Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
teple starty E39 525 TDS
Zdravim. Aj ked sa to tu preberalo uz vela krat.
Mam problem s nastartovanim ked je teply motor. Ale len vtedy, ked auto s teplym motorom necham stat dlhsie asi ako 15 minut.
Ked vypnem motor a skusam hned nastartovat tak to vzdy chyti bez problemov. Po 30- minutach alebo po hodine uz nastartujem len na 3-4 pokus a aj to na 30 sekundove tocenie. Za studena to startuje dobre.
Mam tam nove trysky. Cerpadlo je repasovane v servise BOSCH a podla protokolu je v poriadku. Pamat chyb v RJ je cista. V com by mohol byt problem ?
este nieco.
Ake otacky ma mat TDS na volnobehu ?
a este jedna vec. Nema niekto na predaj cidlo airbagu na sedadlo spolujazdca ? Nemozem to nikde zohnat.
Vdaka
Mam problem s nastartovanim ked je teply motor. Ale len vtedy, ked auto s teplym motorom necham stat dlhsie asi ako 15 minut.
Ked vypnem motor a skusam hned nastartovat tak to vzdy chyti bez problemov. Po 30- minutach alebo po hodine uz nastartujem len na 3-4 pokus a aj to na 30 sekundove tocenie. Za studena to startuje dobre.
Mam tam nove trysky. Cerpadlo je repasovane v servise BOSCH a podla protokolu je v poriadku. Pamat chyb v RJ je cista. V com by mohol byt problem ?
este nieco.
Ake otacky ma mat TDS na volnobehu ?
a este jedna vec. Nema niekto na predaj cidlo airbagu na sedadlo spolujazdca ? Nemozem to nikde zohnat.
Vdaka
Tohle je divné, kdyby byl problém v podávacím čerpadle v nádrži, tak by to přec muselo dělat i za studena. To samé z netěsností přívodu paliva do motoru. Tohle vypadá na to, že se ti palivo "odněkud" odpařuje po dobu krátkého stání, ale po vychladnutí motoru se palivo tak nějak "pomiluje" a za studena to škrtne jako prd.. Záhada přesně na hovno. Asi se to nehodí, ale přesně tohle jsem měl u Fichtla
a byl to předstich, ale to asi s tímhle moc nesouvysí..
Nechte si narážky
jen píšu své zkušenosti.. 


Nechte si narážky


fafejta píše:Zkusit vyměnit teplotní čidlo pro řj DDE,připadá mi,že by v určitém teplotním pásmu nedávala objektivní údaje.Ale může to dělat i čidlo teploty nafty uložené ve vstřikovacím čerpadle na potenciometru stellwerku,tyto čidla ovlivnují velikost dávky v závislosti na teplotě.
pod ktorym valcom je to cidlo ?
..to cerpadlo dam este raz preskusat a premerat. Tiez sa mi to nezda ze by bolo v poriadku. Jeden chalan este spominal kompresne tlaky ale podla mna by to nestartovalo za tepla vobec keby bola zla kompresia.
Na 524 ked bolo v prdeli tak to nenatocilo ani hned po vypnuti. Tu je prave ta zahada ze hned to chyti.
Táta měl na E34 525TDS něco podobného. měřili jsme všechno možné a nenašli. Pak jeden mechanik co dělal naftu, tak změřil tlaky tak, že kompresorem natlačil vzduch do válce a měřil za jak dlouho ten tlak klesne a zjistil špatné kroužky, protože to teplé rychle utíkalo. Studené to chytlo hned,po vypnutí motoru to chytlo taky hned, ale jak se chvilku nechal stát, tak se mu nechtělo... Třeba ta komprese, ale když ji měřil tlakoměrem a točil přitom startérem, tak se to zdálo být v pořádku.
Dopadneš jak já, budeš sebou vozit petlahev se studenou vodou a polejvat čerpadlo aby vystydlo a nastartoval si. Poslechni pána tds s pytlíkem na hlavě a vrať jim ho. Je to čerpadlo nic jinýho. Najdi si když sem to řešil já. Je tam toho hafl. Dej to někomu kdo tomu rozumí ať ti pošteluje na čerpadle rozdělovací hlavu a budeš mít na nějak čas pokoj ale je to dočasné řešní něco za něco. Čerpadlo máš před smrtí. Já se nafty už naštěstí zbavil právě kvuli těmhle problémum.
Chyba je v čerpadle. Čerpadlo nedokáže včas natlačit naftu přes vysokou kompres do válců za tepla. Je třeba pomoct čerpadlu a podávací čerpadlo to nezvládá, dobré je mít v nádrži aspoň na čárku palivoměru, tj. 20 litrů. Dále je dobré počkat až podávací čerpadlo vypne, asi 15 sekund. Nebo ho nechat natlakovat aspoň 2x, pak už to musí chytnout. Ale stejnak čerpadlo pude do kytek.
No já to teda pochopil tak,že on má u teplého motoru problém po 15 min. tudíž když to vypne teplý a vzápětí hned nastartuje tak to chytne ,ale problém nastane po 15 min.Kdyby bylo vstřikovací čerpadlo KO,tak bude dlouze startovat hned a né až po 15 min.Nebo jsem to teda špatně pochopil,nebo jak je to teda????
Palom píše:fafejta píše:Zkusit vyměnit teplotní čidlo pro řj DDE,připadá mi,že by v určitém teplotním pásmu nedávala objektivní údaje.Ale může to dělat i čidlo teploty nafty uložené ve vstřikovacím čerpadle na potenciometru stellwerku,tyto čidla ovlivnují velikost dávky v závislosti na teplotě.
pod ktorym valcom je to cidlo ?
..to cerpadlo dam este raz preskusat a premerat. Tiez sa mi to nezda ze by bolo v poriadku. Jeden chalan este spominal kompresne tlaky ale podla mna by to nestartovalo za tepla vobec keby bola zla kompresia.
Na 524 ked bolo v prdeli tak to nenatocilo ani hned po vypnuti. Tu je prave ta zahada ze hned to chyti.
To čidlo je bud druhé nebo třetí v pořadí od rozvodů.Po sundání konektoru je zelené a má dva kontakty.Zkus ho na zkoušku po tich 15 min. odpojit a zkusit nastartit,když to chytne hned (při odpojném čidle) tak se jim ta repase vstřikovacího čerpadla moc nepovedal.

