Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Palivova pumpa E34 TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)

#1 Příspěvek od rzich »

Jak zjistit zda funguje ci ne?Tlaci hned nebo po startu?Kolem 20l na palivomeru se to potvora zavzdusnuje a nechyta tak jak ma.
karlos0609
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Č. Krumlov

#2 Příspěvek od karlos0609 »

Odpoj hadici, co jde do palivového filtru. Vyndej relé palivového čerpadla u ŘJ (hnědý, oranžový... to už nevim...) a propoj drátem zdířky 30 a 87 a z té hadice Ti musí téci nafta. Pokud ne, tak je to vypadá na KO čepradla.
A nebo jezdi tankovat už když je ručka u 20 litrů a nemusíš nic řešit, jako já. :-)
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)

#3 Příspěvek od rzich »

to tak delam ale sere me to,pry to ma vliv i na vykon motoru.
fafejta

#4 Příspěvek od fafejta »

rzich píše:Jak zjistit zda funguje ci ne?Tlaci hned nebo po startu?Kolem 20l na palivomeru se to potvora zavzdusnuje a nechyta tak jak ma.




Palivové dopravní čerpadlo co je v nádrži jde současně s žhavením,a po startu pořád.Po odšroubování nalévacího víčka od nádrže je slyšet.Je spínané oranžovým relém v kastlíku řj.Nic bych nerozpojoval,akorád se to zavzdušní,a ta nafta pak není tam kde by být měla,protože se to s ní zároven maže.
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#5 Příspěvek od Sirup »

Určitě bych ho vyměnil co nejdříve !!!
Já sem to odkládal a po týdnu mě to nechalo v provozu :roll:
Takže to vyměn a máš pokoj....
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)

#6 Příspěvek od rzich »

ja jen abych to nemenil zbytecnetak se ptam jak to poznam ze fakt nejede,tlak tam stejne nezmerim....
karlos0609
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Č. Krumlov

#7 Příspěvek od karlos0609 »

Já takhle jezdím už přes rok a pohoda. Ručička u dvacítky a hurá tankovat. A nikdy žádný problém. Naftový čerpadlo si to dokáže v pohodě nasát samo.
Na výkon to vliv nemá, je jen podávací. Spousta jinejch aut ho nemá a taky jezdí.

to fafejta:
Nesmíš to rozpojovat když motor běží... To se Ti to pak zavzdušní a chcípne. :-) Jinak je to OK a zavzdušnění nehrozí.
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov

#8 Příspěvek od VlastikS »

rzich píše:Jak zjistit zda funguje ci ne?Tlaci hned nebo po startu?Kolem 20l na palivomeru se to potvora zavzdusnuje a nechyta tak jak ma.


Šroubovák s nástavci, dva drátky cca 5m.
Stačí odšroubovat ten dekl, napojit drátky z baterky na konektor pětikolík pokus omyl uvidí se jestli fachá.

Měl jsem původně pocit, že to podávací čerpadlo fachčí pouze a jen před nastartováním a je napojen společně s relé žhavení. Protože pět minut při volnoběhu po nastartování nevykazoval žádné účinky sepnutí.
Asi kluci kvůli vám zapojím elektrický 12V zvoneček, jestli to podávací čerpadlo fachá i během jízdy... :D
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#9 Příspěvek od Sirup »

VlastikS píše:
rzich píše:Jak zjistit zda funguje ci ne?Tlaci hned nebo po startu?Kolem 20l na palivomeru se to potvora zavzdusnuje a nechyta tak jak ma.


Šroubovák s nástavci, dva drátky cca 5m.
Stačí odšroubovat ten dekl, napojit drátky z baterky na konektor pětikolík pokus omyl uvidí se jestli fachá.

Měl jsem původně pocit, že to podávací čerpadlo fachčí pouze a jen před nastartováním a je napojen společně s relé žhavení. Protože pět minut při volnoběhu po nastartování nevykazoval žádné účinky sepnutí.
Asi kluci kvůli vám zapojím elektrický 12V zvoneček, jestli to podávací čerpadlo fachá i během jízdy... :D

My sme to taky zkoušeli a fachalo čerpoadlo....ale někdy ti jde pravidelně a někdy ne.....je to jak se mu chce....a chvili to tak jezdí dlouho a někdy ne a nechá ho to někde....takže u mě se to vyměnilo a bylo po problému
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#10 Příspěvek od Kail »

Mám v haj*lu podávací čerpadlo - pod 20l nafty v nádrži to nechytalo,tak jsem tankoval do plna a asi týden s tím jezdil a dnes jsem to chcípnul a už nenatočil.
Když zapnu klíček tak svítí kontrolka vstřiků a žhavení,motor točí ale nechytne - může to být tím že je to podávací čerpadlo total KO?

Popř čím jiným?Dík
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#11 Příspěvek od Ji-rka »

Kail píše:Mám v haj*lu podávací čerpadlo - pod 20l nafty v nádrži to nechytalo,tak jsem tankoval do plna a asi týden s tím jezdil a dnes jsem to chcípnul a už nenatočil.
Když zapnu klíček tak svítí kontrolka vstřiků a žhavení,motor točí ale nechytne - může to být tím že je to podávací čerpadlo total KO?

