Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problém s olejem po Xté

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#21 Příspěvek od Tashiro »

mira333 píše:
ja teda nevim jestli chapu dobre tudle diskuzi ale bud jsem mimo ja nebo vy... pochopil jsem ze mas E39benzin a je ti citit z oleje benzin ok?? jestli ano je jasny ze ho musis vymenit samozrejme!! zadny experimenty bych neresil proste bych zasel nekde do kramu a koupil bych olej co je podle tabulek do tveho auta!! vyrobce vi proc to tam dava ne? jestli agip nebo castrol, esso to je celkem fuk kdyz to nebude vyslovene nejakej joudaoil... ale k tomu benzinu v oleji... je docela dost mozny ze ti propousti vstrik... (samozrejme ze benzin ma taky vstriky sice jsou jiny ale jsou tam.. a kdyz nejsou tak je tam karbec :-) ) tim ze ti auto stoji a na rampe je jeste tlak tak vstrik prokapne nebo proste propusti tlak a benzin stece na pist a kolem neho az do oleje tudiz je citit benyin z oleje a taky ho pekne naredi tudiz mas vyssi spotrebu a navic olej ztraci mazaci schopnosti (benzin skvele odmastuje)... to co pisu blbost neni.. mel jsem u porsche ten stejnej problem... kdyz ti bude tect vic tak je mozny ze ti auto zezacatku nechytne na vsechy valce ale neni to pravidlo.. to co pisu nemusi byt tvuj problem to je jasny a jestli tady pisu neco co neni k tematu tak sorry :cry: snad ti to pomuze...


K tématu to je, ale já motor viděl rozdělanej tak na obrázku :-)
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#22 Příspěvek od Tashiro »

tds píše:
major píše:Jak píše kolega přede mnou. Nejdříve je třeba se zamyslet proč palivo proniká do olejové náplně. Toto je pro motor velmi nebezpečné. Pokud jsem dobře četl, výrazněji to je cítit až po delší jízdě. To vypadá na vážnější mechanickou závadu. Každopádně pokud se palivo dostane do olejové náplně dochází k výrazné degradaci mazacích schopností oleje, záleží na množství BA. Bohužel ale toto pouhou záměnou oleje za jinou SAE rozhodně neodstraníš. Nejdříve vyřeš ten průnik BA do oleje. Pokud na to v současnosti nemáš čas či peníze, tak současnou olejovou náplň co nejdříve vypusť (to udělej každopádně) a aplikuj nějaký levnější 10W-40. Ten pak měň vždy maximálně po 2 tis. km, do doby než odstraníš průnik paliva. Vždy ale proveď kompletní výměnu, dolévat nestačí. Potom přejdi na SAE 5W-40 či 0W-40. V případě, že zaznamenáš vyšší spotřebu oleje použij SAE 5W-50 či 10W-60.
Pokud se tím ale nebudeš rychle zabývat, garantuji ti, že ten motor brzy odepíšeš.
Toto je krajní řešení a nedokážu ti zaručit, že i když budeš olej měnit častěji, nedojde k poškození motoru. Záleží jak mnoho BA a jak rychle se do olejové náplně dostává. To bohužel na 100% zjistíš pouze chem. rozborem olejové náplně (provádí např. Ústav paliv a maziv v Praze - cena základního rozboru cca 600Kč)
Ale jak jsem již říkal nejlepší řešení je ihned odstranit zdroj průniku.

major


No je to trošku moc,ale dejme tomu být tebou tak si nech zkontrolovat ty vstřiky,zase na druhou stranu kdyby ukapával vstřik tak by to šlo poznat na chodu motoru,pokud jezdí krátké vzdálenosti teďka v zimě tak se vždy dostane nějaké procento paliva do oleje,protože motor pořád běží na sytič a všechen benzín se pořádně nespálí.každopádně oprava vyjde levněji něž pořád měnit olej :lol: . 0W-40 bych ti vůbec nedoporučoval protože ten olej v tom motoru nemá co dělat, to by jsi musel jezdit na severním pólu.


OK, takže nechat zkontrolírovat.... pokud to je co píšete, kolik to tak výjde?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#23 Příspěvek od tds »

kontrola vyjde max. do 1.000 Kč. podle mě to ale bude v pořádku,protože by tu chybu rozpoznalo nejspš čidlo klepání.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#24 Příspěvek od major »

Oleje SAE 0W-40 jsou naopak velmi vhodné a to nejen svoji viskozitou, ale i proto že jako u jedněch z mála zde někteří výrobci stále používají plně syntetické základové oleje. Proč jsou oleje s těmito základy lepší jsem zde již několikráte psal v jiném threadu.
Je pravda, že jsou poněkud dražší.
Nech to prostě zkontrolovat a uvidíš. Je pravda, že část BA se ti do olejové náplně dostane, ale za normálních okolností je to tak malé množství, že to pouze čichem rozhodně nepoznáš. Pokud je zápach BA z motorového oleje cítit, je prostě něco špatně.

major
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#25 Příspěvek od major »

Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:

5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).

Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď :roll:
Tak jsem si to přečetl ještě jednou a obávám se, že to bude trochu horší problém. Pokud doléváš jeden litr oleje na 2000km, bude pravděpodobně problém následující.
S největší pravděpodobností dochází k průniku paliva do motorového oleje přes pístní kroužky. Důvodem bývá fixace pístního kroužku v drážce vlivem usazených karbonů. Takto nepohyblivý kroužek vytvoří časem na stěně válce lesklé plochy. Mimo to že se sníží komprese v tomto poškozeném válci ještě dochází k prolínání paliva dolů do olejové nádrže. Stejně tak dochází i k pronikání oleje nahoru do spalovacího prostoru a jeho hoření. Tomuto problému bohužel přispívá i nikasil ve válcích, který BMW do M52 dávalo, a který se za čas "ošoupe". Tenkrát to byla velká móda, nikasil se používal hlavně u motocyklů. Nicméně provoz ukázal, že není věčný a nyní se používá prakticky jen u závodních 2T motorek, kde se válec mění jednou za dva závody, i častěji.
Bohužel ani ventilová těsnění nebudou pravděpodobně v ideální kondici a část oleje se ti do spalovacího prostoru dostane přes ventily z prostoru hlavy.
Tento problém je dobře rozpoznatelný po delším stání. Pokud se po nastartování valí z výfuku bílý hustý dým charakteristického zápachu spáleného oleje, je vymalováno.
Nech si změřit tlaky na válcích a doporučuji výměnu ventilových těsnění a zabroušení ventilových sedel. Pokud bude již palice dole, zkontroluj, zda není v některém válci ona lesklá plocha. Potom je problém podstatně vážnější.
Raději bych se mýlil, ale spotřeba oleje a ten zápach BA tomu napovídají.

major
Odpovědět