Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#741 Příspěvek od Pavel72 »

Nevím jak ostatní, ale z prvopočátku řešil stejný problém. Jen to bylo na motoru n52b25
Hlavně docházelo opakovaně k této závadě při lehkém plynu. Můj plynař musel měnit trysky vstrikovačů a jejich vyústění co nejvíce přiblížit k benzínovým. Vím že je to jiný motor a největší problém který mechanik označil při instalaci Lpg do něho je ten že má minimální podtlak v sání což problém s nasavanim plynu při částečné zátěži zhoršuje. Potom po provedení všech úprav vzal notebook napojil na OBD a diagnostiku Lpg a
vyrazili jsme na emise potom na zkušební jízdu kde jsme se snažili nasimulovat všechny možné jízdní režimy. On prováděl korekce přímo za jízdy.I když prý by bylo nejlepší mít motorovou brzdu. Najeli jsme asi 200km. Potom znovu emise a od té doby je vše perfektní. Tenhle člověk má firmu Na Labišti v Pardubicích. Sice instaluje Hl propan,ale pokud by byl schopný diagnostikovat i Tvůj systém třeba by Ti mohl pomoci.
Miloun
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 11.07.2013 00:00

#742 Příspěvek od Miloun »

Pavel72

To je přesně to co si myslím, že by to mělo být. Na kolik tě přišla tahle oprava, nemáš přesný kontakt, jméno, tel., nebo název firmy, abych si ho vygooglil ? :) Tak už jsem si ho našel http://www.zdenekandrle.wz.cz/ :) Jo jak dlouho jsi byl prosimtě bez auta, než ti to dal dokupy?
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#743 Příspěvek od Pavel72 »

Bez auta jsem byl jeden den. Nejvíce obtěžující byl fakt že jsem musel s takto neseřízeným autem najet dost kilometrů aby se do paměti plynové Řj. uložilo co nejvíce hodnot a hlavně
procentuální vyjádření dlouhodobých adaptací lpg vůči benzínů to je to nejdůležitější co vyjadřuje odchylku od poměru lambda. To je o kolik procent se dlouhodobě liší odchylka bohatosti směsi od benzínové mapy. Je to proto aby mělo měření co možná nejmenší chybu tak to chce najet aspoň 1000 km. On potom může lépe zjistit v které oblasti otáček
teploty a polohy plynového pedálů je směs chudá nebo bohata. Neměla by tam být větší odchylka než 12procent dlouhodobě jinak ti lambdy vysviti závadu. Ono to může být i rozdílem časování vstrikovačů. Dodávají se na šestiválec dva banky po třech a už z výroby
mezi nimi nesmí být větší rozdíl než tři procenta. Pak se ti stává že chudou směs hlásí jen
třeba první tři válce. Tohle všechno je dost složitá věc a sám se do toho nestourej.
Někde tady jsem četl že si někdo ochuzoval směs vlastní diagnostikou. To je pro motor okamžitá poprava. A bohužel s cenou Ti neporadim já to měl v ceně zástavby. Jinak jezdili jsme o víkendu. Přijel ke mě domů.Pokud budeš chtít vědět cokoliv dalšího co jako laik budu vědět Ti řeknu. Zatím zdravím!
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#744 Příspěvek od Filozof »

Pave72: Ochuzoval jsem směs já to se přiznám. Ale bylo to jen o cca 12procent níž a bylo zjištěno že auto má o 2litry menší spotřebu ale bohužel nejede...
Vstřikování a časování bylo stejné jako na benzín bohužel hodnoty n a benzín a LPG jsou jiné a zapálená směs má jiné tepelné a další účinky takže auto jede prostě hůže ikdyž za cenu snížené spotřeby. Test byl v pohodě protože to bylo ochuzené málo žádné drastické ochuzení to nebylo.
Druhej den jsem to vrátil zpátky a zjištění bylo že sice ochuzení sníží spotřebu ale taky snižuje výkon auta a to nemá smysl.

