Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima a chlazení...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím. Mám dva dotazy, tak je hodím na ráz.....

Klima je plná, vyčištěná,zmáčknu tlačítko, sepne se větrák vepředu ale nechladím... Když z kompresoru,respektive koncovky,která je vidět u turba, sundám konektor a "na tvrdo" to napojím na kladný pol od baterky..... kompresor sepne a jede to..... chci se zeptat, kam ten kabel vede....nemá někdo elektrické schéma??
Druhý dotaz....nová visko spojka s novým motorem, novej klima chladič, nová první pomocná vrtule, novej odpor na té vrtuli.... auto čuchne ke kopci, trochu delšímu kopci, v tomhle vedru, a teplota jde za půlku... Jak je možný, že ručička přeleze přes půl a nesepne se mi ten pomocnej větrák??? Co ho spíná a co ho řídí? Com u dává impuls k tomu, aby sespustil :-( Nemá někdo i tady elektrické schéma?

Jinak, auto je e34,525tds kombííík., 1994

Díky
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Doktor1 »

napadá mě jen vodní pumpa,termostat,nebo zanesený chladiče..

u té klimy špatný čidlo tlaku v klima..
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mkalous »

vodni pumpa a termostat....dělalo mi to i u stareho motoru....s novým motorem přišel i termostat a pumpa, co byla na tom novém motoru.... a dělá to při teplotě stále.... takže když udělám vylučovací metodu.... vypadá to na zanešený chladič....jak poznám zanešený chladič? v určitém místě bude studený? respektive chladnější, než třeba vodní hadince???

Klima-čidlo tlaku...to najdu kde? a jak zjistím, že funguje dobře, nebo nefunguje dobře??
vlukasek
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 09.05.2007 00:00

#4 Příspěvek od vlukasek »

K tomu chladici: pokud je motor zahraty na provozni teplotu tzn ze uz se otevrel termostat,mel by byt chladic ve vsech mistech stejnomerne zahraty...pokud je v jednom miste horky a v jinem jen vlazny nebo dokonce studeny,je to spatne
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Doktor1 »

Změř jestli je na přívodu do kompresoru napětí při puštěné klimě.. Pokud jo,je špatná spojka na kompresoru,pokud ne,je problém nejspíš v tom čidle..
Myslel jsem zanesený chladič zvenku,ale pokud jsi měnil klima chladič,tak bys to určitě vyčistil..
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#6 Příspěvek od dafson »

zdravim vsechny mam taky par dotazu ke klime..sem amik a proto se mozna pro nekoho blbe zeptam..Chystam se na doplneni klimy nedavno kdyz byly prvni teple dny tak sem zkousel jestli klimatizace funguje kupoval sem auto v zime- tak sem nastavil min.teplotu 16 a kolecko na modrou v klimoska mi to vychladila tak ze sem skoro mrznul a ted najednou co jsou stale vetsi tepla nestaci uchladit....pri zapnuti vlocky se otacky zvednou a zda se ze je vse ok.Dalsi dotaz je k tomu ze vubec nevim cim myslite kdyz tu mluvite o klima chladici a vetraku klimy??myslite tim snad tu velkou vrtuli ve predu za maskou a za chladicem???dekuji
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#7 Příspěvek od Birkoff »

Chladič klimačky je ten první za ledvinama a ten větrák je ta elektrická vrtule ještě předním.
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od landys »

Taky ta elektrická vrtule má být dvourychlostní - první by se měla spustit hned při sepnutí klimy, funguje ti? Jinak je na ní ten předřadný odpor v tom keramickým tělísku a ještě jsem snad neviděl nikoho, kdo by ho měl OK...
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pivson »

Pokud ti nejde ta klima jak si psal, opravdu to vypadá na to tlakový čislo. Je to ze pravým světlem, takovej hranolek kam jdou hadice a v tom je to čidlo.

Nebo třeba pozor na přerušené drátky.

Ve finale by to mohla byt i jednotka.

Ale začal bych tím čidlem a proměřil to. Měl jsem to samé. A jelikož nebylo skladem, přesně tam sedlo čislo z mercedesa :-)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

mkalous píše:Zdravím. Mám dva dotazy, tak je hodím na ráz.....

