Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 rozkmitanie prednej nápravy-Vyriešené!!!!!!!!
Zdravím všetkých na fóre.Mám e39 530D r.2002 a objavil sa taký probém, že keď prechádzam nejakú nerovnosť a zároveň brzdím, tak sa rozkmitá predné koleso/to, ktoré ide po nerovnosti/až tak, že to doslova búcha.Inak je auto stabilné aj pri vysokých rýchlostiach, nič nebúcha ani pri prejazde nerovností, len vtedy, keď zároveň brzdím.Ešte som si všimol, že keď prechádzam v zákrute nejakú nerovnosť tak akoby sa auto rozvlnilo, hlavne pri prechádzaní zákruty väčšou rýchlosťou.Nedávno som bol u kamoša na STK, kde kontroloval podvozok, tlmiče aj brzdy a všetko bolo OK, len sa mu nezdalo, že keď vyťahoval kolesá na stolici do strán, bola vôľa alebo skôr pruženie/teda vychýlenie/ v tom veľkom silentbloku na ramene a nevedel či to tak má byť, alebo sú tie silentbloky v háji.Myslíte, že by tie silentbloky mohli spôsobovať to rozkmitanie, alebo pri záťaži v zákrute zmenu geometrie.Ak máte niekto podobnú skúsenosť budem rád ak mi poradíte.Vďaka.Inak auto má najazdené asi 210 000 km.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
dandy píše:Zdravím všetkých na fóre.Mám e39 530D r.2002 a objavil sa taký probém, že keď prechádzam nejakú nerovnosť a zároveň brzdím, tak sa rozkmitá predné koleso/to, ktoré ide po nerovnosti/až tak, že to doslova búcha.Inak je auto stabilné aj pri vysokých rýchlostiach, nič nebúcha ani pri prejazde nerovností, len vtedy, keď zároveň brzdím.Ešte som si všimol, že keď prechádzam v zákrute nejakú nerovnosť tak akoby sa auto rozvlnilo, hlavne pri prechádzaní zákruty väčšou rýchlosťou.Nedávno som bol u kamoša na STK, kde kontroloval podvozok, tlmiče aj brzdy a všetko bolo OK, len sa mu nezdalo, že keď vyťahoval kolesá na stolici do strán, bola vôľa alebo skôr pruženie/teda vychýlenie/ v tom veľkom silentbloku na ramene a nevedel či to tak má byť, alebo sú tie silentbloky v háji.Myslíte, že by tie silentbloky mohli spôsobovať to rozkmitanie, alebo pri záťaži v zákrute zmenu geometrie.Ak máte niekto podobnú skúsenosť budem rád ak mi poradíte.Vďaka.Inak auto má najazdené asi 210 000 km.
Podle toho co píšeš s těma kilákama budou určitě v háji.Já mám najeto 240tis.km a nedávno jsem právě měnil ty silentbloky na spodních ramenou,měl jsem jeden už naprasklej.Po výměně bylo cítit ve volantu,že je auto bez vůle i kola byly na fest,před tím se s nima dalo mírně zahejbat.Sada silnetbloků stojí do dvou litrů,takže pohoda

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
dandy píše:Takže ak som správne pochopil, tak ten silentblok musí byť pevný a rameno by sa na ňom pri ťahaní koles do strany nemalo hýbať.Z toho vyplýva, že ak sú čapy ok, tak stačí vymeniť tie silentbloky a malo by byť všetko ok.Ďakujem!
Jj,je třeba vylisovat starý a nalisovat nový,když jsou čepy ok.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 18.08.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
- Kontaktovat uživatele:
No tak me to delalo uplne to same...trochu zvlneny kotouce a asi narazeny kola nebo disk. Kotouce srovnas, kdyz je trochu ohrejes a parkrat prudce zabrzdis...musis uplne na doraz(pokud mas ABS). Potom sem prohodil zadni a predni kola a bylo po rozklepavani...delalo mi to hlavne kolem 80 a pri brzdeni....rozkmitalo se to vzdycky jako krava....jinak kdyz se ti to rozkmita, tak staci prudcejc pribrzdit a ono to prestane...nebo kdyz mas kola v rejdu tak to taky nedela....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Tickerow píše:No tak me to delalo uplne to same...trochu zvlneny kotouce a asi narazeny kola nebo disk. Kotouce srovnas, kdyz je trochu ohrejes a parkrat prudce zabrzdis...musis uplne na doraz(pokud mas ABS). Potom sem prohodil zadni a predni kola a bylo po rozklepavani...delalo mi to hlavne kolem 80 a pri brzdeni....rozkmitalo se to vzdycky jako krava....jinak kdyz se ti to rozkmita, tak staci prudcejc pribrzdit a ono to prestane...nebo kdyz mas kola v rejdu tak to taky nedela....
on resi uplne neco jineho....

