Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39, nefunguje hláška nezapnutých pásů
Před nějakou dobou mi zmizel gong, který po vypnutí motoru vždycky ještě dodatečně upozorňuje na nějaké závady. Mám trvale nefunkční jednu mlhovku, proto mě vždycky po vytáhnutí klíčku ještě klingnul a zopakoval hlášku na displeji. Teď se už nějaký čas po vypnutí klíčku nic neděje, gong se neozývá. Gong přitom evidentně normálně funguje (např. hlásí nebezpečí námrazy, že došla kapalina v ostřikovači atd.).
Přesně ve stejnou dobu, kdy se po vypnutí klíčku gong přestal ozývat, přestalo mi fungovat i hlášení nezapnutého pásu (řidiče i spolujezdce). Kontrolka nezapnutého pásu normálně po malé chvilce zhasne a nic nesignalizuje i když si pás během jízdy rozepnu. To samé u spolujezdce.
Vzhledem k tomu, že obě uvedené anomálie jsem začal pozorovat po testu palubního přístroje (sledoval jsem za jízdy na dig. displeji teplotu motoru, dobíjení atd), chtěl bych se tímto někoho kompetentního zeptat, zda jde během manipulace s testovacím munu palubního přístroje něco takového způsobit? Lze někde v testovacím menu vypnout upozornění nezapnutých pásů?
Přesně ve stejnou dobu, kdy se po vypnutí klíčku gong přestal ozývat, přestalo mi fungovat i hlášení nezapnutého pásu (řidiče i spolujezdce). Kontrolka nezapnutého pásu normálně po malé chvilce zhasne a nic nesignalizuje i když si pás během jízdy rozepnu. To samé u spolujezdce.
Vzhledem k tomu, že obě uvedené anomálie jsem začal pozorovat po testu palubního přístroje (sledoval jsem za jízdy na dig. displeji teplotu motoru, dobíjení atd), chtěl bych se tímto někoho kompetentního zeptat, zda jde během manipulace s testovacím munu palubního přístroje něco takového způsobit? Lze někde v testovacím menu vypnout upozornění nezapnutých pásů?
jak to tak čtu, tak jste na tom asi stejně jako já teď...
Abych nevypadal jako úplný pitomec s nesmyslnou závadou, budu citovat z uživatelského manuálu BMW E39 (hlášení na kontrolním panelu):
Kontrolní panel- priorita č.2: Gurt anlegen (připoutejte se bezpečnostním pásem), objeví se spolu se symbolem bezpečnostního pásu...
Jezdím s tím autem denně, takže opravdu vím co mi to psalo při odepnutém pásu. A po onom testu palubky to hlášení nadobro zmizelo a můžu odepínat pásy jak je libo a auto o ničem neví. Ne snad že bych po tom hlášení tak strašně toužil, ale nemám takové „změny“ moc rád, někdy bývají předzvěstí velkých problémů
Abych nevypadal jako úplný pitomec s nesmyslnou závadou, budu citovat z uživatelského manuálu BMW E39 (hlášení na kontrolním panelu):
Kontrolní panel- priorita č.2: Gurt anlegen (připoutejte se bezpečnostním pásem), objeví se spolu se symbolem bezpečnostního pásu...
Jezdím s tím autem denně, takže opravdu vím co mi to psalo při odepnutém pásu. A po onom testu palubky to hlášení nadobro zmizelo a můžu odepínat pásy jak je libo a auto o ničem neví. Ne snad že bych po tom hlášení tak strašně toužil, ale nemám takové „změny“ moc rád, někdy bývají předzvěstí velkých problémů
mario42 píše:jak to tak čtu, tak jste na tom asi stejně jako já teď...
Abych nevypadal jako úplný pitomec s nesmyslnou závadou, budu citovat z uživatelského manuálu BMW E39 (hlášení na kontrolním panelu):
Kontrolní panel- priorita č.2: Gurt anlegen (připoutejte se bezpečnostním pásem), objeví se spolu se symbolem bezpečnostního pásu...
Jezdím s tím autem denně, takže opravdu vím co mi to psalo při odepnutém pásu. A po onom testu palubky to hlášení nadobro zmizelo a můžu odepínat pásy jak je libo a auto o ničem neví. Ne snad že bych po tom hlášení tak strašně toužil, ale nemám takové „změny“ moc rád, někdy bývají předzvěstí velkých problémů
podle mě se tato funkce da jednotlivě deaktivovat... a když tahle možnost je, tak myslím že tuna lidi po ni šáhne. Mě osobně to nevadi. Zase na druhou stranu! ma vůběc e39 váhové čidlo v sedadlech?? Domnivam se že ne! takže to stejně bude mit jenom informativni charakter nezavisle na tom zda máš či nemáš pás.
magic píše:mario42 píše:jak to tak čtu, tak jste na tom asi stejně jako já teď...
