Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
už fakt netuším-poradte dík
Čau kluci,mám problém nad kterým rozum zustane stát.Mám bmw e 39 530d 99 automat.Je to dobrý auto,ale jakmile je pod nulou a níž a pouze ráno ho chci natočit jen cvaká a netočí.Jakmile připojim startovací kabely natočí okamžitě.Pokud se motor zahřeje startuje bez problému celý den.Pokud je nad nulou startuju bez problému.Baterka je ready tu jsem nechal přeměřit a rači jsem i zkusil jinou,ale baterkou to neni to vím jiste.Takže vás prosím o radu ja už prostě nevim.Docela mě to už štve se probouzet s tím že to nenakopnu po tom co se kouknu na teploměr.Každé to cvaknutí pootočí s motorem ale jen hrozně málo.Díky za každou vaší radu.
pepino22 píše:Čau kluci,mám problém nad kterým rozum zustane stát.Mám bmw e 39 530d 99 automat.Je to dobrý auto,ale jakmile je pod nulou a níž a pouze ráno ho chci natočit jen cvaká a netočí.Jakmile připojim startovací kabely natočí okamžitě.Pokud se motor zahřeje startuje bez problému celý den.Pokud je nad nulou startuju bez problému.Baterka je ready tu jsem nechal přeměřit a rači jsem i zkusil jinou,ale baterkou to neni to vím jiste.Takže vás prosím o radu ja už prostě nevim.Docela mě to už štve se probouzet s tím že to nenakopnu po tom co se kouknu na teploměr.Každé to cvaknutí pootočí s motorem ale jen hrozně málo.Díky za každou vaší radu.
podle mě rada zní,nech přeměřit baterku a hned ji kup

A ještě dotaz,baterku jsi zkoušel když už tě to nestartovalo nebo po nabití.Já jsem měl podobnej případ,když bylo pod nulou tak už baterka taky skoro netočila,dokonce už mě při startu zhasínaly přístroje.Po nabití baterka tak týden držela,ale pak jsem musel znovu nabít a znovu a znovu ,až mě to přestalo bavit a koupil jsem novou.Tyhle auta si žijou svým životem a pořád si tahají proud z baterky a když je baterka před smrtí tak už nestíhá.Jinak BC v E 39 řve když má malý napětí hlavní baterie " BATERY KEY LOW " nebo tak nějak.Ještě napiš jak je ta baterka stará.
Tak dej vědět až na něco přijdeš.
Tak dej vědět až na něco přijdeš.
baterka je v poradku to vim jiste.baterku nenabíjim je nova a hlavne jsem si i baterii pujcil a to same takze baterkou to neni.jsem z toho proste uplne nasranej a nikdo nevi co s tim.kontrolky me nezhasnou pouze to cvaka a starterem to pootaci ale ne o cele kolo jen na to cvaknuti.jakmile to pripojim pres start.kabel pak je to o.k.necham to zahrat motor a je to good.muzu startovat treba 20 krat za sebou.takze abych to shrnul baterka je o.k.jakmile je pod nulou tak to cvaka.slysel jsem ze by to mohlo delat take relatko u starteru nebo co.ale nevim prosel jsem tu kde co a na nic jsem neprisel
To co popisujes bych smeroval spise na starter.Pokud je pridrene táhlo civky,muze se to takto chovat.Vymontoval bych starter z auta a zkusil na ponku,treba ve sveraku pripojit starter z baterky.Musi krasne a lehce cvaknou,vysunout pastorek a tocit.Ke starteru privedes plus a minus primo z baterky a prostredni svorku proklemuj dratem z plusu.Pokud to bude spinat bez problemu pokazdy,tak bych stejne nechl starter odzkouset u Bosche na stolici. Je to casta zavada,kterou stale resim.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Ale panove!!!! kdyby byl vadný starter tak to bude dělat problemy i za tepla. Navíc pastorek vyskakuje a přez kabely to starovat jde takže startererem to neni!!! Já tipuju že máš nějakou závadu v elektronice a pokud auto stojí tak ti to vybíjí baterku. Stačí když ti nebude zhasínat osvětlení kufru a baterku to za pár hodin spolehlivě vybije.
navrhuju ampermetrem změřit proud který teče z baterie do elektroinstalace, když je všechno v autě vypnutý. Pokud velikost proudu přesáhne cca 300 mA nebo dokonce vyleza až na 1A tak máš jistotu že ti nějaké zařízení v autě spotřebovává proud. Většina spotřebičů je zapojeno přes pojistky ..... vezme se ampermetr a vyndavá se jedna pojistka po druhe a místo ní se připojuje ampermetr (můžeš vynechat věci co se zapínají jen po zapnutí klíčku pro usnadnění práce) a měří prout. Je to práce asi na 10 minut a za tu dobu zjistíš v kterém okruhu proud protéká.
