
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Trase mi auto - volant
lidi mám taky takový problémek,když jedu do 90 tak pohoda,ale když jedu o něco rychleji tak mi začne vibrovat volant a částečně i celé auto, může to být kolama? Jelikož jsem dve zvejknul,ale nechal jsem je vyrovnat a kdyz jsem je prezouval tak je v pohode vyvazili,tak nevim, s brzdama problem nemam, az na to abs,ktere resim v jine diskuzi,to brzdi v poho a nic nevibruje. Jeste chci dodat nekdy to dela pri 90 a nekdy az pri 110 

detrhomer píše:lidi mám taky takový problémek,když jedu do 90 tak pohoda,ale když jedu o něco rychleji tak mi začne vibrovat volant a částečně i celé auto, může to být kolama? Jelikož jsem dve zvejknul,ale nechal jsem je vyrovnat a kdyz jsem je prezouval tak je v pohode vyvazili,tak nevim, s brzdama problem nemam, az na to abs,ktere resim v jine diskuzi,to brzdi v poho a nic nevibruje. Jeste chci dodat nekdy to dela pri 90 a nekdy az pri 110
Tak přesně tohle mám taky, akorát při 90 a 130. Začalo to dělat na letní přezutí po zimě. Popisuju to v tématech nad tímto. Jsou to kola špatně nasazený, buď je velká díra nebo je to starý vyžvejkaný. Mám na to objednaný kroužky, ve středu nasazuju, pak dám vědět. Prej to sou nějaký speciální přesně na tyto případy přímo z bmw, prostě když jsou s tím problémy. Tak uvidím.
smoler píše:Já měl podobný problém a musím ríci,že mě vymezovací kroužky hodně pomohly,ale než jsme na to přišli měl jsem pocit,že jsem pořád na D1



Kroužky mají cenu, jenom když jsou kovové a soustružené. Plastové kroužky jsou k ničemu. Vůbec na nic jsou tenké plastové kroužky, protože se mohou při nasazování kola snadno přesadit a žvejknout. Originální kroužky neexistují, protože origo kola mají středovou díru o 0,1 mm větší než je průměr středícího kroužku na náboji. Kolo by mělo mít po nasazení na středící kroužek minimální vůli a mělo by na středícím kroužku držet bez šroubů, aniž by spadlo.
rajker píše:Ja som sa toho uz zbavilVymenil som tycky riadenia, tycky stabiku a dva pary ramien a je klud. Pokial mas na ramenach utrhane silentbloky a vybite capy, mozes menit kotuce a vyvazovat kola ako len chces, trasenia sa nezbavis.
zajímavý, včetně silenbloků??? Asi jo, že. Jsem laik, tak se nesměj...

