Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna oleje E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od aDAm_2 »

Tak se mi pomalu blíží výměna oleje na mé E34 M50 a tak by mě zajímalo jestli to není problém udělat svépomocí. Oleje jsem normal doma měnil ale to byly obyč auta jako shades, toledo, mondeo :D

1. nevím co tam byl dáván za olej (musim ještě zjistit od miguela)
2. má to nalítáno 223tis
3. kolik se tam vubec vleze oleje?
4. je tam ta výměna nějak extra dělaná nebo jen odšroubuju někde na vaně výpušťák, vypustím, vyměním filtr a naliju vrchem nový?
5. jak je to pak s resetem oil service?

jinak někde mi upouští chladič oleje, mám v té vaničce pod ním olej :( doufám že to budou hadice a ne olej :( a ještě je vidět že trochu prosakuje olej přes víko na motoru. Setkal se někdo s těmito problémy? je problém vyměnit těsnění na tom víku?
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#2 Příspěvek od Rendis »

Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BMWPower »

To Adam: Pokud bys něco nevěděl tak se ozvi... :wink:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od aDAm_2 »

hezky ale o výměně oleje tam nic nevidím
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od aDAm_2 »

BMWPower: no pokud můžeš tak se tady rozepiš. Ja ještě ten motor nějak neobhlížel jaké jsou tam přístupy ale pokud máš nějaké poznatky na co dát pozor, jaký olej zvolit a jak resnout oil service tak sem s nima :)
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#6 Příspěvek od fotobobo »

Cau,
mam dotaz na vymenu oleje.
Cca pred pul rokem jsem menil olej, a v servisu mi nulovali
ty diody. (oil service)

Ted mam nalitano 7.800km a z tech zelenych diod ubyly jen dve.

Je teda pravda, ze s tim moc nejezdim. Maximalne tak 1x tydne
a tak 200km.

Mam ten olej vymenit po 10.000 i kdyz ty diody budou stale
v zelenem?

Diky
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od BMWPower »

K diodám:
Záleží jak se s autem jezdí. Mě u E34 525i olej vydržel okolo 15 000km. pokud se bude jezdit s těžkou nohou tak diody budou nabíhat dříve a pokud se jezdí normálně popř. na úsporu-diody a nutná výměna oleje se bude provádět po delší době.

Pár slov k zážehovým(benzínovým) motorům:
budem-li jezdit na příliš obohacené palivo(V-Power 100 či N98) nebo jezdit polehounky s lehkou nohou, jezdit krátké trasy, na kterých se motor pořádně neprohřeje, výsledek je nedokonalé spalování. tím vznikají saze, nespálený olej apod. svinstva. to vede k výskytu mazlavých hmot, kyselin a asfaltu. Tyto neřádstva se usazují na studených válcích a dostávají se až ke klikovce, kde je splachuje olejový film. Tímto dosáhneme špatného mazání pístů a zředění oleje=zhorší se mazání.

Pokud autu budem šlapat za krk a honit ho jak nadmutou kozu tak dochází k odpařování zbylých částí paliva a oleje. Tímto také dosáhneme toho, že motor si vezme o něco víc oleje.

Co z toho plyne??? Jezdit např. úsporně ale nebát se to někdy provětrat...
:lol:

Ideální olej do E34 je 15W-40. Tento olej má vyšší mazací schopnost, tzn. že se dokáže přizpůsobit teplotním poměrům a neztrácí vlastnosti i při vyšším zahřátí.

Výměna oleje:
Ideální je montážní jáma-pokud není k dispozici tak se dá použít zvedák a podpěry.


Co budeme potřebovat za vercajk a ND???
Záleží na typu motoru...a to: nástroj na povolení olej filtru(já na 525i měl olejáč v komoře na vrchu motoru-stačilo povolit matku a shodit víko), sadu klíčů-13,17,19-záleží podle matek a šroubů. pochopitelně nějakou nádobu na starý olej :lol: .