Abych nevypadal jako úplný pitomec s nesmyslnou závadou, budu citovat z uživatelského manuálu BMW E39 (hlášení na kontrolním panelu):
Kontrolní panel- priorita č.2: Gurt anlegen (připoutejte se bezpečnostním pásem), objeví se spolu se symbolem bezpečnostního pásu...
Jezdím s tím autem denně, takže opravdu vím co mi to psalo při odepnutém pásu. A po onom testu palubky to hlášení nadobro zmizelo a můžu odepínat pásy jak je libo a auto o ničem neví. Ne snad že bych po tom hlášení tak strašně toužil, ale nemám takové „změny“ moc rád, někdy bývají předzvěstí velkých problémů
podle mě se tato funkce da jednotlivě deaktivovat... a když tahle možnost je, tak myslím že tuna lidi po ni šáhne. Mě osobně to nevadi. Zase na druhou stranu! ma vůběc e39 váhové čidlo v sedadlech?? Domnivam se že ne! takže to stejně bude mit jenom informativni charakter nezavisle na tom zda máš či nemáš pás.
E39 čidlo zátěže v sedale má, teda přesněji v sedadle spolujezdce. Proto mě nehlásící se pásy trochu vyvádějí z klidu... Pokud to zátěžové čidlo ztratí obvod- rozsvítí se kontrolka airbagu a airbagy se deaktivují. Klasika. Mnohem zajímavější je ovšem případ, že čidlo navenek pro kontrolní systém funguje OK, ale nerozpozná obsazenou sedačku. To znamená, že když na ní jako nikdo nesedí, tak není třeba připomínat pásy... A když na ní jako nikdo nesedí, tak není třeba ani ten airbag... Jímá mě z toho hrůza. Proto přisuzuju nefunčnímu připomínání nezapnutých pásů podstatně větší význam.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 305
- Registrován: sob 05.05.2007 00:00
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
Nevím, mám 525i z konce výroby, tj. z 6/2003, tuhle extrovnost jsem chtěl v servisu nastavit, protože jsem si v návodu také přečetl, že je možno ji zvolit, ale servisman tvrdil, a na menu toho servisního počítače také ukázal, že to nastavit nejde... což mě trochu zklamalo
Že by to bylo modelovou řadou??

Mountainbiker píše:Nevím, mám 525i z konce výroby, tj. z 6/2003, tuhle extrovnost jsem chtěl v servisu nastavit, protože jsem si v návodu také přečetl, že je možno ji zvolit, ale servisman tvrdil, a na menu toho servisního počítače také ukázal, že to nastavit nejde... což mě trochu zklamaloŽe by to bylo modelovou řadou??
Jak to mají novější modely nevím, ale co se mě týká, když mě něco rok v kuse funguje a najednou to přestane, něco to asi značí. Proto jsem se chtěl zeptat někoho, zda je možno pohybem v testovacím menu palubního přístroje třeba nechtě toto upozornění vyřadit.
Zkoušel jsem 535i E39 mého známého a tomu hláška Gurt Anlegen + rozsvícená kontrolka funguje.
Pokud to nejde vyřadit nebo nastavit, pak bych měl vážné obavy z toho, že čidlo zatížení v sedadlech nedokáže rozeznat obsazení- proto nedává hlášku a tím pádem nepůjdou ani airbagy... To by nebyla žádná novinka, kdysi jsem se bavil s hasičem, který jezdí k nehodám mnoho let, a říkal že minimálně čtyřikrát už viděl na sračky rozšrotované BMW s nevystřelenýma airbagama. Dvakrát tam byl prý i přímo smrťák... Jasně, mohl to být bastl a nemusely tam vůbec být. Ale taky tam mohly být, a díky velmi „inteligentnímu“ systému rozpoznávání obsazenosti sedadel nemusely fungovat. Velice nerad bych měl auto s šesti bagama, která tam jsou jenom na ozdobu kvůli zasranému čidlu.
