Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 530dA '01 nestartuje
Zdravim, tak jsem další, co potřebuje pomoc. Minulý týden jsem měnil čerpadlo pod autem a teď mám talší problém.
Přijel jsem na benzínku po cca 30 km ostřejší jízdě a už jsem nenastartoval. Dojeli jsme pro další auto, že to odtáhnem, ještě jednou jsem to zkusil a po dlouhém točení motor naskočil. Jelo to normálně, takže jsem dorazil domů, cca dalších 10 km a motor už nenaskočil.
Zkoušel jsem dvě diagnostiky.
ESI Tronic od Bosche přišel na chybu řídící jednotky žhavení, zkoušel jsem to dneska ráno, auto by mělo žhavit plus neznámou chybu 2550. Chyby šly vymazat, ale po pokusu o nastartování se objevily znova.
Po obědě jsem ukecal dalšího kámoše na diagnostiku TEXA, tak chybu žhavení smazala natrvalo, ale auto pořád nechytá, při testu akčních členů žhavení cvaká relátko a na žhavičky jde proud. TEXA ukázala další divnou věc, při testu imobilizéru immo hlásil, že nemá kódovaný signál z řídící jednotky, mám celkem tři klíče, zkoušel jsem všechny, vždy se stejným výsledkem. Ale mám podežření, že TEXA si nerozumí s EWS, protože spoustu funkcí neuměla. Žádná kontrolka, ani chybová hláška na palubce se neukázala.
Teď zkusim ještě BMW Scanner, kterej si v tejdnu přivezu a pak už si nevim rady. Kdyby vás něco napadlo, budu vděčnej. Jsem ochotnej i vyměnit rozumy, vím toho hodně o koncernu (příručky, diagnostika, čtečky immo, login, airbagy a tak).
Auto mám dva týdny, na budíku má 160, podle stavu si nemyslim, že by mělo mít o hodně víc, ale je to každopádně zatím nejporuchovější vozidlo, kterým jsem jezdil, a to už jsem měl i 300tkm toledo I. Už jsem měnil čerpadlo pod sedačkou řidiče, prasknul mi zadní kotouč, zakukalo čidlo polohy vačky a musel jsem nechávat zavařit díru v klima chladiči (i když za to mohl kamínek a moc velký díry M-paket nárazníku.
Přijel jsem na benzínku po cca 30 km ostřejší jízdě a už jsem nenastartoval. Dojeli jsme pro další auto, že to odtáhnem, ještě jednou jsem to zkusil a po dlouhém točení motor naskočil. Jelo to normálně, takže jsem dorazil domů, cca dalších 10 km a motor už nenaskočil.
Zkoušel jsem dvě diagnostiky.
ESI Tronic od Bosche přišel na chybu řídící jednotky žhavení, zkoušel jsem to dneska ráno, auto by mělo žhavit plus neznámou chybu 2550. Chyby šly vymazat, ale po pokusu o nastartování se objevily znova.
Po obědě jsem ukecal dalšího kámoše na diagnostiku TEXA, tak chybu žhavení smazala natrvalo, ale auto pořád nechytá, při testu akčních členů žhavení cvaká relátko a na žhavičky jde proud. TEXA ukázala další divnou věc, při testu imobilizéru immo hlásil, že nemá kódovaný signál z řídící jednotky, mám celkem tři klíče, zkoušel jsem všechny, vždy se stejným výsledkem. Ale mám podežření, že TEXA si nerozumí s EWS, protože spoustu funkcí neuměla. Žádná kontrolka, ani chybová hláška na palubce se neukázala.
Teď zkusim ještě BMW Scanner, kterej si v tejdnu přivezu a pak už si nevim rady. Kdyby vás něco napadlo, budu vděčnej. Jsem ochotnej i vyměnit rozumy, vím toho hodně o koncernu (příručky, diagnostika, čtečky immo, login, airbagy a tak).
