Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Divny zvuk od podvozku/prevodovky E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#1 Příspěvek od airbone »

Vcera vecer som si vsimol, ze ked idem na dvojke alebo trojke a dam dole nohu z plynu, tak sa ozve nejake cvaknutie/lupnutie, (vlastne v okamziku ked auto zacne brzdit motorom) vychadza to odniekial v priestore stredovej konzoly/radicky. Neni to nic ohlusujuce, ale je to pocut dost zretelne a trochu ma to znepokojuje. Je to dobre pocut hlavne pri 2 a 3 stupni. Doteraz som to nepocul, zacalo to zrejme az s tou zimou vonku. Na stvorke to neni vobec pocut, alebo len velmi slabo. Ked prejdem par km a motor je uz uplne zohriaty, vsimol som si, ze uz sa to neprejavuje.... Kua, fakt neviem co to je, dufam ze zas nie predzvest nejakej drahej opravy..... Lebo minule som si pekne zaplatil za nove turbo a teraz toto? Nevieto co to moze byt? Silentbloky prevodovky? Kardanovy klb/hriadel? Zotrvacnik???? Kurna...... co ted? Inac, je to 530d 2002 s manualnou 5st prevodovkou.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#2 Příspěvek od airbone »

chlapi, nikto nic?
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od T613 »

napada me klasicky hardyna mezi prevodovkou a kardanem
a zkontrolovat kardan a jeho stredove ulozeni taky nic nezkazis ...
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#4 Příspěvek od airbone »

T613 píše:napada me klasicky hardyna mezi prevodovkou a kardanem
a zkontrolovat kardan a jeho stredove ulozeni taky nic nezkazis ...


Neviem presne co je ta hardyna, nemozes popisat blizsie, ako to skontrolovat apd... tak isto ako kuknut to ulozenie kardanu.
Michall
Registrovaný
Příspěvky: 450
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: BEROUN

#5 Příspěvek od Michall »

Hardyna spojuje kardan s převodovkou,je to takový gumový disk se šesti dírama,na třech je přišroubovaná kardanka a na druhejch třech je převodovka.Koukni jestli to uložení těch šroubů nejni vytrhaný z tý gumy.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od T613 »

tak tak
ja zitra budu vyhazovat motor z 540 tak ti to vyfotim v realu :-)
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#7 Příspěvek od airbone »

Hm a mali ste uz niekto taky isty problem? Myslim, ci sa ta hardyna prejavuje tak ako u mna (klepnutie pri ubrani plynu alebo preradeni)

Hm, tak uz som to asi nasiel v etk. Treba davat dolu aj vyfuk aby som sa tam dostal??? A ako je to s vymenou, musi ist dolu cely hriadel?
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od T613 »

to jestli musi jit dole vyfuk se podivej sam a zhodnot :-) ale neuvedomuji si na bmw ze by nekdo shazoval kardan s vyfukem na aute
nevim jak presne ma rozvedene 530d ale shodit kardan urcite cely, na tom nic hrozneho neni ... u diferu 6 sroubu, stredove ulozeni 2 a tri u prevodovky

me to mlati bud pri prudsim pridani plynu nebo pri vetsim brzdeni ... mam na 99% urvane to stredove ulozeni, uvidim az na jaro kdy to chci delat
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#9 Příspěvek od airbone »

Chapi, tak menil uz niekto tu hardynu na E39? Ak hej, dajte nejaku dobru radu a hlavne co vsetko musi ist dole, ci dam dole kardan aj bez demontaze vyfuku. Dajte nejaky tip, ako najlepsie nato a ako ju skontrolovat ci je KO....
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od T613 »

jezsi jsem na tebe zapomnel s fotkama :-D
tak tady to mas z e34 540 ale je to stejne i u tebe ... vyfuk dole, mozna povolit i drzak prevodovky a spustit ji trochu dole, vim prd jak to u tebe pod autem vypada a pak uz jen povolis tri a tri srouby proti sobe a mas to dole, lehce se to rika ale prace na hovno ... proc to vzdycky vyjde na me :lol:

hardyna jeste na prevodovce
http://ukazto.com/img/1113405,SP_A1269.jpg

stredove ulozeni
http://ukazto.com/img/1113406,SP_A1272.jpg

cely kardan uz venku
http://ukazto.com/img/1113424,SP_A1274.jpg
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Pavel H »

Pri vymene hurdy spojky musi dolu i stredove lozisko, protoze jinak ji nevysunes ze stredoveho koliku na prevodovce. Aby ses dostal ke dvoum sroubum na domecku stredoveho loziska, musis sundat kryci plech nad vyfukem. Ten, abys sundal musis vetsinou sundat vyfuk. Ale uz jsem na par autech sundal ten plech i bez sundani vyfuku. Obcas to jde. Jo a pozor, hurdy spojka se montuje jen jednim zpusobem. Nezamenit. Jsou na ni takove sipky, kam co patri.
BaDDog
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: Malacky - SK

#12 Příspěvek od BaDDog »