Nejen já, ale všichni co jim hláška nezapnutých pásů nefunguje by to neměli brát na lehkou váhu. Minimálně do té doby, než se vysvětlí proč to nehlásí


zet píše:Hele fakt jsem to nikdy neviděl,čímž netvrdím že to nemůže být (u BMW jsou podivnější věci) ale zajímalo by mě jak to může poznat že jsi zapnutej - máš tam nějaké čidlo (dráty) myslím u zámků pásů? Čidlo abg. s tím podle mne nemá nic společného -navíc je jen u spolujezdce.
ano, k zámkům vede konektor. Zámky poznají, zda je v nich zacvaknutý pás. Jenže ten systém upozornění na nezapnutý pás ještě přece musí vědět, kdy je takové upozornění zbytečné. Zbytečné je v momentě, kdy na sedadle (spolujezdce) nikdo nesedí. Jakmile se sedadlo obsadí (čidlo záteže v sedadle), auto dosáhne určité rychlosti, a v zámku zároveň není zapnutý pás- objeví se upozornění. Když na sedadle nikdo nesedí (zátěžové čidlo nic neregistruje), varovný signál by byl zbytečný- přece nebudeš zapínat pás na prázdném sedadle

čidlo zapnutých pásů (v zámku pásů) nemůže bez zátěžové čidla v sedadle spolujezdce existovat. A co že ještě nefunguje, když je spolujezdcovo sedadlo bez zátěže? No a už jsme doma...
Je tu někdo, kdo umí opravdu dobře anglicky?
Seat belt indicator lamp: Seat belt indicator lamp activation is dependent on the coding data. For vehicles
without a seat belt buckle contact, it is switched on for approx. 6 seconds after terminal 15 "ON".
On vehicles equipped with a seat belt buckle contact, the warning lamp is switched on from terminal 15 "ON"
by a corresponding I-bus telegram from the light check module (LCM) until the seat belt contact is opened
(seat belt buckle latched in position).
Seat belt indicator lamp: Seat belt indicator lamp activation is dependent on the coding data. For vehicles
without a seat belt buckle contact, it is switched on for approx. 6 seconds after terminal 15 "ON".
On vehicles equipped with a seat belt buckle contact, the warning lamp is switched on from terminal 15 "ON"
by a corresponding I-bus telegram from the light check module (LCM) until the seat belt contact is opened
(seat belt buckle latched in position).
přidávám se. Hlavně kvůli té bezpečnosti. Já tu dečku v sedadle spolujezdce mám momentálně K.O.a mám kvůli tomu vyřazený celý systém airbagů. Věc samozřejmě řeším a už jen čekám až mi dorazí taková malá vychytávka. Jinak tedy, ta signalizace nezapnutých pásů, to funguje všude, nebo jen na předních sedadlech? Do zadních zámků bezpečnostních pásů totiž žádný konektor nevede. Měl jsem kdysi dávno 525tds rok 96, a i tam to signalizovalo nezapnuté pásy. Teď mám 530d rok 2001 a najednou nic. Spíš bych se přikláněl k variantě že je možná aktivace/deaktivace, akorát jak na to... Co se týče rad některých servismanů v BMW, tak jako všude tak i v BMW mohou pracovat totální lamy.
A přesně tak, v uživatelské příručce k vozidlu je o tom zmínka. Nevěřím že by v bavarii dovolili tuto signalizaci, a docela hodně závažnou věc co se týče bezpečnosti, trvale vypnout. Existují přece také lidé, kteří si ze zdravotního důvodů pás vzít nemohou, každopádně to bude nastavitelné v menu. Zatím marně pátrám i po e39-forum.de , tak snad se na to přijde.

A přesně tak, v uživatelské příručce k vozidlu je o tom zmínka. Nevěřím že by v bavarii dovolili tuto signalizaci, a docela hodně závažnou věc co se týče bezpečnosti, trvale vypnout. Existují přece také lidé, kteří si ze zdravotního důvodů pás vzít nemohou, každopádně to bude nastavitelné v menu. Zatím marně pátrám i po e39-forum.de , tak snad se na to přijde.
Kamil328i píše:přidávám se. Hlavně kvůli té bezpečnosti. Já tu dečku v sedadle spolujezdce mám momentálně K.O.a mám kvůli tomu vyřazený celý systém airbagů. Věc samozřejmě řeším a už jen čekám až mi dorazí taková malá vychytávka. Jinak tedy, ta signalizace nezapnutých pásů, to funguje všude, nebo jen na předních sedadlech? Do zadních zámků bezpečnostních pásů totiž žádný konektor nevede. Měl jsem kdysi dávno 525tds rok 96, a i tam to signalizovalo nezapnuté pásy. Teď mám 530d rok 2001 a najednou nic. Spíš bych se přikláněl k variantě že je možná aktivace/deaktivace, akorát jak na to... Co se týče rad některých servismanů v BMW, tak jako všude tak i v BMW mohou pracovat totální lamy.![]()
A přesně tak, v uživatelské příručce k vozidlu je o tom zmínka. Nevěřím že by v bavarii dovolili tuto signalizaci, a docela hodně závažnou věc co se týče bezpečnosti, trvale vypnout. Existují přece také lidé, kteří si ze zdravotního důvodů pás vzít nemohou, každopádně to bude nastavitelné v menu. Zatím marně pátrám i po e39-forum.de , tak snad se na to přijde.
