Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e34 problem s topenim-po chvíli přestane topit
Ahoj lidičky, potřebuju radu s elektronikou topení. Nechce se mi dávat auto někam do servisu, protože si myslim že budu jen vyhazovat peníze a oni na nic nepřijdou. Topení po chvilce přestane topit a fouká jen vlažnej vzduch. Tohle dělá jen za jízdy a na volnoběh topí stále. Když otočim potenciomet na ventilátör až do polohy kdy vypne jak ventilátor tak se tim vlastně resetuje ovládání topení a po chvilce zase zapnu tak začne foukat úplně horkej vzduch a po chvíli začne zase chladnout cca 1-2 minuty a fouká těměř studenej i když na obou stranach nastavim teplotu na max. Zkoušel jsem odpojit elektroventily topení ale je to pořád stejný. Poradte prosím kde mam hledat závadu. BMW 535i r.v. 88 dvouzonová klima. Teplota motoru se drží na prostřední čárce. Zítra budu kolem toho běhat a snažit se na něco přijít.
Budu rád za každý názor protože chci opravu nějak urychlit a ne se tim zabívat měsíc pořád stejnou věcí:) díky kluci
Budu rád za každý názor protože chci opravu nějak urychlit a ne se tim zabívat měsíc pořád stejnou věcí:) díky kluci
tak jsem se v tom vrtal a znovu odpojil ventily topení ,ale tentokrát s vypnutym motorem a ono to topí a topí to stále
....
je teda strašně zajímavé ,že když ty ventily odpojim ve chvíli kdy to fouká studený tak to topit nezačne dokud nevypnu motor a znova nastartuju.
Taky jsem si všimnul že když reguluju teplotu tak tam ty serva dobře reagujou. Mno ale zarazilo mě že když vypnu motor tak ty serve začnou docela blázdnit a než utichnou úplně tak to trvá asi 50 sekund. Neni to divný? Kde je závada?
S odpojenýma ventilama když nareguluju minimální teplotu na obou stranach tak z pravé půlky fouká ledovej vzduch a z levé teplej i když ne úplně vařicí....... na max to topí brutálně. Ted je to pohoda ale za chvíli začnou horka a asi bych se v tom upek
Dobrá rada nad zlato

je teda strašně zajímavé ,že když ty ventily odpojim ve chvíli kdy to fouká studený tak to topit nezačne dokud nevypnu motor a znova nastartuju.
Taky jsem si všimnul že když reguluju teplotu tak tam ty serva dobře reagujou. Mno ale zarazilo mě že když vypnu motor tak ty serve začnou docela blázdnit a než utichnou úplně tak to trvá asi 50 sekund. Neni to divný? Kde je závada?
S odpojenýma ventilama když nareguluju minimální teplotu na obou stranach tak z pravé půlky fouká ledovej vzduch a z levé teplej i když ne úplně vařicí....... na max to topí brutálně. Ted je to pohoda ale za chvíli začnou horka a asi bych se v tom upek

