Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tahne doprava (zkoušel jsem už snad vše realne)
Nazdar lidi asi před půl rokem jsem koupit E34 525i V6 24v; už od te doby tahne do prava, tehdy mi řekli že jsou to kola, dobře, tak jsem je nechal vyvážit, pak že jsou to gumy, tak jsem prohodil předek se zadkem a nechal vyvážit, pak že jsou to tlumiče, protože auto bylo snížené, OK, koupil jsem nove origo a i origo pružiny. Pak že udělám geometrii, tam že mám špatnou tyč řízení a čepy, což by na to mohlo mít vliv, ok, koupil jsem tedy novou.
Zajedu tam, a že nejde povolit šroub na zeštelování kol, dobře koupil jsem obědvě štelovací tyče i s čepama nové.
takže verdikt :
nové tlumiče, kola, vyvážení, geometrie, řídící tyč, čepy, tyč na geometrii,..
Auto furt zatáčí doprava, kdyby to bylo trochu tak neřeknu, ale pustím volant a za chvíli jsem ve svodidlech, nemyslím si že by bylo nějak bourane a ani nikdo jinej si to nemyslí, kapota, blatníky, dveře, vše lícuje a má stejnou barvu totálně.
Jinak Geomtrie byla úspěšna.., ale žádná změna.
ramena a podobně jsou dle servisu OK.
Napadá vás někoho něco, jak to vyřešit? co by to mohlo být? co přeměřit, jak postupovat? Fakt mě to štve a už bych to chtěl dotáhnout po tolika investicích, jenom na heveru skrz tyhle blbosti to auto bylo za půl roku asi 20x!
děkuji
Zajedu tam, a že nejde povolit šroub na zeštelování kol, dobře koupil jsem obědvě štelovací tyče i s čepama nové.
takže verdikt :
nové tlumiče, kola, vyvážení, geometrie, řídící tyč, čepy, tyč na geometrii,..
Auto furt zatáčí doprava, kdyby to bylo trochu tak neřeknu, ale pustím volant a za chvíli jsem ve svodidlech, nemyslím si že by bylo nějak bourane a ani nikdo jinej si to nemyslí, kapota, blatníky, dveře, vše lícuje a má stejnou barvu totálně.
Jinak Geomtrie byla úspěšna.., ale žádná změna.
ramena a podobně jsou dle servisu OK.
Napadá vás někoho něco, jak to vyřešit? co by to mohlo být? co přeměřit, jak postupovat? Fakt mě to štve a už bych to chtěl dotáhnout po tolika investicích, jenom na heveru skrz tyhle blbosti to auto bylo za půl roku asi 20x!
děkuji
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jo presne, nemusi to bejt nutne problem zadku. Trba zadni pneu hodne usla - tahne auto ke strane....brzdy i ve predu (po delsi jizde bez brzdeni zkus rukou teplotu jednotlivejch kol.
Ale hlavne bych nechal udelat kompletni kontrolu geometrie, musi bejt jasno..Ja koupil auto se zadnima silentblokama v haji...docela sranda.. na dalnici chvili tahlo doleva, chvily doprava...chvili jelo rovne...
Ale hlavne bych nechal udelat kompletni kontrolu geometrie, musi bejt jasno..Ja koupil auto se zadnima silentblokama v haji...docela sranda.. na dalnici chvili tahlo doleva, chvily doprava...chvili jelo rovne...
počkat a co maji brzdy společného s táhnutím, táhne to furt, ať brzdím nebo ne..nemá to na to vliv, na zadku údajně u E34 geometrie vůbec dělat nejde, mě řekl borec na geometrii, že to nemá ani v systemu že by měla jit, nicméně, změřil že zadek sedi, pneu už jsem tolikrat na celem autě i s kolama měnil a hustil, že to v tom nebude.