Jestli se proud protekající od baterky bude pohybovat někde v řádů desítek miliamper je vše v pořádku.
V tom případě navrhuju proměřit dobíjení.....může se stát že prokluzuje řemen na alternátoru pak to špatně dobíjí baterii a ta se za několik hodin vybije. Nebo můžou být už špatně uhlíky nebo regulace dobíjení. Snadno se to nechá poznat na napětí baterie. Od nějakých 2000 otáček musí napětí stoupat na 13-14,5V, ve vyžších otáčkách se může napětí dostat až na 15v což je asi úplné maximum.
Jestli moc nerozumíš elektrice tak řekni někomu at na to koukne......nakonec to bude banální závada, uvidíš.
Taky neni od věci očistit kontakty na baterce-rády oxidují. Ale můžou oxidovat i kontakty na starteru tak na ně taky mrkni. Ukostření motoru může bejt taky špatný ale viděl bych to spíš na to vybíjení jak jsem už říkal.
Udělej co jsem ti napsal a dej vědět na co si přišel:)
Až jako poslední věc bych se zaměřil na starter protože už jen ho vyndat a nandat bude trvat mnophem dýl než to očíhnout multimetrem.
navrhuju ampermetrem změřit proud který teče z baterie do elektroinstalace, když je všechno v autě vypnutý. Pokud velikost proudu přesáhne cca 300 mA nebo dokonce vyleza až na 1A tak máš jistotu že ti nějaké zařízení v autě spotřebovává proud. Většina spotřebičů je zapojeno přes pojistky ..... vezme se ampermetr a vyndavá se jedna pojistka po druhe a místo ní se připojuje ampermetr (můžeš vynechat věci co se zapínají jen po zapnutí klíčku pro usnadnění práce) a měří prout. Je to práce asi na 10 minut a za tu dobu zjistíš v kterém okruhu proud protéká.
Jestli se proud protekající od baterky bude pohybovat někde v řádů desítek miliamper je vše v pořádku.
V tom případě navrhuju proměřit dobíjení.....může se stát že prokluzuje řemen na alternátoru pak to špatně dobíjí baterii a ta se za několik hodin vybije. Nebo můžou být už špatně uhlíky nebo regulace dobíjení. Snadno se to nechá poznat na napětí baterie. Od nějakých 2000 otáček musí napětí stoupat na 13-14,5V, ve vyžších otáčkách se může napětí dostat až na 15v což je asi úplné maximum.
Jestli moc nerozumíš elektrice tak řekni někomu at na to koukne......nakonec to bude banální závada, uvidíš.
Taky neni od věci očistit kontakty na baterce-rády oxidují. Ale můžou oxidovat i kontakty na starteru tak na ně taky mrkni. Ukostření motoru může bejt taky špatný ale viděl bych to spíš na to vybíjení jak jsem už říkal.
Udělej co jsem ti napsal a dej vědět na co si přišel:)

Až jako poslední věc bych se zaměřil na starter protože už jen ho vyndat a nandat bude trvat mnophem dýl než to očíhnout multimetrem.
Jo ještě jedna věc....až budeš měřit ten proud na svorkách baterie- hlavně ten ampermetr musíš připojit do serie mezi kontakt na baterce a ocko!! kdybys ho připojil paralelně tak ho 100% zničíš nebo alespon odpálíš pojistku v něm pokud ji má. To měření proveď tak že nejdříve si ten ampermetr připojíš na kontakty a až pak odpojíš od baterky to vělký oko. Mohlo by se totiž snadno stát že ta proudová špička která vznikne při připojení baterie může zničit ampermetr.