Mne tam tiež niečo buchalo..., ale je to teraz OK...
Bol to utrhnutý držiak na výfuk ten pri prevodovke a uvolnene držiaky či dorazy prevodovky...
Ale skôr mi to buchalo ako cinkalo...., a to len pri nerovnostach na cestách...
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#13 Příspěvek od dargon »

ja mel zas kovovy zvuk pri slapnuti na plyn ci pri brzdeni motorem nebo razeni a byl to vylitany silenblok zadni na diferaku, je tam takovy jeden uprostred a jak si pridal tak diferak se bud pohl nahodu nebo dolu a lital tam, sem vymenil a je klid :)
dobre to jde vyzkouset kdyz se ti nekdo bude divat na diferak co dela a zatahnes rucni brzdu, zaradis a budes poustet spojku trosku s citem prudce aby se auto chtelo dat dopohybu a budes slyset bouchnuti pri zabrani tak je to jasny, nejvic to slo poznat na zpatecku
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#14 Příspěvek od airbone »

Pavel H píše:Pri vymene hurdy spojky musi dolu i stredove lozisko, protoze jinak ji nevysunes ze stredoveho koliku na prevodovce. Aby ses dostal ke dvoum sroubum na domecku stredoveho loziska, musis sundat kryci plech nad vyfukem. Ten, abys sundal musis vetsinou sundat vyfuk. Ale uz jsem na par autech sundal ten plech i bez sundani vyfuku. Obcas to jde. Jo a pozor, hurdy spojka se montuje jen jednim zpusobem. Nezamenit. Jsou na ni takove sipky, kam co patri.


Dik vsetkym za rady, ale este sa chcem opytat, ked povolim to stredove lozisko, staci hriadel trosku spustit dolu a vysunut ho z toho stredoveho koliku? Nevysunie sa mi hriadel von z toho stredoveho ulozenia? Neni potrebne povolovat ho aj pri prirube na diferenciale a davat cely dole? Jo a o tych sipkach viem, tam kde smeruje sipka musi byt priruba z tej strany.

Zajtra to idem omrknut na zdvihak, ak sa potvrdi ta hardyna, tak idem to objednat a dalsi tyzden vymenit. Zdvihak mam k dispozicii (sice za 6EUR/hod, ale nic sa neda robit...).
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Pavel H »

Z toho drazkoveho hridele Ti to vyjet muze, ale ty to budes naopak tlacit na druhou stranu smerem k diferaku. Od diferaku nic nepovoluj - zbytecne a stejne by sis nepomohl.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#16 Příspěvek od airbone »

Ok, tak dik.... Pustim sa do toho buduci tyzden.... Trosku ma soklo ked som sa bol pytat u BMW na cenu dielu - pytaju za tu hardynu, co je kus gumy, puhych 125EUR..... 8O No nic, let's go on ebay.de :wink:
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#17 Příspěvek od airbone »

No tak som dnes kukol karu odspodu a je to ta hardyspojka.... Pri skrutky ockovym klucom a hybanim je jasne vidiet ze je v nej vola zhruba 1mm, namiesto dier su teda ovaly.... Hm, musim splasit ten kus gumy za nejaku dobru cenu z DE, 125eur za to niesom ochotny dat, kym to nie je surne....
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#18 Příspěvek od Elektro »

Když tak koukam na to jak umíte vyndat převodovku,nevíte v čem by byl problém když mi jde těžko řadit " 3 ". Musím na ní jakoby silou. Je to na výměnu převodovky.Nebo by stačila jen nějaká kulisa,nebo táhla ? Díky za odpověď.Někdo mi radil,že bývají často vymačkaný vymezovací kroužky od řadičky.Díky za odpověď. :?:
bandaliiiro
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od bandaliiiro »

airbone píše:No tak som dnes kukol karu odspodu a je to ta hardyspojka.... Pri skrutky ockovym klucom a hybanim je jasne vidiet ze je v nej vola zhruba 1mm, namiesto dier su teda ovaly.... Hm, musim splasit ten kus gumy za nejaku dobru cenu z DE, 125eur za to niesom ochotny dat, kym to nie je surne....


ahoj ja mam uplne to iste na mojej E39 r.v. 97,

tak isto ako pises tak mi klepka motor ked je studeny a zacne brzdit motorom, ale to aj pocut na volnobeh, takze to nemusi byt hardi-spojka ako pisu chalani, lebo mne to na volnobeh aj pocut a vtedy sa kardan neotaca.
Ja to vidim na silentbloky v okoly prevodovky, ak mozes, tak si checkni ze na volnobeh so studenym motorom si klakni ku prednym dveram, tak to zospodu pocut klepkat, teda mne to pocut, tak skus ci to mas to iste. Skor to vidin na tie silentbloky alebo nejake ulozenie vyfuku.

odpis ci si to vyriesil tou hardy spojkou, a ci nie, diky cav
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od milo »

omlouvam se za vytahovani stareho topicu, ale resim stejny problem a vychazi z uplne neceho jineho - na 530d mam utrzen levy silenblok motoru - cvakani/klepani je cim dal tim intenzivnejsi. napadlo me zvednout kapotu a pomaly poustet 1 pres spojku s autem na brzde. s hruzou jsem zjistil, ze motor na strane ridice se zveda o 10-15 cm!!! a pri vymacknuti spojky spadne.

novy silenblok objednan, uvidime po vymene, jestli to nebude i neco dalsiho.
Odpovědět