Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tlakuje chladící soustava e39 540i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#1 Příspěvek od rades »

Zdarec
Když jsem jel po dálnici,praskla mi expanzka na chladiči.Po výměně a odvzdušnění systému se zdálo vše v pořádku-při otevřeném víčku nic nebublalo,nepěnilo apod.z odvzdušňováku po chvíli bublání už šla jen voda,jenže po ujetí cca 10 km jsem zastavil že zkontroluju systém jestli netlakuje a jak otevřu kapotu a sáhnu na hadici,tak v té chvíli rupl z boku na pravé straně chladič.Vše vypadá s největší pravděpodobností na problém s hlavou(těsnění,prasklá hlava) ale nenapadá vás ještě něco jiného,co by to mohlo být, případně jestli to už tady někdo řešil?
Díky za jakýkoliv názor.
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#2 Příspěvek od Hansen »

To asi kromě těsnění pod hlavou nic jiného být nemůže.
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Player1 »

Jak je ten chladič starej? Znám víc případů, kdy u M60/2 bouchl chladič nebo hadice při cca 200tkm. Na mým autě první bouchl chladič a potom hadice. Vše vyměněno a pohoda. Podle mě je to celkem normální, že to jednou nevydrží...při tom pracovním tlaku se ani nedivím. A když to bouchlo, byla zapnutá klima?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od rades »

Player1 píše:Jak je ten chladič starej? Znám víc případů, kdy u M60/2 bouchl chladič nebo hadice při cca 200tkm. Na mým autě první bouchl chladič a potom hadice. Vše vyměněno a pohoda. Podle mě je to celkem normální, že to jednou nevydrží...při tom pracovním tlaku se ani nedivím. A když to bouchlo, byla zapnutá klima?


Ahoj
Tak to asi vypadá na to jak přesně píšeš.Mám najeto něco přes 200 tis a luplo to na dálnici při cca 150km/hod se zaplou klimou.divný se ale zdálo to,že nejdříve bouchla expanzka a po výměně hned za 10km jízdy i chladič.Tak ho vyměnili s tím,že zkusí jestli nejdou splodiny do vody a vše naprosto v pohodě.Ještě jsem nechal raději vyměnit termostat a bylo mi doporučeno vyměnit i viscospojku-prý měla velkou vůli a špatně spínala-taky to mohl být problém,že se nestačil motor chladit.Tak uvidím,dnes to mám na test tak to projedu a dám vědět,jak to dopadlo. jinak není na tebe prosím telefon? zavolal bych ti,protože bych potřeboval zjistit,jak máš natlakovanej systém,když chytneš v zahřátým stavu na hadici-mě se zdá,že je to až dost tvrdý. Taky mi připadá provozní teplota 107 stupnů docela hodně. ale zase u termostatu mají uvedenou hodnotu otevření 105 stupnů,tak nevím.Kdyžtak jestli můžeš,dej mi do sz ten telefon a já ti zavolám.dik Radek
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zaza »

Tak měl jsem též problém u mého auta s chlazením.Praskla mě ale prvně hadice co vede vzadu do topení.Potom se auto začlo přehřívat.Měl jsem problém dojet do Renokaru Brno.Tam po metodě pokus omyl vyměnili chladič , tlakovou nádobu ,čerpadlo ,termostat..Příčinou ale byl chladič vody.Ten měnili nakonec.Po této výměně přehřívání přestalo. Od té doby je zatím pokoj.Doporučili mě ale vždy po 2 letech nechat vystříkat teplou vodou chladiče.Opravdu je až neuvěřitelné jaký bordel je v chladiči klimy.za dva roky.Jinak opravdu po dojezdu jsou hadice hodně tvrdé.Pro jistotu je čas od času kontroluji.Problém s chlazením nepřímo signalizuje sepnutí chlazení klimy pří pojezdech v koloně a ve vedru při nezapnuté klimě.Stalo se mi to při cca najetých 150 tisících ,teď mám okolo 199 900km.Zajímavé ale je,že ten starý chladič je na první pohled jako nový vně i zevnitř.Udajně má dosti uzké prúchody a při použití nevhodné kapaliny se může zacpat a nechladí.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od rades »

rades píše:
Player1 píše:Jak je ten chladič starej? Znám víc případů, kdy u M60/2 bouchl chladič nebo hadice při cca 200tkm. Na mým autě první bouchl chladič a potom hadice. Vše vyměněno a pohoda. Podle mě je to celkem normální, že to jednou nevydrží...při tom pracovním tlaku se ani nedivím. A když to bouchlo, byla zapnutá klima?


