TDSo mi dělá neplechu,když dám plyn na podlahu na jakýkoli kvalt tak se motor pěkně vytáčí do nějakých 3500 otáček a pak jako kdyby to skočilo do nějakého omezovače,problikne tak na 2 sekundy kontrolka vstřiku a auto potom jede dál ale už to není ono,do 3500 tahne jak z praku ale potom už to stojí za hovno čím to může být Díky za radu
Zkus vybliknout závadu.Rozsvit kontrolky a až zhasne kontrolka vstřiku/test kontrolky/ tak 5 za 5 vteřin zmačkni plynovej pedál na podlahu do polohy max. a kontrolka vstřiku se rozbliká.Ten systém má vlastní autodiagnostiku napájenou z řj z pinu č.4 napojenou na kontrolku s ikonou vstřiku.
Něco podobnýho to dělá mě akorát že obráceně a jen občas. Někdy je to do 2tis.ot úplně líný jak mile to překročí tyhle otáčky je to pak o.k. Nebo když pustim plyn a necham ekonoměr padnout až na nulu tak pak je to taky dobrý, přijde mi to jako kdyby se zasekával předsuvník vstřiku. Možná máš něco podobnýho,ale nemusíš. Určitě to vem na diagnostiku.
díky za rady,zkoušel sem tu diagnostiku jak řikal Fafejta a jednou pomalu a pak 5x zasebou rychle problikne kontrolka vstřiku je to Ok???.....každopádně na diagnostiku půjde a když to nebude nějaká megafinanční záležitost tak pak bych do ní rád dal chip,nemáte s tím někdo zkušenost jak jezdí nachipovaný TDSo
Fidla píše:díky za rady,zkoušel sem tu diagnostiku jak řikal Fafejta a jednou pomalu a pak 5x zasebou rychle problikne kontrolka vstřiku je to Ok???.....každopádně na diagnostiku půjde a když to nebude nějaká megafinanční záležitost tak pak bych do ní rád dal chip,nemáte s tím někdo zkušenost jak jezdí nachipovaný TDSo
Taky o tom uvažuju. Asi tim bude ovlivněná životnost motoru,ale když mu nebudeš šlapat nějak extrémně a pořád měl by to přežít. Našel jsem nějaký stránky a čip stál 5300,- 20kW a asi 35 NM ale nejsem si jistej zkusim to najít a pošlu ti sem odkaz. Zažil jsem i čiplý Tdčko, ale mělo i turbo z TDS. Jenže jak je u TD známo má rozvod řemenem a ten jaksi 150PS nevydržel a přeskočil, takže se to potkalo oprava cca 8000 tis. Ale TDS by to měla vydržet. Určitě je tady víc lidí co už to tak udělalo tak se zkus poptat. Ještě jde zvýšit plnící tlak turba,ale taky nevím jak.
Fidla píše:díky za rady,zkoušel sem tu diagnostiku jak řikal Fafejta a jednou pomalu a pak 5x zasebou rychle problikne kontrolka vstřiku je to Ok???.....každopádně na diagnostiku půjde a když to nebude nějaká megafinanční záležitost tak pak bych do ní rád dal chip,nemáte s tím někdo zkušenost jak jezdí nachipovaný TDSo
To je závada.Bud 5 a nebo 15
Závada č.5= tak je to snímač počátku vstřiku=
možné příčiny
1.řídící vstřik KO/snímač předvstřiku/ na 4 válci
2.elektromagnetický ventil přesuvníku vstřiku/taktovací ventil/ na vstřikovacím čerpadle KO nebo kabely k němu
3.vstřikovací čerpadlo-nízký tlak/KO naftový filtr/
4.KO přesuvník vstřiku
Nebo závada č.15=napájení řj. DDE/počítače motoru /= relé DDE,kabely atd.
Zkus nejdříve tu závadu vymazat z registru závad tak,že až ti to vybliká tu závadu tak 10 vteřin počkej a pak na 10vteřin podrž plyn. pedál v poloze max. tím se to vymaže a při následném testu by se tam už neměla objevit. A pak to pořádně projed a udělej test znovu pro potvrzení té závady cos tam předtím našel.
