Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problémy s elektrikou(asi)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#1 Příspěvek od brembou »

Mám problém s mým bavoušem automat.Asi před půl rokem jsem měl bouračku.Sehnal jsem si novou kastli a komlpet všechno nechal překopat s mého auta.Jezdilo asi měsíc.Potom se vyskytli problémy se snímačem otáček.Ten jsem vyměnil za nový.No a teď mi to dělá to,že když nastartuji stoupnou otáčky okamžitě do 4000 a nepravidelně kolísají.Na palubce se rožne kontrolka ozubené kolečko.Měl jsem už komplet rozdělaný celý motor a nic se nezjistilo.Byl jsem na diagnostice.V počítači byly nějaké chyby ty se vymazali a po ujetí 30 KM to samé.Vždycky to po určité době přepne do nouzového režimu zuačnou dost kolísat otáčky a rožne se kontrolka.Nevíte kdo by mě mohl pomoc.Už jsem zoufalý.Půl roku už suším hubu.Díky moc za všechny rady a názory.
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Paul-c »

Snimac otacek nema zalohovy program,takze tim to neni. Bud jede nebo nejede.Zkus zkontrolovat hadici od filtru do sani,jestli nekde neni derava a neprisava vzduch.To je dulezity.Muzete to delat taky lambda nebo volnobezny regulator otacek.Zalezi na tom,jak se to auto chova. Musel bych to videt.
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#3 Příspěvek od brembou »

To taky doufám,že to v něm není je úplně nový.Na ty hadici bych t onetipoval, protože po té diagnostice a vymazání chyb to jelo chvilku úplně bezproblémů až do té doby než se znovu objevila kontrolka a začalo to znovu dělat to co předtím.Kdyby byla v prdeli lambda tak na to by přišel na té diagnostice.No i když vlastně nevím.Slyšel jsem že ty univerzální počítače na diagnostiku neumí to co mají přímo u BMW v servisu.Takže možná na to nepřišel.No já si zajedu k tomu chlápkovi a zjistím co ta jeho mašinka vůbec všechno umí.Potom budu muset oželet nějakej ten litřík a zajet si do autorizovaného servisu a? mě to napíhnou u nich snad něco zjistí.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#4 Příspěvek od fornax »

Mně to dělalo čidlo tepolty nasávaného vzduchu. Elektronika ji porovnává s teplotou motoru a když je rozdíl nelogický pak začne šílet. Ověřil bych všechny teplotní čidla. Nemusí být přerušené, moje vykazovalo odpor při 20st.Cel jako by bylo -30 a lineárně se odpor měnil s teplotou ovšem v jiných hodnotách
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od RostaO »

...no ja bych to asi opravdu sveril odbornikum...nerikam autorizovanemu servisu, ale nekomu, kdo je dobry motorar. Pravdepodobne to bude opravdu v elektronice, ale to se strasne spatne hleda metodou pokus omyl. Hlavne nejsou volne k dispozici tabulky co ma ukazovat jake hodnoty a tak to clovek doma stejne nevymysli i kdyby se snazil.

Je to smutny, ale hurrraaaa do servisu. :cry:
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#6 Příspěvek od brembou »

Tak jsem byl znovu na diagnostice a nenašl tam vůbec žádnou chybu a to byl kluk,který tomu fakt rozumněl a ujistil mě že ten jeho přístroj zjistí úplně to samé co u BMW.Tak teď už fakt nevím.
Díky za radu s tím teplotním čidlem už jsem se na to informoval a bylo mě to potvrzeno že to může být tím.Nevíš kde bych mohl sehnat hodnoty odporů k jednotlivým rozsahů teplot?Dá se to oskoušet nějak jinak?Jak jsi to dělal ty?
Kolik je tam teplotních čidel?Slyšel jsem něco kolem pěti.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#7 Příspěvek od fornax »

