Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Divny zvuk od podvozku/prevodovky E39
Vcera vecer som si vsimol, ze ked idem na dvojke alebo trojke a dam dole nohu z plynu, tak sa ozve nejake cvaknutie/lupnutie, (vlastne v okamziku ked auto zacne brzdit motorom) vychadza to odniekial v priestore stredovej konzoly/radicky. Neni to nic ohlusujuce, ale je to pocut dost zretelne a trochu ma to znepokojuje. Je to dobre pocut hlavne pri 2 a 3 stupni. Doteraz som to nepocul, zacalo to zrejme az s tou zimou vonku. Na stvorke to neni vobec pocut, alebo len velmi slabo. Ked prejdem par km a motor je uz uplne zohriaty, vsimol som si, ze uz sa to neprejavuje.... Kua, fakt neviem co to je, dufam ze zas nie predzvest nejakej drahej opravy..... Lebo minule som si pekne zaplatil za nove turbo a teraz toto? Nevieto co to moze byt? Silentbloky prevodovky? Kardanovy klb/hriadel? Zotrvacnik???? Kurna...... co ted? Inac, je to 530d 2002 s manualnou 5st prevodovkou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
to jestli musi jit dole vyfuk se podivej sam a zhodnot
ale neuvedomuji si na bmw ze by nekdo shazoval kardan s vyfukem na aute
nevim jak presne ma rozvedene 530d ale shodit kardan urcite cely, na tom nic hrozneho neni ... u diferu 6 sroubu, stredove ulozeni 2 a tri u prevodovky
me to mlati bud pri prudsim pridani plynu nebo pri vetsim brzdeni ... mam na 99% urvane to stredove ulozeni, uvidim az na jaro kdy to chci delat

nevim jak presne ma rozvedene 530d ale shodit kardan urcite cely, na tom nic hrozneho neni ... u diferu 6 sroubu, stredove ulozeni 2 a tri u prevodovky
me to mlati bud pri prudsim pridani plynu nebo pri vetsim brzdeni ... mam na 99% urvane to stredove ulozeni, uvidim az na jaro kdy to chci delat
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
jezsi jsem na tebe zapomnel s fotkama
tak tady to mas z e34 540 ale je to stejne i u tebe ... vyfuk dole, mozna povolit i drzak prevodovky a spustit ji trochu dole, vim prd jak to u tebe pod autem vypada a pak uz jen povolis tri a tri srouby proti sobe a mas to dole, lehce se to rika ale prace na hovno ... proc to vzdycky vyjde na me
hardyna jeste na prevodovce
http://ukazto.com/img/1113405,SP_A1269.jpg
stredove ulozeni
http://ukazto.com/img/1113406,SP_A1272.jpg
cely kardan uz venku
http://ukazto.com/img/1113424,SP_A1274.jpg

tak tady to mas z e34 540 ale je to stejne i u tebe ... vyfuk dole, mozna povolit i drzak prevodovky a spustit ji trochu dole, vim prd jak to u tebe pod autem vypada a pak uz jen povolis tri a tri srouby proti sobe a mas to dole, lehce se to rika ale prace na hovno ... proc to vzdycky vyjde na me

hardyna jeste na prevodovce
http://ukazto.com/img/1113405,SP_A1269.jpg
stredove ulozeni
http://ukazto.com/img/1113406,SP_A1272.jpg
cely kardan uz venku
http://ukazto.com/img/1113424,SP_A1274.jpg
Pri vymene hurdy spojky musi dolu i stredove lozisko, protoze jinak ji nevysunes ze stredoveho koliku na prevodovce. Aby ses dostal ke dvoum sroubum na domecku stredoveho loziska, musis sundat kryci plech nad vyfukem. Ten, abys sundal musis vetsinou sundat vyfuk. Ale uz jsem na par autech sundal ten plech i bez sundani vyfuku. Obcas to jde. Jo a pozor, hurdy spojka se montuje jen jednim zpusobem. Nezamenit. Jsou na ni takove sipky, kam co patri.
ja mel zas kovovy zvuk pri slapnuti na plyn ci pri brzdeni motorem nebo razeni a byl to vylitany silenblok zadni na diferaku, je tam takovy jeden uprostred a jak si pridal tak diferak se bud pohl nahodu nebo dolu a lital tam, sem vymenil a je klid
dobre to jde vyzkouset kdyz se ti nekdo bude divat na diferak co dela a zatahnes rucni brzdu, zaradis a budes poustet spojku trosku s citem prudce aby se auto chtelo dat dopohybu a budes slyset bouchnuti pri zabrani tak je to jasny, nejvic to slo poznat na zpatecku