ND- olejový filtr pro daný typ motoru+těsnění,těsnění pod vypouštěcí šroub(je to taková hliníková podložka, těsnění víka olej. filtru tzv. O-kroužek. Pochopitelně olej...a kolik litrů???

518i = 4,0L
520i do r. 90 = 4,25L
525i do r. 90 = 4,25L
520i od r. 90 = 5,75L
525i od r. 90 = 5,75L
530i a 535i = 5,75L
530i a 540i (8 válců) = 7,5L
524td = 6,0L
525td/tds = 6,75L
525ix = 6,5L

Výměna oleje:
-Musíme zahřát motor na provozní teplotu
-Vozidlo musí stát vodorovně
-Odšroubujeme kryt motoru(to je to co pokud není urvané kryje olejovou vanu
-Pod vypouštěcí šroub dáme nádobu na starý olej
-Vyšroubujeme vypouštěcí šroub
-Odstraníme olej. filtr(záleží na typu motoru-podle toho použijeme buď povolovák na olej. filtry a nebo odděláme víko...)
-Vyčistíme přírubu olej. filtru palivem
nový těs. kroužek potřeme novým mot. olejem
-Našroubujeme nový olej filtr(bohatě stačí rukou). Takto je to u modelů 520i, 525i do r.90, 530i (M30), 535i.

U modelů 518i, 520i, 525i od r. 90, u nafťáků (524td,525td/tds)
-u 524td nám víko olej filtru drží dva šrouby. Je nutné zde vyměnit jak těsnění víka tak i těsnění na zpětném odvodu oleje-je to ta trubka co čučí z víka směrem do motoru).
-Ostatní modely mají víko pouze na jeden šroub, který se nachází v prostřed víka
-Tak tedy povolíme a vytáhneme víko olej. filtru
-Vytáhneme olej. filtr
-Vyčistíme palivem, pomažeme všechny nové těsnící kroužky novým mot. olejem
-Vložíme nový olej. filtr
-Vyčistíme taky víko a dáme nové těsnění jak na středovém šroubu tak na víku
-Nasadíme rovně (kolmo) seshora víko olej. filtru se zpětným vedením oleje a zamáčkneme ho. Zpětné vedení dosedne přesně do daného otvoru na dně komory pro olej. filtr.
-Dotáhneme šroub(y) na víku
-Našroubujeme vypoštěcí šroub s novým těsnícím kroužkem
-Nalijeme plnícím hrdlem dané množství oleje(podle typu motoru)
-Po kontrole, nastartujeme motor. Držíme ho asi na 2 500ot. než zhasne kontrolka mazání (tak 3-5sekund)
- vypneme motor a pak vyčkáme 5-10min. než olej steče-pak zkontrolujeme měrkou množství oleje(pokud bude třeba tak dolejeme. mezi min. a max. se vleze zhruba 1L oleje)
-S autem po ujetí pár km zkontrolujeme: vypošťecí šroub, olej. filtr zda někde nepropuští.

K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...

Uffff...no a to je asi tak vše...

-
:lol: :lol: :lol:

Jo a nezapomenout tam vrátit ten dekl co kryje olejovou vanu-teda pokud jsme ho předtím sundávali... :lol: :lol:
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od alpineman »

[quote="BMWPower"]

K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...

[/quote]

U motoru M30, jsem resetoval sám v 20-PIN zásuvce s přehledem, ale u M50 se mi to nikdy nepodařilo. Takže fakt raději do servisu kde mají RESETER - otázka 1. minuty.
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#9 Příspěvek od fotobobo »

BMWPower píše:K diodám:
Záleží jak se s autem jezdí. Mě u E34 525i olej vydržel okolo 15 000km. pokud se bude jezdit s těžkou nohou tak diody budou nabíhat dříve a pokud se jezdí normálně popř. na úsporu-diody a nutná výměna oleje se bude provádět po delší době.

