Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
525TDS e39 potíže při startování za tepla
Mám problém se startem. Nejdříve to krásně chytalo studené a za tepla hůře(5-10s)Pak přišla chvíle, kdy to studené ráno nechytlo vůbec - pak se vybila baterka - dobito a start stále nešel - chytlo to až po 6.a dlouho jsem točil. Na diagnostice mi řekli, že je špatný žhavící obvod svíčky A. Vyměnil jsem všechny(1 byla rozpadlá a 2 další byly špatný)Hned po výměně to chytalo dobře, ale další den se problém vrátil, teď už to nechytá dobře ani za tepla ani za studena, mám obavy, že zničím startér, když budu stále tak dlouho točit. Bylo mi řečeno, že to je normální, že si počítač vyhodnocuje stav, a proto, že totak dlouho trvá. Po pročtení příspěvků teď nevím - budou to ty vstřiky? Nebo mám dát novou baterku - to by mohlo mít vliv? Nebo mám začít klepat na startér??Poraďte PROSÍM
Tak bude červen - mám novou baterku, nové podávací čerpadlo (původní šlo jen někdy - málo nafty - posílalo bubliny a pak jsem i 2x zůstal stát - no hrůza)Teď tam žádný bubliny nejdou a zase to studený chytne okamžitě a teplý až tak 15-20vteřin točim. Už mam dost. Jestli teda proměřit ty vstřiky?Nevíte o někom v ČB?nebo aspoň JČUž nevim co to je,co myslíte...
Tak bude červen - mám novou baterku, nové podávací čerpadlo (původní šlo jen někdy - málo nafty - posílalo bubliny a pak jsem i 2x zůstal stát - no hrůza)Teď tam žádný bubliny nejdou a zase to studený chytne okamžitě a teplý až tak 15-20vteřin točim. Už mam dost. Jestli teda proměřit ty vstřiky?Nevíte o někom v ČB?nebo aspoň JČUž nevim co to je,co myslíte...
ta krabička je vysokonapěťový měnič pro xenonové žárovky - xenonová žárovka je vlastně plynová výbojka, ta nefunguje na 12V. Měnič se dá v 50% případů ještě opravit.
Že ti to sem tam špatně chytá, může být způsobeno i poškozeným zpětným ventilem v přívodu paliva - padá ti hladiny nafty a při každém startu se musí nejdříve dotlačit ke vstřikovému čerpadlu - to trvá.....taky můžeš mít starý problém se špatným kontaktem káblů, které napájejí el. dopravní pumpu v nádrži - je to stardartní problém - stačí vyčistit. Pumpy by tam měly být dvě.
Že ti to sem tam špatně chytá, může být způsobeno i poškozeným zpětným ventilem v přívodu paliva - padá ti hladiny nafty a při každém startu se musí nejdříve dotlačit ke vstřikovému čerpadlu - to trvá.....taky můžeš mít starý problém se špatným kontaktem káblů, které napájejí el. dopravní pumpu v nádrži - je to stardartní problém - stačí vyčistit. Pumpy by tam měly být dvě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned 28.05.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U svojí Omegy 2.5TD jsem taky měnil čerpadlo, příznaky byly podobné. Čerpadlo teda běžně neodchází celé, ale většinou řídící hlava (ta stojí nová asi 16000). Nejdřív jsem měl studené starty celkem OK a teplé jsem to skoro nemohl nastartovat, za jízdy mi problikávala kontrolka motoru a hlásilo to 3 chybové kódy. Takže zkus diagnostiku, ta ti poradí dost a pokud bude něco s čerpadlem, tak to nahlásí. Taky jsem kvůli tomu koupil novou baterku 88Ah, protože jsem starou totálně zničil... startér mi taky odešel... pak jsem koupil čerpadlo z vrakoviště za 7500 a vše je skoro rok v pohodě. Studené starty po nažhavení na škrtnutí a teplé starty točím cca 1 vteřinu, beru to jako vlastnost TDs.
Legend1 píše:To je docela problém, že je nerozebíratelná. Je to celá ta horní část čerpadla, která je vidět když otevřeš kapotu, z boku do ní vede kabelový svazek. Je to takové spotřební zboží, které jednou za čas odejde a musí se vyměnit.
A co je vevnitř??? Je tam nějaký servo, co mi přidává plyn?:)) Měl jsi to dole někdy?? To mě zajímá... nemáš nějaký ty horní kostky rozbitý? Že bych se do nich koukl... jsou stejné jako u 524TD???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned 28.05.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě než jsem koupil jiné čerpadlo tak jsem se pokoušel to svoje rozebrat a nepovedlo se mi z té hlavy vyndat nic. Je tam akorát čidlo teploty nafty a takový regulační člen s kulovou koncovkou, vypadá že je řízen nějak elektromagneticky a ten přidává plyn. Ani jsem nepochopil co se na tom může opotřebovat, všechno vypadalo v pořádku. Slyšel jsem akorát že se nějak prodírá a naleptává naftou ta uhlíková vrstva na regulátoru plynu. Škoda že nemůžu to starté rozebrat, poslal jsem ho známýmu aby ho zkontroloval a ještě mi nepřišlo z5. Čerpadlo z 524TD jsem ještě neviděl, takže nemůžu porovnat. Co ti motor dělá? Vůbec nechce chytit, nebo jen špatné teplé starty?