Ten systém připomíná jenom pásy na předních sedadlech, zadní ne. Soudě ze svého případu, deaktivace hlášky by měla být možná ve skrytém menu přístrojovky. Pamatuju si, že jsem sledoval dobíjecí napětí (tuším test č.9) a pak jsem za jízdy se z těch testů chtěl rychle dostat a některé z těch dvou tlačítek jsem podržel hodně dlouho. Ale které a jak dlouho si už nepamatuju. V některých průvodcích testovacím režimem jsou položky test č.15 až 18 označeny jako „nepoužito“, a v jiných má test č. 15 údajně nějaké podsložky, kterým jde tlačítkem přiřadit 1 nebo 0 pro aktivaci či deaktivaci. Snad by tam mělo být i upozornění na bezpečnostní pásy. Já se v tom momentálně rýpat nechci, protože z displeje mám rozsypaný čaj a mohl bych omylem dodrbat ještě něco jiného. Pro jistotu jsem provedl alespoň reset palubky (test č. 21), ale hláška bezpečnostních pásů se stále neobjevuje.
Kdybych na tuty věděl, že jsem to hlášení jenom něčím deaktivoval, byl bych šťastný jak blecha. Ale já to na tuty nevím, takže musím počítat i s možností, že systém najednou přestal rozeznávat obsazené sedadlo. A to by byla moc špatná správa.
PS: Včera mi servisák do telefonu potvrdil, že hláška bezpečnostních pásů je u spolujezdce vázána na informace ze zátěžového čidla v sedáku, což jsem předpokládal. Pokud na sedadle nikdo nesedí, není třeba spolujezdci připomínat pás.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
řešil jsem to samý v Renocaru a tam mi řekli, že to opravdu může být tím čidlem nebo to je jen deaktivovaný (nechtěl jsem to aktivovat), ale obavu z nefunkčních airbagů mít nemusím, kdyby bylo cokoliv v systému airbagů špatně, tak se deaktivují všechny a rozsvítí se kontrolka na palubce, udělali mi i test airbagů a ten byl v pohodě a pásy mi to taky doteď nehlásí a víc jsem potom už nepátral, to jen proto, aby jste neměli obavu z toho, že by vám nevyletěly airbagy, když se vám teď nezobrazuje konrolka nezapnutých pásů 

Bratn píše:řešil jsem to samý v Renocaru a tam mi řekli, že to opravdu může být tím čidlem nebo to je jen deaktivovaný (nechtěl jsem to aktivovat), ale obavu z nefunkčních airbagů mít nemusím, kdyby bylo cokoliv v systému airbagů špatně, tak se deaktivují všechny a rozsvítí se kontrolka na palubce, udělali mi i test airbagů a ten byl v pohodě a pásy mi to taky doteď nehlásí a víc jsem potom už nepátral, to jen proto, aby jste neměli obavu z toho, že by vám nevyletěly airbagy, když se vám teď nezobrazuje konrolka nezapnutých pásů
Pravdu máš v tom, že pokud systém airbagů zaznamená při testování sama sebe nějakou výraznou abnormalitu, rozsvítí se kontrolka a airbagy se komplet deaktivují. To je třeba případ vypadlého konektoru nebo průrazu v zátěžovém čidle sedadla. Bohužel mimo takové „průhledné“ závady existují i takové, že čidlo není schopno správně rozeznat velikost zátěže, což je velmi zákeřná vada.
Stále totiž platí, že úspěšné otestování systému airbagů sice zhasne jejich kontrolku, ale airbag spolujezdce je deaktivován automaticky, pokud jsou indície že na sedadle nikdo nesedí. Průvodním znakem „systémově chybějícího“ spolujezdce je absence oznámení na nezapnuté bezpečnostní pásy, tedy v případě, že si spolujezdec po rozjezdu pás nezapne nebo si jej za jízdy rozepne. To se netýká jen BMW, ale i jiných aut, třeba Audi, Volvo atd., které čidla obsazení využívají také. Bohužel systém v BMW je evidentně nejproblémovější a nejchoulostivější, žádná jiná automobilka neřeší tolik defektů na zátěžových čidlech.
Rozhodně v blízké budoucnosti využiju onoho prvku, který zátěžové čidlo obejde, a spolujezdec nemusí v případném boji o život spoléhat na jeho momentální kondici