Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nestartuje E34, ale bude to něco extra...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#1 Příspěvek od berkelay »

Dnes příjdu k autu, odemknu, otočím klíčem v zapalování, otevřu střešní okno, nasadím panel rádia, naladím hudbu chci nastartovat a...nic. Jen takové "cvak" z motorového prostoru, když otočím kličem do poslední polohy. Startér se ani nehne. Nechápu, co to je, bude to něco s elektrikou ale vše jinak funguje OK, okna, zamykání, rádio, budíky, BC... Může tohle dělat řídící jednotka ? Uhryznuté kabely ke startéru ? S autem jinak nic nebylo, před 3dny jsem jel dálku 200km a vše šlapalo jak má.... :cry:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od T613 »

zkus zda spina hlavni motorove rele (je na liste vedle RJ, jsou tam jeste 1-2 dalsi k pumpe atd)

jinak tento pocit znam taky kdy jsem otocil a NIC :lol: jinak receno se mi rozsypal starter :lol:
slapec
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: sob 10.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od slapec »

Já bych to osobně tipnul na baterku. Párkrát jsem viděl, že auto jen cvakalo, ale veškerá elektronika fungovala, ješte chvíli normálně... Zkus to na kabely a uvidíš. Pokud to na kabely bude dělat to samé, tak zkus zařadit ňákou vyšší rychlost (jestli máš manuál) a trochu s tím autem zacukej dopředu dozádu aby se otočil motor. Je možné, že pastorek startéru nechce zaskočit do setrvačníku a tím to jenom cvaká. Pak ješte možnost na startér poklepat kladívkem, ale to je moc humpolácké :? . Napiš jak jsi dopadl, pak kdyžtak budem řešit dál (můžete to být taky ňáká cívka na startéru-na bazaru se nám jednou stalo, že na autě z roku 05 odešla přez noc a druhý den už auto nechytlo... Zkus to a pak písni.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#4 Příspěvek od berkelay »

díky moc kluci !!! Zítra vyzkouším, co mi radíte. Možná to bude vážně ta baterka, třeba v ní ještě nějaká šťáva je ale už ne ampéry na startér, kde je potřeba mnohem víc, než na otevření okýnka. To cvakání se ozývá spíš z okolí pojistek, je to takové hluboké cvakání, bohužel nemám nikoho dalšího, kdo by mi u toho asistoval, snad to nějak pořeším sám. Ještě jsem vypozoroval to, že se mi nějak divně odemyká centrál,jakoby s nějakým odporem, prostě to není takové "lup" jako vždy, ale spíš "ššššššlup", dost blbě se to popisuje :-) Jo a před týdnem jsem našel na té krabici s pojistkama kousek tatranky, nechápu, jak se tam mohla dostat. Ale asi začnu být pověrčivý - když jsem šel na parkoviště a pak zjistil ten problém, tak mi těsně před tím přeběhla před noham přes cestu černá kočka...něco na tom asi bude...
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Marten »

Tak to je baterka.. Mě teď odešla z hodiny na hodinu.. :x
Celý den točila jak nová (měla asi dva roky a pár měsíců) Akuma 100 Ah. Odpoledně jsem přišel a nerožnuly se mi ani kontrolky. Nabíjel jsem ji a vůbec nic. Ani se nechytla. Zkus baterku.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#6 Příspěvek od berkelay »

Tak to je teda náhoda, mám taky Akuma 100Ah, má cca 3roky. Fungovala furt dobře, když auto stálo třeba dva týdny tak pak natočila na břinknutí, v zimě taky po třech dnech stání v mrazech, ale teď už zřejmě zradila.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Marten »

Jj, nakonec jsem koupil BOSH 95 Ah a startovací proud 800 A. Dnes už holt baterky nevydrží co dřív.... :(
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od mario42 »

Je to asi dva týdny, co mi baterka bez předchozích varovných znamení klekla obdobným stylem. Auto normálně odemklo, normálně se rozsvítilo, akorát po otočení klíčkem na polohu startéru se ozvalo hlasité cvak cvak cvak cvak...
Měřil jsem napětí, bylo těsně nad hodnotou 10 voltů, takže palubní elektrika ještě nekapitulovala, ale pro start to bylo zoufale málo. Auto jsem nahodil pomocí kabelů a odjel. Další tři dny klid, při preventivním měření po noční odstávce jsem odečetl vcelku běžnou hodnotu 12,5 volt. Čtvrtý den po incidentu se to objevilo zase, takže jsem podstoupil výměnu baterky a modlil se, aby viníkem nebyl nějaký plazivý proud v kilometrové kabeláži. Ukázalo se, že ta to byla pouze ta baterka.
VELMEN
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od VELMEN »

Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Oldman »

VELMEN píše:Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..
Dovod krátkej životnosti baterky môže byť aj špatne dobíjajúci altík.Takisto aj tieto popísane záležitosti može mať na svedomí alternátor.Podobnú anabázu som si prežil pred 14 dnami,altík dobíjal,nedobíjal než sa odporúčal úplne.A k tomu sa pridala vybitá baterka v multimetri,ukazoval blbo takže som mal poriadne zamotanú šišku.Správne fungujúci altík by mal dávať na baterke pri bežiacom motore a zapnutých spotrebičoch 13.8 V.
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Oldman »

Edit double
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#12 Příspěvek od dexter »

VELMEN píše:Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..


