Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřejvání motoru?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#1 Příspěvek od martyn_1 »

Zdravičko, tak se mi nějak přehřívá motor, alespoň podle toho, co ukazuje ukazatel teploty. Když se motor zahřeje, tak je ručička chvíli přesně v polovině, akorát že občas začne tu polovinu přelejzat a občas se zastaví až u tý další čárky za normálem... A najednou se to zase všechno srovná během cca minuty. Dělá to od doby, co sem měnil vodní pumpu... :( Navíc sem si všim, že když třeba zaparkuju jednou stranou na obrubník a ručička je v polovině, tak po například deseti minutách, kdy se vrátím a chci nastartovat se ta posr.... ručička drží čárku za polovinou... :evil: Mám 520i,E34, 24v, r.v. 91.

Dík za názory :roll: :idea:
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pivson »

Hmmm taky to samý auto a taky mě to tedka zlobilo.

Zastavím, ručička 1 mm za čárkou. Vypnu a po chvilce zapnu ručička na další čarce za půlkou. Nastartuju a sleze zpatky.
Pohybuje se občas mezi pulkou a 1mm za čarkou půlky.

Nevím razeno bylo odvzdušnit!!!!

Ja měl děravý topení, třeba se mě to pak srovná.
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#3 Příspěvek od martyn_1 »

Tak ja teda nevim, ale sem rad, ze nejsem sam... 8) Kdyby měl někdo nějaký nápady, tak prosím šup sem s nima... :wink: :roll:
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#4 Příspěvek od martyn_1 »

a nemohlo by to být termostatem? Jak se projevuje vadnej termostat na chodu auta, respektive jaký jsou příznaky? :?
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od lenoch »

Vadnej termostat... bud by to bylo furt studený nebo furt vařicí... navíc termostat se těžko podělá ze dne na den... já bych to zl¨kusil nejdřív pořádně podle brožur ovzdušnit. Pak s tim něco najel (tak 1tis km) a když furt nic tak bych si zkusil testně od někoho půjčit funkční termostat (aby jsi nemusel kupovat novej, když nevíš jestli to tím je...). Takže někde naštuduj, jak se to pořádně ovzdušní! (jo a samo tam snad máš nalitou správnou chladicí směs-ne pouze čistou vodu...)
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od BMWAK »

mno a když budeš u toho zkoušení tak rovnou vyzkoušej budíky,čidlo,a nezapomen na viscospojku.a v neposlední řadě zkontroluj jestli ti neubývá voda,mužeš mít prasklej chladič jako mi minulej rok.nikde to nebylo poznat jen to furt vařilo:-/
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pivson »

BMWAK píše:mno a když budeš u toho zkoušení tak rovnou vyzkoušej budíky,čidlo,a nezapomen na viscospojku.a v neposlední řadě zkontroluj jestli ti neubývá voda,mužeš mít prasklej chladič jako mi minulej rok.nikde to nebylo poznat jen to furt vařilo:-/


jj souhlas, mě to taky zlobilo a doufam ze to vyresi moje kauza topeni
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#8 Příspěvek od martyn_1 »

smůla....dneska pětička šla na prohlídku k panu Bohmovi, tak uvidíme, co s tím odborníci :oops:
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od BMWAK »

tak to jsem zvědavej na výsledek.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pivson »

martyn píše:smůla....dneska pětička šla na prohlídku k panu Bohmovi, tak uvidíme, co s tím odborníci :oops:


tak pak poreferuj
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#11 Příspěvek od martyn_1 »

tak bud tesneni nebo hlava. Penezenka ode me utekla, kdyz tohle slysela. :cry: ku.va :evil: Jezdite taky nekdo k Bohmovi do Bechovic? Jaky mate zkusenosti? U me zatim dobry, ale rad bych slysel i nazory ostatnich... dik
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od BMWAK »

to je nějaký divný!!u M50 tolik těsnění ani hlavy neodchází a jestli jsi jí v poslední době nějak nehezky nezatopil tak nevim proč by praskala?
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pivson »

BMWAK píše:to je nějaký divný!!u M50 tolik těsnění ani hlavy neodchází a jestli jsi jí v poslední době nějak nehezky nezatopil tak nevim proč by praskala?


asi tak, pokud jsi to něják neuvařil tak hlava by to byt neměla.
Tesnění odejít může, zaleží kdo co lil za sajrajt do chlazeni. Jednou jsem viděl i ten žlutej fridex.

