Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW a LPG?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Ada_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 29.04.2006 00:00

#81 Příspěvek od Ada_CZ »

Ahoj!

Asi vas tady neni moc uzivajicich LPG i v novejsich modelech (E39, E46 a vyse). Chtel bych vedet jake nesnaze to obnasi pri autorizovanych servisech... Jsou ochotni do toho auta vrtat? nebo jej alespon diagnostikovat?
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#82 Příspěvek od milonovo »

Myslím že stačí pročíst tohle tema a najdeš mnoho odpovědí.
POL
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 18.11.2006 01:00

#83 Příspěvek od POL »

Zdravim všechny :)
tady na foru jsem novej, ale dřív jsem býval na e30.cz
Pořídil jsem si s otcem 740iA e38 r.v. 94 a nechal nainstalovat LPG zařízení
Auto po koupi (Stuttgart ) bylo bez problémů s vyjímkou strašného nepořádku , horšího laku, motoricky O.K.
Plyn instalovala brněnská firma p. Čadka na Vídeňské ulici....
Cena se vyšplhala na 46 000,- ......... ale : Po instalaci motor nešel naladit na plyn, aby neškubal, samotné zpracování instalace je k pláči :( studuju v Německu a nejsem v republice - nemůžu běhat kolem reklamací :roll:
po týdnu při jízdě Olomouce zpět do Brna (jeli jsme z pohřbu) něco křuplo, ozval se pištivej zvuk a ucítili jsme strašnej smrad (PLG) - ihned přepnout na benzín a větrat ..... nasranej jak četník jsem jel zpět do reichu do školy s kámošem tahačem ....
Podruhý otci v Brně rupla nově nainstalovaná hadice a zůstal stát bez vody/fridexu......

Proto bych se chtěl zeptat, jak bych měl dle vás postupovat.

Auto musím opět nechat doma ( včera pri cestě z Krakowa se přepálily 3 pojistky (15A, 20A, 40A ) a nefunguje vnitřní osvětlení + tahometr + ekonoměr +počítadlo kilometrů.
Při výměně stejně nemám 40A pojistku - blbě se v sobotu schání :(
A 30ku tam dát nemůžu - jinak by to (ne)jelo na Getriebenotprogramm (nouze) - z výše uvedených mám pocit, že vypálení pojistek má co do činění s instalací plynu ale nemůžu to říct na 100%

díky za pomoc petr :wink:
Ada_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 29.04.2006 00:00

#84 Příspěvek od Ada_CZ »

Omlouvam se, ze jsem vas rozhorcil svym dotazem. Bohuzel nemam zadne zname v servisech a s zadnym osobni zkusenosti. Zdalo se, ze nejlepsim zpusobem jak sevyhnout nejakym podvudkum to necham sevisovat v autorizovanych servisech. No netusil jsem, ze si nechavaji zaplatit nejak znatelne vic. Zkusim teda ziskat nejake reference na good servisy v mem okoli (Moravskoslezsky kraj, okres Karvina), muze nekdo poradit? A ma nekdo z vas dobre zkusenosti s nejakym konkretnim LPG servisem?

PS: tenhle thread mam precten cely.
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#85 Příspěvek od krakatit »

ve firme Neptun nejdrive provadi diagnostiku zda-li je motor ok aby se predeslo problemum po instalaci LPG a pokud by i pak LPG zlobilo, zaplatil bych jim 10000 za jiz provedenou instalaci a zbytek by vratili, celkova cena by u nich byla 55000,-
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#86 Příspěvek od ajfel »

Ada_CZ píše:Omlouvam se, ze jsem vas rozhorcil svym dotazem. Bohuzel nemam zadne zname v servisech a s zadnym osobni zkusenosti. Zdalo se, ze nejlepsim zpusobem jak sevyhnout nejakym podvudkum to necham sevisovat v autorizovanych servisech. No netusil jsem, ze si nechavaji zaplatit nejak znatelne vic. Zkusim teda ziskat nejake reference na good servisy v mem okoli (Moravskoslezsky kraj, okres Karvina), muze nekdo poradit? A ma nekdo z vas dobre zkusenosti s nejakym konkretnim LPG servisem?

