Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

inspection

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pgrno
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od pgrno »

ahoj chlapi.
prosim o radu ako poznam rozdiel medzi INSPECTION I a II?
na palubke mi svieti len inspection. odkial zistim ktora to je?

skusil som hladat, ale odpoved na tuto otazku som tu nenasiel. DIk.
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od wacc »

Nevim, jaky mas model, ale jestlize sviti napis INSPECTION spolecne se symbolem hodin, znamena to, ze je potreba provest velkou inspekci (Inspection II)
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#3 Příspěvek od airbone »

Inspection II je samozrejme vacsi obsah prac ktory ma byt vykonany - teda mozme povedat ze I a II je mala prehliadka a velka prehliadka a medzi nimi by mal byt OIL SERVICE. Takze sa mrkni do servisnej knihy, co mas posledne. Ak mas I, tak nasleduje II alebo naopak.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

wacc píše:Nevim, jaky mas model, ale jestlize sviti napis INSPECTION spolecne se symbolem hodin, znamena to, ze je potreba provest velkou inspekci (Inspection II)

Symbol hodin znamená výměnu brzdové kapaliny po dvou letech. Jinak OS-iI-OS-iII-OS-iI...atd (OS=olejový servis iI a iII= inspekce I-malá a II-velká)
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
pgrno
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 28.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od pgrno »

dakujem za informacie. pozriet do servisnej knizky je trochu problem, nakolko knizka sice k autu bola, ale bola cista ako lalia. tudiz predchadzajuci majitel do nej nedaval zapisovat. robil vymeny zrejme inde ako v bmw servise.
symbol hodin je brzdova kvapalina. postupnost som vycital v knizke. teraz mi svieti inspection. mam 126000km. takze asi jedine riesenie je to dopocitat podla km, a tak zistim na akej kontrole asi som.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

V tom případě bych asi začal velkou inspekcí, protože se dá předpokládat, že v neautorizovaném servisu nebyly prováděny všechny úkony inspekce.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Turbo9
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Turbo9 »

Co tedy všechno prosím vás obsahuje INSPECTION I a II? :?:
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od Elektro »

A nevíte z dokumentace jak by se správně měla brzdovka měnit.Uplně vydupat a zavzdušnit a pak nalít novou a odvzdušnit ? Díky za info :?:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#9 Příspěvek od Birkoff »

Turbo9 píše:Co tedy všechno prosím vás obsahuje INSPECTION I a II? :?:


Pokud máš tu servisku tak je to v ní napsané (vzadu myslím).
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#10 Příspěvek od Slid »

Inspection I TDS

Karoserie/elektroinstalace

- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit.
- Zkontrolovat světla
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění

Motorová část

- Vyresetovat servisní indikátor
- Vyvolat paměť závad
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit.
- Měnit chladící kapalinu max. po třech letech
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny,
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze

Pohon

- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L)
- Empty the water trap
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem

Konečná kontrola:

- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
_________________________________

Inspection II TDS

Karoserie/elektroinstalace

- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit.
- Zkontrolovat světla
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění

Motor

- Vyresetovat servisní indikátor
- Vyvolat paměť závad
- Vyměnit Intake Air Silencer (asi vzduchovej filtr)
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit.
- Měnit chladící kapalinu max. po třech letech
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny,
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze

Pohon

- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L)
- Empty the water trap
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem
- Vyměnit olej v převodovce (1,2l)
- Vyměnit olej v diferáku (1,7l)
- Zkontrolovat lamelu spojky
- Zkontrolovat pakny ruční brzdy
- Half-shafts – zkontrolovat jestli není unik (nevím co to je)
- Vyměnit palivový filtr, pokud se jezdí na horší naftu měnit časteji

Konečná kontrola:

- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
___________________
Pak mám ještě toto