Auto mám dva týdny, na budíku má 160, podle stavu si nemyslim, že by mělo mít o hodně víc, ale je to každopádně zatím nejporuchovější vozidlo, kterým jsem jezdil, a to už jsem měl i 300tkm toledo I. Už jsem měnil čerpadlo pod sedačkou řidiče, prasknul mi zadní kotouč, zakukalo čidlo polohy vačky a musel jsem nechávat zavařit díru v klima chladiči (i když za to mohl kamínek a moc velký díry M-paket nárazníku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim mel jsem podobny problem s kamosovou 530d 2000r.tez Mkovi paket zniceho nic to prestalo chytat napychli jsme to na carsoft 6.1 SP 4 a ta napsala cerpadlo v nadrzi ale kdyz jsme ho vytahli tak normalne fakcilo tak jsme ho tam dali spatky a asi dva tydny dobry a pak zase.dali jsme novy a zatim ok.(je to zatim dva mesice).ale to jedna s mnoha poruch cidlo vacky,vaha vzduchu atd je fakt ze to pred nim melo prase co na tom nic nedelalo jenom jezdilo. 

Čau, díky, čidlo vačky mám nový, to diagnostika pozná a nafty mi to dává dost, čerpadlo v nádrži funguje, pod autem je nový, před railem to tlačí skoro 4 atmosféry, v railu kolem 400 atmosfér, pokud se nepletu, na start by to mělo stačit, jenže neotevřou vstřikovače.
Spíš se teď chci zaměřit na tu řídící jednotku žhavení, vůbec nevim, co to je, nebo, kde ji hledat, u řídící jednotky je relé žhavení a to je v pořádku, když ho diagnostikou vyzkoušim, tak spíná a na svíčkách se pak dá naměřit napětí a podle poklesu napětí svíčky taky fungujou, nevim jestli všechny, ale žhavěj. Jen mi nejde do hlavy, že by auto bez žhavení nestartovalo, ale stát se může cokoli (viz. relé napájení u koncernových TDI).
Ode dneška jsem majitelem BMW Scanneru, tak uvidíme, co s tim zmůžu, držte mi palce.
Spíš se teď chci zaměřit na tu řídící jednotku žhavení, vůbec nevim, co to je, nebo, kde ji hledat, u řídící jednotky je relé žhavení a to je v pořádku, když ho diagnostikou vyzkoušim, tak spíná a na svíčkách se pak dá naměřit napětí a podle poklesu napětí svíčky taky fungujou, nevim jestli všechny, ale žhavěj. Jen mi nejde do hlavy, že by auto bez žhavení nestartovalo, ale stát se může cokoli (viz. relé napájení u koncernových TDI).
Ode dneška jsem majitelem BMW Scanneru, tak uvidíme, co s tim zmůžu, držte mi palce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Bez zhavicih svick to asi nechytne a jestli tak jedine roztahnout aby byli vysi otacky motoru.takova blbost skousel odpojit teplotni cidla a skouset startovat.Ale je divny ze neni napeti na vstrikovacich.tak cidlo vacky ok rikas.Asi bych se zameril na ridici jednotku mtoru.a co diagnstika motoru nic nehlasi?mas tam uz OBD zasuvku nebo 20pinovou v motoru?jestli mas obd tak to by melo jit pres V.A.G a vnem pres obd2.
Horys: Tohle musí chytit i bez žhavení, 406 HDI se všema žhavičkama po smrti chytala i když lehce mrzlo. A žhavit se to snažilo jen v neděli ráno, když auto stálo přes noc venku a ve stínu, pak už ne, takže ani nevyzkoušim, jestli mi cvaká relátko a pouští plus do žhaviček. Čidlo vačky je OK, je nový, když ho vyndám, tak magnetuje a to diagnostika pozná.
Diagnostiku mám už OBD v autě, jenže TEXA nezjistí nic a ESI Tronic mi řekne řídící jednotka žhavení plus neznámá chyba 2050.
Roztáhnout bych to rád vyzkoušel, jenže mám automat.
Maxiczech: Rozvoďáku bych se nebál, pokud si u toho pomůžeš startérem, je to jak kdybys brzdil motorem a navíc to má řetěz.
Vstřiky by měly bejt v pohodě, auto pokud jede, tak jede jak praštěný, ale mě vůbec nejde na vstřiky napětí.
Neví někdo z vás, jak vypadá ta řídící jednotka žhavení, podle schéma v Autodatech je to jen to relátko, který umim vyzkoušet diagnostikou, a to cvaká a napětí na vstřikovače dá. Až se ve čtvrtek vrátim z Brna, tak ho někde zkusim sehnat jiný.
