Zdarec, neposlal byste mi někdo (spíš do SZ) návod na jednoduchej tajnej spínač do E39? Nemusíte mi přesně říkat, kde ho máte vy, spíš na kterej kabel se nejčasteji zapojuje, co je nejúčinější a zároveň nejjednodušší... pájku mám, základní úkony taky zvládnu...
no ja by som tiez nebol proti keby mi niekto poradil, staci to ze co treba prerusit...aby to neblbo, kdesi som cital ze tipek prerusil napajanie cerpadla a auto mu nechcelo nastartovat aj ked to mal zapnute normalne spinacom...ktovie...ale radsej som to potom neskusal...
Já ho mám klasicky - napájení palivového čerpadla. Když s tím bude chtít odjet nějaký degeš,za prvé bude točit motor (což uslyším) a nebude vědět,jestli to není v imobilizéru. Samozřejmě,profík to natáhne na plaťák,ale to už je o něčem jiném.
No tak to pak stačí kousek drátu(dlouhý rozvětvený kabel s krokodýlky) a borec jede.
Nemá cenu ani napájení řj motoru.
Ovšem jestli je to do E30,32,34,36 tak je to asi dostačující.To už nekradou žádní odborníci.
Pro Lacik : Mám to,jak píše Libovka - taženej kábl od relé,vypínač je na lampičky 22OV,jedinej problém je moje hlava,zapomenu,že není seplej a pokouším se natočit...
ideálně přes relé 30A,ale musí být zapojeno tak ,aby se rozeplo pouze při otočení klíčku.Tak to alespoň bývá u autoalarmů.Kdy cívka od relé jde přes vypínač na zem a druhý konec cívky na " 15 " kontakt "+" klíček.A mezi rozpínací kontakt se zapojí třeba čerpadlo paliva,nebo cokoliv jiného.Nesmí být zapojené relé na "30" stálé napájení.Protože by to pak vybíjelo baterku.
Elektro píše:ideálně přes relé 30A,ale musí být zapojeno tak ,aby se rozeplo pouze při otočení klíčku.Tak to alespoň bývá u autoalarmů.Kdy cívka od relé jde přes vypínač na zem a druhý konec cívky na " 15 " kontakt "+" klíček.A mezi rozpínací kontakt se zapojí třeba čerpadlo paliva,nebo cokoliv jiného.Nesmí být zapojené relé na "30" stálé napájení.Protože by to pak vybíjelo baterku.
A proč by se mělo rozepínat?Tajným vypínačem ho normálně sepnu a je to.
Elektro píše:ideálně přes relé 30A,ale musí být zapojeno tak ,aby se rozeplo pouze při otočení klíčku.Tak to alespoň bývá u autoalarmů.Kdy cívka od relé jde přes vypínač na zem a druhý konec cívky na " 15 " kontakt "+" klíček.A mezi rozpínací kontakt se zapojí třeba čerpadlo paliva,nebo cokoliv jiného.Nesmí být zapojené relé na "30" stálé napájení.Protože by to pak vybíjelo baterku.
A proč by se mělo rozepínat?Tajným vypínačem ho normálně sepnu a je to.
Takhle to bývá u autoalarmů.Relé je v normálním stavu stále sepnuté "přes rospojovací kontakt " a pouze v případě že je auto zajištěno,tak je při otočení klíčku relé rozepnuté.V opačném případě musíš relé sepnout ,aby auto jelo.Což se mi zdá jako méně elegantní řešení.Ale je to věc každého, co a jak si v autě zapojí.V případě nejasností to můžu namalovat Jen jsem přispěl názorem.
Pro případ zájmu jsem vytvořil obrázek zapojení na stránce.Kdo to bude montovat je u brázku vložen i link kde je i fotka toho relé.Jedná se o přepínací relé ,které musí mít středový rozpínací kontakt.Jinak doporučuji k tomu koupit i patici s 20cm vývody.vypadá to profesionálně.