zdar.
o ktory silentblok ide ?
na ramene 4 alebo 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
o ktory silentblok ide ?
na ramene 4 alebo 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Vďaka všetkým za odpovede.Nedávno som bol v BMW na inspection a nechal som si skontrolovať aj prednú nápravu.Bola zistená vôľa na spojovačkách, tyčkách stabilizátora a tiež silentbloky ramena boli natrhnuté.Tak som sa hneď objednal na výmenu.Po výmene spomínaný problém pominul.Síce pri prejazde väčších nerovností ešte cítiť, že je niekde vôľa, ale je to výrazne lepšie.Nejaký čas to vydrží a potom vymením komplet ramená a ostatné veci na náprave, ktoré som ešte nemenil a potom by to malo byť OK.Vyskytol sa ale iný problém.Zistil som, že v značkovom servise Tempus AWT Bavaria v Bratislave nevedia urobiť prácu odborne a kvalitne.Kvalitne chcú len zaplatiť.Za 3,5 hod. 530 eur + cca 400eur za diely.Celý čas som bol pri aute a môžem povedať, že katastrofa s výnimkou mechanika, ktorý robil diagnostiku. Ten bol Ok.Keďže sa menili spojovačky auto išlo na geometriu a to je ten hlavný problém.Neviete mi niekto poradiť aký je presný postup pri nastavovaní geometrie pri E39 r.2002 s M-podvozkom ? Lebo mám pocit, že postup bol nesprávny.Machanika, ktorý robil geometriu som upozornil, že auto má M-podvozok, na čo on povedal, že to je jedno a zadal do PC sériový podvozok aj keď bola možnosť dať tam "športový znížený podvozok".Potom mal reči, že už sa to nedá dobre nastaviť, že sú vybité excentre/pritom auto nebolo búrané ani ešte nebolo hýbané s nápravami/Ale nakoniec to akože zvládol.Lenže hneď po ceste zo servisu som zbadal, že auto sa na ceste chová nenormálne.Bolo citlivé na vietor, koľaje, nerovnosti a malo problém trafiť sa do zákruty, čo predtým absolútne nerobilo.Tak som to reklamoval.Urobili znovu geometriu, ale na moju žiadosť už iný mechanik.Ten už zadal/ale tiež až keď som ho upozornil, že mám M-podvozok/ do PC "špotový znížený podvozok" a urobil geometriu znova.Samozrejme všetko bolo zle a nanovo to nastavil.Len som si všimol, že niektoré príkazy z PC ignoroval.Teraz auto jazdí oveľa lepšie, len volant nie je presne v strede, ale je vychýlený cca 1-2cm doprava.Neviete niekto, či to tak môže byť, alebo to mám znova reklamovať, lebo mám obavu, či to nemôže mať vplyv na snímač polohy volantu, kvôli stabil.syst.DSC.A ešte jedna vec ma zaujíma.Niekde tu som sa dočítal, že pri nastavovaní geometrie má byť auto zaťažené, čo nebolo. Tak aj na to by som sa chcel spýtať, či to platí vždy u BMW.No proste čakal som za tie peniaze odbornosť a kvalitu v značkovom servise, ale som sa hlboko sklamal, ale chcem to dotiahnuť do konca, aby dokončili svoju prácu tak ako treba.Preto budem rád za každú radu.Vďaka.
Bohužiaľ srandu si nerobím, tiež som zostal prekvapený.Vrátili mi síce 82 eur, ale až po mojom písomnom upozornení, že účet sa mi nezdá, nakoľko bol v angličtine, že došlo k omylu bla bla bla .... Ozaj nevie niekto poradiť ohľadne toho postupu pri geometrii aj s tým zaťažením auta, aby som bol pripravený, keď tam zase pôjdem.
Ahoj, podobny problem som mal v Holandsku kde som potreboval nejake veci na moje BMW a neboli schopni mi zistit zakladne informacie. Bolo to ako pokus omyl a ty sa zorientuj. Az po mojom naliehani zadiali do PC VIN cislo co je pre mna nepochopitelne, ako mozu operovat bez neho (nehovoriac o tom, ze nevedeli ktoru cast tam zadat). Moja rada k tvojmu problemu je, ist spat, nech to spravia poriadne, ale asi by som sa siel spytat do Wiedne, co robit v takomto pripade, povedat im svoj problem a oni ti urcite daju dobru radu s ktorou tam mozes potom operovat. Inak pred dvoma dnami som volal do AWT do Ba koli oleju do mojho auta a poviemti, ze tym by som nedal ani povysavat moje auto. To same sa opakovalo aj v Ziline.
No ja nemôžem povedať na Žilinu nič zlé.Bol som tam 2x a spokojnosť.Síce ceny sú podobné ako v Tempus AWT , ale aspoň urobili prácu odborne a kvalitne.Tempus BA pravý opak.Inak olej určite nekupuj v BMW, lebo je totálne predražený.V tempuse chceli za 8l Castrol Edge 0-30 ako dávam ja, cca 10tis. SK.Tak som ho radšej objednal cez olejposta.sk
Zdar, už to máš asi dávno vyřešený s tou geometrii, dej vědět jak jsi dopadl..
Někde tady jsem četl, že geometrie se dělá v zatíženym stavu, tak nevim.
A s těma zkušenostma se servisem? To je tak, že si skoro každej myslí, že origo servis = nejlepší servis. Max je dobrá diag. Jinak jezdim k maníkům co dělaj pouze BMW a ceny a odvedená práce zatim super.
Někde tady jsem četl, že geometrie se dělá v zatíženym stavu, tak nevim.
A s těma zkušenostma se servisem? To je tak, že si skoro každej myslí, že origo servis = nejlepší servis. Max je dobrá diag. Jinak jezdim k maníkům co dělaj pouze BMW a ceny a odvedená práce zatim super.