Zdraviim, naskytl se mi problem, na ktery mi nikdo nedokaze s urcitosti odpovedet, proto se pokousim nalezt reseni prave zde:):idea:
CCa trikrat se mi v me 523i e39 (1997) stalo to, ze behem jizdy mi z niceho nic vystrelila rucicka teploty vody na maximum, az do cervene indikace. Rikam vystrelila, ale radove to trvalo cca 10 vterin. Pak jsem zpomalil a pustil nohu z plynu...a najednou se ustalila opet na stredove hodnote. Klesani probihalo trosinku pomaleji, ale opet vicemene take do 15 vterin. Toto se mi stalo behem 2 dni jeste jednou...a dnes rano jsem dosel k tomu samemu problemu, ale teplota uz neklesala rychle a musel jsem po otevreni kapoty motoru pockat, az to skutecne schladne na pohodovou stredovou hodnotu. S tim jsem pak odjel a opet vsechno v poradku.
NEVITE PROSIM, CO BY MOHLA BYT pricina tohohle stavu? Slysel jsem ze petky trpi na termostaty, cidla teploty, netesnost chladici soustavy nehorsim pripade praskle hlavy valcu:(...
Nemůže se ti třeba sekat vodní pumpa,nebo neprokluzuje ti na ní řemen? Stačí když to jen parkrát prokouzne a teplota letí nahoru. Ani nepostřehneš na palubce že se ti třeba na chvíli slabounce rozsvítí dobíjení. Tesrmostat to s největší pravděpodobností nebude,ale můžeš ho vyzkoušet v hrnci s horkou vodou. Taky se ti to může někde ucpávat. Bude to asi oříšek to vyčápnout.
Nooo to ja prave absolutne netusim. Volal jsem prave do Renocaru vedoucimu servisu a ten mi rekl, ze by zacal termostatem a pak by overil pumpu. V neposlednim rade taky ventilator klimatizace, jestlize to delalo pri zapnute klime. Taky super, delalo mi to jednou s klimou a 2xbez...takze to asi timhle nebude. Dalsi vec je, ze jsem zjistil , ze mi nikdy nejede ten ventilator uplne vepredu hned za tim celnim pruduchem, a je trosinku zapraskany bordelem, takze treba i to to muze byt:( No nevim, zoufalost me pohlcuje...
Nezdá se mi, že by se Ti takhle rychle přehřál a pak zas zchladil. Nedávno se mi stalo, že ručičky budíků přestaly ukazovat a spadly... pak to zas bylo v pohodě. Občas mi taky dělá brikule ručička ekonoměru (aktuální spotřeby)
Chci tím říct, že je možná problém v palubní desce a ne v motoru. Každopádně to se dá velmi snadno zkontrolovat, když si v menu BC nastavíš funkci pro zobrazení aktuální teploty chladící kapaliny (viď ,Mari ). Pokud nevíš, jak se to dělá, mrkni sem, je to funkce 7.0: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=31276 Provozní teplota mého=tvého motoru by měla být do 105C. Vyšší teplota může znamenat problém...
Během tohohle "přehřátí", spustila se Ti viscospojka?
začal bych nejjednodušším: pustit topení na 32°C a pořádně to odvzdušnit, nejlépe opakovat několikrát, pak zjistit jestli správně funguje viska (o správné funkci tu je toho napsáno dost), pak ta pumpa... pak teprve řešit dál
jestli se ti nesepne el. vrtule se zapnutím klimy, KLIMU NEPOUŠTĚJ!
Ten ventilátor nemusí naskočit pokud neni potřeba. Nezkoušel si to nechat běžet na volnoběch a čekat co to udělá? Vyzkoušej ten termostat, náhoda je blbec.Je to práce na chvíli,dej vařit do hrnce vodu a ponoř ho a budeš vidět hned jestli fachčí.Pak bych šel po tý pumpě.
Ted budu vypadat asi jako magor, ale jak to poznam, ze se mi spustila viscospojka?
U auta ted budu az okolo 17hod, tak hned zkusim ten BC, snad neco jineho zjistim. Problem je v tom, ze mi to udelalo jen 3x a ciste nahodne, takze ted muzu jezdit zase nekolik dni a nic se treba nestane No kez by to byla nejaka mala polozka, to si ted asi preju nejvice...
Mne sa raz na 528i stalo cosi podobne - ale bol silno zavzdusneny system, stracala sa voda, nei za jazdy ale pocas stania. Hladal som chybu dlho lebo ta voda zostavala v plaste - neboli mlaky pod autom ale vylialo sa to az cestou postupne. Potom som zistil ze ked je teple, nic neunika - za studena unikalo okolo toho plastu co je nad termostatom, ta priruba za studena netesnila a pomalicky odtial kvapkala voda ktorej ubytok bol sice nenapadny ale pocas mesiaca zjavny...
Poriesil to novy plast.
mari píše:No jo Susi, náš oblíbený test 7 a je to vyřešený. Stává z tebe nej větší odborník přes teplotu motorů u 523i.
děkuji za kompliment, ale do odborníka mám zatím daleko...
Johny05: BC po nastavení téhle funkce ukazuje teplotu neustále i během jízdy, dokud nevypneš klíček. Můžeš si tak průběžně kontrolovat teplotu a až se ti to přehřeje, budeš mít konkrétní údaje.