Tak mam 525 od pondělí v servisu, aby se koukli na to čerpadlo - ve středu se teprv začali koukat a dneska ho prej někam poslali na vyzkoušení - mam dost. Nový prej je za 14tis. + ta jejich super práce - kdyby řekli, že to budou někam posílat, že na to nemaj věci, tak by mi to vyndal brácha a dovezl bych si to tam někam na vyzkoušení sám, kdybych věděl kde to je.
Jestli bude špatný, tak by mi ho měli vrátit a pak se tomu juknem do bříška. Jestli se toho dožiju.
Jestli bude špatný, tak by mi ho měli vrátit a pak se tomu juknem do bříška. Jestli se toho dožiju.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2529
- Registrován: úte 19.03.2002 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
tuma píše:Mám problém se startem. Nejdříve to krásně chytalo studené a za tepla hůře(5-10s)Pak přišla chvíle, kdy to studené ráno nechytlo vůbec - pak se vybila baterka - dobito a start stále nešel - chytlo to až po 6.a dlouho jsem točil. Na diagnostice mi řekli, že je špatný žhavící obvod svíčky A. Vyměnil jsem všechny(1 byla rozpadlá a 2 další byly špatný)Hned po výměně to chytalo dobře, ale další den se problém vrátil, teď už to nechytá dobře ani za tepla ani za studena, mám obavy, že zničím startér, když budu stále tak dlouho točit. Bylo mi řečeno, že to je normální, že si počítač vyhodnocuje stav, a proto, že totak dlouho trvá. Po pročtení příspěvků teď nevím - budou to ty vstřiky? Nebo mám dát novou baterku - to by mohlo mít vliv? Nebo mám začít klepat na startér??Poraďte PROSÍM
Tak bude červen - mám novou baterku, nové podávací čerpadlo (původní šlo jen někdy - málo nafty - posílalo bubliny a pak jsem i 2x zůstal stát - no hrůza)Teď tam žádný bubliny nejdou a zase to studený chytne okamžitě a teplý až tak 15-20vteřin točim. Už mam dost. Jestli teda proměřit ty vstřiky?Nevíte o někom v ČB?nebo aspoň JČUž nevim co to je,co myslíte...
kolik stálo to čerpadlo? mě to posílá bublinky až poujetí cca. 350 km z plné nádrže, pak už to vůbec nejede, mám furt plnou

Tam to mam u Rady - to čerpadlo je špatný - oprava 26tis. nebo nový 29 bez DPH. Tak snad jsou teda dobrý - já je neznám - domlouval mi to tam švára. No ta cena mě mírně překvapila. Tak uvidim jak to dopadne. Nic jinýho mi stejně nezbejvá. Jo to podávací jsem sehnal za 4 a to rozbitý mam, tak se do něj zkusim kouknout a vyměnit ty uhlíky, jak tu někdo psal návod - pak dam vědět. Teď už jenom čekam, co přijde na řadu dalšího - startér? nebo něco ještě libovějšího?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 894
- Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
- Bydliště: CB
- Kontaktovat uživatele:
Klakson píše:
kolik stálo to čerpadlo? mě to posílá bublinky až poujetí cca. 350 km z plné nádrže, pak už to vůbec nejede, mám furt plnou
Ale u tebe to vypadá spíš, že je špatný pouze to podávací čerpadlo v nádrži. Když je málo nafty tak hlavní čerpadlo naftu nedotlačí v takovém množství a jdou od něj bublinky. Auto pak nejede a ve městě občas chcípne. Pak musíš dlouho točit než zase nasaje naftu.Při plný nádrži je vše OK.Oprava cca 5000kč
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2529
- Registrován: úte 19.03.2002 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
AdaM5 píše:Klakson píše:
kolik stálo to čerpadlo? mě to posílá bublinky až poujetí cca. 350 km z plné nádrže, pak už to vůbec nejede, mám furt plnou
Ale u tebe to vypadá spíš, že je špatný pouze to podávací čerpadlo v nádrži. Když je málo nafty tak hlavní čerpadlo naftu nedotlačí v takovém množství a jdou od něj bublinky. Auto pak nejede a ve městě občas chcípne. Pak musíš dlouho točit než zase nasaje naftu.Při plný nádrži je vše OK.Oprava cca 5000kč
přesně tak, měl jsem to dvakrát rozdělaný a na nic jsem nepřišel, nebylo na to moc času protože jsem auto potřeboval pro ježdění, ale teď v létě na to budu mít víc času, tak se pokusím ještě prověřit jestli není někde trhlinka v palivové hadičce u čerpadla, protože mě to začalo dělat když mě začal zlobit palivoměr a rozebíral jsem to
