Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
prosiiim Pomoc nejdou zhasnout dalkove světla
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 21.06.2007 00:00
- Bydliště: Havířov
prosim pomoc mam bmw 525tds e39 z roku 1997 a nedjou mi zhasnout dalkove svetla. zkousel jsem vypojit pojistky jak v kastliku před splujezdcem tak vzadu u baterky a neudelalo to nic teda to nezhaslo. Taky jsem vyzkoušel vypojit i takovou černou krabičku uschovanou u řidiče a taky nic prosim co bych mel udelat nebo kde jsou dalsi možne ukryty pojistek a relatek nevedis is s tim rady u BMW
starML píše:Dálková světla mají (stejně jako tlumená) velký odběr a jsou spínána přes relé. Takový velký proud není možno přepínat spínačem pod volantem. Takže do nich jde elektrika přes relé přímo z baterky, tou páčkou pod volantem ovládáš to relé. U toho relé se Ti spekly kontakty, nebo upadla pružinka, která kontakty vrací a tak to svítí furt. Relé vyměň, najdeš ho u pojistek, které to je - viz ten papírek, co bývá pod pojistkami zastrčený.
Když o tom nic nevíš, tak radši buď ticho...... To co jsi napsal je pěkná kravina.
bmw525tds97 píše:prosim pomoc mam bmw 525tds e39 z roku 1997 a nedjou mi zhasnout dalkove svetla. zkousel jsem vypojit pojistky jak v kastliku před splujezdcem tak vzadu u baterky a neudelalo to nic teda to nezhaslo. Taky jsem vyzkoušel vypojit i takovou černou krabičku uschovanou u řidiče a taky nic prosim co bych mel udelat nebo kde jsou dalsi možne ukryty pojistek a relatek nevedis is s tim rady u BMW
Svítí Ti obě, nebo jenom jedno? Problém bude nejspíš v light modulu. Menší pravděpodobnost závady je v páčce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 21.06.2007 00:00
- Bydliště: Havířov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv 21.06.2007 00:00
- Bydliště: Havířov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
P-J píše:Ty už jsi měl nějaký lightmodul rozebraný? Pokud ano a viděl jsi tam nějaké relátka, tak budeš asi první.........![]()
![]()
lichtmodul jsem rozebiral na me byvale E34 a na me E32. tam relatka jsou - viz prilozene foto
E34

strejda google mi ted vylistoval i stranku, kde je vyfocen rozebrany LKM modul z E39 a vidim, ze rele nahradily tyristory ... takze dle vseho je nejaky "prorazen". s opravou by si mel poradit zrucnejsi elektrotechnik (nebal bych se to zverit firme ve stylu opravy TV,radio,elektro)
E39

milo píše:P-J píše:Ty už jsi měl nějaký lightmodul rozebraný? Pokud ano a viděl jsi tam nějaké relátka, tak budeš asi první.........![]()
![]()
lichtmodul jsem rozebiral na me byvale E34 a na me E32. tam relatka jsou - viz prilozene foto
strejda google mi ted vylistoval i stranku, kde je vyfocen rozebrany LKM modul z E39 a vidim, ze rele nahradily tyristory ... takze dle vseho je nejaky "prorazen". s opravou by si mel poradit zrucnejsi elektrotechnik (nebal bych se to zverit firme ve stylu opravy TV,radio,elektro)
Ale celou dobu se tu bavíme o E39 a tam, jak jsi nakonec sám doložil pěknou fotkou, ŽÁDNÉ relátka nejsou.....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
radims píše:jo a ještě jen tak na okraj - TYRYSTORY tam taky nevidím.......
jo jo vidim ze ty srace v pouzdrech TO220 maji trosku vic nozicek nez 3 a jsou to inteligentni spinace napajeni s ochranou proti zkratu, prepeti, prehrati atd. vicemene trosku modernejsi a castecne inteligentni tyristor.
jo a kdyz chces slovickarit tak je to tyrIstor

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jo a aby tyhle zvasty k necemu vedly, tady je mozna reseni
http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/71-26581-258917-3865/REPAIR%20OF%20LCM%20ON%20A%20E39.pdf
takze jak jsem to PDFko v rychlosti prosel, opravdu je "prostrelen" ten vysokonapetovy spinac, ktery jsem s dovolenim nazval spatne tyristor.
myslim, ze pokud ten navod nekomu kdo nema leve ruce a ovlada mikropajku (pripadne pokud si na to take troufas) vytisknes a neni problem to opravit.
trosku mam obavy, ze pokud sviti stale obe strany, bude problem jeste v nejake predrazene soucastce ... zda se mi malo pravdepodobne, ze by se najednou jen tak odstrelily obe strany. dle navodu ma kazda svuj spinac. takze mozna bude v prdeli neco predtim. zrucny elektrotechnik si s tim poradi.
http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/71-26581-258917-3865/REPAIR%20OF%20LCM%20ON%20A%20E39.pdf
takze jak jsem to PDFko v rychlosti prosel, opravdu je "prostrelen" ten vysokonapetovy spinac, ktery jsem s dovolenim nazval spatne tyristor.
myslim, ze pokud ten navod nekomu kdo nema leve ruce a ovlada mikropajku (pripadne pokud si na to take troufas) vytisknes a neni problem to opravit.
trosku mam obavy, ze pokud sviti stale obe strany, bude problem jeste v nejake predrazene soucastce ... zda se mi malo pravdepodobne, ze by se najednou jen tak odstrelily obe strany. dle navodu ma kazda svuj spinac. takze mozna bude v prdeli neco predtim. zrucny elektrotechnik si s tim poradi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
radims píše:nejraději mám elektroTECHNIKY, co se serou do práce elektroNIKŮM. Nadělají více škody jak užitku........
jasne, vzdy je tady varianta odvezt auto do autorizovaneho servisu a nechat problem vyresit odbornikem. tedy vymenit lichtmodul za novy v cene dejme tomu 12000. da se predpokladat, ze autor, ktery zalozil tento thread hledal primarne jine reseni
