Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Nevím jak ostatní, ale z prvopočátku řešil stejný problém. Jen to bylo na motoru n52b25
Hlavně docházelo opakovaně k této závadě při lehkém plynu. Můj plynař musel měnit trysky vstrikovačů a jejich vyústění co nejvíce přiblížit k benzínovým. Vím že je to jiný motor a největší problém který mechanik označil při instalaci Lpg do něho je ten že má minimální podtlak v sání což problém s nasavanim plynu při částečné zátěži zhoršuje. Potom po provedení všech úprav vzal notebook napojil na OBD a diagnostiku Lpg a
vyrazili jsme na emise potom na zkušební jízdu kde jsme se snažili nasimulovat všechny možné jízdní režimy. On prováděl korekce přímo za jízdy.I když prý by bylo nejlepší mít motorovou brzdu. Najeli jsme asi 200km. Potom znovu emise a od té doby je vše perfektní. Tenhle člověk má firmu Na Labišti v Pardubicích. Sice instaluje Hl propan,ale pokud by byl schopný diagnostikovat i Tvůj systém třeba by Ti mohl pomoci.
Hlavně docházelo opakovaně k této závadě při lehkém plynu. Můj plynař musel měnit trysky vstrikovačů a jejich vyústění co nejvíce přiblížit k benzínovým. Vím že je to jiný motor a největší problém který mechanik označil při instalaci Lpg do něho je ten že má minimální podtlak v sání což problém s nasavanim plynu při částečné zátěži zhoršuje. Potom po provedení všech úprav vzal notebook napojil na OBD a diagnostiku Lpg a
vyrazili jsme na emise potom na zkušební jízdu kde jsme se snažili nasimulovat všechny možné jízdní režimy. On prováděl korekce přímo za jízdy.I když prý by bylo nejlepší mít motorovou brzdu. Najeli jsme asi 200km. Potom znovu emise a od té doby je vše perfektní. Tenhle člověk má firmu Na Labišti v Pardubicích. Sice instaluje Hl propan,ale pokud by byl schopný diagnostikovat i Tvůj systém třeba by Ti mohl pomoci.
Pavel72
To je přesně to co si myslím, že by to mělo být. Na kolik tě přišla tahle oprava, nemáš přesný kontakt, jméno, tel., nebo název firmy, abych si ho vygooglil ?
Tak už jsem si ho našel http://www.zdenekandrle.wz.cz/
Jo jak dlouho jsi byl prosimtě bez auta, než ti to dal dokupy?
To je přesně to co si myslím, že by to mělo být. Na kolik tě přišla tahle oprava, nemáš přesný kontakt, jméno, tel., nebo název firmy, abych si ho vygooglil ?