Popř čím jiným?Dík


tak něco podobného řešim taky: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=80686
huncak
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 19.06.2008 00:00

#12 Příspěvek od huncak »

pokud máš v pořádku palivovej systém,tak to v pohodě jezdí i bez čerpadla.měl jsem ho omylem odpojené a v pohodě to jezdilo i startovalo i s minimem paliva v nádrži.rozdíl po zapojení byl pouze minimální v době startu,s funkčním čerpadlem to chytá okamžitě a bez čerpadla tak na třetí otočení motoru.pokud bych to nevyzkoušel ani bych to nepoznal.každopádně bych doporučoval ho prověřit a rozchodit,výrobce ví proč ho tam dává
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#13 Příspěvek od Kail »

Už jsem na to přišel,byla to totální blbost,viz v tému vedle na který odkazoval jir-ka
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice

#14 Příspěvek od blinker »

Ahoj, mám 525TDS tour 11/1995. v porovnání s předchozim 325TDS mě zaujala svítící kontrolka vstřiku před nastartováním, svítí trošku kratší dobu než žhavení.

počkám až nažhaví, nastartuju tak na sekundu, motor hned chytne, ale zase hned chcípne a takhle třeba 3x - 5x. Souvisí to s palivem, takže jsem se začal zajímat podávacím čerpadlem, který jsem neslyšel, tak jsem ho vyndal zkusil natvrdo na baterku a hele točí a podává. Potom mě do dovedlo k relé podávacího čerpadla a zjistil jsem, že ono čerpadlo sice sepne, ale vůbec nevydrží tlačit, maximálně 2sec. Když vyřadím relé a propjím piny 30 a 87, tak čerpadlo tlačí furt, pěkně protlačí i palivový filtr. Nějak se mi to nezdá, hlavně to chcípání když už to chytlo.

Prosím o radu, každý nápad, nemůže to být ten chcípák o kterém tu mluvíte? jsem lama, takže vůbec nevím k čemu je.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

nemas netesne cerpadlo? tym myslim ze tecie, ale fest, potom klesa inertny tlak, a hned to chcipa, udrzi sa tak 2-3s, iny dovod je prilis mala davka nafty, ale pokial si nehybal s poziciou el. hlavy tak sa to samo len tak nevysere. Chcipak je normalne nazvany STOP selenoid na hydraulickej hlave cerpadla, ovlada to RJ, mozes zmerat multimetrom ci po tom ako to skape, stale drzi 12V. Inac by som odporucal zaviest do cerpadla naftu z 2L flasky pri motore, a nastartovat tak, neviem ci mas priesvitnu hadicku od filtra do cerpadla, ale ak sa ti tam hrnie vzduch nieje moc co riesit :D
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice

#16 Příspěvek od blinker »

na vstřikovací čerpadlo jsem vůbec nesahal, ale máš pravdu, chová se to jak kdyby se tam okamžitě nasál vzduch, trošku uchcával řídící vstřik, ale ten jsem vyměnil a ničemu to nepomohlo. Mohlo by to mít spojitost s tím, že se podávací čerpadlo zapne vždy jen na 1-2sec a hned se zas vypne?

Dá se to nějak potvrdit a popřípadě přetěsnit?
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice

#17 Příspěvek od blinker »

průhlednou hadičku nemám, mám tam ale balónek na natlakování a do něj se dostává vzduch... A ještě taky informace, že když to naskočí tak už jede a nechcípne, ale ten start je horší.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#18 Příspěvek od starynovy »

to auto funguje uplne normalne aj bez podavacky, ked mas balonik tak sa nemas coho bat ani v pripade ze vyzeres rezervu. Moj tip je drziak filtru, prisavalo mi to odtial ako sibnute, vymena 4 O-kruzkov ktore su v tych kolienkach nepomohla, a stale to tadial salo-verdikt: pokial je v prdeli podavacka, auto s tym filter boxom proste nepojde, ak ano tak to brutalne prisava a v tahu trha (podtlak), pripadne uplne vysadi. Riesenie je trivialne, vyhodit ten BMW bastl co najdalej od toho auta, a dat tam obycajny filter ako ma TDI, tj. kovovy obal, hore ma odvzdusnovaci srob, a 2 kovove rurky, na tie pichnes nove hadicky so sponkami, a uz si len jazdis.. vediet toto skor tak sa s tym svojim serem zase o mesiac menej, momentalne mam uspesne nabehanych 10 tisic bez podavacky, auto taha bez problemov, v hadicke nieje jedina bublinka, nafta nepada. Ja tam mam nejaky z Land Roveru za 150korun.
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice

#19 Příspěvek od blinker »

A to, že při žhavení svítí chvíli i kontrolka vstřiků ti dělá taky? a nějakej nápad, proč mi to podávací čerpadlo nechce tlačit? Nedostává náhodou nějakou informaci od vstřikovacího čerpadla o tlaku?

Ten "BMW bastl" ale předehřívá naftu, to se docela hodí, zacvaknout tam ty packy šli opravdu ztěžka, neřekl bych že netěsní.

Tou informací že to dělá když netěsní vstřikovací čerpadlo jsi mě trošku vyděsil a dál to nerozvádíš :? :wink:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#20 Příspěvek od starynovy »

to je normalne, pred startom to ma zasvietit ako kontrola ziarovky. Predohrev nafty ti je naprd pokial nebyvas na sibiri, neviem v com ti to pomoze ak je parafin v nadrzi, vo filtri, a cerpadle, ja byvam na Orave a -30°C tu byva v zime bezne, VIF+zimna nafta, ziadny predohrev ta nezachrani. Vo vstrekovacom cerpadle je tlak, takze ak je netesne tak tecie, to by si snad videl. A posledne, to ze si myslis ze tie kolienka tesnia, je sice pekne, ale ja som si mesiac odlaboroval.
Odpovědět