PS: tenhle thread mam precten cely.


doporucuju v opave .. neni to tak daleko a pristup je hodne dobry ... !
http://www.autogas.iol.cz
(ja zas jezdim do karvine do normalniho servisu :)
petr

edit: nedoporucoval bych, kdybych nemel s SGI u dane firmy vybornou zkusenost :)
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#87 Příspěvek od TOMe39 »

ajfel píše:
Ada_CZ píše:Omlouvam se, ze jsem vas rozhorcil svym dotazem. Bohuzel nemam zadne zname v servisech a s zadnym osobni zkusenosti. Zdalo se, ze nejlepsim zpusobem jak sevyhnout nejakym podvudkum to necham sevisovat v autorizovanych servisech. No netusil jsem, ze si nechavaji zaplatit nejak znatelne vic. Zkusim teda ziskat nejake reference na good servisy v mem okoli (Moravskoslezsky kraj, okres Karvina), muze nekdo poradit? A ma nekdo z vas dobre zkusenosti s nejakym konkretnim LPG servisem?

PS: tenhle thread mam precten cely.


doporucuju v opave .. neni to tak daleko a pristup je hodne dobry ... !
http://www.autogas.iol.cz
(ja zas jezdim do karvine do normalniho servisu :)
petr


Pánové, jediné dvě firmy na instalaci a servis LPG, o kterých vím, že jsou opravdu dobré, jsou ve Strakonicích - výhradní dealer BRC pro ČR a potom firma Fedor v Prostějově. Ikdyž jsem ze stejného kraje jako vy, tak mi nebylo líno zajet si do Prostějova. Na přestavbu jsem jim svěřil mou E34 i E39, vždy sekvenční vstřik. S E34 jsem na LPG najel cca 80tkm a další majitel bezmála 40, se svou E39 zatím 20tkm a bez problému, nemohu si stěžovat. Kamarád tam už dal dva Médi - Bédi a taky v poho.
Než to někomu svěříte, koukněte se na nějaké již přestavěné auto danou firmou. Rozdíly v kvalitě montáže jsou mezi firmami propastné!!! Stačí kouknout na http://www.lpg.cz, kde máte fota některých zku*vených aut...
Hlavně se vyhněte firmě Szotek z Horní Suché u Havířova. Nabídl mi nejlepší cenu, svěřil jsem mu mého plechového mazlíka a pak už jsem jen hasil... Ano, čtete správně, chytlo mi to rovnou před barákem, já jen lítal s hasičákem, dorazili hasiči, fízli i sanitka, jako v americkém filmu.
Druhý den jsem se jen dočetl v Blesku, že si tu mafiáni vyřizujou účty.
A tak skončilo mé první BMW E34 525i 24V........
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od AdaM5 »

TOMe39 píše:
ajfel píše:
Ada_CZ píše:Omlouvam se, ze jsem vas rozhorcil svym dotazem. Bohuzel nemam zadne zname v servisech a s zadnym osobni zkusenosti. Zdalo se, ze nejlepsim zpusobem jak sevyhnout nejakym podvudkum to necham sevisovat v autorizovanych servisech. No netusil jsem, ze si nechavaji zaplatit nejak znatelne vic. Zkusim teda ziskat nejake reference na good servisy v mem okoli (Moravskoslezsky kraj, okres Karvina), muze nekdo poradit? A ma nekdo z vas dobre zkusenosti s nejakym konkretnim LPG servisem?

