Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samovolné přidávání plynu v E34 525TDS aut.? - Aktualizováno

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
janys
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: úte 21.11.2006 01:00

#1 Příspěvek od janys »

Zdravím,

mám E34 525TDS z roku 94 s automatickou převodovkou. Setkávám se v poslední době s tím, že pokud zařadím D a nechám motor táhnout jen přes spojku (tedy bez přidávání plynu), tu a tam auto "poskočí" dopředu, jako kdybych krátce přidal plyn. Když dojíždím na křižovatku a brzdím, auto má také ještě tendenci "hupsnout" dopředu. Je to pro posádku dost nepříjemné. Když pak stojím v klidu na křižovatce, stále s "Déčkem" a nohou na brzdě, auto se občas "zhoupne" (je to úplně to samé, jako kdybych jednou nohou držel brzdu a druhou nohou šlápnul na plyn) a zakolísají otáčky (cca v rozmezí 500 do 800) a pak se zase srovnají.

Kamarád tvrdí, že je to nemocný vstřik. Já zase mám dojem, že je oddělaný poťák řídící přidávání plynu.

Nějaké jiné nápady či připomínky?

Díky moc ;)
Majk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 26.01.2005 01:00
Bydliště: Praha 9

#2 Příspěvek od Majk »

Zkus zkontorlovat čidlo teploty chladící kapaliny. Kámoška ho takhle měla mrtvý a házelo do normální hodnoty (třeba 90°) najednou -48° a v tu chvíli řídící jednotka přidávala plyn.
janys
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: úte 21.11.2006 01:00

#3 Příspěvek od janys »

Majk píše:Zkus zkontorlovat čidlo teploty chladící kapaliny. Kámoška ho takhle měla mrtvý a házelo do normální hodnoty (třeba 90°) najednou -48° a v tu chvíli řídící jednotka přidávala plyn.


Díky :) To čidlo je ta malá krabička s konektorem na chladiči? Nebo kde se většinou vyskytuje?
Majk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 26.01.2005 01:00
Bydliště: Praha 9

#4 Příspěvek od Majk »

Ona to měla v bloku motoru, s modrým dvoupinovým konektorem. Ale nevím jak to bude u tebe, bylo to na jiným autě.
Majk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 26.01.2005 01:00
Bydliště: Praha 9

#5 Příspěvek od Majk »

Odkud jsi? V Praze můžu doporučit špičkovýho diagnostika p. Hrdličku, kterej to má v malíčku. Už několikrát mi ušetřil dost peněz za metodu pokus-omyl, když jsem od někoho dostal "zaručený" rady.
janys
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: úte 21.11.2006 01:00

#6 Příspěvek od janys »

Majk píše:Odkud jsi? V Praze můžu doporučit špičkovýho diagnostika p. Hrdličku, kterej to má v malíčku. Už několikrát mi ušetřil dost peněz za metodu pokus-omyl, když jsem od někoho dostal "zaručený" rady.


jojo, jsem na Jižáku. Kde se dá tahle zázračná Hrdlička najít? :)
Majk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 26.01.2005 01:00
Bydliště: Praha 9

#7 Příspěvek od Majk »

janys píše:
Majk píše:Odkud jsi? V Praze můžu doporučit špičkovýho diagnostika p. Hrdličku, kterej to má v malíčku. Už několikrát mi ušetřil dost peněz za metodu pokus-omyl, když jsem od někoho dostal "zaručený" rady.


jojo, jsem na Jižáku. Kde se dá tahle zázračná Hrdlička najít? :)


Má to ve Vysočanech, kousíček od M Vysočanská. Je tam konečná trmvaje a u ní slepá ulice, teď si nevzpomenu na název. Tel. je 603422882
janys
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: úte 21.11.2006 01:00

#8 Příspěvek od janys »

Tak jsem byl u pana Hrdličky, za diagnostiku a krátký pokec jsem vypláznul litra :)

Diagnostikou mi zjistil vadné čidlo teploty kapaliny v automatické převodovce (ale nezaručil, že je "stále" vadné). Dále mi poradil, abych natankoval 60 litrů nafty, do toho dal aditivum od Toyoty a koupil novej palivovej filtr.

Prý je v motoru zadělaná nějaká uhlíková drážka, po které jezdí nějaký jezdec... (?) a to aditivum špínu rozežere. Ale než nainvestuju 4000 na tenhle pokus, rád bych věděl, zda je možno tuhle drážku vyčistit ručně, případně by mě zajímalo, jestli to má nějaký vliv na kolísající otáčky...

Momentálně mám tyto problémy:

1) Při brždění v nízkých rychlostech lítají otáčky nahoru dolů, na křižovatku dojíždím s husí kůží, aby mi to nechcíplo.

2) Když zastavím, otáčky 3x za sebou vystřelí nahoru a prudce spadnou dolů. Pak je třeba deset vteřin klid, otáčky drží. Pak zase 3x vystřelí a spadnou

3) Když přeřazuji (automat) z R na D nebo naopak, auto v 60% případů chcípne

4) Když se rozjíždím nebo brzdím s vytočenými koly, auto chcípne (zachvěje se volant, kola se jakoby "zablokují" - že by něco se servem? - a pokud okamžitě nepřidám plyn, tak chcípne)

5) Píská napínací kladka (?)

Bojím se toho, že je v prdeli ten automat :/
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#9 Příspěvek od micko525 »

a co čerpadlo?pokud ti kolísají otáčky,mě to u TDS dělalo taky,když byl studený,a pustil jsem třeba na plno klimu,nebo na místě bez plynu dal kola do rejdu tak chcípnul.A to dojíždění na křižovatku a sem tam když jsem stál na brzdě s D tak si taky jako pohoupnul že jakoby chtěl jet to mi dělalo taky,ale já si myslel žo to bylo tím čerpadlem,každopádně to kolísání otáček to je ono.
janys
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: úte 21.11.2006 01:00

#10 Příspěvek od janys »

micko525 píše:a co čerpadlo?pokud ti kolísají otáčky,mě to u TDS dělalo taky,když byl studený,a pustil jsem třeba na plno klimu,nebo na místě bez plynu dal kola do rejdu tak chcípnul.A to dojíždění na křižovatku a sem tam když jsem stál na brzdě s D tak si taky jako pohoupnul že jakoby chtěl jet to mi dělalo taky,ale já si myslel žo to bylo tím čerpadlem,každopádně to kolísání otáček to je ono.


Hmm, takže že by čerpadlo? No potěš koště...

Jinak ono se to za studena chová mnohem lépe než za tepla. Za studena můžu vytáčet kola, zapínat klimu (ta mi ještě zvýší otáčky, takže je to lepší) a prostě cokoliv. Ale jakmile jsem třeba půl hodinky na cestě nebo nedejbože v koloně a motor se pěkně prohřeje, začne to blbnout.
Odpovědět