Dobrá rada nad zlato

u e34 žádný ježek není, a dle mého názoru je ježek stejně jen elektronika pro regulaci rychlosti ventilátoru, u e32 je to sword snad by to mohlo být i u e34, je to ve středovém tunelu ze strany spolujezdce a je to strčený do topení a jde z toho konektor. Ale nemá to nic společnýho s regulací teploty ale jen s rychlostí ventilátoru, když je KO netočí ventilátor vůbec nebo jen na max.
Jakej máš typ ovládání topení?Ten starší nebo novější?Pokud je to ten novější tak ty se docela sraly. Tak bych zkusil dát jinej.Nebo by to mohli dělat čidla které jsou v topení a snímají teplotu přiváděného vzduchu do auta.Ty čidla najdeš za panelem ovládání topení.Jsou tam dvě pro řidiče a spolujezdce.
myslim že je to ten srarej typ topení.....je to s těma knoflíkama co se neotáčí jako třeba hodiny ale jsou ty kolečka vodorovně. Ted jsem připojil ventily na topení a odpojil pomocný čerpadlo a topí to normálně. Ale je hrozně zajimavý, že když to čerpadlo připojim tak v jednom ventilu neustále cvaká a v druhém ne. Co je správně? mají ty ventily neustále cvykat nebo se mají jen otevřít a držet? Každopádně je zkusim vyndat a spravit-podle mě jeden nedovírá.Tak mě napadlo jestli třeba kvůli přirezlému ventilu nemůže to čerpadlo dělat neplechu že třeba cirkuluje horkou vodu jinak než by mělo? Co nejdřív je rozeberu a spravim nebo vyměnim a uvidíme jestli to bude už fungovat jak má. Je divný aby to bez pomocnýho čerpadla topilo a s čerpadlem ne. člověka pak napadá jestli se čerpadlo netočí obráceně a další hovadiny..... Je to děs. Blbé topení a člověk se s tim fakt vyvzteká
čidla na teplotu budou nejspíš ok protože teplotu to reguluje dobře. zjistil jsem že když to přestane topit tak jsou chladný i hadice od topení takže tam zjevně neproudí horká voda. Jen doufam e tam někdo ty ventily nepřipojil špatně. To by pak všechno vysvětlovalo.

libovka píše:Jakej máš typ ovládání topení?Ten starší nebo novější?Pokud je to ten novější tak ty se docela sraly. Tak bych zkusil dát jinej.Nebo by to mohli dělat čidla které jsou v topení a snímají teplotu přiváděného vzduchu do auta.Ty čidla najdeš za panelem ovládání topení.Jsou tam dvě pro řidiče a spolujezdce.
nevíš jestli je ventilátor topení u všech e34 stejnej? asi mam přidřený ložisko protože chvílema hodně rachtá a pomalu se točí.... Koukal jsem že ho prodáváš..... nevíš co se všechno musí vyměnit? jestli celé topení nebo se jde nějak dostat na to ložisko? Počítam že příští tejden se na to podívam a nejspíš ten ventilátor budu potřebovat
libovka píše:Jsou tam dva druhy s klimou a bez. Ventilátor mám ale musím se podívat kterej to je.Ty ventily maj cvakat a cvakání se mění v závislosti na nastavené teplotě.Ale je divný že ty hadice do topení jsou studený,to vypadá jako bys tam měl málo vody a byl tam vzduch.
ještě jsem se k tomu nedostal to rozebrat

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 550
- Registrován: sob 04.10.2008 00:00
- Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj mám ten samý problém mě to topí ale spolujezdci jen studený vzduch, je to potenciometrem přímo na ovladači teploty (ty 3 kolečka z toho postraní dvě modro-až-červený a uprostřed stupně ventilátoru)
Musíš vyměnit celý paněl, mě se to tak vyřešilo.
Vzadu u pedálů ti vedou dva kabely z každý strany do krabičky která se nazývá pravítko ve které jsou schované jen a jen odpory pro stupně ventilace.
Musíš vyměnit celý paněl, mě se to tak vyřešilo.
Vzadu u pedálů ti vedou dva kabely z každý strany do krabičky která se nazývá pravítko ve které jsou schované jen a jen odpory pro stupně ventilace.
Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:
Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.
Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?
dík
Matěj.
Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.
Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?
dík
Matěj.
matej525 píše:Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:
Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.
Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?
dík
Matěj.
Ta zarážka je na vyhřívaní zrcátek...
cože? To je nějaká blbost, ne? To chceš říct, že když vjedeš do mlhy nebo vyjedeš z myčky a chceš aby ti začaly topit zrcátka tak musíš dát teplotu na plno a v autě se vysvléct do trenek?j3ykobim píše:matej525 píše:Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:
Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.
Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?
dík
Matěj.
Ta zarážka je na vyhřívaní zrcátek...