Ručička, jen pro Tvou informaci, ukazuje střed od 75C až do bůhvíkam. Když jsem při jedný patálii utrhl odvzdušňovací šroubek na domečku termostatu a narval tam nějakej šroub z garáže (abych dojel z chalupy), kvůli zavzdušněnýmu motoru mi teplota vyskočila i na 111C (to už jsem brzdil a vypínal motor) .... a ručička ukazovala stále střed.
Pokud tedy moje i Tvoje přístrojovka funguje jak má, tak se Ti to umí přehřát nad 110C......
No..tak snad ten BC bude fungovat s tim nastavenim i u me na r.v.1997, a popravde...uz se nemuzu dockat, az to vyzkousim:)
Snad to bude tak, ze kdyz rucicka bude ukazovat nesmysl, tak teplota bude ve skutecnosti normalni...to aspon budu vedet, ze neni v pytli neco v motoru, hmmm?
viscospojka je na vrtuli, která se otáčí na hřídeli společně s vodní pumpou (vrtule za chladičema). Za normálních okolností se na hřídeli protáčí a jakmile teplota dosáhne cca 103C, viscospojka zamezí protáčení a vrtule začne mít otáčky stejné jako motor. - začne hučet a tlačit přes chladiče mnohem více vzduchu. Je to taková poslední záchrana v letních kolonách..
Když prošlápneš plyn, motor (vrtule) hučí jak 12ti-válec.
el. vrtule:
1. rychlost - spustí se se zapnutím tlačítka klimy a běží dokud klimu nevypneš - pokud se nespustí, není to v pořádku
2. a 3.rychlost - dle čidla tlaku v okruhu klimy a/nebo dle teploty vody
problematika el. vrtule, jak správně funguje a co a jak opravit je tu podrobně popsáno - použij Hledat
Johnny05 píše:No..tak snad ten BC bude fungovat s tim nastavenim i u me na r.v.1997, a popravde...uz se nemuzu dockat, az to vyzkousim:) Snad to bude tak, ze kdyz rucicka bude ukazovat nesmysl, tak teplota bude ve skutecnosti normalni...to aspon budu vedet, ze neni v pytli neco v motoru, hmmm?
Taaaaaakze jsem to vcera zkusil, ale zjisteni nevedlo zrovna k prijemnemu prekvapeni:( Ihned po rozjezdu bylo vse v pohode, cca 10 minut po klidne a normalni jizde mestem se mi zacal motor opet prehrivat, ale nyni jiz opravdu pomalu. Pomalu, cca pul minutky stoupala rucicka teploty az k horni hranici, a tesne pred ni se zastavila ihned po tom, co jsem zastavil a vypnul motor. Po cca 5 minutovem cekani jsem zkusil nastartovat, ptz. teplota celkem spadla, a pak se to ihned ustalilo na stred a vse bylo naprosto v poradku. Paaak jedu asi za pul hodiny, a uz si teplotu merim i digitalne palubnim pocitacem (moc diky za pomoc). V jednom momente byla najednou opet rucicka uplne nahore, ale teplota byla pouze 115C, pak se mi to jiz stalo podruhe, a to jiz motor opet pomalu teplotne stoupal, az se usidlil na horni hranici, to jsem ale pri 125C uz vypinal klicek. Pak jen cekam, az to spadne...padalo to opravdu pomalu (cca 1st.C za 2 minuty). Pak uz po kazdem nastartovani a naslednem rozjezdu se teplota pomalu vysvihne nahoru a uz rychle neklesa Co teda ted? Mimochodem, visco spojka se mi spusti, a provozni teplota (stredni poloha ukazatele) je na 100-105C.[/b]
No aspon pri nakupu dilu mi stesti preje. Dneska jsem poridil termostat i novou vodni pumpou s kovovyma lopatkama, tak snad to pristi tyden necham namontovat i spolu s obema novymi remeny (stare byly trosku popraskane - preventivni vymena) a budu verit, ze problem bude vyresen:) V servise mi rekli, ze mi radsi zkusi i natlakovat tu hlavu, jestli nemuze byt nekde praskla, tak snad nebude (udajne by byly priciny trochu jine, nez u me) a bude to kompletne v cajku...
Johnny05 píše:No aspon pri nakupu dilu mi stesti preje. Dneska jsem poridil termostat i novou vodni pumpou s kovovyma lopatkama, tak snad to pristi tyden necham namontovat i spolu s obema novymi remeny (stare byly trosku popraskane - preventivni vymena) a budu verit, ze problem bude vyresen:) V servise mi rekli, ze mi radsi zkusi i natlakovat tu hlavu, jestli nemuze byt nekde praskla, tak snad nebude (udajne by byly priciny trochu jine, nez u me) a bude to kompletne v cajku...
Nejprve bych zkusil tu visko spojku.Když jí podržíš při ohřátém motoru tak je špatná.Mam 523i a měnil jsem ji a preventivně i termostat s tesnenim.Ale co jsem slyšel tak viskospojky jsou slabost BMW.Ted mam už rok klid.Klimu bych do toho nepletl.Rozhodně bych nevypínal klíček při přehřátém motoru ale otevřít haubnu a nechat na volnoběh.Můj názor.Nikomu nenutím