Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přídavné čerpadlo na topení e34 - k čemu je??
No já jsem zavolal na servis k Bychlovi a specialista co tam dělá dýzly mi řekl,že to tam je z důvodu dochlazování hlavy válců aby nepraskaly,že když se chcípne motor tak "prý" prudce stoupne teplota ,tak aby se ta voda točila,že to spíná nějaký čidlo co je tam poblíž na hadici.
Ale prý určitě to není parkovací topení.
Ale prý určitě to není parkovací topení.
Právě to řeším u své E34. Rozdělával jsem hadici co jde z bloku motoru k tomuto čerpadýlku a blbě jsem se opřel a ulomil jsem hrdlo na tom plastovém konci čerpadla. Tak jsem zatim než seženu jiné vyřadil toto čerpadlo z funkce a propojil hadice napřímo. Předtím mi auto topilo parádně i na volnoběh a těd je to mizerné. Proto usuzuji, že má napomáhat oběhu vody v topení, protože když na místě zvýším otáčky motoru, tak to topí mnohem lépe.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 18.08.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim:-) No me moje E34 taky topi pekne na ho**o...V lete mi to nevadilo, ale ted uz celkem jo
Můžete mi sdělit kde se to bláznivý cerpadlo nachazí??? V motorovy casti nebo uz nekde vevnitr? Jinak sem si ho nasel na ETK, ale kde je neni z toho poznat....Popripade nejaka fotecka by taky neskodila:-) diky ....musim se na nej juknout...
Musim vypoustet vodu kdyz ho budu odpojovat nebo staci jenom skripnout hadice? No asi jenom skripnout....

Musim vypoustet vodu kdyz ho budu odpojovat nebo staci jenom skripnout hadice? No asi jenom skripnout....
Toto čerpadlo není jen u šestiválců, já ho mám u své 540i také. Vypouštět vodu kvůli němu nemusíš, ale pokud ti to málo topí tak bych nejdříve zkontroloval termostat a potom také elektroventily, které uzavírají přítok teplé vody do topení. Jejich otevření je závislé na poloze ovládání topení. Dost často neotevírají naplno, proto do topení proudí málo teplé vody a proto to netopí, nebo zůstávají viset a potom to topí pořád. Měnil jsem je už dvakrát. Čerpadlo se nachází pod těmito ventily v levé horní části motorového prostoru, hned vedle pojistek tuším. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 18.08.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
- Kontaktovat uživatele:
Dekuju za radu:-) Kouknu na ne:-) a co se tyce termostatu, tak by me zajimalo kde je a jak zjistim ze je spatnej...kdyz sem mival kdysi Corsu, tak tam odesel taky termostat, ale na topeni se to neprojevilo, ale projevilo se to na spotrebe...hadam ze tady to bude krapet jinek termostat nez to byl tady:-)
524td píše:Právě to řeším u své E34. Rozdělával jsem hadici co jde z bloku motoru k tomuto čerpadýlku a blbě jsem se opřel a ulomil jsem hrdlo na tom plastovém konci čerpadla. Tak jsem zatim než seženu jiné vyřadil toto čerpadlo z funkce a propojil hadice napřímo. Předtím mi auto topilo parádně i na volnoběh a těd je to mizerné. Proto usuzuji, že má napomáhat oběhu vody v topení, protože když na místě zvýším otáčky motoru, tak to topí mnohem lépe.
A když s tím autem těď normálně jedeš nějakou štreku, tak topí uplně normálně jako předtím - s tím čerpadlem, nebo i na delší štreky, když motor točí víc než na volnoběh, je znát ta absence čerpadýlka?:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 18.08.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
- Kontaktovat uživatele:
No moc se mi do toho nechce....je videt ze na ne nekdo zezhora klepal necim...takze asi jsou jety....jinak sem teda pridavny cerpadlo nejak hucet neslysel...mi je taky zahadou...a porad nachazim nejaky rozpojeny kontakty...ted sem treba pod steracema v tom prostoru jak je pod mrizkou videl nejakej 4 pinovej konektor, jak je rozpojenej...je bily barvy a je primo pod steracem ridice...nevi nekdo k cemu by mohlk byt?
Neni to prvni rozpojena vec...nasel sem samostatnej rozpojenej kabel pod volantek kdyz se sunda ten velkej dekl nad nohama...tak sem ho zapojil a svete div se...vubec nic se nedeje...
Neni to prvni rozpojena vec...nasel sem samostatnej rozpojenej kabel pod volantek kdyz se sunda ten velkej dekl nad nohama...tak sem ho zapojil a svete div se...vubec nic se nedeje...

Jenom k tomu přídavnýmu el. čerpadlu co je u topení, s nějakým chlazením motoru to nemá nic společnýho, kdyby to tak bylo tak by se voda točila přes chladič a ne přes výměník v topení a navíc by to muselo fungovat automaticky i když vypneš zapalování, ne že si na to musíš myslet a po vypnutí motoru hned zase zapnout zapalování abys to dochladil. To čerpadlo tam je samozřejmě kvůli tomu, aby vám to honilo vodu přes topení i když neběží motor = aby vám to topilo.