzdě
A teď k tý spojce. Tahle úprava mi přijde super. Né že by 2,8 do otáček nešla ale to odlehčení musí bejt znát dost. Proto mám dotaz. Není čas laborovat nad tím co koupit. S autem na dílně už musí být všechny věci a jen se musí přehazovat. Může mi tady někdo napsat co všechno je teda třeba?? Případně co na čem upravit a s čím počítat.
Setrvák - jakej, z čeho? - nejlíp označení
Lamela a přítlačák - to samý.
Musí se měnit i stratér? Osobně bych šel s váhou co nejníž. Auto je čistá víkendovka a řešit dopady na díly nebudu. Když bude potřeba hodí se jinej motor nebo převodovka. Bejt to M-ko tak váhám ale tady ty díly nejsou zas tak drahý.
Potřebuješ setrvák z motoru m20 verze jetronic,ale ten těžko seženeš ,
takže kup jednohmotu z jakékoliv m20 a nech stočit na soustruhu a vyvážit .
Pokud nechceš dávat jinej startér (m20) který tam pořádně ani nepasuje ,
musíš ze setrváku sundat věnec a nalisovat věnec M50/M52.
spojkovou sada koupíš na m20 motor: 228mm s odpruženou lamelou .
Potřebuješ taky kratší šrouby na přidělání setrváku .
Nebo pokud máš dost peněz tak setrvák seženeš třeba tady:
http://www.bmwtunning.cz/inzerat/bmw-setrvacnik-jednohmota
U tak krátkého převodu bych se bál aby jsi s toho neměl čtyřkvalt .
Protože jednička pak bude skoro nepoužitelná,a budeš se rozjíždět na dvojku .
A jestli se chystáš na brzdu tak sem nezapomeň hodit graf
takže kup jednohmotu z jakékoliv m20 a nech stočit na soustruhu a vyvážit .
Pokud nechceš dávat jinej startér (m20) který tam pořádně ani nepasuje ,
musíš ze setrváku sundat věnec a nalisovat věnec M50/M52.
spojkovou sada koupíš na m20 motor: 228mm s odpruženou lamelou .
Potřebuješ taky kratší šrouby na přidělání setrváku .
Nebo pokud máš dost peněz tak setrvák seženeš třeba tady:
http://www.bmwtunning.cz/inzerat/bmw-setrvacnik-jednohmota
U tak krátkého převodu bych se bál aby jsi s toho neměl čtyřkvalt .
Protože jednička pak bude skoro nepoužitelná,a budeš se rozjíždět na dvojku .
A jestli se chystáš na brzdu tak sem nezapomeň hodit graf

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Takže stočená jednohmota z m20 z 8,5kg na 6kg.Věnec je z m50/52,musel se stočit setrvák pod věncem o...nevim,2mm? na průměru.Lamelu mám odpruženou 1,2kg a přítlačák 5,4kg nebo pak ze dvouhmoty 4,6kg,ale to by se muselo ještě upravit.Každopádně to bude zajímavý,11,8kg až 12,6kg oproti původním 17,3kg.
- Přílohy
-
- SDC13526.JPG (54.43 KiB) Zobrazeno 2454 x
gasp0 píše:chalani cisto teoreticky vidim, ze uz mate zmaknute know how a asi aj moznosti dostat sa k ludom/strojom co su potrebne (sustruh lis atd) vedeli spravit este jeden taky zotrvak (stoceny, vyvazeny proste aby sa na nho len dala m20 spojka a siel namontovat) bol by niekto ochotny ak ano ako cenovo?
ahoj,psal jsi mě myslím sz ale už nevím jestli jsem odepsal.
Udělat setrvák(klidně víc kusů kdyby byl zájem ) bych dokázal,záleží zakolik no.
Vyvážení stojí 500kč se stočením a lisováním si poradím sám ,
Záleží za kolik se dají sehnat ty setrvačníky ,mužů napsat na e30fórum ,
třeba někdo něco nabídne za rozumnou cenu .