No to je otázka. Nezkoušel jsem to. Proč to řeším, protože mi motor na volnoběh občas strašně vibruje a roztřese se celý auto a když jedu s vyřazenou rychlostí, tak mi řadící páka lítá ze strany na stranu. Proto řeším jestli by tohle nepomohlo. Vím že to bude asi špatný vstřik, už mi to jednou hlásila diagnostika, ale jen občas, a tak že bych přitom rovnou udělal ten EGR ventil a váhu vzduchu.
No silentbloky vypadají v pořádku (dle slov jednoho servisu, ale není nic moc) každopádně našli odpojenou jednu podtlakovou hadičku na tom silentbloku, ale i po zapojení to dělá nadále, možná i trochu víc
no asi ho nevyndáš, ale můžeš ho odpojit resp. zavařit, aby se neotevíral.. celkem průser co jsem řešil když jsem auto koupil bylo že se ventil rozletěl na kusy a ty se zasekly v sání.. velký štěstí že se nic nestalo, jsou to celkem velký kusy plechovejch podložek.. ono ten bordel z výfuku a sání kterej tvoří právě ten ventil aspoň k něčemu byl, že podložky nešly dál..
Speedy20V píše:No silentbloky vypadají v pořádku (dle slov jednoho servisu, ale není nic moc ? každopádně našli odpojenou jednu podtlakovou hadičku na tom silentbloku, ale i po zapojení to dělá nadále, možná i trochu víc
kouknul bych na ty silentbloky,jestli jsou původní tak už mají nárok.Že je špatnej zjistíš lehce - koukej na něj a nech si vypnout někým motor a uvidíš (zřejmě) jak sebou motor škubne a ten sil. se ani nehne.Když si nebudeš jist,tak přizvedni heverem motor a taky to poznáš.
EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
bude svitit nejaka kontrolka kdyz zaslepim recirkulaci vyfukovych plynu??? skoci to do nahrady nebo to bude ok? ja to tam nechci je to naprd zvysuje to spotrebu a snizuje vykon...
je to tam jen kvuli emisim a na ty jaksi seru
dusan píše:EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
tak tak ale víc než turbo tak trpí písty a hlava protože zahřívání je enormní,samožřejmě to platí při dalníční letce.
No ovšem proč to teda dělat, když tady kolega "dusan" píše, že se naprosto nezmění charakteristika ani výkon motoru. I když popravdě se mi tomu věřit nechce, něco to udělat prostě musí.
Jediný význam to má že nie je potrebné čistiť EGR ventil, sanie je čisté, netreba sa obávať o zlomenie klapiek, ktoré sú v sacom potrubí a nehrozí ich nasanie do motora a tým deštrukcia motora.
dusan píše:EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
malá otázka - jelikož EGR otevírá při jen v nizkejch otáčkách, jak to ovlivní teplotu ve vysokejch otáčkách, když je ventil zavřenej i tak?
tj ale musíš jet na čtvrt plynu, taky nevim co by to udelalo když máš 1b přetlak a otevře se ti tenhle ventil do sání, kdoví, ale to přehřátí se mi nezdá
Je pravda,že EGR otvára len pri určitej nižšej záťaži motora,určitých otáčkach a určitej teploty motora a je riadený riad.jednotkou motora. Pri tejto činnosti motora znižuje teplotu spaľovania a tým aj emisie.Pri jeho odstavení sa celkovo zvyšuje teplotná záťaž častí motora a je potrebné na to myslieť aj pri ochladzovaní turba. Je tiež pravda,že pri potrebe vysokého výkonu je EGR uzavretý/pokiaľ funguje/ aby sa zvýšila účinnosť spaľovania a tým rastie teplota motora /vyššie otáčky,vačšie množstvo vzduchu,viac paliva/.Pri normálnej jazde, t.j. 90 až 130 km sa nevyužíva vysoký výkon ani vysoké otáčky,EGR prevažne pracuje/inak by nemal zmysel/ a udržuje nižšiu teplotu spaľovania.Pri jeho odstavení sa zvyšuje teplota výfukových plynov aj pri nižších rýchlostiach,pri ktorých nie sme zvyknutí chladiť turbo a preto je potrebné na to myslieť .
Najvačšia výhoda odpojenia je čisté sanie ,nemusí sa čistiť samotný ventil ani klapky v sacom potrubí a nehrozí ich zlomenie.Mierny nárast výkonu je tiež v určitom režime avšak v praxi len mierne badateľný a minimálne zníženie spotreby.Zlepšenie činnosti motora po zablokovaní EGR ,ktoré niekto udáva je najčastejšie spôsobené vyčistením sacieho traktu pri manipulácii s ventilom ,čím sa zlepší plnenie motora.Zníži sa tiež dymivosť hlavne pri náhlej akcelerácii /kick-down/ taká typická pre dieselové motory.Túto dymivosť spôsobuje tiež EGR ventil.Pri normálnej kľudnej jazde je otvorený a prepúšťa spaliny do sania,t.j.nižší obsah kyslíka v nasávanom vzduchu.Pri Kick-down ECU okamžite natlačí vyššie množstvo paliva do valcov kde je vzduch s nízkym obsahom kyslíka ,vzniká nedokonalé spaľovanie a vznik sadzí to je to zadymenie. ECU vyšle aj hneď signál pre uzavretie EGR a natočenie klapiek v turbe,ale to má určité spozdenie v sec. a než sa do valcov dostane čerstvý vzduch s vyšším obsahom kyslíka vzniká to nedokonalé spaľovanie.Pri odpojenom EGR sa dostáva do valcov čistý atmosferický vzduch a zníži sa zadymenie.