Podle TIS způsobuje kmitání volantu:
1. nevyvážená kola
2. naražené ráfky
3. nedostatečná funkce tlumičů
4. vadné silenbloky tlačených ramen
5. příliš velký mrtvý chod převodovky řízení
Pokud se kmitání projevuje při brzdění nebo prudké skceleraci, tak způsobují kmitání silenbloky tlačených ramen, protože při brzdění a akceleraci jsou silenbloky nejvíce stlačovány. Já jsem je vyměnil a kmitání zmizelo. Pokud jsou kola vyvážená, ráfky nenaražené, tlumiče podle testů funkční alespoň na 60 % a vyměněné silenbloky tlačených ramen, tak má velký mrtvý chod převodovka řízení. Mrtvý chod převodovky je největší průser, protože repasovaná stojí asi 50 litrů. Na ebay je ale možné sehnat celkem dobré převodovky za 200 EUR. Druhá možnost je nechat udělat v Jihlavě repasi převodovky. To ale také asi nebude laciné.
1. nevyvážená kola
2. naražené ráfky
3. nedostatečná funkce tlumičů
4. vadné silenbloky tlačených ramen
5. příliš velký mrtvý chod převodovky řízení
Pokud se kmitání projevuje při brzdění nebo prudké skceleraci, tak způsobují kmitání silenbloky tlačených ramen, protože při brzdění a akceleraci jsou silenbloky nejvíce stlačovány. Já jsem je vyměnil a kmitání zmizelo. Pokud jsou kola vyvážená, ráfky nenaražené, tlumiče podle testů funkční alespoň na 60 % a vyměněné silenbloky tlačených ramen, tak má velký mrtvý chod převodovka řízení. Mrtvý chod převodovky je největší průser, protože repasovaná stojí asi 50 litrů. Na ebay je ale možné sehnat celkem dobré převodovky za 200 EUR. Druhá možnost je nechat udělat v Jihlavě repasi převodovky. To ale také asi nebude laciné.
Čau mám 530D,r.v. 1999 a nefungujemi přední ventilátor na klimatizaci.Když ho napojím na přímo na baterii vrtule se točí.I na když sem byl napíchnutý na počítačí ukazovalo to chybu ventilatoru,pojistky jsou v pořádku.Chci se zeptat jestli je tam nějaké relé a když jo kde je.Díky za pomoct a když někdo bude vědět pošli mi to prosim na meila kvonc@seznam.cz
Vivat BMW........................................
Vivat BMW........................................
Kostra1 píše:Čau mám 530D,r.v. 1999 a nefungujemi přední ventilátor na klimatizaci.Když ho napojím na přímo na baterii vrtule se točí.I na když sem byl napíchnutý na počítačí ukazovalo to chybu ventilatoru,pojistky jsou v pořádku.Chci se zeptat jestli je tam nějaké relé a když jo kde je.Díky za pomoct a když někdo bude vědět pošli mi to prosim na meila kvonc@seznam.cz
Vivat BMW........................................
čtení asi nebude tvoje hobby co?
Hansen píše:Podle TIS způsobuje kmitání volantu:
1. nevyvážená kola
2. naražené ráfky
3. nedostatečná funkce tlumičů
4. vadné silenbloky tlačených ramen
5. příliš velký mrtvý chod převodovky řízení
Pokud se kmitání projevuje při brzdění nebo prudké skceleraci, tak způsobují kmitání silenbloky tlačených ramen, protože při brzdění a akceleraci jsou silenbloky nejvíce stlačovány. Já jsem je vyměnil a kmitání zmizelo. Pokud jsou kola vyvážená, ráfky nenaražené, tlumiče podle testů funkční alespoň na 60 % a vyměněné silenbloky tlačených ramen, tak má velký mrtvý chod převodovka řízení. Mrtvý chod převodovky je největší průser, protože repasovaná stojí asi 50 litrů. Na ebay je ale možné sehnat celkem dobré převodovky za 200 EUR. Druhá možnost je nechat udělat v Jihlavě repasi převodovky. To ale také asi nebude laciné.
No tak toto je velice zajímavý. Skvělej příspěvek. Mě se rozkmitá volant jen když to dýl stojí cca při 90 km/h, když to akceleruje a i když povolím plyn na max a jede jen motor to udělalo taky. Začal vibrovat na chvíli taky při jemném dobržďování a když auto vychýlím z přímého směru, tak při zatočení volantu se párkrát zavlní. To sem ještě takový capiny na žádným jiným autě neviděl, co se děje na BMW. A že sem jich neměl zrovna málo včetně jaguáru a mercedesu. Hnus.
Hansen píše:Kroužky mají cenu, jenom když jsou kovové a soustružené. Plastové kroužky jsou k ničemu. Vůbec na nic jsou tenké plastové kroužky, protože se mohou při nasazování kola snadno přesadit a žvejknout. Originální kroužky neexistují, protože origo kola mají středovou díru o 0,1 mm větší než je průměr středícího kroužku na náboji. Kolo by mělo mít po nasazení na středící kroužek minimální vůli a mělo by na středícím kroužku držet bez šroubů, aniž by spadlo.
originalni vymezovaci krouzky existuji!!!! jsou z tvrdeho plastu a daji se objednat u prodejcu a nebo vyrobcu ALU....


Repase převodovek řízení dělá firma Pakra Jihlava. Kontakt je na adrese http://www.zf-pakra.cz. Firma je zastoupením německého výrobce převodovek ZF Friedrichshafen. Repasují tady i automatické převodovky a diferenciály.
Hansen píše:Repase převodovek řízení dělá firma Pakra Jihlava. Kontakt je na adrese http://www.zf-pakra.cz. Firma je zastoupením německého výrobce převodovek ZF Friedrichshafen. Repasují tady i automatické převodovky a diferenciály.
díky....