PS: tenhle thread mam precten cely.


doporucuju v opave .. neni to tak daleko a pristup je hodne dobry ... !
http://www.autogas.iol.cz
(ja zas jezdim do karvine do normalniho servisu :)
petr


Pánové, jediné dvě firmy na instalaci a servis LPG, o kterých vím, že jsou opravdu dobré, jsou ve Strakonicích - výhradní dealer BRC pro ČR a potom firma Fedor v Prostějově. Ikdyž jsem ze stejného kraje jako vy, tak mi nebylo líno zajet si do Prostějova. Na přestavbu jsem jim svěřil mou E34 i E39, vždy sekvenční vstřik. S E34 jsem na LPG najel cca 80tkm a další majitel bezmála 40, se svou E39 zatím 20tkm a bez problému, nemohu si stěžovat. Kamarád tam už dal dva Médi - Bédi a taky v poho.
Než to někomu svěříte, koukněte se na nějaké již přestavěné auto danou firmou. Rozdíly v kvalitě montáže jsou mezi firmami propastné!!! Stačí kouknout na http://www.lpg.cz, kde máte fota některých zku*vených aut...
Hlavně se vyhněte firmě Szotek z Horní Suché u Havířova. Nabídl mi nejlepší cenu, svěřil jsem mu mého plechového mazlíka a pak už jsem jen hasil... Ano, čtete správně, chytlo mi to rovnou před barákem, já jen lítal s hasičákem, dorazili hasiči, fízli i sanitka, jako v americkém filmu.
Druhý den jsem se jen dočetl v Blesku, že si tu mafiáni vyřizujou účty.
A tak skončilo mé první BMW E34 525i 24V........


Ty si plynový maniak. :D
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#89 Příspěvek od TOMe39 »

alp píše:osobne celkem doporucuju jeste firmu hlpropan.cz ... mam s nimi ja i znami celkem dobre zkusenosti ... navic jsou primo vyrobcem jednoho ze systemu primeho vstriku ...


Tak tu firmu mohu také vřele nedoporučit. :lol:
Přímý vstřik? Lovtec? Nebrat!!!
Je to částečná kopírka italského Lovata na co jim vypršely patenty a zbytek takzvaně dovyvíjeli na koleně v kůlně. Firma se tváří honosně, ale skutek utek. Pro některé motory řídící jednotky už možná po letech vypilovali, ale stejně to není ono. I takový lidový vůz, jako je Škodula Fóbije 1,4 mého známého dokázali zku*vit...

A pokud si někdo myslí, že tady pár rádoby LPG odborníků dokáže za rok či dva vypilovat systém stejně jako třeba firma BRC, která se tím zabývá přes třicet let, tak je na omylu.

Takže pokud někdo uvažuje o přestavbě na LPG, má motor s plastovým sáním a nechcete hasit jako já, tak jedině přímý vstřik.
A pokud taky chce, aby to slušně jelo a nekuckalo, tak jedině takový systém, který je ovládán origo benzínovou jednotkou přes lpg jednotku, která přepočítá délu vstřiku a oblbne lambdu.

Pokud Vám bude někdo nabízet systém ovládaný přímo jednotkou LPG a že ji odladí přímo na váš motor - opět NEBRAT! Trochu ušetříte, ale budete zklamaní. Nikdo to neodladí tak dobře, jako origo BMW jednotka, o 6válech nemluvě a 8vál už vůbec ne.
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#90 Příspěvek od Pepe »

alp píše:no osobne bych ty 2litry dal uz kvuli tomu ze pri vetsi akceleraci se nedostava plynu =chuda smes=prehrivani=tuna problemu ....

na rovinu problem je, ze bmw umi malo kerej servis poradne nainstalovat a hlavne odladit .... a fakt ze v pripade bmw plati ze reduktor je potreba predimenzovat malokdo vi ....