Tak sem dneska zkusil vymazat tu závadu a pak mi to šlo asi 3x vytočit hladce do 5000 otáček a potom se to vrátilo zpět do stavu kdy se to zasekává na 3500ot tak co s tím,byl sem na diagnostice ale nešlo mu to napíchnout
A mazal si ji pedálem jak jsem ti psal,nebo si odpojil aku?Vidím to na řídící vstřik na 4-válci,dává zpětnou vazbu jaký je předvstřik ve skutečnosti a řídcí jednotka ho dále doupravuje pomocí taktovacího ventilu na vstřik.čerpadle pokud je to ještě v tzv.referenčních mezích čili jdeli to ještě vůbec seřídit.Pokud zjistí,že už to není v mech.mezí vstřik. čerpadle hodí systém do nouzáku.
Jednou jsem léčil TDS,a tam to házel do nouzáku vytahaný rozvodový řetěz,hodilo to předvstřik různě a už to bylo mimo referenční meze doseřízení přesuvníkem pomocí řj,ale to asi nebude tvúj případ.
TD má rozvod řemenem?? Mě tvrdili že je tam řetez....bo si myslím že TD a TDS jsou naprosto shodné motory které se lišší pouze tím že jeden má mezichladič vzduchu a druhý motor ne. To by mě naštvalo
dzonnek píše:TD má rozvod řemenem?? Mě tvrdili že je tam řetez....bo si myslím že TD a TDS jsou naprosto shodné motory které se lišší pouze tím že jeden má mezichladič vzduchu a druhý motor ne. To by mě naštvalo
Fidla píše:dělal jsem to pedálem jak jsi psal,jě těžký to vyměnit...je to muj první diesel co mám tak nevi a na kolik to tak vyjde nevíš náhodou a díky za rady
Zkus se dohodnout s nějakým vrakařem,že bys mu ho kdyžtak vrátil /ten vstřik/.Na výměnu potřebuješ dlouhý ořech č.27,nevím jestli to jde normálně koupit,já si to dělal z normálního ořechu,který jsem přeříz a nastavil trubkou.Nevím jestli by to šlo normální trubkovou 27,je to vždycky dost zatahlý.Ale když narazíš na serioznějšího vrakaře tak se s ním dohodni a oni ty klíče maj,tak at ti to tam přehoděj a uvidíš.
Ty řídící vstřiky obecně dost odcházej tak je asi o ně dost shánka a stojej od2 do 3 K. jetý.Nový stojí raketu přes 7.5K.Je to ten vstřik s káblíkem na 4 válci.No uvidíš....
dzonnek píše:TD má rozvod řemenem?? Mě tvrdili že je tam řetez....bo si myslím že TD a TDS jsou naprosto shodné motory které se lišší pouze tím že jeden má mezichladič vzduchu a druhý motor ne. To by mě naštvalo
Jo jo to jsem chtěl vědět. díky:-)
A zkoušel jsem to stou diagnostikou pomocí toho plynu a taky mi pak bliká kontrolka vstřiku. Tzn že mám asi taky nějakou chybu na tom řídící vstřiku. Na diagnostice to napíše asi přesně jakou hadám správně??
Každá chyba má svůj určitý blikácí kod.Něco jako Morseovka. Je tam v registru závad elektronickéko řízení motoru asi tuším 23 závad/chyb/ u TDS.
Ale jestli máš 2.5tds nebo 2.4td tak tam je rozdíl,na každou závadu to bliká jinak.
dzonnek píše:no bliklo to 30x nejdříve je takový delší impulz a pak to bliká 29. Celkem 30
Závada č.29=signál údaje rychlosti
-spouští v řj zvyšování otáček při volnoběhu,tím se odstranuje škubání motoru při malé rychlosti a nízkých otáčkách.Je-li v autě tempomat využívá se signál rychlosti i pro něj.To je taková závada nezávada,pakliže ti to nějak výrazně necuká.Také to může být tak,že tam tempomat vůbec nemáš,ale máš už třeba řj vyměněnou za řj s funkcí tempomatu.
Závada č.30 neni leda č.31 a to je brzdový spínač= jehož řj využívá při vyšších otáčkách motoru k uzavření přívodu paliva ke vstřikovačům/bezpečnostní obvod/.Je-li tam tempomat tak brzdový spínač jeho funkci vypne při sešlápnutí brzdového pedálu ,stejně jako spojkový spínač.
Ne je to 525 td a tempomat neni. Ale mam dojem že někdy to v nizkých otáčkách jede lépe a někdy je to hrozny lenoch. Takze podle poctu zablikání to určí závadu?? Asi to ještě parkrát zkusím a napíšu zda to blikalo stejne a nebo se to liší. Díky moc za veškeré info je to velice zajímavé!