fafejta píše:No já to teda pochopil tak,že on má u teplého motoru problém po 15 min. tudíž když to vypne teplý a vzápětí hned nastartuje tak to chytne ,ale problém nastane po 15 min.Kdyby bylo vstřikovací čerpadlo KO,tak bude dlouze startovat hned a né až po 15 min.Nebo jsem to teda špatně pochopil,nebo jak je to teda????
Presne tak, pochopil si to spravne. Mne je tiez divne ze to chyti aj s teplym motorom ked to vyskusam hned po vypnuti. Ale po 15 - 20 minutach uz nie. Len toci a toci a toci

Preto sa mi nezda ze by to bolo vstrekovacie cerpadlo. Uz ma to sere
VlastikS píše:Chyba je v čerpadle. Čerpadlo nedokáže včas natlačit naftu přes vysokou kompres do válců za tepla. Je třeba pomoct čerpadlu a podávací čerpadlo to nezvládá, dobré je mít v nádrži aspoň na čárku palivoměru, tj. 20 litrů. Dále je dobré počkat až podávací čerpadlo vypne, asi 15 sekund. Nebo ho nechat natlakovat aspoň 2x, pak už to musí chytnout. Ale stejnak čerpadlo pude do kytek.
Pripájam sa k názoru
Tiež ako skoro každeho tdskara ma trapia teple starty. Najhorsie to je ked mám malo nafty vtedy nepomože nic len tocit ale snazim sa mat vzdy viac. A nechávam ho po nažhavení dlhsie este tak 10sec. a až potom startujem a pomáha to, kolkorázy chytí na brnk. Ked normalne nazhavim tak to dlhsie toci. Ja som si už zvykol.
fafejta píše:No já to teda pochopil tak,že on má u teplého motoru problém po 15 min. tudíž když to vypne teplý a vzápětí hned nastartuje tak to chytne ,ale problém nastane po 15 min.Kdyby bylo vstřikovací čerpadlo KO,tak bude dlouze startovat hned a né až po 15 min.Nebo jsem to teda špatně pochopil,nebo jak je to teda????
Presne tak, pochopil si to spravne. Mne je tiez divne ze to chyti aj s teplym motorom ked to vyskusam hned po vypnuti. Ale po 15 - 20 minutach uz nie. Len toci a toci a toci
Preto sa mi nezda ze by to bolo vstrekovacie cerpadlo. Uz ma to sere