Plán údržby vozidel BMW třetí řady

Intervaly údržby řídí u vozidel BMW mikroprocesor podle provozních podmínek. Potřeba provedení údržby je řidiči signalizována prostřednictvím speciálního ukazatele. Ukazatel intervalů údržby zahrnuje pět zelených, jednu žlutou a jednu červenou světelnou diodu. Dále se mohou rozsvítit nápisy Oilservice (= výměna oleje), Inspektíon (= inspekční prohlídka) nebo symbol hodin (potřeba doplnit brzdovou kapalinu). Čím méně zelených diod se po zapnuti zapalování rozsvítí, tím více se blíží termín další údržby. Pokud se rozsvítí žlutá dioda spolu s oběma nápisy, je třeba provést údržbu vozidla. Přitom rozlišujeme mezi výměnou oleje, inspekční prohlídkou I a inspekční prohlídkou II (= každá druhá prohlídka I). Při překročení termínu provedení údržby se rozsvítí červená dioda. Intervaly údržby vypočítává mikroprocesor na základě počtu ujetých kilometrů a provozních podmínek (jízdy na krátkou či dlouhou vzdálenost nebo způsob jízdy). Rozsah prací signalizované kontroly je různý a najdeme ho v servisní knížce.
Ukazatel intervalů údržby se v odborném servisu po provedené výměně oleje nebo inspekční kontrole vymaže.
Na vymazání ukazatele se používá drahý elektronický přístroj, který prodávají speciální servísy BMW. Autorizované servisy BMW však na přání ukazatel intervalů údržby bezplatně vynulují i tehdy, pokud jsme si údržbu vozidla provedli sami.
Pokud se nechceme řídit podle ukazatele intervalů údržby BMW, můžeme provádět údržbu nebo péči o vozidlo podle intervalů uvedených v následujícím textu. Péče o vozidlo popsaná v textu odpovídá výměně oleje signalizované ukazatelem BMW a údržba inspekční prohlídce I. Na konci plánu údržby uvádíme méně často prováděné body údržby, které odpovídají inspekční prohlídce II.


Péče o vozidlo s výměnou motorového oleje
Péči o vozidlo s výměnou oleje provádíme u modelů se zážehovým motorem po ujetí každých 10 000 km nebo minimálně jednou ročně (nejlépe na jaře). U vozidel se vznětovým motorem je výměna motorového oleje nutná každých 7 500 km nebo min. jednou ročně. Za ztížených provozních podmínek (jízdy ve městě a na krátké vzdálenosti, časté jízdy v horském terénu, provoz s přívěsem a na prašné vozovce) zkrátíme interval péče o vozidlo na polovinu.

• Motor: Vyměníme olej a olejový filtr.

• Diesel: Odvodníme palivový filtr.

• Sací filtr: Zkontrolujeme vložku filtru.

• Klínový/drážkový řemen: Zkontrolujeme napnutí a stav řemenu.

• Brzdy: Zkontrolujeme tlouš?ku předních i zadních brzdových obložení a vůli ruční brzdy.

• Táhlo plynu a páčka škrticí klapky: Namažeme klouby a zkontrolujeme, zda nikde nedrhnou a nejsou opotřebené.

• Podvozek a nosné části karoserie: Zkontrolujeme, zda nejsou poškozené či zkorodované.

• Posílovač řízení: Zkontrolujeme stav hydraulického oleje, případně olej doplníme.

• Zkontrolujeme funkci všech elektrických spotřebičů.

• Chladicí systém a topení: Zkontrolujeme stav chladící kapalinya případně ji doplníme. Zkontrolujeme koncentraci nemrznoucí směsi.

Údržba
Popsaná údržba odpovídá inspekční prohlídce I a provádí se po rozsvícení nápisu Inspektion v kombinaci se žlutou světelnou díodou. Pokud se neřídíme ukazatelem intervalů údržby, provádíme údržbu minimálně každých 20 000 km nebo jednou za dva roky. Údržbářské práce, které se provádějí v delších intervalech (víz inspekční prohlídka II), uvádíme na konci kapítoly.


Poznámka: Abychom zajistili optimálni chod motoru, doporučujeme v rámci inspekční kontroly navštívit autorizovaný servis BMW a pomocí diagnostického přístroje si nechat vyvolat registr závad. Elektronický řídicí systém motoru v případě výpadku některé součásti automaticky přepne na nouzový program, což řidiči není signalizováno. Motor pak nemůže pracovat za optimálních podmínek a důsledkem je vyšší spotřeba paliva.

Motor a výfuková soustava

• Diagnostickým přístrojem si necháme vyvolat registr závad.

• Vyměníme motorový olej a olejový filtr.

• Vyměníme vložku vzduchového filtru (minimálně každé dva roky, v případě vyšší prašnosti dříve).

• Zapalovací svíčky: Vyměníme.

• Klinový/drážkový řemen: Zkontrolujeme napnutí a stav řemenu.

• Chladicí systém a topení: Každé tři roky doplníme chladicí kapalinu. Zkontrolujeme koncentraci nemrznoucí směsi. Provedeme optickou kontrolu těsnosti a vnějšího znečištění chladiče.

• Výfuková soustava: Zkontrolujeme stav.

• Motor: Provedeme optickou kontrolu těsnosti olejových vedení.

• Palivová vedení a palivová nádrž: Zkontrolujeme polohu, stav a těsnost palivových hadic a vedení.

• Vznětový motor: Odvodníme palivový filtr.

Spojka, převodovka, pohon nápravy

• Spojka: Zkontrolujeme těsnost hadic, vedení a přípojek.
Zkontrolujeme stav brzdové kapaliny.

• Manuální převodovka a rozvodovka zadní nápravy: Provedeme optickou kontroll! těsnosti, zkontrolujeme stav oleje.

• Automatická převodovka: Zkontrolujeme stav oleje ATF a v případě potřeby ho doplníme.

• Hnací hřídele kol: Zkontrolujeme těsnost a stav manžet.

Přední náprava a řízení

• Kulové hlavy řídicích tyčí: Zkontrolujeme jejich upevnění a vůli, zkontrolujeme prachovky.

• Klouby nápravy: Zkontrolujeme prachovky.

• Řízení: Zkontrolujeme vůli. Zkontrolujeme stav a těsnost manžet. Upevňovací šrouby dotáhneme správným utahovacím momentem.

• Posilovač řízení: Zkontrolujeme stav hydraulického oleje a v případě potřeby ho doplníme. Zkontrolujeme těsnost převodky řízení, hydraulického čerpadla a všech vedení a přípojek.

Karoserie a vybavení interiéru• Závěsy a omezovače dveří: Naolejujeme.

• Závěsy kapoty motoru a výklopné zádě, horní a spodní část zámku kapoty: Namažeme víceúčelovým tukem.

• Ochranný nástřik spodku vozidla a dutin: Zkontrolujeme.

• Bezpečnostní pásy: Zkontrolujeme, zda nejsou poškozené.

• Střešní okno: Vyčistíme vodicí líšty a lehce je postříkáme sílikonovým sprejem.

• Topení a klimatizace: Vyměníme případný mikrofiltr.

Brzdy, pneumatiky, kola

• Kola: Odšroubujeme, zkontrolujeme stav ráfků (i uvnitř), kola vyčistíme a našroubujeme předepsaným utahovacím momentem.

• Pneumatiky: Zkontrolujeme tlak v pneumatikách a profil vzorku; zkontrolujeme, zda pneumatiky nejsou opotřebené nebo poškozené (včetně rezervního kola).

• Brzdy: Zkontrolujeme stav brzdové kapaliny, tlouš?ku brzdových obložení a povrch brzdových kotoučů.

• Brzdy: Každé dva roky vyměníme brzdovou kapalinu.
Zkontrolujeme těsnost a stav vedení, hadic, brzdových válců a přípojek.

Elektrická instalace

• Osvětlení: Zkontrolujeme všechny světlomety, koncová a směrová světla, případně seřídíme světlomety.

• Houkačka: Zkontrolujeme funkci.

• Stěrače: Zkontrolujeme, zda nejsou opotřebené stírací gumy.
• Ostřikovače: Zkontrolujeme funkci, seřízení trysek, doplníme mycí kapalinu, zkontrolujeme funkci ostřikovačů světlometů.

• Baterie: Zkontrolujeme napětí a stav elektrolytu.

Navíc každých 40 000 km

• Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Zkontrolujeme napnutí ozubeného řemenu.

• Spojka: Zkontrolujeme tlouš?ku hnaného kotouče spojky.

• Zadní náprava: Vyměníme hypoidní olej (modely do 8/95).

• Automatická převodovka: Vyměnime olej ATF (od 9/95 nutné pouze u motoru 325tds).

• Vznětový motor: Vyměníme palivový filtr.

Navíc každých 80 000 km

• Manuální převodovka: Vyměníme olej ATF (vozidla do 8/97)

• Zadní náprava: Vyměníme hypoidní olej (9/95 - 8/97).

• Zážehový motor: Vyměníme hlavní palivový filtr.

• Ruční brzda: Zkontrolujeme tlouš?ku brzdových obložení, případně je vyměníme.

• Kloubový hřídel: Zkontrolujeme, zda kotouče kloubů nejsou opotřebené.

• Ložisko předního kola: Zkontrolujeme vůli.

• Kompresní tlak: Zkontrolujeme.

• Výfuková soustava: Matice na přírubě mezi sběrným potrubím výfuku a hlavou válců a mezi sběrným potrubím výfuku a předním výfukovým potrubím utáhneme předepsaným momentem.
• Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Nejpozději každé čtyři roky vyměníme ozubený řemen.
Turbo9
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Turbo9 »

Díííky Slide :D .
Odpovědět