Tak konečně přišel ten reduktor - dali mi ho tam, zaplatil jsem 2400,- Kč bez DPH, jel to projet a nic se nezměnilo, pořád stejný. Navíc se ke mě začínají chovat dost arogantně.
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#91 Příspěvek od milonovo »

To je přesně ono,neumíme di pryč :mad: Takovouhle zkušenost mám s autogas Coubal Vitice.Nedivím se pak lidem že LPG zatracujou po setkání s takovejma kokotama a jimi způsobenejma problémama.
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#92 Příspěvek od Pepe »

a já blbec si nenechávám za opravy vystavovat doklad. Došla mi trpělivost, začnu se k nim chovat, jako oni ke mě, nechám si vystavit za každou reklamaci doklad a a budu postupovat dle občanskýhoi zákoníku a reklamovat. Už mě to nebaví mě každý týden k nim dávat na celý den auto, o takový starosti nestojím. Nedivte se, že začínám mít záporný vstah k LPG.
Ada_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 29.04.2006 00:00

#93 Příspěvek od Ada_CZ »

Děkuji VŠEM za tipy!

Ten Fedor Prostějov vypadá velmi seriózně, zatím mě přesvědčil nejvíce. TOMe39: Chci se zeptat. Podařilo se Ti dokázat spojitost požáru s LPG systémem? Získat náhradu škody u servisu nebo pojišťovny? Nebo si skončil s prázdnou a bez auta...

Pravděpodobně máš zkušenost se systémem SGi BRC Lorenzo. V tomto případě se řídí ŘJ motoru nebo má vlastní jednotku?

Pepe: přeju teda kupu nervů. Nech si to celé vybrat a namontovat snad jinde...
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#94 Příspěvek od TOMe39 »

Ada_CZ píše:Děkuji VŠEM za tipy!

Ten Fedor Prostějov vypadá velmi seriózně, zatím mě přesvědčil nejvíce. TOMe39: Chci se zeptat. Podařilo se Ti dokázat spojitost požáru s LPG systémem? Získat náhradu škody u servisu nebo pojišťovny? Nebo si skončil s prázdnou a bez auta...

Pravděpodobně máš zkušenost se systémem SGi BRC Lorenzo. V tomto případě se řídí ŘJ motoru nebo má vlastní jednotku?

Pepe: přeju teda kupu nervů. Nech si to celé vybrat a namontovat snad jinde...


Není to Lorenzo :lol: , ale LandiRenzo. S Fedorem chybu neuděláš, jezdil jsem ve čtyřech autech přestavěných u něj, z toho jsem jedno vlastnil a jedno vlastním, ani s jedním nebyl problém.
Měl jsem už šest aut na LPG, vyzkoušel různé firmy, ptal se, sháněl informace, abych se vyvaroval problémů výše popsaných.

K té řídící jednotce: Jedná se o doposud nejmodernější systém, lpg vstřiky nemůžou být nikdy ovládány přímo řj benzínovou, protože délky vstřiků jsou jiné, dále je třeba upravit signál z lambda sond, protože výfukové plyny mají jiné složení a potom dávají špatnou odezvu. Další výhodou tohoto systému oproti starším verzím je to, že se startuje na benzín a přepne se automaticky na plyn po překročení 1500 ot/min jako dříve, tady se navíc snímá i teplota motoru, takže se přepne, až po ohřátí motoru. Trvá to sice trochu déle, ale v zimě v mrazu se tím zabrání tzv. podpálení ventilu, kdy smrsklý plyn, byť je to zimní směs má vyšší okt. číslo.
Toto vše má na starosti lpg řj, která je ovšem řízena původní řj.
A v tom je právě ten rozdíl od systémů se samostatnou lpg řj fungující dle nastaveného algoritmu, protože to nikdo nedokáže odladit tak dobře, jako původní řj.