Ahoj
Tak to asi vypadá na to jak přesně píšeš.Mám najeto něco přes 200 tis a luplo to na dálnici při cca 150km/hod se zaplou klimou.divný se ale zdálo to,že nejdříve bouchla expanzka a po výměně hned za 10km jízdy i chladič.Tak ho vyměnili s tím,že zkusí jestli nejdou splodiny do vody a vše naprosto v pohodě.Ještě jsem nechal raději vyměnit termostat a bylo mi doporučeno vyměnit i viscospojku-prý měla velkou vůli a špatně spínala-taky to mohl být problém,že se nestačil motor chladit.Tak uvidím,dnes to mám na test tak to projedu a dám vědět,jak to dopadlo. jinak není na tebe prosím telefon? zavolal bych ti,protože bych potřeboval zjistit,jak máš natlakovanej systém,když chytneš v zahřátým stavu na hadici-mě se zdá,že je to až dost tvrdý. Taky mi připadá provozní teplota 107 stupnů docela hodně. ale zase u termostatu mají uvedenou hodnotu otevření 105 stupnů,tak nevím.Kdyžtak jestli můžeš,dej mi do sz ten telefon a já ti zavolám.dik Radek



No...tak je toi v pr...li...mechoš to projel s řečí,že je to vše v pohodě..předal mi klíče a já jel auto projet....po ujetí cca 10km se auto začalo hřát..naštěstí víčko(nové) odfouklo,takže už nic nebouchlo,ale tím problém stále trvá...zítra se ještě zaměří,jestli někde neuniká voda ze systému(doufám že mimo hlavu)a uvidíme...Zatím tedy vyměněna-expanzka,chladič,víčko chladiče,viscospojka,termostat.....ještě mě napadá čerpadlo(měněno cca před 70 tis) ach jo.....kdyby někoho ještě neco napadlo...budu vděčný za každý názor a radu....o situaci budu dále informovat...
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#7 Příspěvek od Radek »

jen takova blbost....mas to ted poradne odvzdusneny??
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#8 Příspěvek od rades »

Radek píše:jen takova blbost....mas to ted poradne odvzdusneny??

To doufám...to bylo to prvni, naco jsem se jich ptal a rikali že samozdřejmě...nicméně málo vody to hned po tom přehřátí hlásilo,takže jsou dvě možnosti....buď někde uniká voda,nebo to blbě odvzdušnili...-ale to snad ne,tak asi ta první možnost..
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#9 Příspěvek od Hansen »

Když mně praskla expanzk, tak jsem po její výměně a dolití vody ujel asi 10 km. Potom voda odfoukla víčkem. Znovu jsem dolil vodu, ujel jsem už jenom asi 3 km a praskla hadice. Taky mně zjišťovali v servisu, jestli nejdou bublinky z vody a všechno bylo O.K. Jak se motor ohřál, tak těsnění povolilo. Nechci malovat čerta na zeď, ale prudký nárůst tlaku v chladícím systému, který je schopný roztrhnout expanzní nádržku, bude mít asi jinou příčinu, než jenom ohřátá voda. Chladící systém musí nějakých 110°C vydržet bez problémů a s přetlakem se musí umět vypořádat víčko. S tlakovým rázem se už ale víčko většinou neporadí a něco bouchne.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od rades »

Hansen píše:Když mně praskla expanzk, tak jsem po její výměně a dolití vody ujel asi 10 km. Potom voda odfoukla víčkem. Znovu jsem dolil vodu, ujel jsem už jenom asi 3 km a praskla hadice. Taky mně zjišťovali v servisu, jestli nejdou bublinky z vody a všechno bylo O.K. Jak se motor ohřál, tak těsnění povolilo. Nechci malovat čerta na zeď, ale prudký nárůst tlaku v chladícím systému, který je schopný roztrhnout expanzní nádržku, bude mít asi jinou příčinu, než jenom ohřátá voda. Chladící systém musí nějakých 110°C vydržet bez problémů a s přetlakem se musí umět vypořádat víčko. S tlakovým rázem se už ale víčko většinou neporadí a něco bouchne.


