Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Začal mizet olej e34 TDs

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#1 Příspěvek od Mirw »

Sem zjistil,ze mi nejak zacal mizet olej.
Vim i kudy,ale nevim coto zpusobuje: tece to pres diru ve viku ventilu do vzduch filtru a tudy pres turbo do motoru. Chapete,ze mne to velice znervoznuje. :?
U Fordu to pry dela nejaka pumpicka na servo,u BMW je v techto mistech neco na servo taky,ale muze to delat tento problem :?:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

vyloženě to teče nebo jen je tam stopa?pokud ta 2 možnost tak je to v pořádku.
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#3 Příspěvek od Mirw »

To nevim,ale zere ho to tak 1l na 1000 km,coz je mazec.
Trubka co vede z turba do chladice je uplne zechcana :cry:
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#4 Příspěvek od Mirw »

Jo a kdyz sem tu diru ve viku ventilu ucpal prstem pri nastartovanem motoru,tak z nadobky na olej do serva zacal ten olej strikat,ze sem musel umejt motor :wink:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#5 Příspěvek od hadice »

Čau,jako jedna věc je ta že tyto motory mají předepsanou velkou toleranci spotřeby oleje v podstatě 1l/1000km,ale druhá věc je ta že to nežralo a ted ti to žere ,mě třeba to nebere nic.druhá věc je ta že tvému výkladu já nerozumím jakou souvislost má nádobka na servo a turbodmychadlo,toto jsou naprosto dvě odlišné věci,Moje zkušenosti s mím motorem TDS-hadice sací jsou vevnitř taky řádně zaslintané od oleje ale prostě spotřeba oleje je v podstatě žádná a motor jede jako málo který TDS.Já to krmým fullsintetic olejem a jde jak šepot květin :idea:
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#6 Příspěvek od Mirw »

Tak sundej celej cernej kryt, ve kterym je vzduchovej filtr,ten je napojenej na viko ventilu tak tu diru ucpi (treba prstem jako ja :wink: ) pri nastartovanym motoru a hned poznas co mam na mysli.
Jinak samozrejme vim,ze nadobka na servo a turbo je odlisna vec! Nejsem debil a tohle auto mam 6 let,takze uz o tehle motorech drobet vim.
Olej mi to drobet zralo,bo uz mam neco najeto.Ted 355tis,ale to sem dolil od vymeny do vymeny treba 2l.
Ja nato prisel tak,ze mam ty trubky mokry i zvenku.Treba i tu co vede z filtru do turba.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od hadice »

Zdar,toto mě velice zajímá a určitě bych z tebe debila dělat nechtěl a nedělám.Ale co to je teda za díru v tom víku- :idea: -jediný co mě napadá je že je to vývod z vývěvy na podtlak brzd,ta je umýstěná na předku hlavy.jinak servo si myslím že je snad "posilovač řízení a ten má svůj samostatnej okruh hydrauliky,jediný co to má společný s motorem je držák na bloku a pohon plochým řemenem
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#8 Příspěvek od Mirw »

No je to vpredu.
Sem se koukal do naky knizky a prave tam bylo napsano neco jako servo pumpe :D .To ted nemuzu doma najit.
Ti rikam,ze sem cumel jak pero,kdyz sem to zacpal.Az sem se lek.
Skus to :lol:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#9 Příspěvek od hadice »

A co to dělá -něco z toho fouká nebo saje ,a jak na to ten motor reaguje :?:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od hadice »

servo pume- "posilovací,ovládací pumpa" neboli vývěva podtlaku brzd zmenšenina fekecu-taky to tam prej je ale asi větší :lol:
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#11 Příspěvek od Mirw »

Fouka a reaguje strikanim oleje z nadobky na servo.To uz sem myslim psal,jinak nic. Dela mi to uz od leta neco pres 40tis.
Prave docela jezdim,tak me stve porad ten olej kupovat.
Treba to mizi jinudy a to sani je mokry kuli netesnostem,ktery tam jiste jsou.
Prave u starsich fordu (1.8TD) je tohle docela bezna zavada (sem teda naftovyho forda nikdy nemel a ani mit nebudu,...)
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#12 Příspěvek od Mirw »

Tak proc to pritom zacpani chcije z ty nadobky na servo?Treba to bude ta chyba...
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#13 Příspěvek od hadice »

Ty woe tak na to čumím,čoveče tak mě napadá jestli jsem náhodou čistě teoreticky nezapoměl na nějaký odvětrání převodky řízení :?: ale to asi tam nic takovýho snad ani není
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od arctic »

to vypada na tu vyvevu a brzdi to normalne
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#15 Příspěvek od Fugo »

To Mirw: vyfoť tu tvou nádobku na servo ať to vidíme.

Protože ucpáním odvětrání klikové skříně ti max může stoupat a případně stříkat olej měrkou ale rozhodně ne nádobkou na servo kapalinu, to je prostě nesmysl. Odvětrání klikové skříně při provozu nelze ucpat, protože potom nemá kudy utíkat tlak z klikové skříně který se tam dostane skrze pístní kroužky, a jak se to tam tlakuje tak nemůže olej z turba odtékat a začne se cpát do sání a do výfuku.
Olej v sacím nebo výfuku, v malé míře je normální protože žádné TD nebude 100% těsné, obvzlášť po 355tis km.
Olej z odvětrání klikové skříně (je fuk že je napojen na ventildekl) ukazuje na opotřebené pístní kroužky, lze odstranit (ne to opotřebení PK) buďto nechat odvětrání do atmosféry - to ale neřeší ztrátu oleje, a nebo použití Oil Catch Tank ve kterém se oddělí vzduch od olejové mlhy, vzduch jde do sání a olej zpět do vany. Tak to mám i já jako i většina Turbo benzinových motorů. OCT lze udělat samodomo nebo objednat u Bidrina.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od oldaf »

Jasně Fugo má pravdu ted tady mám rozdělanýTDS a ucpal jsem tu díru a stříká olej z měrky oleje.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#17 Příspěvek od Fugo »

Pokud by někdo chtěl ještě bych tu pár OCT našel, jsou origo z Renault 25 V6 Turbo.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#18 Příspěvek od tds »

ta spotřeba oleje je podle mě daná tím že máš ucpávky na turbu k.o. to ucpání odvětrání bude přesně jak píše Fugo.pleteš dvě veci do jedné dle mého pohledu.nic neucpávej nech to jak to je.sundej hadici sání před parohama kolik je tam oleje a dej vědět.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#19 Příspěvek od hadice »

Pořád bych chtěl vidět a vědět kde jsi vzal tu nádobku na "servo"-jak říkám já, mám taky řádně zaslintané hadice zevnitř
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#20 Příspěvek od Mirw »

Ja to uz ucpavat nebudu,mam ten motor tak krasne cistej 8) .Sem dneska taky premejslel,ze by to mohlo byt tou merkou.Jak to striklo na tu nadobku,tak to vypadalo,ze to tece zni. :oops:
Odpovědět