Pár slov k zážehovým(benzínovým) motorům:
budem-li jezdit na příliš obohacené palivo(V-Power 100 či N98) nebo jezdit polehounky s lehkou nohou, jezdit krátké trasy, na kterých se motor pořádně neprohřeje, výsledek je nedokonalé spalování. tím vznikají saze, nespálený olej apod. svinstva. to vede k výskytu mazlavých hmot, kyselin a asfaltu. Tyto neřádstva se usazují na studených válcích a dostávají se až ke klikovce, kde je splachuje olejový film. Tímto dosáhneme špatného mazání pístů a zředění oleje=zhorší se mazání.

Pokud autu budem šlapat za krk a honit ho jak nadmutou kozu tak dochází k odpařování zbylých částí paliva a oleje. Tímto také dosáhneme toho, že motor si vezme o něco víc oleje.

Co z toho plyne??? Jezdit např. úsporně ale nebát se to někdy provětrat...
:lol:

Ideální olej do E34 je 15W-40. Tento olej má vyšší mazací schopnost, tzn. že se dokáže přizpůsobit teplotním poměrům a neztrácí vlastnosti i při vyšším zahřátí.

Výměna oleje:
Ideální je montážní jáma-pokud není k dispozici tak se dá použít zvedák a podpěry.


Co budeme potřebovat za vercajk a ND???
Záleží na typu motoru...a to: nástroj na povolení olej filtru(já na 525i měl olejáč v komoře na vrchu motoru-stačilo povolit matku a shodit víko), sadu klíčů-13,17,19-záleží podle matek a šroubů. pochopitelně nějakou nádobu na starý olej :lol: .

ND- olejový filtr pro daný typ motoru+těsnění,těsnění pod vypouštěcí šroub(je to taková hliníková podložka, těsnění víka olej. filtru tzv. O-kroužek. Pochopitelně olej...a kolik litrů???

518i = 4,0L
520i do r. 90 = 4,25L
525i do r. 90 = 4,25L
520i od r. 90 = 5,75L
525i od r. 90 = 5,75L
530i a 535i = 5,75L
530i a 540i (8 válců) = 7,5L
524td = 6,0L
525td/tds = 6,75L
525ix = 6,5L

Výměna oleje:
-Musíme zahřát motor na provozní teplotu
-Vozidlo musí stát vodorovně
-Odšroubujeme kryt motoru(to je to co pokud není urvané kryje olejovou vanu
-Pod vypouštěcí šroub dáme nádobu na starý olej
-Vyšroubujeme vypouštěcí šroub
-Odstraníme olej. filtr(záleží na typu motoru-podle toho použijeme buď povolovák na olej. filtry a nebo odděláme víko...)
-Vyčistíme přírubu olej. filtru palivem
nový těs. kroužek potřeme novým mot. olejem
-Našroubujeme nový olej filtr(bohatě stačí rukou). Takto je to u modelů 520i, 525i do r.90, 530i (M30), 535i.

U modelů 518i, 520i, 525i od r. 90, u nafťáků (524td,525td/tds)
-u 524td nám víko olej filtru drží dva šrouby. Je nutné zde vyměnit jak těsnění víka tak i těsnění na zpětném odvodu oleje-je to ta trubka co čučí z víka směrem do motoru).
-Ostatní modely mají víko pouze na jeden šroub, který se nachází v prostřed víka
-Tak tedy povolíme a vytáhneme víko olej. filtru
-Vytáhneme olej. filtr
-Vyčistíme palivem, pomažeme všechny nové těsnící kroužky novým mot. olejem
-Vložíme nový olej. filtr
-Vyčistíme taky víko a dáme nové těsnění jak na středovém šroubu tak na víku
-Nasadíme rovně (kolmo) seshora víko olej. filtru se zpětným vedením oleje a zamáčkneme ho. Zpětné vedení dosedne přesně do daného otvoru na dně komory pro olej. filtr.
-Dotáhneme šroub(y) na víku
-Našroubujeme vypoštěcí šroub s novým těsnícím kroužkem
-Nalijeme plnícím hrdlem dané množství oleje(podle typu motoru)
-Po kontrole, nastartujeme motor. Držíme ho asi na 2 500ot. než zhasne kontrolka mazání (tak 3-5sekund)
- vypneme motor a pak vyčkáme 5-10min. než olej steče-pak zkontrolujeme měrkou množství oleje(pokud bude třeba tak dolejeme. mezi min. a max. se vleze zhruba 1L oleje)
-S autem po ujetí pár km zkontrolujeme: vypošťecí šroub, olej. filtr zda někde nepropuští.

