Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39(525d)-kontrolka airbagu
otass píše:Dík za radu.Nevíš kolik to čidlo stojí?
hodně, od cca 1500,- podle druhu auta a sedačky, není to žádný klasický čidlo, ale taková plastová tenká složitá rohož v sedáku spolujezdce, která se i musí docela blbě vyměnovat. jinak na BMW.sk je krásný recept, jak to spravit, nebo spíš obejít, aby fungovaly airbagy a nestálo to ranec. nevýhodou je, že airbagy u spolujezdce při nárazu vystřelí, i když tam nikdo nesedí. pokud svítí červená kontrolka airbag, airbagy nejsou v činnosti, což je větší zlo než, když vystřelí pokaždý i pravá strana při nárazu.
Kua chlapi hledejte, než se zeptáte, tohle je tady 86krát minimálně...
A pokud svítí kontrolka a je v prdeli jen dečka, tak všechno funguje, akorát jednotka vystřelí i pytel spolujezdce. Prostě neví, jestli tam někdo třeba nesedí tak to bouchne. Ty čidla bývaj jen aby nebouchly zbytečně pytle co nemusí... Dalo by se to říct i tak, že jednotka hledá nejbezpečnější režim pro pasažéry v dané situaci.
A pokud svítí kontrolka a je v prdeli jen dečka, tak všechno funguje, akorát jednotka vystřelí i pytel spolujezdce. Prostě neví, jestli tam někdo třeba nesedí tak to bouchne. Ty čidla bývaj jen aby nebouchly zbytečně pytle co nemusí... Dalo by se to říct i tak, že jednotka hledá nejbezpečnější režim pro pasažéry v dané situaci.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
otass píše:Dík.Prohlídnul jsem stránky do září,ale o airbagu tu žádné info nebylo.Kdybych našel,nepsal bych si o radu.
To hledáš špatně. Nahoře je tlačítko hledat. Takovej malej klubovej Google...


Prolejzat to ručně, tak bych kompl brzo vyhodil z okna...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jurasis píše:Kua chlapi hledejte, než se zeptáte, tohle je tady 86krát minimálně...
A pokud svítí kontrolka a je v prdeli jen dečka, tak všechno funguje, akorát jednotka vystřelí i pytel spolujezdce. Prostě neví, jestli tam někdo třeba nesedí tak to bouchne. Ty čidla bývaj jen aby nebouchly zbytečně pytle co nemusí... Dalo by se to říct i tak, že jednotka hledá nejbezpečnější režim pro pasažéry v dané situaci.
Nechci se hádat, ale vyčetl jsem na tohle téma, na BMWklub.sk, že pokud svítí červená kontrolka airbag, systém airbagů je nefunkční, takže nevystřelí ani jeden pytel, slyšel jsem to několikrát z úst lidí, kteří se opravou BMW živí a píšou to i v příručce, kterou mám doma na 7er, to ale určitě platí i na 5er. takže víc věřím té mojí verzi než té tvojí,kde píšeš že bagy vystřelí, ačkoliv jsem dříve zastával tvůj názor a bylo by mi to i milejší. aspoň bych nemusel nic řešit.
Mě to začalo svítit potom, co jsem dodělával výhřev sedaček - chvíli jsem jezdil bez spolujezdcovy sedačky = dečka byla zcela odpojena.
To samý se stane, když se sundá airbag z volantu a zapne se klíčkem zapalování ( což se nemá dělat - právě z důvodu načtení chyby ) - je to ten samej případ - načte se stav, kdy airbag není připojen, pak to pořád hlásí chybu.
Podle mě to stačí akorát vymazat na diagnoistice. Opravte mě, pokud se mýlím.
To samý se stane, když se sundá airbag z volantu a zapne se klíčkem zapalování ( což se nemá dělat - právě z důvodu načtení chyby ) - je to ten samej případ - načte se stav, kdy airbag není připojen, pak to pořád hlásí chybu.
Podle mě to stačí akorát vymazat na diagnoistice. Opravte mě, pokud se mýlím.

