Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 při studeném motoru nejde řadit 1 a 2
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj mám problém s E39 r.v.1998, při studeném motoru nejde řadit 1 a někdy obtížně i 2. Samozřejmě že silou ji tam narvat jde, ale moc se mi to nelíbí. Když se motor a převodovka trochu zahřejí, vše již fungje jak má.
Před půl rokem jsem z tohoto důvodu měnil v převodovce olej, ale nijak výrazně se to neprojevilo.
Setkali jste se s tím a dovedli byste poradit?
Před půl rokem jsem z tohoto důvodu měnil v převodovce olej, ale nijak výrazně se to neprojevilo.
Setkali jste se s tím a dovedli byste poradit?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Rovnou říkám, že u BMW jsem se v tom ještě nehrabal. Tak mne nebijte.
U předchozích aut jsem se s tím setkal, špatně (=málo) vystavovala, vypínala spojka. Na studeném autě s vypnutým motorem vyzkoušej řazení jednotlivých rychlostí 1-5+R. Mělo by to jít poměrně snadno jako při jízdě i bez spojky. Pokud by náhodou některý kvalt nešel, tak se zařazenou např. 4 posunout kousek auto, aby se zuby, které stojí proto sobě posunuly. Pokud tohle funguje, je převodovka OK a problém hledej ve spojce. V opačném případě budou vymačkané synchrony v převodovce a čeká Tě oprava.
Zkusil bych odvzdušnit hydraulické ovládání spojky a nastavit vůli na vypínacím válečku. Pokud Ti zůstane spojka přilepená a vede, synchrony v převodovce nedovolí zasunutí rychlosti, protože rozdíl rychlostí otáčení převodových koleček je velký. Zkus po nastartování zařadit 3. nebo 4. převodový stupeň (rozdíl úhlových rychlostí je menší), trochu povolit spojkový pedál, aby se spojka utrhla a potom Ti tam už 1. půjde. Nebo startovat se zařazenou 4. a vyšlápnutou spojkou. To je ale řešení na odjetí z místa, seřízení nebo oprava bude nutná.
U předchozích aut jsem se s tím setkal, špatně (=málo) vystavovala, vypínala spojka. Na studeném autě s vypnutým motorem vyzkoušej řazení jednotlivých rychlostí 1-5+R. Mělo by to jít poměrně snadno jako při jízdě i bez spojky. Pokud by náhodou některý kvalt nešel, tak se zařazenou např. 4 posunout kousek auto, aby se zuby, které stojí proto sobě posunuly. Pokud tohle funguje, je převodovka OK a problém hledej ve spojce. V opačném případě budou vymačkané synchrony v převodovce a čeká Tě oprava.
Zkusil bych odvzdušnit hydraulické ovládání spojky a nastavit vůli na vypínacím válečku. Pokud Ti zůstane spojka přilepená a vede, synchrony v převodovce nedovolí zasunutí rychlosti, protože rozdíl rychlostí otáčení převodových koleček je velký. Zkus po nastartování zařadit 3. nebo 4. převodový stupeň (rozdíl úhlových rychlostí je menší), trochu povolit spojkový pedál, aby se spojka utrhla a potom Ti tam už 1. půjde. Nebo startovat se zařazenou 4. a vyšlápnutou spojkou. To je ale řešení na odjetí z místa, seřízení nebo oprava bude nutná.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Díky zkusím co popisuješ, fakt je že spojka už má asi hodně za sebou. Nepociťoval jsem ale žádné jiné problémy tak jsem zatím spojku neřešil. Vlastně ani nevím jak se pozná odcházející spojka?
Ještě jsem se chtěl zeptat na výměnu silonů na tyči řazení. Prý se nedají samostatně koupit, máte někdo možnost je nechat vyrobit nebo znáte správný rozměr?
Ještě jsem se chtěl zeptat na výměnu silonů na tyči řazení. Prý se nedají samostatně koupit, máte někdo možnost je nechat vyrobit nebo znáte správný rozměr?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kami1 píše:fix: 14.1.2009 -jak jsi dopadl(výsledky...)
po roce nic nového, takže výsledky žádné
co psal starML funguje, když zařadím vyšší stupeň, 1 tam pak jde dát. dělá to ale jen při studeném motoru, pokud tedy odjedu z místa, další problémy už nejsou.
o tomto problému je tu založeno ještě min. 1 téma, zkusím sem dát link nebo pohledej a připiš to sem
související téma zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... F8id%9A%ED
Skus startnut za studena a ak ti nepojde zaradit jednotka, drz saltpaku na "pol cesty" (v mieste kde kladie odpor) a trochu na nu tlac, pritom vypni motor. (samozrejme to robit pri vysliapnutej spojke) Ak ti tam zaskoci kvalt po zhasnuti motora, tak je to chyba spojky. Ak nie, tak nieco s prevodovkou/tiahlami radenia apd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 12.09.2008 00:00
To starML.. : tak čéče newim, ale za studena bez puštěného motoru a s nevyšláplou spojkou se ti nepodaří nikdy zařadit všechny kvalty bez větších problémů. Ať jde o Škodéra, Opela, Peugeota, Mergla a nebo BMW. Nesmysl
Nikdy tam nemůžeš v pohodě narvat všechny kvalty.. S vyšlápnotou spojkou to jde lépe, ale v pohodě to jde výhradně s natočeným motorem..
To co ty uvádíš, nemá nic společného se špatnou převodovkou nebo spojkou..

Nikdy tam nemůžeš v pohodě narvat všechny kvalty.. S vyšlápnotou spojkou to jde lépe, ale v pohodě to jde výhradně s natočeným motorem..

To co ty uvádíš, nemá nic společného se špatnou převodovkou nebo spojkou..