K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...

Uffff...no a to je asi tak vše...

-
:lol: :lol: :lol:

Jo a nezapomenout tam vrátit ten dekl co kryje olejovou vanu-teda pokud jsme ho předtím sundávali... :lol: :lol:




Dobrej navod :) :rock: a popisek.
Ale bohuzel jsem z toho nepochopil, zda mam poslouchat ty diody,
a menit olej u toho TDS az to bude v cervenym, nebo poslouchat
predchoziho majitele a menit ho pokazdy pri 8.000 km

:smich:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

sleduj diody! až se ti ukáže oranž a nápis OILSERVICE.neřeš to.já měním olej až někdy v červeném ca.po 16.tis.km.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#11 Příspěvek od Strosek »

To je docela dost ne. :D

Olej by se měl měnit asi podle doporučení výrobce oleje, ne.

Na nějaký diodky, který zhasínaj skoro jak je napadne bych se radši vysral. Ty pro mě nejsou vůbec směroplatný. :wink:

Měnit olej po 8tkm je dobrá rada. Na diody nehleď :!:
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#12 Příspěvek od fotobobo »

tds píše:sleduj diody! až se ti ukáže oranž a nápis OILSERVICE.neřeš to.já měním olej až někdy v červeném ca.po 16.tis.km.


Ja si taky myslim ze to dava smysl. Proc by tam ty diody jinak byly
kdyby si to kazdej menil jak chce.

Posledni olej jsem tam daval Mobil 10w40
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#13 Příspěvek od Strosek »

Mysli si co chceš. Pokud se při tom můžeš opřít o nějaký znalosti, zkušenosti. Je to jenom tvoje věc. Měň si olej třeba po 50tkm.

Ještě jednou ti píšu - olej se mění podle doporučení výrobce oleje. Výrobce auta vymyslel diody, který maj spíš upozorňovat.

Vem si třeba situaci, když by byla E34 vyrobena v roce 1994 a od té doby by najela pouze několik set km, možná pár tisíc. Pořád by svítily zelený diody. Vyměnil by jsi ten 14 let starej olej ? Asi ne, viď, protože by svítily zelený diody. Ono by se to asi nestalo, protože ten systém fungování diod je docela sofistikovanej, není to pouhý počítadlo kilometrů - bere to na zřetel spoustu činitelů. Asi i dobu - takže by to asi díky těm 14 letům asi svítilo červeně. Ale to nevím jistě.

Měnit olej po 16 tkm se mi zdá docela dost.

Poslední otázka k zamyšlení. Kterej olej bude fungovat líp - novej nebo ten co má nalítáno 16 tkm ? :o

Nic ve zlým, jenom diskutujem. :D
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#14 Příspěvek od Kail »

Jak jsi sám napsal,to s těma 14 lety je blbost - ten systém bere na zřetel i dobu po výměně,a je to celkově dost vymakaný,když s autem jezdíš klobouka,ta najedeš třeba 12 000Km,když na něj jóó šlapeš tak ti to ukáže oilservis už třeba po 7000Km...

Není jediný důvod tomu nevěřit,tak nevymýšlejte ptákoviny a trošku tomu autu věřte,ono si umí říct,když něco potřebuje :wink:


A k tomu oleji - řekni,jaký olej bude mít lepší vlastnosti?Ten co má najeto 8000Km,nebo ten co má 1000Km???Z toho plyne že bys ho měl měnit nejlépe každý den :twisted: :D .


TDS si samozřejmně dělal srandu,protože se nejspíš nemůže dívat na tuhle diskuzi plnou bludů a blábolů :lol:


PS: Pokud máte peněz na rozhazování,tak samozřejmně můžete měnit olej třeba každou hodinu,pokud ne,tak podle diod (a kór když používáte kvalitní olej,tam se není čeho bát...).
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#15 Příspěvek od Strosek »

Kail píše:...