Bez auta jsem byl jeden den. Nejvíce obtěžující byl fakt že jsem musel s takto neseřízeným autem najet dost kilometrů aby se do paměti plynové Řj. uložilo co nejvíce hodnot a hlavně
procentuální vyjádření dlouhodobých adaptací lpg vůči benzínů to je to nejdůležitější co vyjadřuje odchylku od poměru lambda. To je o kolik procent se dlouhodobě liší odchylka bohatosti směsi od benzínové mapy. Je to proto aby mělo měření co možná nejmenší chybu tak to chce najet aspoň 1000 km. On potom může lépe zjistit v které oblasti otáček
teploty a polohy plynového pedálů je směs chudá nebo bohata. Neměla by tam být větší odchylka než 12procent dlouhodobě jinak ti lambdy vysviti závadu. Ono to může být i rozdílem časování vstrikovačů. Dodávají se na šestiválec dva banky po třech a už z výroby
mezi nimi nesmí být větší rozdíl než tři procenta. Pak se ti stává že chudou směs hlásí jen
třeba první tři válce. Tohle všechno je dost složitá věc a sám se do toho nestourej.
Někde tady jsem četl že si někdo ochuzoval směs vlastní diagnostikou. To je pro motor okamžitá poprava. A bohužel s cenou Ti neporadim já to měl v ceně zástavby. Jinak jezdili jsme o víkendu. Přijel ke mě domů.Pokud budeš chtít vědět cokoliv dalšího co jako laik budu vědět Ti řeknu. Zatím zdravím!
procentuální vyjádření dlouhodobých adaptací lpg vůči benzínů to je to nejdůležitější co vyjadřuje odchylku od poměru lambda. To je o kolik procent se dlouhodobě liší odchylka bohatosti směsi od benzínové mapy. Je to proto aby mělo měření co možná nejmenší chybu tak to chce najet aspoň 1000 km. On potom může lépe zjistit v které oblasti otáček
teploty a polohy plynového pedálů je směs chudá nebo bohata. Neměla by tam být větší odchylka než 12procent dlouhodobě jinak ti lambdy vysviti závadu. Ono to může být i rozdílem časování vstrikovačů. Dodávají se na šestiválec dva banky po třech a už z výroby
mezi nimi nesmí být větší rozdíl než tři procenta. Pak se ti stává že chudou směs hlásí jen
třeba první tři válce. Tohle všechno je dost složitá věc a sám se do toho nestourej.
Někde tady jsem četl že si někdo ochuzoval směs vlastní diagnostikou. To je pro motor okamžitá poprava. A bohužel s cenou Ti neporadim já to měl v ceně zástavby. Jinak jezdili jsme o víkendu. Přijel ke mě domů.Pokud budeš chtít vědět cokoliv dalšího co jako laik budu vědět Ti řeknu. Zatím zdravím!
Pave72: Ochuzoval jsem směs já to se přiznám. Ale bylo to jen o cca 12procent níž a bylo zjištěno že auto má o 2litry menší spotřebu ale bohužel nejede...
Vstřikování a časování bylo stejné jako na benzín bohužel hodnoty n a benzín a LPG jsou jiné a zapálená směs má jiné tepelné a další účinky takže auto jede prostě hůže ikdyž za cenu snížené spotřeby. Test byl v pohodě protože to bylo ochuzené málo žádné drastické ochuzení to nebylo.
Druhej den jsem to vrátil zpátky a zjištění bylo že sice ochuzení sníží spotřebu ale taky snižuje výkon auta a to nemá smysl.
Pak kopec kde jezdím na 3-4kvalt jsem jel na 2ku. a podoboně.
Smrt to rozhodně pro motor není jedině že by někdo ochudil směs o hodně vysoké procenta. Probíral jsem to s LPG technikem.
Ale aspon víme že tudy cesta nevede ...stejně tak obohacování směsi bylo děs a hruza to mi udělali v servisu cca 22% nahoru a auto žralo 14-15litru (525i) klidnou nohou oproti běžným 10litrum.
Takže spíše mě zajímá úhel naklonění a pak délka vstřiku co se dá upravovat a další věci..
Budu se muset za jaraxem někdy na školení
PS: LPG by mělo žrát o cca 10procent více jak benzín více ne.
Pak systém LPG špatně seřízenej nebo je tam nějaká závada (vstřikovače a podobně)
Vstřikování a časování bylo stejné jako na benzín bohužel hodnoty n a benzín a LPG jsou jiné a zapálená směs má jiné tepelné a další účinky takže auto jede prostě hůže ikdyž za cenu snížené spotřeby. Test byl v pohodě protože to bylo ochuzené málo žádné drastické ochuzení to nebylo.
Druhej den jsem to vrátil zpátky a zjištění bylo že sice ochuzení sníží spotřebu ale taky snižuje výkon auta a to nemá smysl.
Pak kopec kde jezdím na 3-4kvalt jsem jel na 2ku. a podoboně.
Smrt to rozhodně pro motor není jedině že by někdo ochudil směs o hodně vysoké procenta. Probíral jsem to s LPG technikem.
Ale aspon víme že tudy cesta nevede ...stejně tak obohacování směsi bylo děs a hruza to mi udělali v servisu cca 22% nahoru a auto žralo 14-15litru (525i) klidnou nohou oproti běžným 10litrum.
Takže spíše mě zajímá úhel naklonění a pak délka vstřiku co se dá upravovat a další věci..
Budu se muset za jaraxem někdy na školení

PS: LPG by mělo žrát o cca 10procent více jak benzín více ne.
Pak systém LPG špatně seřízenej nebo je tam nějaká závada (vstřikovače a podobně)
No fakt je ten ze 15 litrů na sto se mi zdá už docela dost. Ale jak to tu popsal jarax že se vše řídí podle poměru lambda.Ještě mám jeden postřeh který se k tomu váže. Při tom všem ladění které dopadlo dobře mi ještě vadila jedin věc. Při deceleraci a přechodu do režimu cut off a pak zpátky při lehoučkém přidání plynu auto docela dost cuklo. A i když už bylo všechno ok a nebylo co nastavením zlepšit padnul návrh na výměnu svíček. Já na nich měl najeto při instalaci Lpg asi 3t tak se neměnili ale stačilo zmenšit nastavení elektrod z 1,2 na 0,9 myslím a bylo po problému. Jinak s chudou směsí mám vlastní zkušenost. Moje první auto na Lpg jsem takhle oddělal. Mělo po instalaci systému najeto asi 4t a jeli jsme do Venlo k sestře. Já jsem ještě neměl takovou zkušenost jak má auto na Lpg jezdit a hlavně se po celou dobu nerozvitil check. Nedošlo mi že to nejede a že na to musím hodně šlapat. Bral jsem to jako normální. A na dálnici kousek od Frankfurtu to skoro sekem přestalo jet. Nejdřív na tři hned po tom na dva válce. Následoval odtah domů a bylo vymalováno. První a třetí válec upálené výfukové ventily. Byl to Opel Astra G 1,6
a měla najeto asi 90t tak že to trvalo opravdu "chviličku".
a měla najeto asi 90t tak že to trvalo opravdu "chviličku".
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Když už je tu diskuse o adaptacích, umí někdo vydolovat z DME jednotky MS41.0 adaptační mapu?
Něco jako https://lh4.googleusercontent.com/-9TJF ... ace_02.png
Něco jako https://lh4.googleusercontent.com/-9TJF ... ace_02.png
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Zkus Přeloučský Ignitech. Mě dělali powershifter pro motorku a kvůli časování přerušení zapalování také zasahovali do Řj. Akorát neberou telefony a musíš psát dotazy mailem, ale pokusím se sehnat telefon přímo na někoho z nich osobně. Tady u nás na holicku s nimi úzce spolupracuje člověk co vyrábí nahříváky na pneu tak až ho snad teď o víkendu uvidím
pokusím se ho z něj vymámit.
pokusím se ho z něj vymámit.

Čeká mě výměna LPG vstřikovačů u E39 528i. Je otázkou jestli použít MAGIC JET nebo MAGIC FX. MAGIC JET jsou prej odolnější a časem prověřený, zato MAGIC FX jsou novější, maj lepší parametry, ale zase tolik nevydržej a se starou vestavbou s řídící jednotkou MAGIC 2 by si nemusely rozumět. Má někdo s FX zkušenosti? Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
1000 Kč/kus se ti zdá hodně?
http://www.1-lpg.cz/brc/vstrik-brc-oran ... _wp_2.tpl/
http://www.fedorauto.cz/index.php?epc=5173&oid=2450207
nemáte někdo někde lepší cenu než ti zlodějští židáci u nás v čechách?
http://nagaz24.pl/brc-max-injector-oran ... ,p,en.html
http://www.lpgshop.co.uk/brc-in03-my09r ... -injector/
http://www.1-lpg.cz/brc/vstrik-brc-oran ... _wp_2.tpl/
http://www.fedorauto.cz/index.php?epc=5173&oid=2450207
nemáte někdo někde lepší cenu než ti zlodějští židáci u nás v čechách?
http://nagaz24.pl/brc-max-injector-oran ... ,p,en.html
http://www.lpgshop.co.uk/brc-in03-my09r ... -injector/
Jedna věc je systém z pohledu komponent a druhá věc je nastavení systémů.
Například poslední Magic G4 je fakt velice dobrý systém z pohledu nastavení motoru, bohužel hodně LPG systémů nelze tak dobře nastavit, pak se stane, že se rozsvicí kontrolka motoru, nebo to v určitém režimu třeba škubne, cukne, atd.
Já jsem měl na své E39 540i LPG přestavbu od levnelpg.cz , především z důvodu možnosti naladění motoru.
Pak je tu druhá věc a to jsou kompomenty, třeba systém Magic dřív trpěl na vstřiky, zase stál 600kč kus, například Tartarini používal to samé tělo vstřikovače, ale stál 3000,- kus, takže je to těžko takhle od stolu rozhodnout, co je lepší, nebo není, málokdo má totiž zkušenost s více, než jedním systémem.
Například poslední Magic G4 je fakt velice dobrý systém z pohledu nastavení motoru, bohužel hodně LPG systémů nelze tak dobře nastavit, pak se stane, že se rozsvicí kontrolka motoru, nebo to v určitém režimu třeba škubne, cukne, atd.
Já jsem měl na své E39 540i LPG přestavbu od levnelpg.cz , především z důvodu možnosti naladění motoru.
Pak je tu druhá věc a to jsou kompomenty, třeba systém Magic dřív trpěl na vstřiky, zase stál 600kč kus, například Tartarini používal to samé tělo vstřikovače, ale stál 3000,- kus, takže je to těžko takhle od stolu rozhodnout, co je lepší, nebo není, málokdo má totiž zkušenost s více, než jedním systémem.
Jen pro připomenutí..
Jak je tomu už několik let, stále platí sleva pro klubáky na montáž LPG 1000 Kč.
http://www.lpg-vanek.cz
Jak je tomu už několik let, stále platí sleva pro klubáky na montáž LPG 1000 Kč.
http://www.lpg-vanek.cz
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Otázka asi nebyla na nutné vyprázdnění nádrže ale na "údržbové" jízdy na benzín
No, mé zkušenosti jsou takové: Při používání běžného benzínu a automatickém přepínání na LPG při chladící kapalině 40°C byl po několika spotřebovaných nádržích LPG neklidný volnoběh, občas ihned po startu jen na 5 válců. Pomáhalo projet jednu nádrž benzínu bez použítí LPG v mezičase.
Pak jsem na doporučení začal používat palivo Verva100 od Benziny a je po problémech. Můžu jezdit třeba 10k km jen na LPG (samozřejmě se startem na benzín do 40°C) a volnoběh je vždy klidný.
Verva100 je dostačující "aditivum"

No, mé zkušenosti jsou takové: Při používání běžného benzínu a automatickém přepínání na LPG při chladící kapalině 40°C byl po několika spotřebovaných nádržích LPG neklidný volnoběh, občas ihned po startu jen na 5 válců. Pomáhalo projet jednu nádrž benzínu bez použítí LPG v mezičase.
Pak jsem na doporučení začal používat palivo Verva100 od Benziny a je po problémech. Můžu jezdit třeba 10k km jen na LPG (samozřejmě se startem na benzín do 40°C) a volnoběh je vždy klidný.
Verva100 je dostačující "aditivum"

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition