Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nejde nastartovat vlažný motor u e39 530D
Prosím o radu. Jsem novým majitelem tohoto modelu z roku 2001-142 kW a již po 14-ti denním používání se začala vyskytovat závada, že při krátké jízdě a zpolovičky zahřátém motoru, při následném vypnutí a po chvíli opětovném startování, motor už nechtěl naskočit. Přitom studený nebo zahřátý motor na provozní teplotu naskočil na krátké otočení klíčkem bez problémů. Následná jízda je také bez vady, žádné kuckání či cukání. Prosím o radu někoho z vás, kdo se s tímto problémem už setkal, jsem z toho nervní, protože člověk nemůže jet nikam na kratší vzdálenost, protože už by potom neodjel. Za případné zde odpovědi moc děkuji.
Jiří
Jiří
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1506
- Registrován: sob 16.02.2008 01:00
- Bydliště: Pacov
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby to bylo TD nebo TDSo, motor s klasickým čerpadlem a vírovou komůrkou, tak tam bývá problém start teplého nebo vlažného motoru. Ale ty máš Commonrail a ty tyhle problémy s čerpadlem nemají. Čidlo teploty má vliv na to, jestli se žhavení zapne nebo ne. Ale i při -10 tyhle motory startují se špatnou žhavící svíčkou nebo úplně bez žhavení. Trochu déle musíš podržet starter, zakouří, ale chytnou.
Stalo se mi totéž několikrát. Taky po kratičké jízdě 800-1000 metrů, z garáže před dům apod. Vždy při stavu, kdy došlo u studeného motoru k částečnému ohřátí, ale zatím nedosáhlo provozní teploty. Pokud to provozní teploty už dosáhlo a např. za 3/4 hodiny jsem znova startoval, teploměr byl okolo první rysky, tak neudělalo nikdy.
Najeto mám cca 120 tis, vysokotlaké čerpadlo mám úplně nové, palivový filtr nový, na výpisu z diagnostiky (u BMW) žádná chyba. Když mi na obvykle dlouhé startování (1-2sec) nechytne ani napodruhé, tak přidám plyn tak na polovinu a startuji. Všichni sice budou tvrdit, že při startování CR nemá poloha plynu význam, ale motor chytne, trošku zakouří (Avia-efekt) a zase funguje jak má.
Takže až Ti to zase zablbne, vyzkoušej to přidání plynu a uvidíš. Až někdy půjdeš na diagnostiku, tak na to technika upozorni, ale podle mne na výpisu nebude nic, co by s tím mělo souvislost. Ale určitě budou ochotni se v tom šťourat a vyměnit díly za desítky tisíc, ale efekt zaručen není.
Stalo se mi totéž několikrát. Taky po kratičké jízdě 800-1000 metrů, z garáže před dům apod. Vždy při stavu, kdy došlo u studeného motoru k částečnému ohřátí, ale zatím nedosáhlo provozní teploty. Pokud to provozní teploty už dosáhlo a např. za 3/4 hodiny jsem znova startoval, teploměr byl okolo první rysky, tak neudělalo nikdy.
Najeto mám cca 120 tis, vysokotlaké čerpadlo mám úplně nové, palivový filtr nový, na výpisu z diagnostiky (u BMW) žádná chyba. Když mi na obvykle dlouhé startování (1-2sec) nechytne ani napodruhé, tak přidám plyn tak na polovinu a startuji. Všichni sice budou tvrdit, že při startování CR nemá poloha plynu význam, ale motor chytne, trošku zakouří (Avia-efekt) a zase funguje jak má.
Takže až Ti to zase zablbne, vyzkoušej to přidání plynu a uvidíš. Až někdy půjdeš na diagnostiku, tak na to technika upozorni, ale podle mne na výpisu nebude nic, co by s tím mělo souvislost. Ale určitě budou ochotni se v tom šťourat a vyměnit díly za desítky tisíc, ale efekt zaručen není.
Já měl přesně tenhle problém, stávalo se že třeba jednou z dvaceti pokusů, a přesně-zvlášť když sem popojel jen kousek nebo nebyl ještě ohřátej motor, tak to nechtělo naskočit. Dělalo mi to tlakový čidlo na railu, nejspíš nějak špatně vyhodnotilo a jednotka pak nedovolila start. Byl jsem na diagnostice a přesně tenhle vadej senzor mi to vypsalo, vyměnil jsem ho a bylo po problému. Jinak když to nechtělo chytnout, stačilo třeba 20min počkat a najednou to chytlo samo na první otočení.
To čidlo najdeš tady, je to číslo 8:
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 13_0802/#9
Jinak kdybys ho sháněl, můžu ti ho za výbornou cenu, a uplně nový prodat. Přes známýho v Boschi sem si o něj zažádal, a kolegové z Německa byli tak velkorysí, že mi poslali rovnou deset nových kousků včetně nových podložek pod ně.
To čidlo najdeš tady, je to číslo 8:
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 13_0802/#9
Jinak kdybys ho sháněl, můžu ti ho za výbornou cenu, a uplně nový prodat. Přes známýho v Boschi sem si o něj zažádal, a kolegové z Německa byli tak velkorysí, že mi poslali rovnou deset nových kousků včetně nových podložek pod ně.

