Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
přehřívání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi. Prosím Vás... Ohledně toho přehřívání. Na mém TdeSku mám problém v tom,že mám bloklé víčko expanzky - asi tedy,nepropouští přebytečný tlak,když je utažené fest,tak se tlakují hadice - mám strach o to aby neruplo těsnění pod palicí tím jak je to natlakované. ... Tak jezdím z lehce povoleným víčkem,aby ten tlak ucházel. Otázka by byla : má tlak v chladícím okruhu vliv na jeho účinnost ?
Dále pak. Mám bloklou viscu - vrtule se mi točí pořád - nemůže se to přehřívat i proto,že ta vrtule tomu motoru ubírá koně a tíží jej jako klima ? A navíc fouká ten vřelej vzduch z chladiče na motor. Ale to by na to nemělo mít vliv ne ? Za třetí,je to možné i tím,že mi nejede el. sahara ?
Dále pak,jak mám ten plastový ochranný kryt té vrtule v motoru - je tam důležitej anebo jej mohu hodit do prrr... Auto normálně v poho topí,na víčku od oleje emulze není... Teploměr nic nehlásí... Díkesss. Honza
Dále pak. Mám bloklou viscu - vrtule se mi točí pořád - nemůže se to přehřívat i proto,že ta vrtule tomu motoru ubírá koně a tíží jej jako klima ? A navíc fouká ten vřelej vzduch z chladiče na motor. Ale to by na to nemělo mít vliv ne ? Za třetí,je to možné i tím,že mi nejede el. sahara ?
Dále pak,jak mám ten plastový ochranný kryt té vrtule v motoru - je tam důležitej anebo jej mohu hodit do prrr... Auto normálně v poho topí,na víčku od oleje emulze není... Teploměr nic nehlásí... Díkesss. Honza

PetacekBE píše:Chlapi. Prosím Vás... Ohledně toho přehřívání. Na mém TdeSku mám problém v tom,že mám bloklé víčko expanzky - asi tedy,nepropouští přebytečný tlak,když je utažené fest,tak se tlakují hadice - mám strach o to aby neruplo těsnění pod palicí tím jak je to natlakované. ... Tak jezdím z lehce povoleným víčkem,aby ten tlak ucházel. Otázka by byla : má tlak v chladícím okruhu vliv na jeho účinnost ?
Dále pak. Mám bloklou viscu - vrtule se mi točí pořád - nemůže se to přehřívat i proto,že ta vrtule tomu motoru ubírá koně a tíží jej jako klima ? A navíc fouká ten vřelej vzduch z chladiče na motor. Ale to by na to nemělo mít vliv ne ? Za třetí,je to možné i tím,že mi nejede el. sahara ?
Dále pak,jak mám ten plastový ochranný kryt té vrtule v motoru - je tam důležitej anebo jej mohu hodit do prrr... Auto normálně v poho topí,na víčku od oleje emulze není... Teploměr nic nehlásí... Díkesss. Honza
Mi neříkej, že po delší jízdě se ti neztratí ani deci vody a vůbec nedolíváš.

Když mám problém s chlazením tak nejjednodušší je vylít celou kapalinu úplně do mrtě třeba do připravených nádobek a znova nalít, například na TDSku má být 9,6l. Jestli to nevychází, tak je něco špatně a znova opakuju dokud se nepovede nalít kolik tam má být, vše dle klasického postupu jak se nalívá chladící kapalina do motoru...
Ale ještě nikdy se nestalo, že bych nalíval 2x, de o to tam nalít přesnou dávku podle parametrů motoru, při tom kouknu, jestli není zanesený termostat, většinou je problém v chlazení vyřešen,jestli pořád ne, pak je něco vážného. Pak otevřu expanzku jestli skrz ní protéká(takové čůrkání) kapalina v závislosti na sešlápnutí pedálu(vodní pumpa). Jestli neteče prvně ještě povolím hadice fouknu do hadic vodu pod tlakem směrem do motoru a pak taky na zkoušku do chladiče dokud nevytéká z druhý strany...Do teď otázka práce vše zdarma. Pak otevřu expanzku ještě jednou jestli protéká kapalina v závislosti na sešlápnutí pedálu jak ne tak vodní pumpa a výměna a vše znova jak jsem psal s doplněním chladící kapaliny. A když ani to ne, tak je ještě vrtule, ale ta není tak důležitá, to se projevuje až při vyšších teplotách, takže motor a přetěsnění hlavy...
Je to zjednodušený postup pro všecky typy aut.