mari píše:http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=650542#650542
Nechci tu někomu kazit kšefty, ale dřív, než budete něco řešit, nebo dokonce něco kupovat za 1500,-, mrkněte na tohle: http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=10775
Jen je nutno se přihlásit, popř. zaregistrovat, pokud chcete vidět krásný obrazový postup, jak za pár korun vyřešit tento problém.
nic jineho nez na diagnostiku se delat neda, presne ti tam i zjisti cim se to rozsvitilo,
problem je pokud to je tou deckou v sedacce spolujezdce, ktera se velmi slozite meni a spis se vyplati koupit od nekoho celej sedak, protoze kvuli ty decce se musi rozparat celej sedatk,navic ta decka strasne lehce odejde, udajne pry staci se jen kolenem o tu sedacku trosku vic oprit a uz se pretrhnou kontakty,(bacha na radeni v aute
)tady asi soudruzi z ndr udelali trosku chybu
,
pokud je to tou decko tak na diagnostice sice vymazou chybu a kontrolka zhasne, ale to jen do doby nez si nekdo na sedadlo opet sedne, to se pak zas hned rozsviti a muzes tam jet znova, me na diag tvrdili taky ze je to cidlem ve spolujezdcove sedacce, tak jsem to pod sedadlem rozpojil konektor, prostrikal kontakty a od te doby v pohode, a bez vymeny cidla, to bylo v pohode, jen tam byl spatnej kontakt:-D
problem je pokud to je tou deckou v sedacce spolujezdce, ktera se velmi slozite meni a spis se vyplati koupit od nekoho celej sedak, protoze kvuli ty decce se musi rozparat celej sedatk,navic ta decka strasne lehce odejde, udajne pry staci se jen kolenem o tu sedacku trosku vic oprit a uz se pretrhnou kontakty,(bacha na radeni v aute


pokud je to tou decko tak na diagnostice sice vymazou chybu a kontrolka zhasne, ale to jen do doby nez si nekdo na sedadlo opet sedne, to se pak zas hned rozsviti a muzes tam jet znova, me na diag tvrdili taky ze je to cidlem ve spolujezdcove sedacce, tak jsem to pod sedadlem rozpojil konektor, prostrikal kontakty a od te doby v pohode, a bez vymeny cidla, to bylo v pohode, jen tam byl spatnej kontakt:-D
normann píše:jurasis píše:Kua chlapi hledejte, než se zeptáte, tohle je tady 86krát minimálně...
A pokud svítí kontrolka a je v prdeli jen dečka, tak všechno funguje, akorát jednotka vystřelí i pytel spolujezdce. Prostě neví, jestli tam někdo třeba nesedí tak to bouchne. Ty čidla bývaj jen aby nebouchly zbytečně pytle co nemusí... Dalo by se to říct i tak, že jednotka hledá nejbezpečnější režim pro pasažéry v dané situaci.
Nechci se hádat, ale vyčetl jsem na tohle téma, na BMWklub.sk, že pokud svítí červená kontrolka airbag, systém airbagů je nefunkční, takže nevystřelí ani jeden pytel, slyšel jsem to několikrát z úst lidí, kteří se opravou BMW živí a píšou to i v příručce, kterou mám doma na 7er, to ale určitě platí i na 5er. takže víc věřím té mojí verzi než té tvojí,kde píšeš že bagy vystřelí, ačkoliv jsem dříve zastával tvůj názor a bylo by mi to i milejší. aspoň bych nemusel nic řešit.
Já to mám přímo od AuTecu ofiko ověřené...

Je to přesně jak píšu výše, pokud víš, co máš za chybu, víš co nefunguje. Ze svítící kontrolky (jen) Ti nikdo nic nezaručí.
Mimochodem jsem si pořádně udělal diagnózu znovu a vypadá to, že mám jen oba předpínače pásů, tak to vyčistím a uvidím (jak jsem psal do jiného topicu, který jsem tímto připomínal. Samo, že jich je víc, ale vím, že se to nedávno řešilo. Ještě to chce, při takové závadě projít i 3ky a 7čky. Většinou jsou závady a řešení podobné...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
swed píše: tak jsem to pod sedadlem rozpojil konektor, prostrikal kontakty a od te doby v pohode, a bez vymeny cidla, to bylo v pohode, jen tam byl spatnej kontakt:-D
Přesně tohle jsem do toho druhýho topicu psal...

A ten konektor je k předpínači pásů. Taky jsem to na diagnóze mylně zaměnil. Ještě detail. Pokud je to předpínač, tak po vymazání chyby kontrolka začne svítit ne potom, co si spolujezdec sedne (nebo hned po zapnutí zapalování), ale po pár dnech a úplně svévolně...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.