Prostě je problém s regulací tlaku nafty a příčin může být několik. Tzn. čerpadlo,regulátor tlaku na čerpadle,netěsný vstřikovač a možná i podávací čerpadlo. Je to uzpůsobeno tak že pokud vysokotlaké čerpadlo při startu nenatlačí alespoň 300 bar. tlaku naftu tak jednotka ani neotevře vstřikovače. A pokud je v systému nějaká netěsnost,třeba ten vstřikovač tak to prostě nenatlačí. Zkouška vstřikovačů spočívá v tom - uvést motor do stavu kdy nestartuje. Odpojit přepadové hadičky a konektory ze vstřiků a startovat asi 10s - při startovaní pozorovat jak se plní přepady vstřiků. Žádný by neměl behem těch 10s přetéct a pokud ano tak jen velice lehce. A pokud z některého valí nafta proudem tak je špatný. Vyndat odvézt do Bosche na opravu nebo dát nový.Pokud jsou vstřikovače v pořádku další na řadě je regulátor tlaku naftu. Může být jen zanesený anebo úplně v háji. Doporučuji vyndat celé čerpadlo i s regulátorem a zase do Bosche na stolici a nechat opravit. Protože v regulátoru se zachycují malé šupinky kovu a ty jsou právě z toho čerpadla.
xjr píše:KamilAC píše:Každopádně myslím že diagnostika to jistí.
A taky ne všechno zjistí - v tomto případě bude pouze ukazovat problém s kontrolou tlaku nafty a je jen na zkušenosti mechanika jak si s tím poradí než začne zbytečne měnit věci za desíky tisíc korun.
Zajímavý že mě diagnostika přesně vyhodila, který čidlo nechodí jak má. Ale samozřejmě záleží na tom kdo a na čem to dělá.
Dobrý den,přesně tak,jak tady uvádíte... V tomto případě nejspíš diagnostika vypíše chybová hlášení ohledně nízkého tlaku ve vysokotlaké soustavě Common-Railu. Příčin může být několik. Vstřikovače,snímač tlaku v railu,regulátor tlaku,blokovací ventil a nebo i samotné vysokotlaké čerpadlo. Chce to kombinovat sériovou diagnostiku s osciloskopem a fundiovaného člověka. A musí být vše zase jako nové:-).
Slyšel jsem i o možnosti špatného čidla teploty, k tomu bych se i přikláněl, poněvadž s autem stále jezdím. Ale musím se vyvarovat kratších tras, kdy motor málo zahřeju, vypnu, odběhnu si něco vyřídit, vrátím se a motor už nenaskočí. A musím počkat 2 až 2,5 hodiny než motor zchládne na začátek a můžu zase jet. Pokud je motor v provozní teplotě, vypnu a někam odskočím, za půl hodky se vrátím, motor ještě nestačí moc ochladnout, tak startuju okamžitě. Musím na tu diagnostiku, ale až budu při penězích. Ted jsem momentálně holej, protože vše jsem nacpal do tohoto auta. A ještě ktomu ta krize. 

duffson píše:Mohou mit tyto problemy souvislost i pri jizde ? Pokud je napr. vadne cidlo tlaku nebo cerpadlo na odchodu ?
Čidlo tlaku to nevím, to jsem nějak při jízdě nepozoroval, akorát to nechtělo chytat. Když to chytlo, šlapalo vše jako hodinky. Čerpadlo na odchodu poznáš, při vyšší zátěži zpravidla ve vyšší rychlosti to nepotáhne jak má, protože čerpadlo nebude dostatečně tlačit naftu.
Jinak tedy ty RAILDRUCKSENSORY ještě stále pár nových kousků mám. Cena 1.000kč/ks

KamilAC píše:duffson píše:Mohou mit tyto problemy souvislost i pri jizde ? Pokud je napr. vadne cidlo tlaku nebo cerpadlo na odchodu ?
Čidlo tlaku to nevím, to jsem nějak při jízdě nepozoroval, akorát to nechtělo chytat. Když to chytlo, šlapalo vše jako hodinky. Čerpadlo na odchodu poznáš, při vyšší zátěži zpravidla ve vyšší rychlosti to nepotáhne jak má, protože čerpadlo nebude dostatečně tlačit naftu.
Tak to by mohlo resit muj problem tedy, presne jak pises pri vetsi zatezi auto netahne jak ma, hlavne ve vyssich rychlostech a prave kdyz ztrati vykon tak se okamzita spotreba zastavi na 10l a dal nejde az zas se zatahem...ted mi v servise potvrdil spatne podavaci cerpadlo v nadrzi, tudiz by se timto mohl i ten problem se zatahem vyresit...??
Dnes po návštěvě servisu Bmw Horimex Olomouc zjištěna po napíchnutí na diagnostiku tato závada: čidlo vačkové hřídele hlásilo spoustu chyb, takže asi zralé na výměnu. Doufám, že to byl ten problém, kdy mi auto sem tam startovalo a dál budu jezdit spokojeně bez těch zmiňovaných výkyvů. Mockrát díky těm, kteří tu poskytli nějaké rady, nápady či postřehy.