Brácha jede po městě, všechno v klidu, najednou ale okamžitá ztráta výkonu a chcípnutí motoru. Když to chtěl pak nastartovat, chytne to normálně, ale na volnoběh jsou otáčky na 2000 /min, z vejfuku jde tmavší kouř než normálně (a víc). Jakmile začne pouštět spojku a chce se rozjet, zdechne to (neni výkon).
Je to E34 525i rv 1988. Typ motoru nevim, v pětkách nemám přehled.
Nestalo se to při jízdě. Jel, normálně zastavil, ale když chtěl po cca hodině jet dál, už to nešlo. Dá se s tím pomalu jet jen po rovince nebo z kopce. V sebemenším stoupání to chcípne pro nedostatek výkonu.
Chová se to takto - startuje normálně, po nastartování otáčky vyskočí na 2000 a zůstanou tam (na volnoběh). Na přidání plynu normálně reaguje, jde vytočit kam je libo. Zvuk motoru není OK, jakoby nešel 1 válec, ale jdou všechny, jeho známej mechanik prý zkoušel měřit kompresi, všech 6 je PRÝ OK. Svíčky jsme zkusili vyměnit, ale žádná změna. Po opětovném vyndání byly černý (po chvilce).
Kontrola těsnosti sání OK. Volnoběžný ventil čistý. Olej ani voda neubývá, nebublá, hadice měkké.
Z vejfuku jde tmavej kouř jako z diesla (žádná dýmovnice, ale je znatelně tmavší).
Jiras píše:Upřesnění (včera jsem to viděl naživo):
Nestalo se to při jízdě. Jel, normálně zastavil, ale když chtěl po cca hodině jet dál, už to nešlo. Dá se s tím pomalu jet jen po rovince nebo z kopce. V sebemenším stoupání to chcípne pro nedostatek výkonu.
Chová se to takto - startuje normálně, po nastartování otáčky vyskočí na 2000 a zůstanou tam (na volnoběh). Na přidání plynu normálně reaguje, jde vytočit kam je libo. Zvuk motoru není OK, jakoby nešel 1 válec, ale jdou všechny, jeho známej mechanik prý zkoušel měřit kompresi, všech 6 je PRÝ OK. Svíčky jsme zkusili vyměnit, ale žádná změna. Po opětovném vyndání byly černý (po chvilce). Kontrola těsnosti sání OK. Volnoběžný ventil čistý. Olej ani voda neubývá, nebublá, hadice měkké. Z vejfuku jde tmavej kouř jako z diesla (žádná dýmovnice, ale je znatelně tmavší).
Může se takhle projevit nejdoucí 1 nebo 2 válce?
Kdyby nejel jeden nebo 2 valce poznal bys to na svickach..
dole pod vrtuli, jak jsou remenice, ta nejvetsi s par zubama, kolmo na ni je cidlo, jukni do ETK... bude to nejspis cele od oleje, drat vede nahoru na pravou stranu k hlave, kde je konektor, vycistit to cidlo + promerit, bude mit kolem 1kOhmu (tipuju, nevim), vycistit konektor...
Pokud je to za studena v poho, tak bych to opravdu viděl na některé z čidel. Zahřeje se, odpojí a hotovo. Tohle jsem měl s čidlem na vanosu. Zahřálo se, auto přestalo mít výkon a když jsem vypnul motor, točil déle a pak jakoby se hádal. Zkrátka čidlo dávalo špatné údaje do řídící jednotky a bylo po pr... Diagnostika, výměna a zase pohoďka..