Tak asi máš pravdu...Vypadá to tak,že to fouká pod hlavou...dnes to očuchli a je to tam....(zajímavé je,že při prvním zjištování jak měnili chladič,tak to diagnostikovali 4x a žádný únik vzduchu do systému nenašli. to by přesně ukazovalo na to co píšeš..že se to pořádně otevřelo až po výměně těch věcí..no..večer budu chytřejší,tak napíšu..
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hyri »

staci to porqdne odvzdusnit ....
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od rades »

Hyri píše:staci to porqdne odvzdusnit ....


covece to nevim,jestli to staci jen poradne odvzdusnit...kdyz tam nasli ve vode COcko,tak to asi fuci do chlazeni ne? to si myslim je nezvratny dukaz..nebo se mylim? klidne se necham rad presvedcit o opaku...
martin33
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 23.07.2007 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od martin33 »

jestli tam našli CO2 tak je to jasný. hlavy dolů nechat je natlakovat a srovnat nový těsnění a jedeš. v nové směsi najít CO2 nemohli potřebovalo to projet.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od rades »

martin33 píše:jestli tam našli CO2 tak je to jasný. hlavy dolů nechat je natlakovat a srovnat nový těsnění a jedeš. v nové směsi najít CO2 nemohli potřebovalo to projet.


Taktak.zitra si demokraticky vyberu,ktera palice pujde prvni dolu a uvidi se..holt mam na to s mulu. Už jsem měl stejny problem s e46kou 320d.tam jsem měl prasklou hlavu,tak doufám,že tady to bude jen těsnění...
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#15 Příspěvek od alt192 »

Rád bych toto téma oprášil. Mám také 540i z roku 99 a před časem z toho vyletěla voda a po dolití a odvzdušnění kolísala teplota motoru a netopilo to.

Vyměnila se tedy vodní pumpa, pár trubek, atd. a od té doby je to OK. Jenže mechanik říkal, že se mu zdá, že to dost tlakuje, protože po ujetí cca 30 km jsou hadice celkem tvrdé a když se na ně zmáčkne, tak se promáčknou tak o 0,5 cm.

Je to hodně nebo málo?

Navíc nejde při ohřátém motoru otevřít víčko od chladiče, protože se dere voda ven. CO2 jsme měřili, ale nic to neukázalo (teplý motor jsme několikrát vyhnali na neutrál do otáček, sundali víčko a pak měřili - bylo to v ofiko servisu Škoda)

Tak nevím, jestli to tedy tlakuje nebo ne. Co to dělá vám? Díky za rady!
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od TANN3R »

alt192 píše: ..Jenže mechanik říkal, že se mu zdá, že to dost tlakuje..
A kolik M62 motorů ten tvůj mechanik v životě viděl? Při pracovní teplotě lehce pod 110° ten systém bude vždy dost natlakovaný..
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#17 Příspěvek od alt192 »

Jde o to, že po ohřátí nejde vůbec sundat víčko chladiče, což by prý jít mělo. Stačí jen trochu povolit a už jde voda nahoru.

Voda v oleji není, výfukové plyny z vody cítit nejsou, auto jede, startuje, tahá, topí, atd.

Tak právě zjišťuju, jestli tvrdost hadice u chladiče je u 540 normální nebo není. Opakuji, že po ujetí cca 30 km ji promáčknu cca o 0,5 cm
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Foldas »

těžko posoudit promáčknutí hadice o 0,5 cm protože nevíme jakou silou mačkáš. Zkus víčko povolit tak 10 minut potom co dojedeš a zdechneš motor
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#19 Příspěvek od alt192 »

Jo to je pravda, že tohle jde těžko posoudit :-)

Každopádně až s tím pojedu, tak to po těch 10 minutách stání zkusím. Pak dám vědět, jak to vypadá. Díky
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#20 Příspěvek od Teddy »

a jestli ti to opravdu tlakuje, tak nám tu akorát tak zahlásíš, jak sis opařil celej xicht. :D

Dej si přes to alespoň nějakej velkej hadr a buď opatrnej.
Odpovědět