Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vadne ABS cidlo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem byl před týdnem v BMW na testu a zjistili :
6 Drehzahlsignal vorne rechts
14 ABS-Ventilrelais
67 Kurzzeit-Einstreuung
Vadné čidlo sem teda objednal a dneska mi ho kámoš vyvednul.
Mám pár otázek...
Skusil sem napojit nové čidlo narychlo bez namontování, ale kontrolky nezhasly, takže tudy cesta nevede...
Stačí vyměnit vadné čidlo, namontovat nové a kontrolky hned zhasnou ? Není potřeba reset auta, nebo popojet aby auto dostalo signál z čidla.
Co je zač ty další 2 chyby 14 a 67 ?
6 Drehzahlsignal vorne rechts
14 ABS-Ventilrelais
67 Kurzzeit-Einstreuung
Vadné čidlo sem teda objednal a dneska mi ho kámoš vyvednul.
Mám pár otázek...
Skusil sem napojit nové čidlo narychlo bez namontování, ale kontrolky nezhasly, takže tudy cesta nevede...
Stačí vyměnit vadné čidlo, namontovat nové a kontrolky hned zhasnou ? Není potřeba reset auta, nebo popojet aby auto dostalo signál z čidla.
Co je zač ty další 2 chyby 14 a 67 ?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Čidlo musíš zamontovat do štítu brzdy, u předního kola je to lehké, jsou tam dva imbusy nebo hvězdičky. Dobře se podívej na vedení původního kabelu, aby se při rejdu nepoškodil. Po projetí po pár metrech kontroky zhasnou, nic se smazat nemusí, ale závada zůstane v paměti zapsána, ale to ničemu to nevadí.wEnC píše:Tak sem byl před týdnem v BMW na testu a zjistili :
6 Drehzahlsignal vorne rechts
14 ABS-Ventilrelais
67 Kurzzeit-Einstreuung
Co je zač ty další 2 chyby 14 a 67 ?
14 ABS-Ventilrelais - ukazuje na to, že systémem (ŘJ ABS) byla odpojena fce ASC/DSC, což je logické. Když nefunguje vyhodnocení rychlosti otáčení kol, systém neví jak stabilizovat. Po namontování správného čidla začně ASC normálně fungovat.
Ve WDS se o tom píše :
Ventilrelaisfehler
Das Ventilrelais ist im Schlupfregel-Steuergerät integriert. Es dient der Spannungsversorgung der Ein- und Auslassventile. Bei diesem Fehler sind die DSC-Kontrollleuchte, die ABS-Kontrollleuchte und die Allgemeine Bremswarnleuchte (rot) an. Es sind alle Schlupfregelfunktionen abgeschaltet und es ist nur noch die konventionelle Bremse verfügbar.
Mögliche Fehlerursache(n):
•Die Stromzufuhr für das Ventilrelais ist unterbrochen (Sicherung, Stecker, Leitung)
•Das Ventilrelais ist defekt
Speicherbedingung(en):
•Das Ventilrelais unterliegt einer ständigen Eigenüberwachung durch das Schlupfregel-Steuergerät.
Fehlersuche:
•Überprüfung der Spannungsversorgung des Ventilrelais (Pin 6, Klemme 30)
•Wenn der Fehler bei intakter Spannungsversorgung momentan vorhanden oder mehrfach aufgetreten ist (Kundenbefragung), dann muss das Schlupfregel-Steuergerät erneuert werden.
Hinweis
•Bei Fahrzeugen der Baureihe E38 muss die SI 61 03 00 562 beachtet werden.
•Steuergerätetausch siehe Servicefunktionen
67 Kurzzeit-Einstreuung - krátkodobé rušení, bývá skoro vždy, neřešit
chlapi mam ten samy problem,jednou jde,jednou ne
mel jsem ho na dilne a borec mi rika,ze objednal cidlo,ale cidlem to pry neni,ze pry mam vytazeny svazek z elektriky, je to možné?
proč to jednou jde třeba celý den a brždění nemá vliv a jednou to nejde,nechápu
uz jsem kvuli tomu dostal i pokutu,ze jsem jel rychle 45 na 30
smula byli to chlupaty ze sousedniho mesta 

mel jsem ho na dilne a borec mi rika,ze objednal cidlo,ale cidlem to pry neni,ze pry mam vytazeny svazek z elektriky, je to možné?
proč to jednou jde třeba celý den a brždění nemá vliv a jednou to nejde,nechápu



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Zkušenost za včera: pokud čidlo nesedí úplně opřené, a stačí i jen 1mm, tak to nahlásí chybu. Skoukni jak jsou na tom ta úchytná oka čidla. Je to kovový kroužek zalitý v plastu a když ten plast na vzdáleném konci (od těla čidla) praskne, kroužek se vylomí a čidlo se pohne. A hned je problém na světě. Co jsem zatím viděl čidla KO, tak všechna měla popraskané ty konce.
detrhomer píše:chlapi mam ten samy problem,jednou jde,jednou ne
mel jsem ho na dilne a borec mi rika,ze objednal cidlo,ale cidlem to pry neni,ze pry mam vytazeny svazek z elektriky, je to možné?
proč to jednou jde třeba celý den a brždění nemá vliv a jednou to nejde,nechápu
Pokud se ti ABS a ASC rozsvítí VÝHRADNĚ když je motor zahřátý a ty třeba stojíš v koloně, tak je to vadná řídící jednotka (diagnostika v tom případě mylně hlásí vadné čidlo nebo chybu v komunikaci- kabeláži) . Pokud se ti to rozsvítí i při studeném motoru, tak to bude mnohem levnější a mohlo by to být i tou kabeláží nebo čidlem.