Není jediný důvod tomu nevěřit,tak nevymýšlejte ptákoviny a trošku tomu autu věřte,ono si umí říct,když něco potřebuje :wink:


Jistě, že není důvod tomu nevěřit. Jen jsem napsal svůj postoj k věci - že nečekám na to až na mi začne svítit nápis "oilservice" Dávám svýmu autu novej kvalitní olej po cca 8 000,- km, navíc taky proto, protože jezdím na LPG. A jak napsal "tds", nápis "oliservice" se může zobrazit taky klidně až po 16 tkm. Věřím tomu, že to nebyla sranda. Já u svýho auta měním olej bez ohledu na zelený, oranžový, ... diody. Když výrobce oleje doporučuje provést výměnu po 15 tkm, tak nevím proč bych měl chytračit a čekat na to, až co mi řekne auto. Jestli si myslí, že už bych měl měnit olej, nebo ne.

Kail píše:A k tomu oleji - řekni,jaký olej bude mít lepší vlastnosti?Ten co má najeto 8000Km,nebo ten co má 1000Km???Z toho plyne že bys ho měl měnit nejlépe každý den :twisted: :D .


No, to jsem tím chtěl říct - měňte olej každý den. Před tím, než zabalíte auto do dek před spaním.

Kail píše:TDS si samozřejmně dělal srandu,protože se nejspíš nemůže dívat na tuhle diskuzi plnou bludů a blábolů :lol:

Jo, jak to víš ? Ty jsi s ním o tom mluvil ?


Jinak toto je původní dotaz:
fotobobo píše:Ted mam nalitano 7.800km a z tech zelenych diod ubyly jen dve.

Mam ten olej vymenit po 10.000 i kdyz ty diody budou stale
v zelenem?

Diky


Pokud mu předchozí majitel doporučil, aby měnil jako on olej po 8 tkm a on se ptá, jestli musí, když mu ubyly jen dvě diodky. Tak já mu píšu svůj názor, že já bych o tom vůbec nepřemýšlel. A na oleji bych nešetřil. Měnit ho po 8 tkm není podle mě žádná "přecitlivělost",...
Myslím, že těch pár korun za olej a filtr nikho nezabije.

Je mi jasný, že to někomu může připadat jako zbytečnost. Přehnaná úzkostlivost. Já najedu přes 8 tkm = měnim mot. olej. Diody nesleduju.
I když si oilservice samozřejmě při výměně vynuluju, ale spíš jen proto, že to při startování líp vypadá.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#16 Příspěvek od Kail »

Tak za 1. :S TDS se podle mně nestane aby ti začal svítit oilservis až po 16tis.,protože je to jak známo diesel a tam se mění olej poněkud častěji,u benzínu to možné je...


Za 2. :Že si dělá srandu jsem poznal podle formulace věty a podle toho že ho zám a vím že svojemu autu dopřává,dál bych to nerozváděl :)


A za 3. :Já měním olej právě cca. kolem 7-8 000Km,jezdím docela kotel a právě při těchto kilometrech se mi zhruba rozsvítí oilservis :wink: ,jinak při mém nájezdu km to vychází asi každé 2 měsíce výměna :wink: a jezdím na FUCHS 5w40 ,takže na oleji taky nešetřím...

Jen se snažím říct že kdybych jezdil klobouka a výměna mi vycházela třeba až po 12 000Km,nebál bych se a měnil bych až po 12 000km :wink:



Jinak k původnímu dotazu :Asi jediný na čem se shodnem je,že když bude Fotobobo měnit olej po 8000Km,rozhdně tím nic nezkazí :wink:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#17 Příspěvek od tds »