Jinak táhne to vždy jenom do prava
NEVIM JSTLI TO NĚCO ZNAMENÁ, ALE STÁČÍ SE MĚ I VOLANT JAKO KDYBYCH ZATÁČEK DOPRAVA
Jinak táhne to vždy jenom do prava
NEVIM JSTLI TO NĚCO ZNAMENÁ, ALE STÁČÍ SE MĚ I VOLANT JAKO KDYBYCH ZATÁČEK DOPRAVA
pokud jsi vyčerpal vechny možnosti (po opravě těch brzd výše, aby to nepřibrždovalo) tak poslední možnost jestli máš servo je, pokud ti to táhne doprava - řídící čep na pravé straně (štelování sbíhavosti) vyšroubovat např o jeden závit a na levé straně zase zašroubovat o jeden závit a takhle pořád dokola až to bude ok. Jednou se mě totiž stalo že nesouhlasil "střed serva" - tam kde nikam neposiluje, s rovnou jízdou a auto stále táhlo ke straně, a takto jsem to srovnal.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
No to je jasny ze u seriovyho auta na zadku moc geometrii nesestelujes. Ale nemuzes mit jistotu, ze jsou rovny ramena (treba dostali ranu), dokud neudelas kvalitni promereni geometrie. S tema brzdama bych to videl jako posledni moznost (zadrenej pistek jsem este u zapadniho auta nevidel, ale nikde neni napsany ze v dusledku neodborne montaze/hodne spatne udrzby to mozne neni). Zajed na promereni geometrie, kompletni je bohuzel v servisu s kvalitnim vybavenim otazka cca 1t kc. Ale museji to hned diky tomu vyresit. V domacim prostredi se tyhle miry okolo geometrie (rozvor cca 2.5m a vubec miry v metrech) meri s presnosti 1 mm dost blbe, skoro bych rek ze nemozne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm, ja vim co s tím je ........ je to rozbité
Ne ted vážně, opravdu důsledně zkontrolovat ramena, silenbloky, opravdu to není po ráně? Třeba jestli nění trochu hnutá kaplička tlumič či celej podběh. Nebo jen přiohlé rameno.
Zkus změřit vzdalenost kola od blatníku, pro orientaci stačí, jednou jsem naměřil o 1 cm blíž ke kastli na jedný straně.
Nebo zda není hnutá nápravnice či tak.
Překontrolovat to řízení jak bylo psano.
Je to blý, musí se prostě hledat, chtělo by to odborníka na BMW

Ne ted vážně, opravdu důsledně zkontrolovat ramena, silenbloky, opravdu to není po ráně? Třeba jestli nění trochu hnutá kaplička tlumič či celej podběh. Nebo jen přiohlé rameno.
Zkus změřit vzdalenost kola od blatníku, pro orientaci stačí, jednou jsem naměřil o 1 cm blíž ke kastli na jedný straně.
Nebo zda není hnutá nápravnice či tak.
Překontrolovat to řízení jak bylo psano.
Je to blý, musí se prostě hledat, chtělo by to odborníka na BMW
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
nebavil jsem se jen o brzdách, tam může být spoustu věcí, prostě to chce jen zkusit zvednout auto a kontrolovat jedno kolo po druhém, jak se točí, případně zvednout předek a zkusit, jestli to samo nespadne na tu pravou stranu(to by zas bylo něco jiného). Třeba ložisko může brzdit, nebo se tam něco chytlo. A může to být prkotina...
Jo díky za tipy, jinak jak jsem psal, před včerejškem jsem dojel s autem z GEOMETRIE ( byla dělana laserem, všechny kola! ) udělal to tak aby seděla tak jak má sedět, 4měsíce předtím jsem to měl na geometrii noprmální bez laseru, a taky jako že OK, ale furt táhne stejně doprava, ať je či neni geometrie.