S těmi hodnotami je to problém pokusím se něco zjistit. Jedna z možností je poměřit je na jiném voze. Event. je měnit a zkoušet tak než kupovat hned nové. pokud nemáš kamoše s TDS já bych byl ochoten ti poskytnout takou službu, akorát do Hulína to mám asi 120km. Ale jezdím po republice tak když nikoho neseženeš můžeme se domluvit. Možná bych alespoň poměřil svoje a poslal ti to.
Přeji zdar!:super:
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#8 Příspěvek od brembou »

Kdyby jsi něco našel bylo by to super,ale s měřením si starosti nedělej.Já znám někoho kdo má ten samý motor tak bych si to teda pořípadě změřil u něho a porovnal.Kéž by to bylo tím.
Ale díky moc za ochotu.Jestli to pojede dáme scuka.Já taky někdy jezdím tím směrem na Lipník.
Zatím Zdarec
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#9 Příspěvek od Petr_1 »

Tenhle problém mě taky zajímá. Taky vlastnim potíže s motorem. Předpokládám, že motory jsou identický. Když na něco přijdete hoďte to sem. Díkes
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#10 Příspěvek od brembou »

Dane,chtěl jsem se tě zeptat,když ti to dělalo to samé taky ti to skočilo do nouzového režimu?Co ti to přesně dělalo?
Ptal jsem se toh oznámého a říkal,že ten přístup k těm čidlům je docela blbý no prostě nějak se mu to nechtělo přeměřit.
KOlik je jich?Já slyšel něco kolem pěti.
Díky.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#11 Příspěvek od fornax »

Tento problém jsem měl s jiným autem, taky td.(evasion) Tam jsem měl k dispozici knížku s popisem všech pinů na konektoru řídící jednotky a taky přesné hodnoty které se mají naměřit. (byla sice francouzsky ale čísla a schémata stačí) Všecha čidla jdou na konektor. Tak to hledání bylo snazší. Tehdy jsem dlouho laboroval nad tím co to vlastně způsobuje. pak už to byla hračka. Těch teplotních čidel tam bude opravdu více ale u bawa přesný počet nevím. Budou to sdružená čidla (v jednom i tři můžou být - 4-5 vývodů)
Jestli zítra nebude jak na Sibiři tak se tak alespoň mrknu. Zatím jsem se ještě nedíval.

Mně to tehdy dělalo tak, že nepravidelně kolísali otáčky až do 2000 a sem tam taky velice pravidelně, jako bys ho turoval. Ale když zůstal chvíli v klidu cca do 1min se sklidnil. Ale říkám, to čidlo nebylo přerušeno, jenom vykazovalo jiné hodnoty. Proto možná taky nevyhodilo poruchu na elektronice. Každopádně po výměně cidla šlapal spolehlivě. A kolegovi v práci totéž dělala Omega ale v benzínu.
Jinak nevím jak bych ti poradil.:cuz:
brembou
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 06.03.2003 01:00

#12 Příspěvek od brembou »

No taková knížka by byla super.Je možné ji někde sehnat.Je to pohodlnější měřit přímo na řídící jednotce.
Možná to bude vědět ten maník jak jsem u něho byl na té diagnostice.
Mám strach ale že ty naše problémy jsou rozdílné,mě to po nastartování tak minutu běží v pohodě a pak to skočí až o čtyř a tam to kolísá v rozmezí 1000ot/min a v leze to do nouzového režimu.
Kdyby jsi na něco přišels byl bych ti vděčný.Zatím ahoj.
Dneska je docela pěkně.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#13 Příspěvek od fornax »

Díval jsem se na to. Jsou tam tři čidla v hlavě mezi svíčkama, a jedno je v sacím potrubí. Pro přístup je nutno sundat sací potrubí. zkusmo by možná šlo odpojovat jednotlivá čidla co to udělá. Jedno bude od ukazatele, druhé od žhavícího relé a třetí pro řídící jedn.
Měřil jsi odpor na plynovám pedálu? ev. zkusit jinou řídící jednotku. Jinak mě zatím nic nenapadá:-(
Odpovědět