Kluci samozřejmě si srandu nedělám (jen částečně), mě se servis ukáže někdy po 13 tis.km a to nejezdím klobouka,občas se stane že přetáhnu až do červené (16tis.km).nevím jak jste došli na to že výrobce oleje předepisuje výměnu oleje po 8tis.!? ba naopak výrobce oleje u 5W/40 LL předepisuje výměnu po 20.tis.km a BMW dle jízdních podmínek jak již psáno cca. od 12-16tis.km.
jen tak pro zajímavost mám v práci služebního R-espace 2,2dt kde je předepsaná výměna 15.tis.km, auto máme od nova a olej se mění jak to vyjde většinou cca.po 35-50 tis.km dnes je na autě najeto 305 tis.km a vše původní vč.turba. s tím olejem by se to zase nemělo tak přehánět je to snůška mýtů a fantazíí měnit olej po 8tis.km.
velmi důležité je ale mít kvalitní jemný fitr oleje jelikož jediné co nejvíc olej znečišťuje je u diesela saze a u benzínu se olej prostě vyčerpá tím že se částečné ředí benzínem pokud se jezdí malé vzdálenosti.je to dlouhé povídání a kdo o tom nic neví at si o tom něco přečte jelikož jsou o tom napsány stohy.dřív se dělali auta s dvojitým filtrováním oleje (prototypy) které najeli 100 tis.km bez problému na výměnu oleje a to zdaleka tak kvalitní oleje jako dnes nebyly.
navíc u dnešních aut je naprosto bězná výměna po 20tis.km a více.
Tím chci jen říct, řiďte se toho co po Vás ta mašina chce jen tak na koukání to tam výrobci aut nedávají.

kail:Jinak k původnímu dotazu :Asi jediný na čem se shodnem je,že když bude Fotobobo měnit olej po 8000Km,rozhdně tím nic nezkazí
s tím samozřejmě souhlasím nicméně měnit kvalitní olej po 8tis.je jak házet hrách sviním,protože ten kdo najede 30 tis.km za rok a mění olej 2x tak častěji, při olejové náplni za 2tis.Kč+fitr tak si sám spočítá kolik ho to stojí.samozřejmě pokud někdo najede 5tis.km za rok a vymění ho jednou za 2 roky tak tam je to úplně jiná debata.
Jinak pokud někdo jezdí na LPG tak je to taky o něčem jiném.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#18 Příspěvek od Kail »

Jestli do toho Renaulta leješ nějakej longlive olej kterej stojí mimochodem kolem 700kč/l,tak to je zase na nějakou uplně jinou diskuzi,tam opravdu není problém najet 30 000 a i mnohem více km na jednu náplň,pokud to jezdíš na normální olej tak seš u mně docela vidlák,zrovna od tebe bych to nečekal...Ale zase jestli je to služební,na takový auta rádi lidi kašlou...


Jinak pokud s TDS jezdíš na náplň 16000Km,tak to už jseš docela masér a auto bych po tobě nechtěl koupit :roll: :lol:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od aDAm_2 »

nooo hezky popis jak to udelat :D ale takhle to na me pusobi jak nejaka komplikovana operace kdyz nevim kde co je :(
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#20 Příspěvek od tds »

lijeme tam normál 5w-40 LL samozřejmě. stejně tak jak já do tds 5W-40 LL.říkám stane se občas že to je po 16.tis. taky se stalo teda jenom jednou že jsem měl cca.19tis.km.s autem jsem já najel 130tis.km a teda od koupě po dnešek stejné tlaky, olej nežere, motor přede jak kočka.myslím si že spousta lidí by tu mělo spíš na oleji našetřit (myslím tím měniče po 5tis.km) a nechat spravit jiné věci v motoru když chtějí o auto tak pečovat (vstřiky, seřízení čerpadla,atd atd.)
možná by jsi se divil kdyby se udělali dlouhodobé testy s výměnama po 10tis.km a po třeba 20tis.km proč myslíš že to nikdo nedělá takovéhle testy? protože by nenašli žádný rozdíl v opotřebení.je to jen otázka masáže spotřebitele a byznysu.
Kamiony jezdí na olej úplně normálně 60-80tis.km vysvětlíš to nějak?a zdaleka ne na tak kvalitní oleje jako lijeme do aut.
Odpovědět