Brzdy se budou dělat, tak se uvidí
Brzdy se budou dělat, tak se uvidí
Fugo píše:pokud jsi vyčerpal vechny možnosti (po opravě těch brzd výše, aby to nepřibrždovalo) tak poslední možnost jestli máš servo je, pokud ti to táhne doprava - řídící čep na pravé straně (štelování sbíhavosti) vyšroubovat např o jeden závit a na levé straně zase zašroubovat o jeden závit a takhle pořád dokola až to bude ok. Jednou se mě totiž stalo že nesouhlasil "střed serva" - tam kde nikam neposiluje, s rovnou jízdou a auto stále táhlo ke straně, a takto jsem to srovnal.
jestli myslíš ty závity na te tyčce, pomoci ktere se dělá geometrie " krajní spojovací tyč ", tak ty jsou úplně fungl nové 3dny! i s čepama které na nich jsou! obě sou nove a na těch nových byla hned udělaná geometrie,
protože jsem měl volné kola kvůli kterým původně nemohli udělat geometrii, tak jsem opravil i to, měnila se tam "řídící tyč a svislé pomocné čepy ", od te chvíle je řízení přesne a volant zabírá už od prvního CM otočenía kola poslouchaj.
Na ty vzdálenosti kol od nápravy, nebo blatníků mrknu. a dám sem vědět
samozřejmě já počítal s tím že máš všechno nové, prostě pokud nic nezjistíš tak máš jedinou šanci hnout tou sbíhavostí do boku tak aby to servo srovnalo, ano totiž kolikrát dělají geometrii po výměně všech čepů tak že dají volant do pozice rovně ale nikdo už neřeší zda je volant tyč řízení a převodka proti sobě na ryskách a pak se může stát že se všechno jeví OK ale servo se prostě snaží dostat do svého středu kde má být při rovné jízdě a auto to tlačí ven ze silnice, jak jsem psal mě se to jednou stalo při kompletní výměněně celého řízení včetně volantu a srovnal jsem to takhle, hlavně když s tím budeš hýbat tak si pamatuj otáčky a na jedný straně ubrat a na druhý přidat jinak si rozhodíš sbíhavost.
Fugo píše:samozřejmě já počítal s tím že máš všechno nové, prostě pokud nic nezjistíš tak máš jedinou šanci hnout tou sbíhavostí do boku tak aby to servo srovnalo, ano totiž kolikrát dělají geometrii po výměně všech čepů tak že dají volant do pozice rovně ale nikdo už neřeší zda je volant tyč řízení a převodka proti sobě na ryskách a pak se může stát že se všechno jeví OK ale servo se prostě snaží dostat do svého středu kde má být při rovné jízdě a auto to tlačí ven ze silnice, jak jsem psal mě se to jednou stalo při kompletní výměněně celého řízení včetně volantu a srovnal jsem to takhle, hlavně když s tím budeš hýbat tak si pamatuj otáčky a na jedný straně ubrat a na druhý přidat jinak si rozhodíš sbíhavost.
jasne, chapu, takže úplně stejně jak dělal geometri, a na jake straně bych měl kam točit, a jak velekj vliv může mít tak otáčka,?? takže zkoušet, na jedne straně tam a na druhe zpět OK?
Fugo píše:samozřejmě já počítal s tím že máš všechno nové, prostě pokud nic nezjistíš tak máš jedinou šanci hnout tou sbíhavostí do boku tak aby to servo srovnalo, ano totiž kolikrát dělají geometrii po výměně všech čepů tak že dají volant do pozice rovně ale nikdo už neřeší zda je volant tyč řízení a převodka proti sobě na ryskách a pak se může stát že se všechno jeví OK ale servo se prostě snaží dostat do svého středu kde má být při rovné jízdě a auto to tlačí ven ze silnice, jak jsem psal mě se to jednou stalo při kompletní výměněně celého řízení včetně volantu a srovnal jsem to takhle, hlavně když s tím budeš hýbat tak si pamatuj otáčky a na jedný straně ubrat a na druhý přidat jinak si rozhodíš sbíhavost.
ještě mě napadá..,kdyby to dělalo servo, znamená že ho natočí do nějaké polohy a nechá ho tam a auto bude zatáčet furt stejně, kdyby to bylo třeba něco jiného, tak se volant bude stáčet dál a dál ne? nebo se pletu?