Tak mi také odešlo čidlo ABS, protože to je u E39 dost častá závada, dám sem pro ty, kdo nemá doma diagnostiku návod jak zjistit, které čidlo je v haji bez toho aby musel zvedat auto nebo sundavat kola.
Čidla ABS jsou vyvedena na konekrtor řídicí jedn. dyn.kontr.stabil., kterou najdeme v levé části motorového prostoru (je to ta kostka do jejíž horní části vedou 4ks trubiček s hydraulickým ovládámim brzd)
Vytažením bočního zajištovacího kolíku konektor odpojíme a pomocí ohmmetru změříme odpor na kontakech čidel, to vadné bude mit nejspiše řádově 100-200ohmu, prostě jinak než ty OK. Na funkčním čidle byste měli naměřit cca 4.5M Ohmu.
LP 12 - 28
LZ 13 - 29
PP 15- 16
PZ 30 - 31
čslováni je popsano jak na konektoru tak na řídící jednotce.
Oficiální cena BMW se pohybuje cca 2550Kč/čidlo, přičemž nejde tak jako tak o výrobek BMW tzn. čidlo lze získat i z jiných distribučních kanálu za cca 1700Kč. Hella a podobně.Čidla hojně prodávají i bazaristi za cca 600Kč, ale jde o použité původní Siemensy, ktreré jaksi odcházeli a odchází. Na výstupu čidla je spínací tranzistor a v těch Siemensech je prostě špatně dimenzován a prozáží se u něj CE přechod.
Po výměně vadného čidla by měla zhasnout jak kontrolka ABS tak ASC, respektive nemusí v tom případě zkuste auto projet.
Tak asi tak
Karel
P.S. Pokud budete čidlo hledat v ETK, tak i když jde o součást brzd tj HS 34 tak přední jsou je ve skupině 31 u ložiska předního kola a v 34 chybí.
Čidla ABS jsou vyvedena na konekrtor řídicí jedn. dyn.kontr.stabil., kterou najdeme v levé části motorového prostoru (je to ta kostka do jejíž horní části vedou 4ks trubiček s hydraulickým ovládámim brzd)
Vytažením bočního zajištovacího kolíku konektor odpojíme a pomocí ohmmetru změříme odpor na kontakech čidel, to vadné bude mit nejspiše řádově 100-200ohmu, prostě jinak než ty OK. Na funkčním čidle byste měli naměřit cca 4.5M Ohmu.
LP 12 - 28
LZ 13 - 29
PP 15- 16
PZ 30 - 31
čslováni je popsano jak na konektoru tak na řídící jednotce.
Oficiální cena BMW se pohybuje cca 2550Kč/čidlo, přičemž nejde tak jako tak o výrobek BMW tzn. čidlo lze získat i z jiných distribučních kanálu za cca 1700Kč. Hella a podobně.Čidla hojně prodávají i bazaristi za cca 600Kč, ale jde o použité původní Siemensy, ktreré jaksi odcházeli a odchází. Na výstupu čidla je spínací tranzistor a v těch Siemensech je prostě špatně dimenzován a prozáží se u něj CE přechod.
Po výměně vadného čidla by měla zhasnout jak kontrolka ABS tak ASC, respektive nemusí v tom případě zkuste auto projet.
Tak asi tak
Karel
P.S. Pokud budete čidlo hledat v ETK, tak i když jde o součást brzd tj HS 34 tak přední jsou je ve skupině 31 u ložiska předního kola a v 34 chybí.
Tak jsem vymenil obe zadni cidla a porad to blbne,jednou to jde jednou ne,po ranu to nejde nikdy a kdyz nekam jedu dal a auto se zahreje,pak ho vypnu a za chvilku nastartuju,pak cidla jdou tak jak maji a porad,dokud to nenecham stat dele
uz opravdu nevim,carsoft mi hlasil leve zadni,tak jsem koupil nove a nic a nejde mi ani tachometr a spotreba 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte 23.09.2008 00:00
- Bydliště: slovakia,malacky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Kromě dosedacích ploch čidla doporučuji ještě vyčistit hadříkem ten kroužek uvnitř. Bývá uplně černej, že snímací plošky nejsou vidět.
Mě abs vypadávalo, pravidelně v některých zatáčkách, nebo i náhodně, někdy brzdy abskovaly zbytečně, po vyčištění a přemontování čidla je to OK, 100km a bez výpadku. Přitom úchyty čidla byly KO, musel sem tam dát podložky aby to drželo, ale čidlo je tam natěsno vepředu, nemá šanci se hnout.
Mě abs vypadávalo, pravidelně v některých zatáčkách, nebo i náhodně, někdy brzdy abskovaly zbytečně, po vyčištění a přemontování čidla je to OK, 100km a bez výpadku. Přitom úchyty čidla byly KO, musel sem tam dát podložky aby to drželo, ale čidlo je tam natěsno vepředu, nemá šanci se hnout.