Pak už mě napadá jen immo, tak ještě zkusim zneškodnit EWS, ale spíš si myslim, že imobilizér odpojuje naftový čerpadlo a u automatu možná i startér (stejné jako kód na velkym počítači).
Diagnostiku mám už OBD v autě, jenže TEXA nezjistí nic a ESI Tronic mi řekne řídící jednotka žhavení plus neznámá chyba 2050.
Roztáhnout bych to rád vyzkoušel, jenže mám automat.
Maxiczech: Rozvoďáku bych se nebál, pokud si u toho pomůžeš startérem, je to jak kdybys brzdil motorem a navíc to má řetěz.
Vstřiky by měly bejt v pohodě, auto pokud jede, tak jede jak praštěný, ale mě vůbec nejde na vstřiky napětí.
Neví někdo z vás, jak vypadá ta řídící jednotka žhavení, podle schéma v Autodatech je to jen to relátko, který umim vyzkoušet diagnostikou, a to cvaká a napětí na vstřikovače dá. Až se ve čtvrtek vrátim z Brna, tak ho někde zkusim sehnat jiný.
Pak už mě napadá jen immo, tak ještě zkusim zneškodnit EWS, ale spíš si myslim, že imobilizér odpojuje naftový čerpadlo a u automatu možná i startér (stejné jako kód na velkym počítači).
podobně se chovaji vstriky, ktere tecou prepadem... auto jede zcela normalne, ale nejde pri teplem motoru nastartovat (nebo po beznadejne dlouhem toceni), staci nechat chvili vychladnout a normalne chytne... repase vsech do 10tis v Bosch servisu se zarukou...
“Ability is what you're capable of doing.”
Maxiczech píše:Já bych se naftu rozhodně tahat nepokoušel.![]()
Přeskočí ti převoďák a sbohem, tvá Máňa, woe..![]()
Nemůžou to být death vstřiky? Vyndat a vyzkoušt, esli prášej jak maj..
Jak může přeskočit řetěz mně není až tak jasný. A jak vyzkoušíš CR vstřiky, jestli prášej, tak to už vůbec.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
cau automat tahat je blbos prehlidl jsem to sory.vstrik vyskousis tak ze sundas konektor a na pini 1 privedes plus a na2 kostru mel by cvaknout je to vlastne elektromagnetickej ventyl.ale to neresi to ze neni napeti na vstrikovacich.co tlakovy cidlo na liste?je to ta osmicka http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 3_0802/#10
Horys: Dík, vidíš to, ten ventil může kecat, to ještě zkusim. Vstřiky zkoušet nepotřebuju, moc nevěřim, že by jich zakukalo všech 6 najednou.
dexter: Jo, taky si myslim, to byl jenom nápad. Scanner mám 1.3.6, na E39 to plně stačí, ale 1.4 taky dokážu zadobře sehnat.
Ve čtvrtek se vracim ze školy, tak se na to vrhnu, držte mi palce, když do vyjde, tak možná odjedu už zítra.
dexter: Jo, taky si myslim, to byl jenom nápad. Scanner mám 1.3.6, na E39 to plně stačí, ale 1.4 taky dokážu zadobře sehnat.
Ve čtvrtek se vracim ze školy, tak se na to vrhnu, držte mi palce, když do vyjde, tak možná odjedu už zítra.
Tak konečně pokrok, celej den až do večera jsem se vrtal v autě. Vylučuju žhavení, protože i když odpojim konektor od relátka, tak to chytá.
Sehnal jsem si Carsoft 6.5 a dal se pro práce. Bohužel mi z nějakýho důvodu nejde načíst chyby v ŘJ motoru, ale fungujou Live Data.
Při startování mi to ukázalo tlak v railu 80 atmosfér - takže jsem myslel, že bude vadný čidlo. Sundával jsem kvůli němu sání, ale možná mi stačilo sundat jen plast na stěně za motorem. Kámoš přijel Volvem D5, který má na railu to samý čidlo, dokonce pasuje i konektor. To ukázalo jen 30 atmosfér, takže jsem se v neděli kolem oběda vydal shánět měřák, kterej mi změří tlak v railu a přežije to - úspěšně (s upozorněním, že ten budík stojí stejně jako moje auto).