Klima je plná, vyčištěná,zmáčknu tlačítko, sepne se větrák vepředu ale nechladím... Když z kompresoru,respektive koncovky,která je vidět u turba, sundám konektor a "na tvrdo" to napojím na kladný pol od baterky..... kompresor sepne a jede to..... chci se zeptat, kam ten kabel vede....nemá někdo elektrické schéma??
Druhý dotaz....nová visko spojka s novým motorem, novej klima chladič, nová první pomocná vrtule, novej odpor na té vrtuli.... auto čuchne ke kopci, trochu delšímu kopci, v tomhle vedru, a teplota jde za půlku... Jak je možný, že ručička přeleze přes půl a nesepne se mi ten pomocnej větrák??? Co ho spíná a co ho řídí? Com u dává impuls k tomu, aby sespustil :-( Nemá někdo i tady elektrické schéma?

Jinak, auto je e34,525tds kombííík., 1994

Díky


pomocnej větrák spíná čidlo na hlavě, když přesáhne teplota 95C,jsou tam tři v řadě zleva/1.čídlo teploty(na budík),2.čidlo teploty pro řídící jednotku,3.čidlo teploty spínací na 2rychlost el.větráku/,když z něj sundáš konektor a spojíš kontakty tak se musí větrák rozběhnout.,jak říká doktor, bude to zvenku neprůchodný,nebo zevnitř zadrbaný chladič vody..spojka bude ok jinak by se to nerozběhlo jak jsi psal.taky to vidím na to čidlo.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#11 Příspěvek od dafson »

tak sem to rano zkousel nastartoval sem bez klimy a kouknul se k motoru jakou rychlosti se toci ta plastova vrtule toci se zhruba stejnou ryclosti jako klinovej remen pak sem sel zapnout vlocku a rychlost byla stale stejna.Vse sem zkousel za volnobehu.ale napriklad kdyz stojim v kolone tak slysim jak ta vrtule sepne aby se auto nevarilo to podle toho jak sem porozumel bude ta druha rychlost je to tak??
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od stanley07 »

Ta vrtule, jak ty píšeš u motoru, chladí vodní chladič a spolu se stoupající teplotou motoru má postupně stejné otáčky jako samotný motor. Když teplota stoupne na kritickou hodnotu, visko spojka sepne na tvrdo a otáčky jsou stejné. Vrtule na klimu je mezi světlama a vidíš jí zvenku, když si sedneš na boba před autem. Ta spíná, aspoň mě, až když se pořádně ohřeje chladič klimatizace. (asi mi nefunguje první rychlost, ale to nevim jistě)
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#13 Příspěvek od dafson »

Ahaa tak sem tomu rozumel dobre akorat sem nevedel ze tam je jeste nejakej vetrak mezi svetlama tak zitra na to mrknu jestli ho tam uvidim protoze si fakt nejsem jistej co predchozi majitel s tim autem delal za tim ho po nem davam do kupy zati dekuji vsem a jeste bych rad vedel pokud by ten vetrak klimy fungoval zmeni se pri zapnuti nejaky zvuk treba jako u ventilatoru u chladice??ten totiz je slyset dost!!!dekuji
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od stanley07 »

Když sepne ten na klima, je slyšet dost. Zvlášť z venku.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#15 Příspěvek od dafson »

Tak se ted dival a opravdu tam ten vetrak je..zapnu klimu a netoci se jeste se zkusim mrknout po delsi jizde jestli sepne ta druha rychlost..
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od stanley07 »

Stačí, když je vedro jako teď, nechat to stát nastartovaný chvili na sluníčku se zapnutou klimou a za chvíli se roztočí...
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#17 Příspěvek od dafson »

Tak ten vetrak se netoci ani v jednom pripade takze co stim??poradi sikovne ceske rucicky??
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od landys »

Nepíšeš co máš za auťák - na E34 se větrák se zapnutou klimou spouští i před nastartováním. Takže přední plasty dolů a zkoumat. Jinak budeš mít nižší účinnost a nebo to dokonce i uhřeješ :-(
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#19 Příspěvek od dafson »

jo promin Mam 523i E39 procpak bych to mel kvuli vetraku klimy uvarit??od toho tam je ta vrtule na visco spojce ta chladi motor ne??
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#20 Příspěvek od Birkoff »

Pročti si příspěvky ve vlákně:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 0&start=15
Tam by se měl dozvědět jak ten el. větrák vyzkoušet. Pak můžeš hledat dál.
Odpovědět