Podival bych se na vše ostatní - prolez vsechny hadice (poškození, špatně utáhlej spoj), termostat, čidlo teploty, budík teploty, víčko chladič - zda tesní, odvzdušnovací šroub chladič - zda těsní, nezapomeň na me oblíbené topení vevnitř auta, prohlídnout chladič zda někde není malinko prasklej a bere vzduch (opravdu těžko se hledá).

Zkus zda není zanešenej - po jízdě musí byt rovnoměrně zahřátej. Ne třeba ohřátej jen kus.

Když by byla KO hlava či tesnění. Tak bude buď olej ve vodě či voda v oleji.

Olej ve vodě - voda bude mít masný oka
Voda v oleji - nejčastěji se to projeví, že ze spodu na víčku kudy se leje olej je takovej světlehnědej sajrajt (víčko jinak musí byt zespoda čisté)

Pokud by šla voda do valců, tak po nastartovaní (nejlíp studeneho motoru) by šel z vejfuku bílej hustej dým
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od BMWAK »

nejdřív bych šel po chladiči..vyndej ho z auta napoj ho na nějakej jinej zdroj vody (zahradní hadice) na druhý straně ho musíš ucpat a pak do něj nalej vodu a uvidíš..možná by to chtělo tam nalet tu vodu pod lehkym tlakem.když nit tak vem hadice pořádně ne zkontroluj,vyčisti.potom vem termosta dej ho do hrnce s vodou a nití ho přivaž tak aby se nedotýkal stěn hrnce a společně s teplomněrem zkus zde se sprádně otvírá!pak by to chtělo zkonrolovat vodní pumpu.a v neposlední řade visco spojku,vem noviny nastartuj nech zahřát motor a pokud to ty noviny neroseká na cucky a zastaví se tak j e KO.
divinol
Registrovaný
Příspěvky: 324
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od divinol »

když je voda v oleji,co je příčinou?....prasklé těsnění pod hlavou?.....
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#16 Příspěvek od ajfel »

Pivson píše:Voda v oleji - nejčastěji se to projeví, že ze spodu na víčku kudy se leje olej je takovej světlehnědej sajrajt (víčko jinak musí byt zespoda čisté)


ten sarjajt se tam behem chladnejsiho pocasi a pri kratkych popojizdkach dela i bez vody v oleji ...
po 50km jizdy by tam ale urcite nemelo byt nic ...
petr
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Pivson »

ajfel píše:
Pivson píše:Voda v oleji - nejčastěji se to projeví, že ze spodu na víčku kudy se leje olej je takovej světlehnědej sajrajt (víčko jinak musí byt zespoda čisté)


ten sarjajt se tam behem chladnejsiho pocasi a pri kratkych popojizdkach dela i bez vody v oleji ...
po 50km jizdy by tam ale urcite nemelo byt nic ...
petr


no ja ho tada u bava v zimě nikdi neměl, ani za chladneho počasi.
Mohlo by to souviset i s kvalitou oleje.

U skodovky jsem to zazil nekolikrat. Po vyměně tesnění to bylo lepší, ale ten sajrat tam stejně trochu byl.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Pivson »

divinol píše:když je voda v oleji,co je příčinou?....prasklé těsnění pod hlavou?.....


ano, nebo taky hlava praskla do kanalu mazani
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pivson »

ten chladič zkusíš buď tou vodou nebo dle mě je lepší cesta vzduchem.

Jak bylo napsano, ucpat jeden konec a nahnat do toho stlacenej vzduch. Ponorit do vody a jestli nekde uvidis bublinky je jasno.

Ta visco se musi pekne zahrat a pak zni jako vysavač :-)
martyn_1
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.09.2003 00:00

#20 Příspěvek od martyn_1 »

dík za tipy chlapi. Nakonec to snad vypada na to tesneni. Ja sem totiz nedavno chvatal na Plzen a rekl jsem si, ze uz sem dlouho nejel rychle, tak mi ve 210ti odešla vodní pumpa - no a od ty doby se to prehrejvalo... Takze to bude duvod... :oops:
Odpovědět