Problém byl s nedostatkem záslepek místo vstřikovačů, sehnal jsem jen dvě (trubky ze starý V3S) a do třetí připojil měřák, tři vstřiky zůstaly připojený. Kamarád mi zatočil motorem a ta svině chytla na tři válce - bez sání, odpojený čidlo tlaku turba, odpojený konektory ke žhavičkám (zkoušel jsem, jestli jsou OK a nechtěl jsem zbytečně vybíjet baterku žhavením). Budík mi byl stejně k ničemu, protože se zasekával na 200 atm. Tím pro mě byla závada jasná - protíkaj vstřiky.
Jenže mi to nedalo, neměl jsem co dělat, tak jsem připojil trubky zpátky a chytlo to zase, takže jsem přidělal sání a zase vrčim, jsem z toho magor. Motor točí tak dvě vteřiny, než naskočí (chytne hned, jak tlak v railu přehoupne 100 atm), na volnoběh je tam podle diagnostiky 348 atm (přesně a pokaždý) maximálně to ukáže necelejch 1400 atm (v otáčkách to pořád stoupá, ale kolem dvou kil je každá rovinka krátká a na menší kvalty mi to rychle odřadí i na manuál). Auto jede jak střela, srovnávali jsme to s tim Volvem (120 kW, manuál), ale i s automatem mám hodně navrch, takže koně rozhodně neubyli.
Umí mi někdo poradit, co se mi to děje? Viděl bych to na vstřiky, takže bych rád věděl kdo, kde a za kolik mi je bude umět vyléčit. Nebo, pokud má někdo zkušenosti s odcházením čidla na railu, byl bych neskonale vděčnej za každou radu. Zítra zkusím zavolat do Měřína do BoschDiesel servisu, co mi na to řeknou. Večer s tim jedu do Brna s očima na diagnostice, tak mi držte palce, ať nevisim někde na svodidlech nebo ať mi to v Brně nestojí jak pomník před barákem.
PS: S tim BMW Scannerem 1.4 jsem asi přestřeli, nabízel mi ho šikovnej známej ze Slovenska, jenže mi nechá jen program s hardwarem dohromady za 10.000,- Sk a bez záruky, takže to možná bude vypadat stejně jako teď, že mi Carsoft nepřečte chyby v motoru.
Sehnal jsem si Carsoft 6.5 a dal se pro práce. Bohužel mi z nějakýho důvodu nejde načíst chyby v ŘJ motoru, ale fungujou Live Data.
Při startování mi to ukázalo tlak v railu 80 atmosfér - takže jsem myslel, že bude vadný čidlo. Sundával jsem kvůli němu sání, ale možná mi stačilo sundat jen plast na stěně za motorem. Kámoš přijel Volvem D5, který má na railu to samý čidlo, dokonce pasuje i konektor. To ukázalo jen 30 atmosfér, takže jsem se v neděli kolem oběda vydal shánět měřák, kterej mi změří tlak v railu a přežije to - úspěšně (s upozorněním, že ten budík stojí stejně jako moje auto).
Problém byl s nedostatkem záslepek místo vstřikovačů, sehnal jsem jen dvě (trubky ze starý V3S) a do třetí připojil měřák, tři vstřiky zůstaly připojený. Kamarád mi zatočil motorem a ta svině chytla na tři válce - bez sání, odpojený čidlo tlaku turba, odpojený konektory ke žhavičkám (zkoušel jsem, jestli jsou OK a nechtěl jsem zbytečně vybíjet baterku žhavením). Budík mi byl stejně k ničemu, protože se zasekával na 200 atm. Tím pro mě byla závada jasná - protíkaj vstřiky.
Jenže mi to nedalo, neměl jsem co dělat, tak jsem připojil trubky zpátky a chytlo to zase, takže jsem přidělal sání a zase vrčim, jsem z toho magor. Motor točí tak dvě vteřiny, než naskočí (chytne hned, jak tlak v railu přehoupne 100 atm), na volnoběh je tam podle diagnostiky 348 atm (přesně a pokaždý) maximálně to ukáže necelejch 1400 atm (v otáčkách to pořád stoupá, ale kolem dvou kil je každá rovinka krátká a na menší kvalty mi to rychle odřadí i na manuál). Auto jede jak střela, srovnávali jsme to s tim Volvem (120 kW, manuál), ale i s automatem mám hodně navrch, takže koně rozhodně neubyli.