Když ti to po zacloumáni startuje,tak bych to viděl na starter.Asi ti to odflákli. Když ti nepřetočí starter na poprvé,tak tím,že autem zacloumáš určitě baterku nedobiješ.Ovšem jestli slovo zacloumáš neznamená roztáhnu.
:roll:
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#13 Příspěvek od berkelay »

tak nikoho jsem nesehnal, takže pokus o nastartování přes kabely jsem nemohl vyzkoušet, jeden nemá kabely a druhý zase někomu půjčil auto atd., no klasické výmluvy :)
Takže jsem mohl jen změřit napětí na baterce. Dává 12,1V bez zatížení. Nemohl jsem ji měřit během pokusu o startování, protože v jednom člověku se to dělá dost blbě :-) Ještě jsem vyzkoušel rozsvítit světla - svítí naplno, takže baterku jako příčinu asi musím zamítnout co :-( ? Ještě jsem zoufale vyzkoušel nastartovat a oproti včerejšku změna - startér se asi na 1 sekundu ozval, ale tak nějak ztěžka a pak už ani prd. Volal jsem ještě jednomu vzdálenému mechanikovi a ten tvrdí, že tohle dělá na 100% startér a špatné uhlíky v něm. Mám ho prý pobouchat kladívkem, že z něj prý určitě něco vypadne :-) Zítra snad už bude mít někdo čas a vyzkouším nastartovat přes kabely, případně se postarat o ten startér. Je lepší sehnat někde jiný (na fóru jsou asi dvě 535i na rozebrání) nebo raději repase startéru ? Na kolik ta repase asi příjde ?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Marten »

Repase asi 2-2,5 K.
Jinak si myslím, že je to baterka. To že jsi na baterce napěřil napětí 12,1 V nic neznamená. Baterie se měří zátěžovým Ampérmetrem :!:
Pokelpem startéru nic nezkazíš, ale vidím to na baterku. Rozsvícená světla ti taky nic neřeknou... :?
slapec
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: sob 10.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od slapec »

Tak jak si dopadl?
mosqo
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 27.03.2007 00:00

#16 Příspěvek od mosqo »

dokonale si opisal moj pripad az neskutocne presne dokonca aj s tym centralom :) u mna to bola baterka tak neviem skus to fakt cez tie kable najskor ja som to tak skusil kamarat dosiel s dieselom a na prvy brnk auto skocilo mam e34 520i som vybral uplne suchu baterku ani nabit uz nesla kupil som novu a neni problem :wink: tak vela stastia teda a inak 12,1V je malo mala by mat tych 12,6...
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#17 Příspěvek od berkelay »

tak právě jsem se vrátil z delší projížďky... :D Naštěstí jsem sehnal známého s Renaultem a ta jeho 45Ah baterčička mi po připojení k moji 100Ah nastartovala srdce mého baworáka ;-) Takže problém byl v baterii. Odšrouboval jsem ty špunty na baterce a v tom prvním bylo o dost méně elektrolitu, než v ostatních. Koupil jsem tedy destilku za 13kč a dolil to do ní, ještě jsem trochu obrousil ty kovové špunty na baterce a pořádně jsem dotáhnul +kový kabel, šel totiž vytáhnou v pohodě rukou... Vyzkoušel jsem nastartovat bez kabelů a už to šlo, natankoval jsem a šel jsem to trochu prohnat po dálnici (ještěže že mám v Ústí kilometr za barákem luxusní D8 :-) ) Držel jsem motor ve vyšších otáčkách kolem 3,5tis aby altík baterku nabíjel co možná nejlépe a svítil jen parkovačkama. Doufám, že to bude v pohodě, čekal jsem, že mě ta dnešní oprava bude stát o dost víc, buď 2400kč za baterku nebo 2700kč za repasi startéru, nakonec mě to vyšlo na 13kč + pivo :-) MOC DÍKY VŠEM ZA RADY !!! Dost to člověka uklidní, když mu někdo poradí a má se kde zeptat.
VELMEN
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od VELMEN »

Jo taky jsem za to rád,že se mám kde zeptat a nepošlou mě do pr.... takže to bude asi to samé u mě...možná ten pastorek nevyskakuje proto,že tam není dost silnej proud na to...ale borec říkal,že by to spíš mohla být spínací skříň,ale to se mi nezdá,když pastorek cvaká..a je komplet po repasy,tak to doufám neodflákli..
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#19 Příspěvek od berkelay »

V chytré knižce jsem včera našel ještě tohle:

Při zapnutém zapalování se spouštěč neotáčí:
1/ vybitá baterie :-)
2/ vyzkoušet propojit svorky 30 a 50 (dole je popsán přesnější návod)
3/ přerušený kabel nebo uzemnění
4/ špatné vedení proudu způsobené volnými nebo zoxidovanými kontakty
5/ na svorece 50 magnetického spínače není napětí (má tam být minimálně 8V)

Pokud při plném napětí baterie pastorek zaskakuje, provedeme následující měření:
- zařadíme neutrál, zapneme zapalování
- pomocným vodičem (o pruřezu min. 4mm) spojíme svorky 30 a 50 na spouštěči (30=silný, kladný kabel, 50=tenký kabel od zámku zapalování). Pastorek se musí vysunout dopředu (cvaknout)
- pokud startér začne pracovat, je závada v přívodním vedení ke spouštěči


Tolik v knížce o startéru a pastorku :-) Možná Ti to pomůže
slapec
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: sob 10.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od slapec »

Tak vidíš, že to byla jen baterka. Jen kotroluj ten elektrolyt, aby se neodpařoval, to by pak znamenalo, že altík přebíjí...
Odpovědět