Hitman píše:photo pleaaaaasebtw myslim ze vetsi "vyhra" by byla kdyby nekdo vymyslel jak udelat kompletne cele diodove zadni lampy, ty bych bral
zkus třeba tohle, možná ti to pomůže ....
http://www.flajzar.cz/detail.php?zbozi= ... &z=galerie
Hitman píše:photo pleaaaaasebtw myslim ze vetsi "vyhra" by byla kdyby nekdo vymyslel jak udelat kompletne cele diodove zadni lampy, ty bych bral
Maxiczech píše:... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
!! Napřed se ale podívej na kvalitní ukostření !!lupo píše:vsetko fajn, ale nesvietila - namiesto nej sa ako nahrada jemne rozsvietila smerovka. predpokladam, ze dioda mala maly odpor a RJ ju "nevidela"...
Marwin píše:Maxiczech píše:... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Maxiczech píše:Marwin píše:Maxiczech píše:... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Marwin píše:Maxiczech píše:Marwin píše:[quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Player1 píše:Marwin píše:Maxiczech píše:[quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Slavisimo píše:Player1 píše:Marwin píše:[quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Marwin píše:Maxiczech píše:Marwin píše:[quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Maxiczech píše:Slavisimo píše:Player1 píše:[quote="Marwin"][quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Slavisimo píše:Maxiczech píše:Slavisimo píše:[quote="Player1"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Maxiczech píše:Slavisimo píše:Maxiczech píše:[quote="Slavisimo"][quote="Player1"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Slavisimo píše:Maxiczech píše:Slavisimo píše:[quote="Maxiczech"][quote="Slavisimo"][quote="Player1"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
Maxiczech píše:Slavisimo píše:Maxiczech píše:[quote="Slavisimo"][quote="Maxiczech"][quote="Slavisimo"][quote="Player1"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"][quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..
starML píše:!! Napřed se ale podívej na kvalitní ukostření !!lupo píše:vsetko fajn, ale nesvietila - namiesto nej sa ako nahrada jemne rozsvietila smerovka. predpokladam, ze dioda mala maly odpor a RJ ju "nevidela"...
Ne - dioda(y) měly větší odpor, než běžná žárovka. Proto jí Lichtmodul RJ vyhodnotil jako spálenou nebo chybějící. U E39 +/- model který máš je vytvořen systém, kdy výpadek funkce jedné žárovky nahrazuje jiná. U mojí E39 r.v. 98 jen u zadních světel - brzdová světla: "Bei einem Ausfall beider Lampen einer Rückleuchte übernimmt die Bremsleuchte die Funtion der Rückleuchte". Navíc to signalizuje i na palubce.
K tomu aby se Ti LED rozsvítila (=oblafnout RJ, aby si myslela, že tam žárovka je) musíš k LED paraelně připojit odpor o hodnotě cca 15-20 Ohmů, ztrátový výkon 20 Wattů. Ten jako nahradí žárovku, jen to nebude svítit, žádná úspora energie nenastane a pájení se stejně nevyhneš. Další možností je zásah do RJ, kde by jsi musel vyřadit tu funkci detekce vadné žárovky. V tomto případě dávám za pravdu MaxiCzechovi - nedělej to. Jestli existuje LED modul, který už má přímo v sobě paraelní odpor nevím.
sorry kamo doufam ze vyresis problemlupo píše:starML píše:!! Napřed se ale podívej na kvalitní ukostření !!lupo píše:vsetko fajn, ale nesvietila - namiesto nej sa ako nahrada jemne rozsvietila smerovka. predpokladam, ze dioda mala maly odpor a RJ ju "nevidela"...
Ne - dioda(y) měly větší odpor, než běžná žárovka. Proto jí Lichtmodul RJ vyhodnotil jako spálenou nebo chybějící. U E39 +/- model který máš je vytvořen systém, kdy výpadek funkce jedné žárovky nahrazuje jiná. U mojí E39 r.v. 98 jen u zadních světel - brzdová světla: "Bei einem Ausfall beider Lampen einer Rückleuchte übernimmt die Bremsleuchte die Funtion der Rückleuchte". Navíc to signalizuje i na palubce.
K tomu aby se Ti LED rozsvítila (=oblafnout RJ, aby si myslela, že tam žárovka je) musíš k LED paraelně připojit odpor o hodnotě cca 15-20 Ohmů, ztrátový výkon 20 Wattů. Ten jako nahradí žárovku, jen to nebude svítit, žádná úspora energie nenastane a pájení se stejně nevyhneš. Další možností je zásah do RJ, kde by jsi musel vyřadit tu funkci detekce vadné žárovky. V tomto případě dávám za pravdu MaxiCzechovi - nedělej to. Jestli existuje LED modul, který už má přímo v sobě paraelní odpor nevím.
StarML dakujem za relevantnu odpoved, idem skusit hladat LED uz s paralelnym odporom. vyradzovat funkcie v RJ nechcem ani nahodou.
a len na upresnenie, ja absolutne nie som za kolotoce a svetielkovy tuning... akurat by sa mi v tych angel eyes omnoho viac pacilla biela farba - a bohuzial to ide len cestou LED.
a inak sa to tu celkom fajne zvrhlo
Maxiczech píše:Marwin píše:Maxiczech píše:[quote="Marwin"][quote="Maxiczech"]... Za nějakej čas ti to začne dělat brigule někde jinde a budeš zbytečně vykulenej.Je to jen můj názor..
Je to tvůj názor, ale je blbej. Protože když dáš místo 21W žárovky (odběr 1,75A) LED diodu, kterou teče proud kolem 30mA (podle rezistoru) tak akorát ulevíš altíku a baterii. A teď si představ, vlastně to musíš vědět, ze třeba E39 má v jedný zadní lampě 4 žárovky 21W a 2 žárovky 5W. Sice nesvítí nikdy najednou, ale jenom náhradou brzdových světel snížíš odběr proudu ze 7A na 120mA, to je asi 60x
Neříkají Ti v Aši "Elektrónek"?To je samej rezistor, tranzistor. Jsem si zcela jist, že elektrika v BMW nemá chybu. I když pustíš všechny spotřebiče, vč. vyhř. sedaček, všech skel, zrcátek a rosvítíš všechna mlhová a dálková světla a zapojíš kávovar do zapalování, tak altík se maximálně jemně zahřeje a Tobě se možná jen zasměje, že jsi mu ulevil LED diodou. Mám pocit, že ten Tvůj názor je divnej. Né blbej..