Pak kopec kde jezdím na 3-4kvalt jsem jel na 2ku. a podoboně.

Smrt to rozhodně pro motor není jedině že by někdo ochudil směs o hodně vysoké procenta. Probíral jsem to s LPG technikem.
Ale aspon víme že tudy cesta nevede ...stejně tak obohacování směsi bylo děs a hruza to mi udělali v servisu cca 22% nahoru a auto žralo 14-15litru (525i) klidnou nohou oproti běžným 10litrum.

Takže spíše mě zajímá úhel naklonění a pak délka vstřiku co se dá upravovat a další věci..
Budu se muset za jaraxem někdy na školení :)

PS: LPG by mělo žrát o cca 10procent více jak benzín více ne.
Pak systém LPG špatně seřízenej nebo je tam nějaká závada (vstřikovače a podobně)
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#745 Příspěvek od Pavel72 »

No fakt je ten ze 15 litrů na sto se mi zdá už docela dost. Ale jak to tu popsal jarax že se vše řídí podle poměru lambda.Ještě mám jeden postřeh který se k tomu váže. Při tom všem ladění které dopadlo dobře mi ještě vadila jedin věc. Při deceleraci a přechodu do režimu cut off a pak zpátky při lehoučkém přidání plynu auto docela dost cuklo. A i když už bylo všechno ok a nebylo co nastavením zlepšit padnul návrh na výměnu svíček. Já na nich měl najeto při instalaci Lpg asi 3t tak se neměnili ale stačilo zmenšit nastavení elektrod z 1,2 na 0,9 myslím a bylo po problému. Jinak s chudou směsí mám vlastní zkušenost. Moje první auto na Lpg jsem takhle oddělal. Mělo po instalaci systému najeto asi 4t a jeli jsme do Venlo k sestře. Já jsem ještě neměl takovou zkušenost jak má auto na Lpg jezdit a hlavně se po celou dobu nerozvitil check. Nedošlo mi že to nejede a že na to musím hodně šlapat. Bral jsem to jako normální. A na dálnici kousek od Frankfurtu to skoro sekem přestalo jet. Nejdřív na tři hned po tom na dva válce. Následoval odtah domů a bylo vymalováno. První a třetí válec upálené výfukové ventily. Byl to Opel Astra G 1,6
a měla najeto asi 90t tak že to trvalo opravdu "chviličku".
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#746 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Když už je tu diskuse o adaptacích, umí někdo vydolovat z DME jednotky MS41.0 adaptační mapu?
Něco jako https://lh4.googleusercontent.com/-9TJF ... ace_02.png
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#747 Příspěvek od Pavel72 »

Zkus Přeloučský Ignitech. Mě dělali powershifter pro motorku a kvůli časování přerušení zapalování také zasahovali do Řj. Akorát neberou telefony a musíš psát dotazy mailem, ale pokusím se sehnat telefon přímo na někoho z nich osobně. Tady u nás na holicku s nimi úzce spolupracuje člověk co vyrábí nahříváky na pneu tak až ho snad teď o víkendu uvidím
pokusím se ho z něj vymámit. :)
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#748 Příspěvek od stychp »

Čeká mě výměna LPG vstřikovačů u E39 528i. Je otázkou jestli použít MAGIC JET nebo MAGIC FX. MAGIC JET jsou prej odolnější a časem prověřený, zato MAGIC FX jsou novější, maj lepší parametry, ale zase tolik nevydržej a se starou vestavbou s řídící jednotkou MAGIC 2 by si nemusely rozumět. Má někdo s FX zkušenosti? Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#749 Příspěvek od JaraX »

normálně už dáváme FXa do všeho, i do aut co maj magic 2
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#750 Příspěvek od stychp »