Ale ještě nikdy se nestalo, že bych nalíval 2x, de o to tam nalít přesnou dávku podle parametrů motoru, při tom kouknu, jestli není zanesený termostat, většinou je problém v chlazení vyřešen,jestli pořád ne, pak je něco vážného. Pak otevřu expanzku jestli skrz ní protéká(takové čůrkání) kapalina v závislosti na sešlápnutí pedálu(vodní pumpa). Jestli neteče prvně ještě povolím hadice fouknu do hadic vodu pod tlakem směrem do motoru a pak taky na zkoušku do chladiče dokud nevytéká z druhý strany...Do teď otázka práce vše zdarma. Pak otevřu expanzku ještě jednou jestli protéká kapalina v závislosti na sešlápnutí pedálu jak ne tak vodní pumpa a výměna a vše znova jak jsem psal s doplněním chladící kapaliny. A když ani to ne, tak je ještě vrtule, ale ta není tak důležitá, to se projevuje až při vyšších teplotách, takže motor a přetěsnění hlavy...
Je to zjednodušený postup pro všecky typy aut.
PetacekBE píše:Otázka by byla : má tlak v chladícím okruhu vliv na jeho účinnost ?
Provozni teplota je podle motoru a termostatu mezi 97 a 130 °C. Staci to jako odpoved? Tohle bych fakt nedelal.
PetacekBE píše:Dále pak. Mám bloklou viscu - vrtule se mi točí pořád
Mam pro tebe obrazky:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... stcount=23
Takhle to vypada, kdyz pri roztocenym motoru a kously visce konecne ulitnou lopatky na vrtuli...
PetacekBE píše:Za třetí,je to možné i tím,že mi nejede el. sahara ?
Pri zapnuty klime nebo ve vedru ano.
Byt debou bych s tim neco delal nez ten motor zabijes.
stala se mi následující příhoda s 525tds 98
Dolil jsem do chladiče vodu protože se mi zdálo že tam po zimě není dost. Auto se nikdy nepřehřívalo ale pro jistotu (před dlouhou cestou) jsem chtěl dolít. Odvzdušňuje se to samo přes víčko, promačkal jsem projistotu hadice zvrchu i zespod, vše se jevilo ok v tom přepadu tekla jen voda. Nastartoval jsem projel jsem, otevřel jsem víčko, vše ok. Bohužel večer cesta po městě a auto začalo přehřívat, zastavil jsem otevřu víčko, pára voda vaří........dojedu zpět domů, kouknu do nádrže, prázdná. Nevěřím že vše vybublalo ven když to vařilo, nejednalo se o žádné gejzíry. Počkal jsem až vůz schladne, mezitím jsem ošahal hadice při vypnutém motoru, vrchni hadice od motoru do chladiče horká, spodní z chladiče uplně studená. Vrtule se točí, řemen nasazen. PO vychladnutí vozu dolití vody, při mačkání obou hadic voda zmizla tak se dolívalo znovu......odhadem cca 5l celkem jsem dolil než voda v nádržce zůstala stát a v hadicích bylo cítit že je voda. Nastartoval jsem krátká projížďa, opět přehřívání po krátké a klidné jízdě. Návrat zpět, a u nastartovaného motoru kontrola hadic, vrchní horká nebyla tvrdá dala se mačkat, rána jak z děla hadice vylítla a všechna horká voda tryskala z ní jak to zřejmě pumpa hnala pod tlakem. Vypnu motor ošahám spodní hadici a opět, zcela studená, chladič studený, horní hadice horká, bohužel jak vylítla tak urvala tu trubku na kterou se nasazuje do chladiče.
Moje dedukce je, voda nešla do chladiče, vše funguje jak má ale chladič se z ničeho nic ucpal. POkud tomu tak je, musím kupovat nový nebo jde vyčistit? Další otázka ta ulomená trubka jde opravit a nasadit na to tu hadici nebo prostě smůla a musím koupit nový chladič?
Díky za rady.......
Hlava to nebude, vodu to nežere, emulze na víčku není, auto nekouří, olej se neztrácí. Pumpa vodu hnala z auta ven, takže ta jede, řemeny sedí, kola chlazení se točí.......no dejte vědět váš názor. Díky
Dolil jsem do chladiče vodu protože se mi zdálo že tam po zimě není dost. Auto se nikdy nepřehřívalo ale pro jistotu (před dlouhou cestou) jsem chtěl dolít. Odvzdušňuje se to samo přes víčko, promačkal jsem projistotu hadice zvrchu i zespod, vše se jevilo ok v tom přepadu tekla jen voda. Nastartoval jsem projel jsem, otevřel jsem víčko, vše ok. Bohužel večer cesta po městě a auto začalo přehřívat, zastavil jsem otevřu víčko, pára voda vaří........dojedu zpět domů, kouknu do nádrže, prázdná. Nevěřím že vše vybublalo ven když to vařilo, nejednalo se o žádné gejzíry. Počkal jsem až vůz schladne, mezitím jsem ošahal hadice při vypnutém motoru, vrchni hadice od motoru do chladiče horká, spodní z chladiče uplně studená. Vrtule se točí, řemen nasazen. PO vychladnutí vozu dolití vody, při mačkání obou hadic voda zmizla tak se dolívalo znovu......odhadem cca 5l celkem jsem dolil než voda v nádržce zůstala stát a v hadicích bylo cítit že je voda. Nastartoval jsem krátká projížďa, opět přehřívání po krátké a klidné jízdě. Návrat zpět, a u nastartovaného motoru kontrola hadic, vrchní horká nebyla tvrdá dala se mačkat, rána jak z děla hadice vylítla a všechna horká voda tryskala z ní jak to zřejmě pumpa hnala pod tlakem. Vypnu motor ošahám spodní hadici a opět, zcela studená, chladič studený, horní hadice horká, bohužel jak vylítla tak urvala tu trubku na kterou se nasazuje do chladiče.
Moje dedukce je, voda nešla do chladiče, vše funguje jak má ale chladič se z ničeho nic ucpal. POkud tomu tak je, musím kupovat nový nebo jde vyčistit? Další otázka ta ulomená trubka jde opravit a nasadit na to tu hadici nebo prostě smůla a musím koupit nový chladič?
Díky za rady.......
Hlava to nebude, vodu to nežere, emulze na víčku není, auto nekouří, olej se neztrácí. Pumpa vodu hnala z auta ven, takže ta jede, řemeny sedí, kola chlazení se točí.......no dejte vědět váš názor. Díky