Umí mi někdo poradit, co se mi to děje? Viděl bych to na vstřiky, takže bych rád věděl kdo, kde a za kolik mi je bude umět vyléčit. Nebo, pokud má někdo zkušenosti s odcházením čidla na railu, byl bych neskonale vděčnej za každou radu. Zítra zkusím zavolat do Měřína do BoschDiesel servisu, co mi na to řeknou. Večer s tim jedu do Brna s očima na diagnostice, tak mi držte palce, ať nevisim někde na svodidlech nebo ať mi to v Brně nestojí jak pomník před barákem.
PS: S tim BMW Scannerem 1.4 jsem asi přestřeli, nabízel mi ho šikovnej známej ze Slovenska, jenže mi nechá jen program s hardwarem dohromady za 10.000,- Sk a bez záruky, takže to možná bude vypadat stejně jako teď, že mi Carsoft nepřečte chyby v motoru.
Diky moc, to by bylo skvělý, teď jsem dorazil do Brna, budu tady do čtvrtka, auto zatim startuje.
Potřebuju teď ještě jednu věc, kde najdu pojistku od ventilátoru, zdechnul jsem to, zamknul a když jsem odcházel, tak se se mnou auto rozloučilo mohutným asi pětivteřinovým nádechem - zřejmě ježek. Tak mu chci sebrat pojistku, aby mi do rána nevycuc baterku.
Dík za tipy, zdraví Hovi.
Potřebuju teď ještě jednu věc, kde najdu pojistku od ventilátoru, zdechnul jsem to, zamknul a když jsem odcházel, tak se se mnou auto rozloučilo mohutným asi pětivteřinovým nádechem - zřejmě ježek. Tak mu chci sebrat pojistku, aby mi do rána nevycuc baterku.
Dík za tipy, zdraví Hovi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mrkni sem http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... manual+e39
a dej vedet kdy to napychnem.nebo cinkni na 603 276327.jezka ti taky splasim samozrejme novyho za dobrou cenu jestli chces.
a dej vedet kdy to napychnem.nebo cinkni na 603 276327.jezka ti taky splasim samozrejme novyho za dobrou cenu jestli chces.
Horys: Děkuju za diagnostiku, přijel jsem a kupodivu zase nastartoval, jenže tlak v railu byl zase o něco nižší a musel jsem startovat podstatně delší čas, tak čtyři vteřiny, odhaduju.
Pro neznalé, auto startuje, při startu mám v railu něco málo přes 100 atm a točí podstatně delší dobu. Odpoledne jsem to toho zkusil nalít aditiva na čištění trysek a připadá mi to víceméně stejný.
Závady byly:
Žhavení, to je tam od začátku, ale chytne to i s odpojeným konektorem od žhavicího relé.
Váha vzduchu, to připisuju tomu, jak mi auto včera chytlo s oddělaným sáním.
Takže to jasně vidim na protékající trysky, zítra to zkonzultuju s odborníkem, doma bych je vyndal a chystám se je někam odvézt. Zatim mám jednoho člověka tady v Brně nebo ten BoschDiesel servis v Měříně.
Pro neznalé, auto startuje, při startu mám v railu něco málo přes 100 atm a točí podstatně delší dobu. Odpoledne jsem to toho zkusil nalít aditiva na čištění trysek a připadá mi to víceméně stejný.
Závady byly:
Žhavení, to je tam od začátku, ale chytne to i s odpojeným konektorem od žhavicího relé.
Váha vzduchu, to připisuju tomu, jak mi auto včera chytlo s oddělaným sáním.
Takže to jasně vidim na protékající trysky, zítra to zkonzultuju s odborníkem, doma bych je vyndal a chystám se je někam odvézt. Zatim mám jednoho člověka tady v Brně nebo ten BoschDiesel servis v Měříně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
není zač,su rád že jsem mohl aspon trochu pomoct.Zítra ti pošlu to telefoní číslo.Ještě jsem to probíral s jedním známým a říkal že bysme měli skusit vymněnit to vysokotlaký čidlo na tom railu že by se spíš přikláněl k tomu než na ty střiky(určuje množství startovací dávky paliva to by mohl být ten problém)nemusí být upně špatný ale může blbnout.Jinak máš moc krásnýho bavoráka 
