Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Benzin 95/98
Tak dle mého spotřeba nějak nahoru nepůjde. Já mam pro 320i E46 taky předepsanou 98 a rozdíl s 95 pozoruju hlavně na chodu motoru, na 95 má takovej hrubší zvuk (trochu) a jde hůř do otáček (taky trochu
). Nejvíc je to poznat mezi 1800-2500 ot, myslim, ale že to poznáš sám
Jinak vetšinou jezdim VP Racing 



benzin s nižším oktanovým číslem než je předepsáno bych si troufnul dát pouze do auta které má motor vybaven KNOCK SENZOREM kterým ecu snímá detonace (neřízené) motoru a dle toho koriguje předstih, pokud knock senzor není a motor je "naladěn" na 98 a dáš 95 mohou se objevit ty detonace, které jsou pro motor nebezpečné.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud mas v TP benzin Natural 98, popripade v manualu napsane min. 98, tak bych se tim bez okolku ridil.S oktanovym cislem se nahoru da jit pomerne bezpecne az urcitych okolnosti(cidlo klepani co zminoval Fugo), ale dolu...radsi ne i kdyz to cidlo mas.Asi jen v pripade, ze bys byl na rezerve a 98 u stojanu nemeli
, jinak prece snad neni duvod ne??

Teichmann píše:Tak se "objevil" dalsi dotaz stran meho noveho wagenu - zjistil jsem ze 525/02 ma predepsane (v TP) benzin 98 oktanu. Jak moc bude vadit pokud bych tankoval normalni 95? Pujde spotreba nahoru?
Na co jezdite vy?
Neřiď se tím co je v TP, ale tím, co předepisuje výrobce. Co máš třeba na víčku nádrže?
Zatím jsem tam vždycky viděl (vyjma M motorů), min 91, nebo 91-98. A ty motory už nějaký ten pátek to čidlo samozřejmě mají.

P-J píše:Neřiď se tím co je v TP, ale tím, co předepisuje výrobce. Co máš třeba na víčku nádrže?
Zatím jsem tam vždycky viděl (vyjma M motorů), min 91, nebo 91-98. A ty motory už nějaký ten pátek to čidlo samozřejmě mají.
Na vicko jsem nekoukal, auto jeste neni moje. Ale na motoru co mam ted (fordi zetec) tak dle manualu pri pouziti N91 misto N95 musis prepnout nejakej spinac. Proto se ptam, nerad bych kvuli tomu jezdil v nouzovym rezimu nebo neco podobneho.
Zajima me hlavne dlouhodoba praxe lidi s x25/x30i, u trojky to je dle TP to same.
Mno, nevím jak u tohoto nového motru, ale co jsem byl informován od mr.Kabátníka, tak třeba u M50/M52 a S50 je čidlo klepání pouze pro upozornění řj, že dochází k detonacím a přepne se do nouzáku. Regulace předstihu tím není ovlivňována. Nicméně předstih u M50/M52 je nastaven i pro možnost natankování horšího benzínu než N95. U S50 je nastaven i pro horší než N98. Každopádně u nových motroů nevím, ale asi bych tam tankoval to co je na víčku.
tak dalsi zjisteni, dle manualu k usa verzi(http://www.analogstereo.com/bmw_5_owners_manual.htm) je minimum o.c. 91, zaroven pouze 184hp/236Nm (misto 192/245 uvavanych u evr. verze) coz sice nepotesi ale da se prezit.
hypoteza - ten motor nemuze bejt tak jinej, takze nicit by se to nemelo, ne?
prosim nekoho znalejsiho o potvrzeni/vyvraceni.
hypoteza - ten motor nemuze bejt tak jinej, takze nicit by se to nemelo, ne?
prosim nekoho znalejsiho o potvrzeni/vyvraceni.
Nevím jak konkrétně u tohohle auta ale vetsinou bývá předepsána napr. 98 a je u toho hvezdicka a dole pod parametrama je u hvezdicky ze minimum je napr. 95 a tam se pocita s horsimi parametry. V tomhle pripade bych klidne do 95 sel, 98 je doporucenejch, 95 zase minimum co schvaluje vyrobce, ale do 91 bych uz nesel. Proste bych sel maximalne na to minimum co udava vyrobce jako minimum. Ale co vim tak snad vsechny motory co jsou na 98 maji jako alternativu(a zaroven minimum) 95ku. Kouknul bych do navodu od auta.
mufman píše:Nevím jak konkrétně u tohohle auta ale vetsinou bývá předepsána napr. 98 a je u toho hvezdicka a dole pod parametrama je u hvezdicky ze minimum je napr. 95 a tam se pocita s horsimi parametry. V tomhle pripade bych klidne do 95 sel, 98 je doporucenejch, 95 zase minimum co schvaluje vyrobce, ale do 91 bych uz nesel. Proste bych sel maximalne na to minimum co udava vyrobce jako minimum. Ale co vim tak snad vsechny motory co jsou na 98 maji jako alternativu(a zaroven minimum) 95ku. Kouknul bych do navodu od auta.
Konkrétně u M52 je uváděno 91/95/98....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
V techničáku mám 98 ale na víčku nádrže 91/95/98.
91 bych tam dal jedině omylem. 95 někdy dám když jedu Brno-Praha na otočku třeba 2x za den a vím, že jenom spálím benzín. Většinu cesty jedu na tempomat a když potřebuji předjet tak zátah je dostatečný. Je ale pravda, že motor tak nezpívá a konkrétně u mojeho auta Natural 95 z výfuku smrdí - budoucí tchýně mně vždycky žene od baráku - ta hned pozná co jsem natankoval
Rozdíl v money 95 v 98 za tu cestu uddělá cca 500 což raději dám za večeři s mladou.
Jinak dávám 98 nebo OMV 100 když tankuji na víkend a to je potom balada pro uši a těžká práce pro namáhané krční svaly
91 bych tam dal jedině omylem. 95 někdy dám když jedu Brno-Praha na otočku třeba 2x za den a vím, že jenom spálím benzín. Většinu cesty jedu na tempomat a když potřebuji předjet tak zátah je dostatečný. Je ale pravda, že motor tak nezpívá a konkrétně u mojeho auta Natural 95 z výfuku smrdí - budoucí tchýně mně vždycky žene od baráku - ta hned pozná co jsem natankoval

Jinak dávám 98 nebo OMV 100 když tankuji na víkend a to je potom balada pro uši a těžká práce pro namáhané krční svaly
