Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vymena oleje automat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#1 Příspěvek od ardo »

ma nekdo nejaky navod nebo radu jaky je spravny postup pri vymene oleje v automatu na 530d e39 :?: a jaky olej tam patri :?:
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od rades »

taky téma,které tu bylo již několikrát řešeno.někdo tvrdí neměnit,někdo zase měnit,ale už nikdo přesně neřekne po kolika km,někdo napíše,že je výměna jednoduchá,jiný zase,že není dobré to svěřit ani atorizovanému servisu BMW,ale přímo výrobci harmary a vůbec vždy to skončí takovou nepřesnou radou. Jako majitele automatu by mě taky zajímaly přesné info,tak kdyby se tu našel někdo,kdo má opravdu konkrétní zkušenosti,budu za rady taky vděčný.předem díky..
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

proboha, hlavně měnit!!! horší je už najít spolehlivý servis... interval? většinou se doporučuje okolo 60000. záleží od typu.
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#4 Příspěvek od Maca »

v návodu na E39 píšou neměnit !!! 8)
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mike525 »

Maca píše:v návodu na E39 píšou neměnit !!! 8)

To sice pisou, ale nic nevydrzi vecne..
Vylit vypoustecim sroubem, sundat vanu, vycistit ji, vymenit FILTR(proc by se prodaval kdyz pisou nemenit), vanu nasadit zpatky(nejlip s novym tesnenim vc. tesneni vypousteciho sroubu - prodavaji se sady- proc, kdyz pisou ze se nemeni), odsroubovat sroub pro nalevani, doplnit olej nez zacne prekapavat (ja doplnoval strikackou a zahnutym brčkem), zaradit P, nastartovat a doplnovat dokud nezacne pretekat, pak proradit vsechny kvalty pripadne doplnit, zasroubovat sroub a pak az teprve vypnout motor!
a pokud chcete mit opravdu novy olej, tak tohleto nekolikrat opakovat(samozrejme vymena fitru az nakonec)
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od rades »

Výměna po 60tis? to snad ne..
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od RSak »

kamarád má X5 3,0i r.v. 2001 najeto cca 190 tisíc a měnil před cca měsícem olej, říkal že se zlepšilo řazení

u mého auta s najetými 125 tisícema, mě v BMW říkali neměnit a v servise u známého měnit tak ve 150 tisících
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#8 Příspěvek od ardo »

RSak píše:kamarád má X5 3,0i r.v. 2001 najeto cca 190 tisíc a měnil před cca měsícem olej, říkal že se zlepšilo řazení

u mého auta s najetými 125 tisícema, mě v BMW říkali neměnit a v servise u známého měnit tak ve 150 tisících
kde mu ho menily a kolik to stalo :?:
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od RSak »

olej mu měnili v malé dílně, asi 5 km od letiště Ruzyně, mechanik automaty umí, cenu nevím, zavolej přímo mechanikovi a domluv se s ním - své práci rozumí, ale domluv si s ním všechny podrobnosti výměny včetně ceny, ať tu potom nebrečíš že jsem ti dal špatné doporučení :wink: 723 925 348 (pokud nezvedá, tak zkoušej za chvíli - asi se zrovna vrtá v autě)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od milo »

chtelo by to nekde najit, co vsechno se ma delat u ruznych INSPECTION v autorizovanem BMW. neco jsem nasel tady na tomto webu

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=160951

hlavne je zajimavy tento odstavec:

Automatic Transmission Fluid (ATF) and Filter

For older automatics using Red Line or other synthetic ATF, drain interval 30,000 miles. Old fashioned petroleum ATF, drain interval 15,000 miles

At various production dates in the mid-1990s, which vary according to model, BMW switched to their so-called “lifetime fill” ATF in automatic transmissions, as well as manual gearbox lubricant and differential oil. The reason for this, as far as anyone can tell, is marketing and not engineering – the idea being to foster the notion of the low-maintenance BMW.

There was no explanation of what “lifetime” meant, i.e., lifetime of the car, the component, or for that matter the driver. If it was the component, then obviously anything could be “lifetime fill”. The factory’s initial position is that these lubricants never need to be changed. Then, some time later, it came out that “lifetime” means 100,000 miles. Many dealerships are now recommending manual gearbox and differential oil changes be done at customer expense every 60,000 miles. Every independent BMW technician I know recommends a 30,000-mile interval, and many recommend Red Line synthetic oils (http://www.redlineoil.com), but not for automatics with “lifetime fill.”
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

takze to uz je druhe doporuceni u modernich automatu menit po cca. 150 000 km ... neco na tom asi bude :)
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#12 Příspěvek od gogoho »

Slyšel jsem od známýho, že si taky jeden borec nechal udělat na e38 530d.......A asi po 30km po výměně mu odešla převodovka.......Na tý převodovce je ze spoda na vaně napsáno, že je tam doživotní olej....Tak to asi něco napovídá....Samozdřejmě, že ten olej bude asi už třeba při 300tkm pěkně vypálenej....Ale ještě jsem neslyšel, že by s tim měl někdo problem...Akorat, když se v ty převodovce začne někdo vrtat a měnit olej tak se posere.....Mluvil jsem o tom s plno lidma a nikdo neměl zatim problem......Zanamej ma 740i a ma najeto 320tkm.....A olej neměnil....A pohoda.....
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#13 Příspěvek od gogoho »

A životnost automatu...........Se stejně pohybuje tak kolem 300-400tkm......Takže doživotní je myšleno Takto......Vic zatim nikomu automat nevydržel.......Na a8 měnil znamej převodovku ve 380.........A druhej na Mercedesu S po 320 tkm....... Tak je pravda, že nic neni doživotní.....
bmwboy55
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 14.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od bmwboy55 »

Hned co jsem koupil svojí 525TDS tak jsem měnil olej,sice předešlý majitel říkal že tam je nový,ale moc nově nevypadal.Postup je přesně takový jako psal mike525 a musím říci že opravdu po výměně řadí líp.Před tím bylo občas cítit když jsem dojížděl na křižovatku že si podřazuje a po výměně už není cítit vůbec nic.Tak tedy říkám měnit! Ale třeba u nových BMW už se opravdu nemusí měnit,nevim.
bas

#15 Příspěvek od bas »

Dal som menit olej, ked som auto kupil, malo na tacho 230k km, po vymene dalsich 20k km OK, nastastie nic sa neposralo....
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#16 Příspěvek od ardo »

RSak píše:olej mu měnili v malé dílně, asi 5 km od letiště Ruzyně, mechanik automaty umí, cenu nevím, zavolej přímo mechanikovi a domluv se s ním - své práci rozumí, ale domluv si s ním všechny podrobnosti výměny včetně ceny, ať tu potom nebrečíš že jsem ti dal špatné doporučení :wink: 723 925 348 (pokud nezvedá, tak zkoušej za chvíli - asi se zrovna vrtá v autě)
dik za kontakt,zavolam a neboj brecet nebudu :D :wink:
Odpovědět