A je nějak znát rozdíl mezi nima (výkon, rychlost reakce, spotřeba)? A ještě jeden dotaz.....jaká je přiměřená cena za kus? V Pardubicích mi chtěl naúčtovat skoro 1000 Kč za jeden kus vstřikovače MAGIC JET, což mi přijde jako dost velkej úlet. Co jsem koukel, tak se běžně pohybujou okolo 500 Kč/ks.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#751 Příspěvek od JaraX »

muj nakup u FX je 3800kč za 6 valec sadu,
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#752 Příspěvek od thundercat »

plepic1
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: stř 24.04.2013 00:00

#753 Příspěvek od plepic1 »

Zdravim, je na e46 323i lepší sekvence od Lovato nebo BRC ? :)
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#754 Příspěvek od nuny »

Když zapnu klíček tak diody ukazatele stavu LPG, bliká jedna zelená, což by odpovídalo stavu ručičky na nádrži, ale po zahřátí a přepnutí na plyn, svítí zase všechny tři zelené diody, jako, že je plná nádrž.
Už je vyřešeno, byl to problém s plovákem.... :roll:
PaPe3814
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 30.10.2013 01:00
Bydliště: Praha

#755 Příspěvek od PaPe3814 »

plepic1 píše:Zdravim, je na e46 323i lepší sekvence od Lovato nebo BRC ? :)


Tabe by me to zajimalo, kdo s tim ma zkusenosti, jestli je lepsi Lovato nebo BRC do 325. Podle ceny by melo byt lepsi BRC, servis rika, ze by melo stacit LOVATO.
bmwm3
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: stř 08.12.2004 01:00

#756 Příspěvek od bmwm3 »

Jedna věc je systém z pohledu komponent a druhá věc je nastavení systémů.
Například poslední Magic G4 je fakt velice dobrý systém z pohledu nastavení motoru, bohužel hodně LPG systémů nelze tak dobře nastavit, pak se stane, že se rozsvicí kontrolka motoru, nebo to v určitém režimu třeba škubne, cukne, atd.
Já jsem měl na své E39 540i LPG přestavbu od levnelpg.cz , především z důvodu možnosti naladění motoru.

Pak je tu druhá věc a to jsou kompomenty, třeba systém Magic dřív trpěl na vstřiky, zase stál 600kč kus, například Tartarini používal to samé tělo vstřikovače, ale stál 3000,- kus, takže je to těžko takhle od stolu rozhodnout, co je lepší, nebo není, málokdo má totiž zkušenost s více, než jedním systémem.
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

#757 Příspěvek od klimsonn »

Mam dotaz borci. Po kolika km by se měla vyjezdit nádrž benzinu? Popřípadě jaky benzin použit? Nebo i nějaké aditiva přidat? Díky moc za info.
matyas
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 03.01.2005 01:00
Bydliště: Česká republika

#758 Příspěvek od matyas »

klimsonn píše:Mam dotaz borci. Po kolika km by se měla vyjezdit nádrž benzinu? Popřípadě jaky benzin použit? Nebo i nějaké aditiva přidat? Díky moc za info.


Nemusíš vyjíždět benzín. Jen je třeba si hlídat dostatečnou hladinu benzínu, aby se při provozu na LPG nezničilo čerpadlo.
matyas
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 03.01.2005 01:00
Bydliště: Česká republika

#759 Příspěvek od matyas »

Jen pro připomenutí..

Jak je tomu už několik let, stále platí sleva pro klubáky na montáž LPG 1000 Kč.

http://www.lpg-vanek.cz
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#760 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Otázka asi nebyla na nutné vyprázdnění nádrže ale na "údržbové" jízdy na benzín :-)
No, mé zkušenosti jsou takové: Při používání běžného benzínu a automatickém přepínání na LPG při chladící kapalině 40°C byl po několika spotřebovaných nádržích LPG neklidný volnoběh, občas ihned po startu jen na 5 válců. Pomáhalo projet jednu nádrž benzínu bez použítí LPG v mezičase.
Pak jsem na doporučení začal používat palivo Verva100 od Benziny a je po problémech. Můžu jezdit třeba 10k km jen na LPG (samozřejmě se startem na benzín do 40°C) a volnoběh je vždy klidný.
Verva100 je dostačující "aditivum" :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět