Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozpoznání vadné svíčky nebo cívky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od stenlie »

Zdravím dá se nějak zjistit která ze 6 svíček nebo cívek je špatná ? (M52 328)


Jde mi o to že mi sem, tam nezapálí jeden z válců parkrát jsem zkoušel vyměnit svíčku za jinou ,ale nemůžu najít příčinu .

Nezapálí jednou za 10 - 20 vteřin je to absolutně nepravidelný . Za studena (se sitičem) to neudělá . Diagnostiku mám ale nevím jestli se to dá najít jinak než pokus omyl . :roll:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od pragdejf »

odpojujes jenu po druhy a zjistujes, jak se to meli. samo pri behu motoru. svicky klidne vymen, jedna stoji kilo.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Dá se to změřit osciloskopem, v Praze ve Vysočanech vím o jednom člověku, co to umí. Ale je to kus cesty ze Šumperka. Nejednoduší je měnit pokus omyl případně zkus napsat třeba FX-ovi, jeslti bude vědět ;-)
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#4 Příspěvek od ACDC »

Diagnostika přece ukáže výpadky zapalování konkrétního válce
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od hamatoyoshi »

Mě třeba diagnostika nic nepoznala.. Když motor běží nepravidelně jen občas, tak se to taky blbě zjišťuje. Až když jsem jednu po druhé vyndaval, tak jsem zjistil, že je jedna prasklá..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Osciloskopem to jde, ideálně minimálně dvoukanálový - dají se porovnávat dva válce nebo více proti sobě - pak i laik pozná, která svíce/cívka je vadná.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#7 Příspěvek od vlastnemec »

Ahoj, jestli jsi ze Šumperka tak zavolej Brumlovi a nebo to máš kousek za JaraXem, zavolej jim tihle dva určitě budou vědět a jejich ceny na cívky jsou taky hodně dobré.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

U motoru M52 se v domácích podmínkách a bez osciloskopu dá tohle zjistit např. v INPA v analogových měřeních - Engine roughness... Sice to neříká nic přímo o svíčce/cívce, ale měří to rozdíly na zrychlení pístů na jednotlivých válcích. Vzhledem k tomu, že to jsou live data, uvidíš tam aktuální průběhy a šel bych pak po těch válcích, na kterých budou rozdíly proti zbytku.

Bohužel u jednotek MS41 (M52 motory v E36) někdy dochází k problémům přímo na řídící jednotce - cívky jsou ovládané přímo koncovými stupni v ŘJ motoru. Takže pokud nenajdeš na daných válcích žádný problém, zkusil bych prohodit cívky a svíčky z jiných válců a ten test udělal znova. pokud se problém nepřestěhuje za svíčkami a cívkami, šel bych po té ŘJ motoru.

Chybová paměť tyhle věci zaznamená jen někdy, a to prostřednictvím čidel klepání.
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od stenlie »

Ahoj díky všem za odpovědi .Zatím jsem to prošel stylem pokus/omyl. Šel jsem jen po svíčkách protože to začalo po výměně svíček . Našel jsem jednu po které se to výrazně zlepšilo . Nicméně se mi zdá že tam ještě bude něco (možná jak to strhávalo vodu nahromaděnou výfuku). Motor v tahu běží ale naprosto klidně a rozdíl tam je opravdu znatelný . Zkusím ještě live data na INPA podle FXe a uvidíme.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jen takový malý dotaz - jaké svíčky jsi dával? Já mám dost špatné zkušenosti s BOSCHem (byť je uveden i v ETK), naopak NGK BKR6EK, co tam patří, naprosto bez problémů.
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od stenlie »

Už od éry E30 nekupuju nic jiného než NGK jsou tam BKR6EK nikdy nebyl žádný problém jsem s něma naprosto spokojen tohle je první vadná . Je pravda ,že jsem neměřil mezeru mezi elektrodou a ani nevím kolik u M52 má být . Jen vím že by se to mělo kontrolovat před výměnou.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Lucifer »

Jsem na tom teď na chlup stejně, měl jsem tam z nouze BOSCH který fungovaly OK motor ševelil jak víno. Najednou jsem vyměnil za funglovky NGK a na volnoběh vynechává válec a občas trochu střílí do výfuku.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

Re: Rozpoznání vadné svíčky nebo cívky

#13 Příspěvek od Tompo »

Ahoj chlapci, řeším na M62 v X5 výpadky zapalování v BANK1 na válci 1,2,4. svíce nové Denso iridium (nikdy nebyla negativní zkušenost), avšak beze změny, všechny 4 cívky vyměněny za "jeté" origo, jelikož tam byly každý pes jiná ves. Opět beze změny. Ještě jsem pak prohodil cívky zleva doprava, ale to už nebyl čas se s tím projet, ale předpokládám, že beze změny, jelikož již při sešlápnutí na místě motor nejde pravidelně, jak by měl...

Ostatní poznatky: zaráží mě ve výpisu závad k výpadkům zapalování, že teplota motoru je -48C, avšak v live datech a skrytém menu shodná a v pořádku.
Z levého výfuku je již při volnoběhu slyšet nerovnoměrný chod motoru.

Auto má ujeto cca 3000km na LPG, které mi montoval ten samý člověk již snad 10x LPG systém a vždy vše v naprostém pořádku makalo. Závada se projevuje stejně při obou palivech.

Motor již od začátku, co auto mám, byl v horních otáčkách cca od 4tis absolutně líný oproti B35, co mám v E38.

Motor si stěžoval na váhu vzduchu od výměny za novou Bosch nastala tato závada, kdy se při prudší akceleraci rozblikává kontrola motoru se závadou vynechávaní zapalování.

Děkuji za jakékoliv nasměrování... Komprese jsem ještě neměřil, ale pro jistotu to mám již domluvené.
Odpovědět