dobre to jde vyzkouset kdyz se ti nekdo bude divat na diferak co dela a zatahnes rucni brzdu, zaradis a budes poustet spojku trosku s citem prudce aby se auto chtelo dat dopohybu a budes slyset bouchnuti pri zabrani tak je to jasny, nejvic to slo poznat na zpatecku
Pavel H píše:Pri vymene hurdy spojky musi dolu i stredove lozisko, protoze jinak ji nevysunes ze stredoveho koliku na prevodovce. Aby ses dostal ke dvoum sroubum na domecku stredoveho loziska, musis sundat kryci plech nad vyfukem. Ten, abys sundal musis vetsinou sundat vyfuk. Ale uz jsem na par autech sundal ten plech i bez sundani vyfuku. Obcas to jde. Jo a pozor, hurdy spojka se montuje jen jednim zpusobem. Nezamenit. Jsou na ni takove sipky, kam co patri.
Dik vsetkym za rady, ale este sa chcem opytat, ked povolim to stredove lozisko, staci hriadel trosku spustit dolu a vysunut ho z toho stredoveho koliku? Nevysunie sa mi hriadel von z toho stredoveho ulozenia? Neni potrebne povolovat ho aj pri prirube na diferenciale a davat cely dole? Jo a o tych sipkach viem, tam kde smeruje sipka musi byt priruba z tej strany.
Zajtra to idem omrknut na zdvihak, ak sa potvrdi ta hardyna, tak idem to objednat a dalsi tyzden vymenit. Zdvihak mam k dispozicii (sice za 6EUR/hod, ale nic sa neda robit...).
Když tak koukam na to jak umíte vyndat převodovku,nevíte v čem by byl problém když mi jde těžko řadit " 3 ". Musím na ní jakoby silou. Je to na výměnu převodovky.Nebo by stačila jen nějaká kulisa,nebo táhla ? Díky za odpověď.Někdo mi radil,že bývají často vymačkaný vymezovací kroužky od řadičky.Díky za odpověď. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 42
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
- Kontaktovat uživatele:
airbone píše:No tak som dnes kukol karu odspodu a je to ta hardyspojka.... Pri skrutky ockovym klucom a hybanim je jasne vidiet ze je v nej vola zhruba 1mm, namiesto dier su teda ovaly.... Hm, musim splasit ten kus gumy za nejaku dobru cenu z DE, 125eur za to niesom ochotny dat, kym to nie je surne....
ahoj ja mam uplne to iste na mojej E39 r.v. 97,
tak isto ako pises tak mi klepka motor ked je studeny a zacne brzdit motorom, ale to aj pocut na volnobeh, takze to nemusi byt hardi-spojka ako pisu chalani, lebo mne to na volnobeh aj pocut a vtedy sa kardan neotaca.
Ja to vidim na silentbloky v okoly prevodovky, ak mozes, tak si checkni ze na volnobeh so studenym motorom si klakni ku prednym dveram, tak to zospodu pocut klepkat, teda mne to pocut, tak skus ci to mas to iste. Skor to vidin na tie silentbloky alebo nejake ulozenie vyfuku.
odpis ci si to vyriesil tou hardy spojkou, a ci nie, diky cav
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
omlouvam se za vytahovani stareho topicu, ale resim stejny problem a vychazi z uplne neceho jineho - na 530d mam utrzen levy silenblok motoru - cvakani/klepani je cim dal tim intenzivnejsi. napadlo me zvednout kapotu a pomaly poustet 1 pres spojku s autem na brzde. s hruzou jsem zjistil, ze motor na strane ridice se zveda o 10-15 cm!!! a pri vymacknuti spojky spadne.
novy silenblok objednan, uvidime po vymene, jestli to nebude i neco dalsiho.
novy silenblok objednan, uvidime po vymene, jestli to nebude i neco dalsiho.