Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hučení vrtule chlazení (hrůza :/)E39 Touring r.v. 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
George_007
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 16.06.2006 00:00
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od George_007 »

[quote="Doktor1"]BORDEL MEZI CHLADIČI!!!
VYPRAT WAPKOU!!!
Pak už sepne visko jen při rozjezdu po dlouhém stání nebo jízdě v koloně...[/quot
Diky za radu doktore, asi je vyndam a zkusim to, ale na pohled tam zadnej bordel neni...Zadne musky, listi, atd.. neni tam nic videt :(
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Doktor1 »

stačí odklonit vodní chladič a prát vodu mezi něj a klimachladič.. Tohle je první věc co dělám když se auto hřeje,nebo takhle hučí viska.. Pokud tam není něco dalšího.. zkus...
George_007
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 16.06.2006 00:00
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od George_007 »

Doktor1 píše:stačí odklonit vodní chladič a prát vodu mezi něj a klimachladič.. Tohle je první věc co dělám když se auto hřeje,nebo takhle hučí viska.. Pokud tam není něco dalšího.. zkus...

OK, urcite to vyzkousim... A napada te jeste neco jineho? :lol:
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Doktor1 »

Pokud to není tohle,tak už jen vodní pumpa(třeba se za tepla protáčí),termostat(to by se ale asi zvedala teplota),nebo vadná viska(ale myslím,že jsi psal,že ji máš novou)

Ani na klimu tohle není moc dobrý,pokud je tam ten bordel,protože pracuje pod větším tlakem,nemá kudy odcházet vzduch co ji chladí..
George_007
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 16.06.2006 00:00
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od George_007 »

Doktor1 píše:Pokud to není tohle,tak už jen vodní pumpa(třeba se za tepla protáčí),termostat(to by se ale asi zvedala teplota),nebo vadná viska(ale myslím,že jsi psal,že ji máš novou)

Ani na klimu tohle není moc dobrý,pokud je tam ten bordel,protože pracuje pod větším tlakem,nemá kudy odcházet vzduch co ji chladí..


Vodni pumpa je nova, asi 3 mesice, ale ten mechanik co me dela auto omylem objednal na novejsi model, neco se tam lehce lysilo, nicmene ji tam dal a pry funguje, byla uplne nova...Termostat to asi nebude, teplota je stale stejna. Zkusim urcite vycistit ty chladice + zkusim pujcit jeste nekde visku, byla sice uplne nova, ale druhovyroba, stala cca 4000,-. Jo a jeste taky kdyz zapnu klimu, tak po par minutach prestane foukat studenej vzduch, driv sem musel mit minimalne 24 stupnu, jinak bych zmrznul, ale ted tam davam 19 i mene a stale se to auto nevychladi tak jak ma... Myslis ze by to mohlo mit spojitost? Jinak diky moc za rady! :wink:
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Doktor1 »

jo jo..

mohlo by to být ono.. :wink:
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Doktor1 »

Pokud to pak nebude chladit,tak nech zkontrolovat náplň v klimě,mohla trochu ujít...
George_007
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 16.06.2006 00:00
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od George_007 »

Hmmm, takze sem cistil, cistil, az sem nakonec objednal novej chladic. Teda radeji oba dva :). Doufam ze to pomuze. Chvili po vycisteni sem si myslel ze to zabralo, vrtule se nespustila pekne dlouho. Tak sem mu dal poradnej kour a asi za 30 min zase vrtulnik a pokles vykonu jak prase. Ale urcite to nechladi tak jak ma, i kdyz teplota je stale na 90, ani se nehne. Obcas kravi i automat a snad to muze byt i tim, ze se prehriva...Vymenim ty chladice a uvidim, kdyz ani tohle nepomuze, tak uz na to se.... :mad:
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Pavel H »

Myslim, ze já a Alp víme co s tím máš. Jestli máš čas v sobotu večer, tak se mi ozvi na email a na něco se podívám.
Diffusion
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: sob 26.08.2006 00:00
Bydliště: Jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Diffusion »

..
George_007
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 16.06.2006 00:00
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od George_007 »

hm, tak tuhle zavadu ti nezavidim.... a visko spojku uz si menil? jo a nemel si to nahodou bourane na predek?
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#32 Příspěvek od Martem »

George_007 píše:Hmmm, takze sem cistil, cistil, az sem nakonec objednal novej chladic. Teda radeji oba dva :). Doufam ze to pomuze. Chvili po vycisteni sem si myslel ze to zabralo, vrtule se nespustila pekne dlouho. Tak sem mu dal poradnej kour a asi za 30 min zase vrtulnik a pokles vykonu jak prase. Ale urcite to nechladi tak jak ma, i kdyz teplota je stale na 90, ani se nehne. Obcas kravi i automat a snad to muze byt i tim, ze se prehriva...Vymenim ty chladice a uvidim, kdyz ani tohle nepomuze, tak uz na to se.... :mad:


Čau,četl jsem jak řešíš to samé co já. Mam uplně stejný problem a vůbec nevím co s tím. Jak si to nakonec prosimtě vyřešil?
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#33 Příspěvek od StepanMatl »

Taky mám tenhle problém. Při vyšších otáčkách hvízdání z motoru co se oteplilo, a slabší tah. Ale nechápu, jak souvisí vrtule s tahem auta?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od wEnC »

StepanMatl píše:Ale nechápu, jak souvisí vrtule s tahem auta?

Ta vrtule si bere docela pěkný kus výkonu z motoru, když začne naplno chladit. Dejme tomu třeba 5kW a o to je pak motor slabší. Při 142kW to vypadá, že by to nemělo být ani poznat, ale většina lidí jezdí po městě kolem 2000ot. a v těch má třeba jen 20kw.
A 20kw vs. 15kw už pozná rozdíl asi každej a cítí to jako zdechlý auto.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#35 Příspěvek od StepanMatl »

Ale má to být tak znát i při rychlosti kolem 90 km/h?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od wEnC »

Při rychosti 90km/h by se hlavně rozhodně visco vrtule točit neměla. Proudící vzduch uchladí auto lehce sám.
Jezdit se sepnutou viscou a točit motor nad 4000 je jen otázkou času kdy se vrtule rozletí a nadělá škodu v motoru.
Znát to bude asi nejvíc na spotřebě, nějakej litr navíc určitě. Pocitově asi záleží na citu řidiče. Sám tu zkušenost nemám, řek bych něco asi jako rozdíl mezi prázdným a lehce naloženým autem.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#37 Příspěvek od StepanMatl »

Tak já už nevím, není tu někdo z Jihlavska, kdo by se svezl a řekl mi co to je? :)
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#38 Příspěvek od 524td »

StepanMatl píše:Tak já už nevím, není tu někdo z Jihlavska, kdo by se svezl a řekl mi co to je? :)


Spíš si zkus sehnat někoho, kdo ti půjčí svoji viscu, myslím že ji máš v háji.
1300gsxr
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 11.02.2010 01:00

#39 Příspěvek od 1300gsxr »

Idealne by bolo celu predpotopnu spojku zrusit,a namontovat el.ventilator.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#40 Příspěvek od 524td »

1300gsxr píše:Idealne by bolo celu predpotopnu spojku zrusit,a namontovat el.ventilator.


Souhlas, také o tom uvažuji, protože když v těchto vedrech jezdím se svou 540i po městě, tak mi ten zvuk společně se sepnutou viscou připomíná Tatru 148. Jinak jde to vyřešit i zesílením rádia.
Odpovědět