A co se týče firem, které neznalým (jako jsem byl i já) nainstalují do auta s plastovým sáním klasický podtlakový systém ála Škodůfka 120 a tvrdí, že vše ohlídájí tzv. protišlehové klapky jsou hajzli svině kurwy a vydřiduši a od takových firem RUCE PRYČ!!!!
Viz kurwa největší, jistý pán Szotek z Horní Suché u Havířova. :evil: :evil: :evil:

Jinač souvislost požáru s LPG prokázána znaleckým posudkem (5000Kč).
Došlo ke zpětnému zášlehu, klapka jaksi zaspala a hořící lpg se dostalo až do vzduchového filtru a tam to vše začalo. Jinač fízli ani hasiči nevyřešili samozřejmě nic, pokud v tom někdo nezařve, tak je to nezajímá, proto tedy ten posudek. Taky to jsou pěkní lempli...
Pán Kurwa samo nic nechtěl uznat i po nátlaku právníka, uměl v tom chodit, pak jsem se dověděl, že těch zkurwených aut bylo více. Vím minimálně o dvou - jeden taxikář s Octávkou a jedna A8.....
Takže pak jedině soud (cca 6let), po tu dobu uskladnit a platit další a další znalecké posudky, právníky atd. a to vše s nejistým koncem...
Tak jsem se mu chtěl pomstít, podpálit auto, dům a celou jeho rodinu prodat do otroctví. Na to jsem se taky vysr... a vzal si z toho ponaučení:
LPG je sice o šetření peněz, ale pokud se to žene do krajnosti, tak člověk nakonec vždy prodělá. :cry:
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#95 Příspěvek od TOMe39 »

Pepe píše:a já blbec si nenechávám za opravy vystavovat doklad. Došla mi trpělivost, začnu se k nim chovat, jako oni ke mě, nechám si vystavit za každou reklamaci doklad a a budu postupovat dle občanskýhoi zákoníku a reklamovat. Už mě to nebaví mě každý týden k nim dávat na celý den auto, o takový starosti nestojím. Nedivte se, že začínám mít záporný vstah k LPG.


O jaký systém LPG jde?
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#96 Příspěvek od Pepe »

TOMe39 píše:
Pepe píše:a já blbec si nenechávám za opravy vystavovat doklad. Došla mi trpělivost, začnu se k nim chovat, jako oni ke mě, nechám si vystavit za každou reklamaci doklad a a budu postupovat dle občanskýhoi zákoníku a reklamovat. Už mě to nebaví mě každý týden k nim dávat na celý den auto, o takový starosti nestojím. Nedivte se, že začínám mít záporný vstah k LPG.


O jaký systém LPG jde?


Výrobce :HL Propan s.r.o.
značka : Magic

sekvenční vstřikování
opsáno z návodu a jiných dokumentů, co jsem k tomu dostal.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#97 Příspěvek od ajfel »

alp píše:
Pepe píše:
Výrobce :HL Propan s.r.o.
značka : Magic

sekvenční vstřikování
opsáno z návodu a jiných dokumentů, co jsem k tomu dostal.


difny, stejnej system pouzivam taky a nemam s nim problemy :(


ja jsem na tom stejne jako ALP ...
i kdyz s autem, ktere je vykonove uplne jinde :)
POL
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 18.11.2006 01:00

#98 Příspěvek od POL »

2ALP : dik za radu - ještě se něco stane a celý GasAnlage jde ven ...... :twisted:
Ada_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 29.04.2006 00:00

#99 Příspěvek od Ada_CZ »

Zdar, prosimvas. Ma tady nekdo z vas poneti kolik by mohla stat generalka v pripade ze by provozem na LPG vznikly v motoru vule (vycisteni karbonizace)a zacal zrat olej?
jedna se o E39 523i se 190 tisici najetymi.

Musim se pojistit nez do toho pudu.
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#100 Příspěvek od krakatit »

Ada_CZ píše:Zdar, prosimvas. Ma tady nekdo z vas poneti kolik by mohla stat generalka v pripade ze by provozem na LPG vznikly v motoru vule (vycisteni karbonizace)a zacal zrat olej?
jedna se o E39 523i se 190 tisici najetymi.

Musim se pojistit nez do toho pudu.


hmm vzdycky sem si myslel ze LPG prave min zatezuje motor...ze je vice namahany zapalovani a chladici system...
Odpovědět